W dniach od 08.05.2012 r. do 23.05.2012 r. została
przeprowadzona kontrola administracyjna w Centrum Kultury w Kamiennej Górze w
zakresie zgodności działalności
z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi, rachunkowości i realizacji
planu finansowego oraz wiarygodności sprawozdań finansowych za rok 2011. Kontrolę przeprowadziła:- inspektor na
samodzielnym stanowisku ds. kontroli Pani Monika Kluczyńska, na podstawie
upoważnienia Nr 16/2012 Burmistrza Miasta Kamienna Góra wystawionego zgodnie z
§ 15 ust.1 Regulaminu kontroli wewnętrznej Urzędu Miasta Kamienna Góra. Kontrolę
przeprowadzono w oparciu o art.68 ust.1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o
finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240), w związku z § 2
ust.2 Regulaminu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta
Kamienna Góra i w jednostkach organizacyjnych Gminy Miejskiej Kamienna Góra.
W wyniku przeprowadzonej kontroli administracyjnej, stwierdzono
następujące nieprawidłowości w Centrum
Kultury w Kamiennej Górze:
1.
Nieprawidłowe zapisy zawarte w Statucie
Centrum Kultury w Kamiennej Górze uchwalonym na podstawie Uchwały Nr
XLVII/301/10 Rady Miejskiej w Kamiennej Górze z dnia 24 lutego 2010 r. w
sprawie nadania statutu Centrum Kultury tj.:
-
zapisy § 6 ust. 1 przewidujące utworzenie
stanowiska zastępcy dyrektora nie określają precyzyjnie liczby zastępców oraz
trybu ich powołania i odwołania niezgodnie z postanowieniami art.15 ust. 8
ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu
działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 406), w związku z art.1
pkt. 12 ustawy z dnia 31 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy o organizowaniu
działalności kulturalnej oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2011 r. Nr 207,
poz. 1230);
-
zapisy § 5 pkt.2
niniejszego Statutu nie zawierają kompleksowego uregulowania kwestii związanych
z nawiązywaniem i rozwiązywaniem stosunku pracy z dyrektorem instytucji kultury
ze względu na regułę powoływania dyrektora na czas określony wskazanych w
art.15 ust.1, 5-7 oraz art.16 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o
organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturlanej ( t.j. Dz. U. z 2012 r.
poz. 406);
-
zapisy § 7 ust.1 Statutu nie
uwzględniają wymogu uzyskania opinii organizacji związkowych i stowarzyszeń
twórców działających w instytucji kultury jako obligatoryjnego elementu przed
procesem nadania regulaminu organizacyjnego jednostki niezgodnie z art. 13 ust.
3 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu
działalności kulturalnej ( t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 406)nieprecyzyjne
określenie w §10 Statutu rodzajów dotacji, które mogą być przekazywane przez
organizatora niezgodnie z art.28 ust. 3 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o
organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2012 r.
poz. 406).
2. Nieprawidłowe określenie
w Zasadach
(polityki) rachunkowości Centrum Kultury w Kamiennej Górze iż, podstawą gospodarki finansowej instytucji
kultury jest plan działalności instytucji kultury zatwierdzony przez dyrektora
z zachowaniem dotacji w wysokości
ustalonej przez organizatora wraz ze wskazaniem elementów planu
działalności niezgodnie z art. 27 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 25 października 1991 r.
o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2012 r.
poz. 406), w związku z art.1 pkt. 19 ustawy z dnia 31 sierpnia 2011 r. o
zmianie ustawy o organizowaniu działalności kulturalnej oraz niektórych innych
ustaw (Dz. U. z 2011 r. Nr 207, poz. 123).
