Wydział Gospodarki Lokalowej |
||||
Imię i Nazwisko | Funkcja/stanowisko | Nr pokoju | Telefon | |
Ewelina Tokarska | Kierownik Wydziału | 302 | 75/6455113 | ewelina.tokarska@kamiennagora.pl |
Grażyna Oleksy |
stanowisko ds. remontów zasobów lokalowych |
305 | 75/6455141 | grazyna.oleksy@kamiennagora.pl |
Renata Mikielewicz | stanowisko ds. gospodarki lokalowej | 305 | 75/6455141 | renata.mikielewicz@kamiennagora.pl |
Marlena Kędzior | stanowisko ds. gospodarki energetycznej | 305 | 75/6455141 | marlena.kedzior@kamiennagora.pl |
Do zakresu działania Wydziału Gospodarki Lokalowej w szczególności należy:
1) przygotowywanie wniosków do opracowania rocznych wykazów osób uprawnionych do zawarcia umowy najmu na lokal mieszkalny, socjalny lub zamienny;
2) współpraca z merytoryczną Komisją Rady w zakresie wydawania wskazań niezbędnych do zawarcia umów najmu na lokale mieszkalne, socjalne i zamienne;
3) współpraca ze Spółką Mieszkaniową w zakresie gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy – wizje w mieszkaniach;
4) wydawanie wskazań do zawarcia umowy najmu na lokale przeznaczone do remontu w ramach środków własnych najemcy, współpraca w tym zakresie z komórką organizacyjną Urzędu zajmującą się architekturą, Nadzorem Budowlanym i Spółką Mieszkaniową;
5) prowadzenie postępowań dotyczących uregulowania stanu prawnego lokalu po zgonie najemcy lub wyprowadzeniu się głównego najemcy;
6) prowadzenie postępowań umożliwiających zamianę mieszkań pomiędzy stronami;
7) udzielanie informacji interesantom dotyczących spraw mieszkaniowych;
8) prowadzenie postępowań oraz czynności związanych z:
a) wskazaniem lokalu mieszkalnego lub socjalnego do zasiedlenia, osobom, które posiadają takie uprawnienia,
b) realizacją wyroków eksmisyjnych,
c) opróżnieniem lokali gminnych;
9) prowadzenie postępowania związanego z:
a) wypowiedzeniem umowy najmu lokalu mieszkalnego i socjalnego w oparciu o obowiązujące przepisy,
b) odzyskaniem lokalu zajmowanego nielegalnie (bez tytułu prawnego);
10) przygotowywanie cotygodniowych, bieżących spraw mieszkaniowych na posiedzenia merytorycznej Komisji Rady;
11) współpraca z Wydziałem Promocji i Polityki Społecznej, Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej oraz Policją w zakresie wywiadów środowiskowych (udzielanie pomocy lokatorom, a także sprawy lokatorów zakłócających porządek domowy);
12) wykonywanie czynności w zakresie uporządkowania ładu przestrzennego w obszarze zaplecza budynków mieszkalnych – współpraca w tym zakresie z innymi komórkami organizacyjnymi;
13) uczestniczenie w zebraniach wspólnot mieszkaniowych w ramach udzielonego przez Burmistrza pełnomocnictwa;
14) prowadzenie spraw w zakresie funkcji kontrolnej w stosunku do podmiotów prawnych prowadzących działalność w zakresie zarządzania i administrowania budynkami mieszkalnymi komunalnymi oraz budynkami, których Gmina jest współwłaścicielem;
15) przygotowywanie i gromadzenie dokumentacji prawnej, ekonomicznej i technicznej w zakresie działalności w/w podmiotów;
16) kontrola realizacji umów dotyczących zarządzania i administrowania gminnymi zasobami mieszkaniowymi w zakresie:
a) rozliczania kosztów zarządzania, administrowania, eksploatacji, bieżącego utrzymania oraz remontów budynków komunalnych oraz w których Gmina jest współwłaścicielem,
b) wykonywania obowiązków Zarządcy,
c) przestrzegania terminów umownych;
17) wykonywanie czynności dotyczących obowiązków właściciela zasobów mieszkaniowych wynikających z umowy;
18) współpraca z zarządcami nieruchomości w zakresie określania potrzeb bieżącego utrzymania i eksploatacji zasobów mieszkaniowych;
19) kontrola jakości wykonywanych robót remontowych oraz uczestniczenie w ich odbiorach;
20) dokonywanie korekt i sprawdzenia kosztorysów budowlanych (wstępnych, inwestorskich, ofertowych i powykonawczych) robót prowadzonych w budynkach mieszkalnych;
21) koordynacja z zarządcami nieruchomości w zakresie planów rzeczowo-finansowych remontów budynków komunalnych oraz budynków stanowiących wspólnoty mieszkaniowe;
22) wykonywanie zadań w ramach rządowego programu na rzecz społeczności romskiej;
23) udział w opracowywaniu projektów planów zaopatrzenia Gminy w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, a także monitorowanie danych dla oceny realizacji założeń do planu i planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe – zbieranie danych o ilości zużytych nośników energetycznych z własnych jednostek oraz innych odbiorców, współpraca w tym zakresie z przedsiębiorstwami energetycznymi;
24) prowadzenie spraw związanych z ograniczeniem niskiej emisji oraz dofinansowywaniem wymiany pieców w mieszkaniach;
25) wykonywanie innych zadań zgodnie z właściwością rzeczową wydziału.