Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta w Kamiennej Górze
Bip - Strona główna

Gmina Miejska

Urząd Miasta

Rada Miasta

Władze Miasta

Gospodarka finansowa

Zarządzenia Burmistrza

Akty prawne

Oświadczenia majątkowe

Gospodarka przestrzenna

Ochrona środowiska

Infrastruktura Miejska

Sprawy Społeczne

Wyniki kontroli wewnętrznych

Wykaz udzielonych dotacji

Dostęp do informacji publicznej

Wybory i referenda

Zgromadzenia publiczne

Lobbing

Oświata »

Rejestry

Budżet obywatelski

Petycje

Ochrona danych osobowych

Wyniki kontroli zewnętrznych

Konsultacje społeczne

Raport o stanie Gminy Miejskiej Kamienna Góra

Nieodpłatna pomoc prawna »

Powszechny Spis Rolny i Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami »

Zgłoszenia naruszeń

Regulamin na słupy i tablice informacyjne

walidacja css walidacja html
Strona główna » Wydziały Urzędu Miasta » Wydział Gospoarki Lokalowej
Szukaj

Wydziały Urzędu Miasta: Wydział Gospoarki Lokalowej

Wydział Gospodarki Lokalowej
Imię i Nazwisko Funkcja/stanowisko Nr pokoju Telefon E-mail
Ewelina Tokarska Kierownik Wydziału 302 75/6455113 ewelina.tokarska@kamiennagora.pl
Grażyna Oleksy
stanowisko ds. remontów zasobów lokalowych
305 75/6455141 grazyna.oleksy@kamiennagora.pl
Renata Mikielewicz stanowisko ds. gospodarki lokalowej 305 75/6455141 renata.mikielewicz@kamiennagora.pl 
Marlena Kędzior stanowisko ds. gospodarki energetycznej 305 75/6455141 marlena.kedzior@kamiennagora.pl

Do zakresu działania Wydziału Gospodarki Lokalowej w szczególności należy:

1) przygotowywanie wniosków do opracowania rocznych wykazów osób uprawnionych do zawarcia umowy najmu na lokal mieszkalny, socjalny lub zamienny;
2) współpraca z merytoryczną Komisją Rady w zakresie wydawania wskazań niezbędnych do zawarcia umów najmu na lokale mieszkalne, socjalne i zamienne;
3) współpraca ze Spółką Mieszkaniową w zakresie gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy – wizje w mieszkaniach;
4) wydawanie wskazań do zawarcia umowy najmu na lokale przeznaczone do remontu w ramach środków własnych najemcy, współpraca w tym zakresie z komórką organizacyjną Urzędu zajmującą się architekturą, Nadzorem Budowlanym i Spółką Mieszkaniową;
5) prowadzenie postępowań dotyczących uregulowania stanu prawnego lokalu po zgonie najemcy lub wyprowadzeniu się głównego najemcy;
6) prowadzenie postępowań umożliwiających zamianę mieszkań pomiędzy stronami;
7) udzielanie informacji interesantom dotyczących spraw mieszkaniowych;
8) prowadzenie postępowań oraz czynności związanych z:
a) wskazaniem lokalu mieszkalnego lub socjalnego do zasiedlenia, osobom, które posiadają takie uprawnienia,
b) realizacją wyroków eksmisyjnych,
c) opróżnieniem lokali gminnych;
9) prowadzenie postępowania związanego z:
a) wypowiedzeniem umowy najmu lokalu mieszkalnego i socjalnego w oparciu o obowiązujące przepisy,
b) odzyskaniem lokalu zajmowanego nielegalnie (bez tytułu prawnego);
10) przygotowywanie cotygodniowych, bieżących spraw mieszkaniowych na posiedzenia merytorycznej Komisji Rady;
11) współpraca z Wydziałem Promocji i Polityki Społecznej, Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej oraz Policją w zakresie wywiadów środowiskowych (udzielanie pomocy lokatorom, a także sprawy lokatorów zakłócających porządek domowy);
12) wykonywanie czynności w zakresie uporządkowania ładu przestrzennego w obszarze zaplecza budynków mieszkalnych – współpraca w tym zakresie z innymi komórkami organizacyjnymi;
13) uczestniczenie w zebraniach wspólnot mieszkaniowych w ramach udzielonego przez Burmistrza pełnomocnictwa;
14) prowadzenie spraw w zakresie funkcji kontrolnej w stosunku do podmiotów prawnych prowadzących działalność w zakresie zarządzania i administrowania budynkami mieszkalnymi komunalnymi oraz budynkami, których Gmina jest współwłaścicielem;
15) przygotowywanie i gromadzenie dokumentacji prawnej, ekonomicznej i technicznej w zakresie działalności w/w podmiotów;
16) kontrola realizacji umów dotyczących zarządzania i administrowania gminnymi zasobami mieszkaniowymi w zakresie:
a) rozliczania kosztów zarządzania, administrowania, eksploatacji, bieżącego utrzymania oraz remontów budynków komunalnych oraz w których Gmina jest współwłaścicielem,
b) wykonywania obowiązków Zarządcy,
c) przestrzegania terminów umownych;
17) wykonywanie czynności dotyczących obowiązków właściciela zasobów mieszkaniowych wynikających z umowy;
18) współpraca z zarządcami nieruchomości w zakresie określania potrzeb bieżącego utrzymania i eksploatacji zasobów mieszkaniowych;
19) kontrola jakości wykonywanych robót remontowych oraz uczestniczenie w ich odbiorach;
20) dokonywanie korekt i sprawdzenia kosztorysów budowlanych (wstępnych, inwestorskich, ofertowych i powykonawczych) robót prowadzonych w budynkach mieszkalnych;
21) koordynacja z zarządcami nieruchomości w zakresie planów rzeczowo-finansowych remontów budynków komunalnych oraz budynków stanowiących wspólnoty mieszkaniowe;
22) wykonywanie zadań w ramach rządowego programu na rzecz społeczności romskiej;
23) udział w opracowywaniu projektów planów zaopatrzenia Gminy w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, a także monitorowanie danych dla oceny realizacji założeń do planu i planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe – zbieranie danych o ilości zużytych nośników energetycznych z własnych jednostek oraz innych odbiorców, współpraca w tym zakresie z przedsiębiorstwami energetycznymi;
24) prowadzenie spraw związanych z ograniczeniem niskiej emisji oraz dofinansowywaniem wymiany pieców w mieszkaniach;
25) wykonywanie innych zadań zgodnie z właściwością rzeczową wydziału.


   

wstecz