3. Nieprecyzyjne określenie pojęcia
funduszu instytycji kultury w Zasadach (polityki) rachunkowości Centrum Kultury wskazujące, że
instytucja kultury tworzy fundusz instytucji kultury, a fundusz odpowiada
wartości przydzielonego jej mienia oraz wartości mienia nabytego przez
instytucję, a zatem fundusz jest równy wartości majątku instytucji kultury, tj.
majątku nie obciążonego zobowiązaniami niezgodnie z brzmieniem art.29 ustawy z
dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności
kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 406) oraz niespójne z siatką pojęciową
wprowadzoną przez ustawę z dnia 29 września 1994 r.b o rachunkowości (t.j. Dz.
U. z 2009 r. Nr 152, poz.1223 z późn. zm.) (np. odmienne znaczenie pojęcia
„inwestycje”).
4. Brak określenia w Zasadach
(polityki) rachunkowości Centrum Kultury w Kamiennej Górze w zakresie wymagań
dla ksiąg rachunkowych prowadzonych za pomocą komputera wersji oprogramowania
wykorzystywanego do prowadzenia ksiąg rachunkowych - obsługi księgowej w
jednostce niezgodnie z art.10 ust.1 pkt. 3 lit c, w związku z art. 10 ust. 2
ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości ( t. j. Dz. U. z 2009 r., Nr
152, poz.1223 z późn. zm.)
5. Powołanie się w podstawie
prawnej Zarządzenia Nr 3/2010 Dyrektora Centrum Kultury w Kamiennej Górze z dnia 12 maja 2010 r. w
sprawie instrukcji ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania na akt
prawny, który stracił moc obowiązującą tj. Komunikat Nr 13 Ministra Finansów z dnia 30 czerwca 2006 r. w sprawie
ogłoszenia „Standardów kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów
publicznych” (Dz. Urz. Min. Fin. z 2006 r. Nr 7, poz. 58).
Komunikat Nr 13 Ministra Finansów z dnia 30 czerwca 2006 r. w sprawie
ogłoszenia „Standardów kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów
publicznych” ( Dz. Urz. Min. Fin. z 2006 r. Nr 7, poz. 58), wydany na podstawie
art.63 ust.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z
2005 r. nr 249, poz. 2104 z późn. zm.)
jest aktem prawnym niebowiązującym.
6. Brak w Regulaminie Pracy Centrum Kultury
unormowania obligatoryjnych elementów (spraw) wskazanych w treści art.104 ¹ § 1
pkt. 4 i 6 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t. j. Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 z późn. zm.) tj.
określenia pory nocnej oraz wykazu prac wzbronionych pracownikom młodocianym
oraz kobietom.
Zalecenie uzupełnienia
postanowień Regulaminu Pracy Centrum Kultury o obligatoryjne elementy wskazane
w treści art.104 ¹ § 1 pkt. 4 i 6 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy
(t. j. Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 z późn. zm.) zostało ujęte w protokole
kontroli Nr ewidencyjny WK.1711.P-14.2011 oraz w wystąpieniu pokontrolnym
WK.1711.W-14.2011 z dnia 29 grudnia 2011 r. (data wpływu do jednostki
04.01.2012 r.)
7. Brak
sporządzenia rejestru
ryzyk Centrum Kultury w Kamiennej Górze na 2011 rok oraz określenia misji,
celów i zadań jednostki niezgodnie z Regulaminiem Kontroli zarządczej Centrum
Kultury (załącznikiem do niniejszego Regulaminu - Instrukcją zarządzania
ryzykiem), z uwzględnieniem Standardów 5. Misja oraz Standardu 6. Określanie
celów i zadań, monitorowanie i ocena realizacji ogłoszonych w Komunikacie
Ministerstwa Finansów Nr 23 z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie standardów
kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych (Dz. Urz. Min. Fin. z 2009
r. Nr 15, poz. 84) oraz nie dokonanie procesu identyfikacji ryzyka niezgodnie
ze Standardem 7.
8. Brak sporządzenia aneksu do umowy Nr 1/I/11 o przyznanie dotacji podmiotowej
z dnia 27 stycznia 2011 r. zmieniającego wysokość przyznanej dotacji,
pomimo jej zwiększenia o kwotę 30 000,00 zł niezgodnie z postanowieniami § 8 wyżej
wymienionej umowy o przyznanie dotacji
podmiotowej.
