Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta w Kamiennej Górze
Bip - Strona główna

Gmina Miejska

Urząd Miasta

Rada Miasta

Władze Miasta

Gospodarka finansowa

Zarządzenia Burmistrza

Akty prawne

Oświadczenia majątkowe

Gospodarka przestrzenna

Ochrona środowiska

Infrastruktura Miejska

Sprawy Społeczne

Wyniki kontroli wewnętrznych

Wykaz udzielonych dotacji

Dostęp do informacji publicznej

Wybory i referenda

Zgromadzenia publiczne

Lobbing

Oświata »

Rejestry

Budżet obywatelski

Petycje

Ochrona danych osobowych

Wyniki kontroli zewnętrznych

Konsultacje społeczne

Raport o stanie Gminy Miejskiej Kamienna Góra

Nieodpłatna pomoc prawna »

Powszechny Spis Rolny i Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami »

Zgłoszenia naruszeń

Regulamin na słupy i tablice informacyjne

walidacja css walidacja html

Wydział Ewidencji Ludności - wnioski: Nadanie numeru PESEL osobie obowiązanej na podstawie odrębnych przepisów do posiadania numeru PESEL

 Nadanie numeru PESEL osobie obowiązanej na podstawie odrębnych przepisów do posiadania numeru PESEL

Numer karty:

AO-01-08

Krok po kroku:

1.Pobierz, wypełnij i wydrukuj druk „Wniosek o nadanie numeru PESEL”.

2.Pamiętaj o:
a.ostatnio wydanym dowodzie osobistym lub paszporcie obywatela polskiego, a w przypadku osoby nie posiadającej obywatelstwa polskiego o dokumencie podróży cudzoziemca lub innym  dokumencie potwierdzającym tożsamość i obywatelstwo,
b.dokumentach potwierdzających dane zawarte w pkt 3-5 wniosku (polski akt urodzenia, polski akt stanu cywilnego wraz z adnotacją o aktualnie używanym nazwisku),
c.pisemnym pełnomocnictwie, jeżeli chcesz złożyć wniosek o nadanie numeru PESEL przez pełnomocnika.

3. Wniosek złóż w Urzędzie Miasta właściwym dla zameldowania na pobyt stały/czasowy, a w przypadku braku miejsca zameldowania na pobyt stały albo na pobyt czasowy, w organie gminy właściwym dla siedziby pracodawcy. W razie niemożności ustalenia właściwego organu gminy  wniosek należy złożyć w organie gminy dla dzielnicy Śródmieście miasta stołecznego Warszawy.

4. Po zakończeniu procedury otrzymasz zawiadomienie o nadaniu numeru PESEL w formie wskazanej we wniosku.

Wymagane dokumenty:

1.Wypełniony i podpisany „Wniosek o nadanie numeru PESEL”.
2.Ostatnio wydany dowód osobisty lub paszport obywatela polskiego, a w przypadku osoby nie posiadającej obywatelstwa polskiego – dokument podróży lub inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo.
3.Dokument potwierdzający dane wskazane w pkt 3-5 wniosku (polski akt urodzenia, polski akt stanu cywilnego wraz z adnotacją o aktualnie używanym nazwisku).
4.W przypadku składania wniosku o nadanie numeru PESEL przez pełnomocnika dodatkowo:
-pisemne pełnomocnictwo do złożenia wniosku o nadanie nr PESEL,
-dowód osobisty pełnomocnika lub ważny paszport.

Opłaty:

1. Nie pobiera się opłat za nadanie numeru PESEL.
2. 17 zł - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy osoba wnioskująca o nadanie numeru PESEL działa przez pełnomocnika).

Opłatę należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta (Bank Spółdzielczy O/Kamienna Góra nr: 88 8395 0001 0013 4460 2003 0001) lub bezpośrednio w Kasie Urzędu Miasta.
Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Miejsce złożenia i odbioru:

Wydział Ewidencji Ludności Urzędu Miasta w Kamiennej Górze.

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Ewidencji Ludności.

Termin odpowiedzi:

Bez zbędnej zwłoki.

Tryb odwoławczy:

Brak - czynność materialno-techniczna.

Uwagi:

1.Wniosek składa się w formie pisemnej.
2.Osoba podlegająca na podstawie odrębnych przepisów obowiązkowi posiadania numeru PESEL składa wniosek o nadanie numeru PESEL w organie gminy właściwym dla miejsca zameldowania na pobyt stały lub czasowy, a w przypadku braku meldunku – w organie gminy właściwym dla siedziby pracodawcy. W razie niemożności ustalenia właściwego organu gminy – wniosek składa się w organie gminy właściwym dla Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy.
3.Wniosek o nadanie numeru PESEL musi zawierać wskazanie podstawy prawnej do konieczności uzyskania numeru PESEL oraz dokumentację potwierdzającą dane zawarte we wniosku.
4.Jeżeli wniosek nie spełnia wymogów, wnioskodawca jest wzywany do usunięcia braków w terminie 7 dni z pouczeniem, że ich nieusunięcie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
5.Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.) po okazaniu przez  pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu.

Podstawa prawna:

1.Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.).
2.Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 722 ze zm.).
3.Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1827 ze zm.).
4.Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 4 stycznia 2012 r. w sprawie nadania lub zmiany numeru PESEL (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 1984 ze zm.).

Wymagane załączniki:

„Wniosek o nadanie numeru PESEL”.

Załączniki do pobrania
  1. wniosek o nadanie numeru PESEL (Plik: wniosek_o_nadanie_nr_pesel.pdf, rozmiar pliku: 149.19 KB).

   

wstecz