Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta w Kamiennej Górze
Bip - Strona główna

Gmina Miejska

Urząd Miasta

Rada Miasta

Władze Miasta

Gospodarka finansowa

Zarządzenia Burmistrza

Akty prawne

Oświadczenia majątkowe

Gospodarka przestrzenna

Ochrona środowiska

Infrastruktura Miejska

Sprawy Społeczne

Wyniki kontroli wewnętrznych

Wykaz udzielonych dotacji

Dostęp do informacji publicznej

Wybory i referenda

Zgromadzenia publiczne

Lobbing

Oświata »

Rejestry

Budżet obywatelski

Petycje

Ochrona danych osobowych

Wyniki kontroli zewnętrznych

Konsultacje społeczne

Raport o stanie Gminy Miejskiej Kamienna Góra

Nieodpłatna pomoc prawna »

Powszechny Spis Rolny i Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami »

Zgłoszenia naruszeń

Regulamin na słupy i tablice informacyjne

walidacja css walidacja html
Strona główna » Wydziały Urzędu Miasta » Inspektor Ochrony Danych
Szukaj

Wydziały Urzędu Miasta: Inspektor Ochrony Danych

 

Inspektor Ochrony Danych
Imię i Nazwisko Funkcja/stanowisko Nr pokoju Telefon E-mail
Agnieszka Polewska
Inspektor ochrony danych
301 75/66 66 149
iod@kamiennagora.pl

 

Zakres czynności Inspektora Ochrony Danych obejmuje w szczególności:

1) pełnienie funkcji Inspektora Ochrony Danych Osobowych i wypełnianie wszystkich poniższych obowiązków dla następujących administratorów danych osobowych:
a) Gminy Miejskiej Kamienna Góra,
b) Burmistrza Miasta Kamienna Góra,
c) Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kamiennej Górze,
d) Miejskiej Biblioteki Publicznej w Kamiennej Górze,
e) Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze,
f) Centrum Kultury w Kamiennej Górze,
g) Miejskiego Centrum Kultury Fizycznej w Kamiennej Górze;
2) informowanie i doradzanie administratorom danych jak również ich pracownikom, w zakresie ich obowiązków wynikających z przepisów prawa o ochronie danych osobowych;
3) monitorowanie zgodności działania z wszystkimi przepisami prawa dotyczącego ochrony danych osobowych, w tym audyty, działania podnoszące świadomość, a także szkolenia dla personelu zajmującego się przetwarzaniem danych osobowych;
4) udzielanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania;
5) pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla osób fizycznych składających wnioski i żądania dotyczące przetwarzania ich danych osobowych i wykonywania ich praw;
6) współpraca z organami ochrony danych i pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organów ochrony danych w kwestiach związanych z przetwarzaniem; 7) włączanie się we wszystkie sprawy w jednostkach dotyczące ochrony danych osobowych;
8) nadzór nad stosowaniem środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę przetwarzania danych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną;
9) nadzór nad zabezpieczeniem danych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieupoważnioną, przetwarzaniem z naruszeniem przepisów prawa, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem;
10) zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych, w szczególności przez:
a) sprawdzanie zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych oraz opracowywanie w tych zakresie sprawozdań dla administratorów danych osobowych,
b) nadzorowanie opracowania i aktualizowania dokumentacji opisującej sposób przetwarzania danych osobowych oraz przestrzeganie zasad w niej określonych,
c) zapewnienie zapoznania osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych;
11) prowadzenie ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych;
12) prowadzenie rejestru czynności przetwarzania danych osobowych;
13) prowadzenie rejestru umów powierzenia przetwarzania danych osobowych;
14) nadzór nad fizycznym zabezpieczeniem pomieszczeń, w których przetwarzane są dane osobowe oraz kontrola przebywających w nich osób;
15) monitorowanie zabezpieczeń wdrożonych w celu ochrony danych osobowych;
16) ocena skutków dla ochrony danych;
17) analiza sytuacji, okoliczności i przyczyn, które doprowadziły do naruszenia bezpieczeństwa danych (jeśli takie wystąpiło) oraz podejmowanie odpowiednich działań z tym związanych;
18) nadzór nad prawidłowością archiwizacji oraz usuwania danych osobowych;
19) nadzór nad naprawami, konserwacją oraz likwidacją urządzeń komputerowych, na których zapisane są dane osobowe;
20) monitorowanie zmian w przepisach prawnych dotyczących sposobu zabezpieczania danych osobowych i dopasowywanie do nich przyjętych już zabezpieczeń;
21) koordynacja działań związanych ze szkoleniami pracowników i informowaniem ich o zagrożeniach;
22) monitorowanie zaleceń i interpretacji Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
23) określanie i nadzór nad wdrażaniem standardów zabezpieczeń;
24) przygotowanie i aktualizacja klauzul informacyjnych, zgodnych z obowiązującymi przepisami;
25) umieszczenie informacji na stronie internetowej www.bip.kamiennagora.pl z zakresu działalności zajmowanego stanowiska pracy, a także nadzór nad prawidłowością informacji umieszczonych na stronach internetowych prowadzonych przez pozostałych administratorów danych dla których pracownik został wyznaczony jako inspektor ochrony danych;
26) wykonywanie zadań określonych i aktualizowanych dla zajmowanego stanowiska w obowiązujących powszechnie aktach normatywnych oraz zarządzeniach Burmistrza.
27) wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza Miasta;
28) wykonywanie innych zadań z zakresu ochrony danych osobowych powierzonych przez pozostałych administratorów danych dla których pracownik został wyznaczony jako inspektor ochrony danych.


   

wstecz