9. Nieprawidłowe
sporządzenie rocznego sprawozdania Rb-WSa o wydatkach strukturalnych
poniesionych przez jednostkę za rok 2011 w tysiącach (bez znaków po przecinku)
niezgodnie z § 8 ust.
1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 3 lutego 2010 r. w sprawie
sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. z 2010 r. Nr 20 poz. 103 z późn. zm.).
10. Sprawdzenie pod
względem formalno – rachunkowych dowodów księgowych (poleceń wyjazdu służbowego
- delegacja Nr 14/2011 z dnia 30.11.2011 r. oraz Nr 12/2011 z dnia 18.11.2011
r., Nr 11/2011 z dnia 06.09.2011 r.), dotyczących głównego księgowego przez
niego samego, co uniemożliwia dokonywanie rzetelnej wstępnej kontroli
realizowanej przez główną księgową, określonej w dyspozycji art. 54 ust.1
ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240) oraz koliduje z prawidłowym
wykonywaniem obowiązków i ponoszeniem odpowiedzialności za prowadzenie rachunkowości jednostki, wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi, a także dokonywaniem wstępnej kontroli w zakresie kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych oraz sprawowaniem nadzoru nad
skutecznością i prawidłowością działania systemu kontroli wewnętrznej.
11. Brak
wykazania w kwartalnych sprawozdaniach Rb-N o stanie należności oraz wybranych
aktywów finansowych (wg stanu na koniec I kwartału 2011 r., wg stanu na koniec
II kwartału 2011 r., wg stanu na koniec III kwartału 2011 r. oraz wg stanu na
koniec IV kwartału 2011 r.) w kolumnie
13 gospodarstwa domowe w pozycji N5.3 „pozostałe należności” wydatków z tytułu z
tytułu pobranej zaliczki na poczet zakupów przez pracownika stosownie do
zapisów salda kont zespołu 2
“Rozrachunki i roszczenia” - konto 234-1- rozrachunki z pracownikami niezgodnie
z załącznikiem Nr 9 (instrukcją
sporządzania sprawozdań), rozdz.2 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 marca 2010 r. w
sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji
finansowych (Dz. U. z 2010 r. Nr 43,
poz. 247).
12. Złożenie sprawozdanie
finansowego z tytułu rozliczenia rat dotacji za IV kwartał 2011 r. z
przekroczeniem właściwego terminu tj. do 20 dnia pierwszego miesiąca następnego
kwartału niezgodnie z § 5 ust. 1 umowy Nr 11/I/11 z dnia 27
stycznia 2011 r. o przyznanie dotacji podmiotowej.
13. Wykazanie w sprawozdaniu finansowym za okres I- XII 2011 r. (za IV kwartał
2011 r.) w pozycji wydatki z tytułu amortyzacji kwoty wydatków w wysokości 1
146,50 zł niezgodnie z ewidencją
ksiegową tj. zestawieniem obrotów i sald na dzień 31.12.2011 r. konta 400 „Amortyzacja
środków trwałych”- 1 731,50 zł.
W związku z wyżej wymienionymi
nieprawidłowościami zarządza się, ich usunięcie w następujący sposób:
Ad.1. Sprostowanie zapisów Statutu Centrum
Kultury w Kamiennej Górze uchwalonego na podstawie Uchwały Nr XLVII/301/10 Rady
Miejskiej w Kamiennej Górze z dnia 24 lutego 2010 r. w następującym zakresie tj.:
-
w § 6 ust. 1 precyzyjne określenie liczby
zastępców dyrektora oraz trybu ich powołania i odwołania zgodnie z postanowieniami art.15 ust. 8 ustawy z dnia
25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturlanej
(t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 406), w związku z art.1 pkt. 12 ustawy z dnia 31
sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy o organizowaniu działalności kulturalnej oraz
niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2011 r.
Nr 207, poz. 1230);
-
w § 5 pkt.2
kompleksowe uregulowanie kwestii związanych z nawiązywaniem i rozwiązywaniem
stosunku pracy z dyrektorem instytucji kultury ze względu na regułę powoływania
dyrektora na czas określony wskazaną w art.15 ust.1, 5-7 oraz art.16 ustawy z
dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności
kulturlanej (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 406);
-
w § 7 ust.1 Statutu uwzględnienie
wymogu uzyskania opinii organizacji związkowych i stowarzyszeń twórców
działających w instytucji kultury jako obligatoryjnego elementu przed procesem
nadania regulaminu organizacyjnego jednostki niezgodnie z art. 13 ust. 3 ustawy
z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności
kulturalnej ( t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 406);
-
w §10 precyzyjne określenie
rodzajów dotacji, które mogą być przekazywane przez organizatora instytucji kultury (dotacje podmiotowe na
dofinansowanie działalności bieżącej w zakresie realizowanych zadań
statutowych, w tym na utrzymanie i remonty obiektów, dotacje celowe na
finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji czy dotacji
celowej na realizację wskazanych zadań i programów) zgodnie z art.28 ust. 3 ustawy
z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności
kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 406)Ad.2.
Sprostowanie postanowień Zasad (polityki) rachunkowości Centrum Kultury w Kamiennej Górze
dotyczących sporządzania planu finansowego instytucji kultury zgodnie z art. 27 ust. 3 i 4 ustawy
z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i
prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 406), w
związku z art.1 pkt. 19 ustawy z dnia 31 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy o
organizowaniu działalności kulturalnej oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z
2011 r. Nr 207, poz. 123).
Stosownie
do art. 27 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturlanej (t.j.
Dz. U. z 2012 r. poz. 406): ”Podstawą
gospodarki finansowej instytucji kultury jest plan finansowy ustalony przez
dyrektora, z zachowaniem wysokości dotacji organizatora. 4. Instytucja kultury
sporządza plan finansowy zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach
publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm).”
Ad.3. Sprecyzowanie i dostosowanie pojęcia funduszu instytycji kultury
zawartego w Zasadach
(polityki) rachunkowości Centrum Kultury zgodnie z brzmieniem art.29 ustawy z
dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności
kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 406) oraz zgodnie z ustawą z dnia 29
września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz.1223 z
późn. zm.).
Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 25
października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej:
„Wartość majątku instytucji kultury odzwierciedla fundusz instytucji kultury,
który odpowiada wartości mienia wydzielonego dla instytucji”.
Ad.4. Określenia w
zapisach Zasad (polityki) rachunkowości Centrum Kultury w Kamiennej Górze w
zakresie wymagań dla ksiąg rachunkowych prowadzonych za pomocą komputera wersji
oprogramowania wykorzystywanego do prowadzenia ksiąg rachunkowych - obsługi
księgowej w jednostce niezgodnie z art.10 ust.1 pkt. 3 lit c, w związku z art.
10 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994
r. o rachunkowości ( t. j. Dz. U. z 2009 r., Nr 152, poz.1223 z późn. zm.)
Zgodnie z art.10 ust.1 pkt. 3 ustawy z
dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t. j. Dz. U. z 2009 r., Nr 152, poz.1223 z późn. zm.) jednostka powinna posiadać dokumentację
opisującą w języku polskim przyjęte przez nią zasady (polityki) rachunkowości,
a w szczególności dotyczące:
3) sposobu prowadzenia ksiąg
rachunkowych, w tym co najmniej:
a) opisu systemu przetwarzania danych, a przy prowadzeniu ksiąg
rachunkowych przy użyciu komputera- opisu systemu informatycznego,
zawierającego wykaz programów, procedur lub funkcji, w zależności od struktury
oprogramowania, wraz z opisem algorytmów i parametrów oraz programowych zasad
ochrony danych, w tym w szczególności metod zabezpieczenia dostępu do danych i
systemu ich przetwarzania, a ponadto określenia wersji oprogramowania i
daty rozpoczęcia eksploatacji
Zgodnie z art.10 ust.2 ustawy o
rachunkowości: „Kierownik jednostki ustala w formie pisemnej i aktualizuje
dokumentację (zasady) polityki rachunkowości, o której mowa w ust.1”.
Ad.5. Zaktualizowanie podstaw prawnych Zarządzenia Nr 3/2010
Dyrektora Centrum Kultury w Kamiennej Górze z dnia 12 maja 2010 r. w
sprawie instrukcji ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania zgodnie z
Komunikatem Ministerstwa Finansów Nr 23 z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie standardów kontroli zarządczej dla
sektora finansów publicznych (Dz. Urz. Min. Fin. z 2009 r. Nr 15, poz. 84),
który wszedł w życie z mocą obowiązującą od dnia 30 grudnia 2009 r.
Ad.6. Uzupełnienie zapisów
Regulaminu Pracy Centrum Kultury o obligatoryjne
elementy (sprawy) wskazane w treści art.104 ¹ § 1 pkt. 4 i 6 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t. j. Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 z późn. zm.) tj.
określenie pory nocnej oraz wykaz prac
wzbronionych pracownikom młodocianym oraz kobietom.
Każdy regulamin pracy
powinien w swych postanowieniach być adekwatny do rodzaju pracy wykonywanej u
danego pracodawcy oraz uwzględniać specyfikę każdego pracodawcy. Uwzględniając
powyższe wyliczenie katalogu spraw z
art.104
¹ § 1 pkt. 1- 9, należy wskazać, że ma
ono charakter przykładowy i odpowiednio do zakładowych potrzeb może być
rozszerzone jaki i zawężone.
Ad.7. Sporządzenia rejestru ryzyk Centrum Kultury w
Kamiennej Górze oraz określenie misji,
celów i zadań jednostki zgodnie z Regulaminiem Kontroli zarządczej Centrum
Kultury (załącznikiem do niniejszego Regulaminu - Instrukcją zarządzania
ryzykiem), z uwzględnieniem Standardów 5. Misja oraz Standardu 6. Określanie
celów i zadań, monitorowanie i ocena
realizacji ogłoszonych w Komunikacie Ministerstwa Finansów Nr 23 z dnia 16
grudnia 2009 r. w sprawie standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów
publicznych (Dz. Urz. Min. Fin. z 2009 r. Nr 15, poz. 84) oraz dokonanie procesu identyfikacji ryzyka
zgodnie ze Standardem 7.
Ad.8. Przestrzeganie
zasad sporządzania aneksu do umowy o przyznanie dotacji podmiotowej, w
przypadku umowy z dnia 27 stycznia 2011 r. w związku ze zmianą wysokość przyznanej
dotacji, (zwiększenie o kwotę
30 000,00 zł) zgodnie z postanowieniami § 8 wyżej
wymienionej umowy o przyznanie dotacji
podmiotowej.
Ad.9. Sporządzanie rocznego sprawozdania Rb-WSa o wydatkach strukturalnych
poniesionych przez jednostkę za rok 2011 w złotych zgodnie z § 8 ust. 1 rozporządzenia
Ministra Finansów z dnia 3 lutego 2010 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej
(Dz. U. z 2010 r. Nr 20 poz. 103 z późn.
zm.).
Zgodnie z § 8 ust. 1
wyżej wymienionego rozporządzenia sprawozdania:
1) jednostkowe sporządza się w złotych i
groszach stosownie do zasad obowiązujących przy prowadzeniu ksiąg rachunkowych,
z wyjątkiem sprawozdań jednostkowych placówek, które sporządza się w walucie, w
której prowadzona jest rachunkowość;
2) łączne i zbiorcze sporządza się w
złotych i groszach, z wyjątkiem sprawozdania Rb-70, które sporządza się w
złotych;
3) skonsolidowane sporządza się w
tysiącach złotych.
2. Sprawozdania Rb-40, Rb-ZUS, Rb-Z-PPP,
Rb-FUS, Rb-FER sporządza się w tysiącach złotych.
Ad.10. Sprawdzanie pod względem formalno – rachunkowych
dowodów księgowych, w tym w szczególności poleceń wyjazdu służbowego
dotyczących głównego księgowego, ze
szczególnym uwzględnieniem osób zastępujących upoważnionego do dokonywania
kontroli formalno- rachunkowej oraz rzetelnym wykonywaniem obowiązków przez
głównego księgowego zgodnie z art.54 ust.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o
finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr
157, poz. 1240) oraz sprawowaniem
przez niego nadzoru nad skutecznością i prawidłowością działania systemu
kontroli wewnętrznej.
Ad.11. Wykazywanie w kwartalnych
sprawozdaniach Rb-N o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych w
kolumnie 13 gospodarstwa domowe w pozycji N5.3 „pozostałe należności” wydatków
z tytułu pobranej zaliczki na poczet zakupów przez pracownika stosownie do
zapisów salda kont zespołu 2 “Rozrachunki i roszczenia” zgodnie z załącznikiem
Nr 9 (instrukcją sporządzania sprawozdań), rozdz.2 do rozporządzenia
Ministra Finansów z dnia 4 marca 2010 r. w sprawie sprawozdań jednostek sektora
finansów publicznych w zakresie operacji
finansowych (Dz. U. z 2010 r. Nr 43,
poz. 247).
Ad.12. Składanie sprawozdań finansowych z tytułu
rozliczenia rat dotacji za IV kwartał 2011 r. z zachowaniem właściwego terminu
do ich złożenia zgodnie z postanowieniami umowy o
przyznanie dotacji podmiotowej.
Ad.13. Rzetelne wykazanie w sprawozdaniach finansowych kwot
poniesionych wydatków zgodnie z ewidencją księgową stosownie do
postanowień art. 24 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz.
U.z 2009 r. Nr 152, poz.1223 z późn.zm.).
Ponadto kontrolujący wskazuje, iż dnia 17 września 2009 r. został
ogłoszony w formie obwieszczenia Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z
dnia 2 września 2009 r. nowy tekst jednolity tekstu ustawy o rachunkowości tj. ustawa
z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t. j. Dz. U. z 2009 r.
Nr 152, poz. 1223.).
W związku z powyższym w przypadku
aktualizacji postanowień Instrukcji określającej zasady sporządzania, obiegu i
kontroli oraz przechowywania i zabezpieczenia dokumentów księgowych i ksiąg
rachunkowych oraz Instrukcji inwentaryzacyjnej jednostki należy powoływać się
na obowiązujący tekst jednolity ustawy o rachunkowości.
Kontrolujący wskazuje, iż dnia 16 kwietnia 2012 r. został
ogłoszony w formie obwieszczenia Marszałka
Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 26 marca 2012 r. nowy tekst jednolity
tekstu ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności
kulturalnej tj. ustawa z dnia 25 października 1991 r. o
organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej ( t.j. Dz. U. z 2012 r.
poz. 406).
W związku z
powyższym w przypadku aktualizacji postanowień Regulaminu Organizacyjnego,
Regulaminu Pracy oraz Zasad (polityki) rachunkowości należy powoływać się na
obowiązujący tekst jednolity ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności
kulturalnej.
Na
podstawie § 31 Regulaminu
kontroli wewnętrznej Urzędzie
Miasta Kamienna Góra zatwierdzonego Zarządzeniem
Nr 11/10 Burmistrza
Miasta Kamienna Góra z
dnia 06 stycznia 2010 r. Kierownik jednostki
kontrolowanej w ciągu 30 dni od daty otrzymania niniejszego wystąpienia
pokontrolnego zawiadomi Burmistrza Miasta Kamienna Góra o wykonaniu wyżej
wymienionych wniosków lub o przyczynach ich nie wykonania.