Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta w Kamiennej Górze
Bip - Strona główna

Gmina Miejska

Urząd Miasta

Rada Miasta

Władze Miasta

Gospodarka finansowa

Zarządzenia Burmistrza

Akty prawne

Oświadczenia majątkowe

Gospodarka przestrzenna

Ochrona środowiska

Infrastruktura Miejska

Sprawy Społeczne

Wyniki kontroli wewnętrznych

Wykaz udzielonych dotacji

Dostęp do informacji publicznej

Wybory i referenda

Zgromadzenia publiczne

Lobbing

Oświata »

Rejestry

Budżet obywatelski

Petycje

Ochrona danych osobowych

Wyniki kontroli zewnętrznych

Konsultacje społeczne

Raport o stanie Gminy Miejskiej Kamienna Góra

Nieodpłatna pomoc prawna »

Powszechny Spis Rolny i Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami »

Zgłoszenia naruszeń

Regulamin na słupy i tablice informacyjne

walidacja css walidacja html

Kontrole wewnętrzne 2012: Wystąpienie pokontrolne - Centrum Kultury w Kamiennej Górze

W dniach od 08.05.2012 r. do 23.05.2012 r. została przeprowadzona kontrola administracyjna w Centrum Kultury w Kamiennej Górze w zakresie zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi, rachunkowości i realizacji planu finansowego oraz wiarygodności sprawozdań finansowych za rok 2011. Kontrolę przeprowadziła:- inspektor na samodzielnym stanowisku ds. kontroli Pani Monika Kluczyńska, na podstawie upoważnienia Nr 16/2012 Burmistrza Miasta Kamienna Góra wystawionego zgodnie z § 15 ust.1 Regulaminu kontroli wewnętrznej Urzędu Miasta Kamienna Góra. Kontrolę przeprowadzono w oparciu o art.68 ust.1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240), w związku z § 2 ust.2 Regulaminu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Kamienna Góra i w jednostkach organizacyjnych Gminy Miejskiej Kamienna Góra.

 

W wyniku przeprowadzonej kontroli administracyjnej, stwierdzono następujące  nieprawidłowości w Centrum Kultury w Kamiennej Górze:

 

1. Nieprawidłowe zapisy zawarte w Statucie Centrum Kultury w Kamiennej Górze uchwalonym na podstawie Uchwały Nr XLVII/301/10 Rady Miejskiej w Kamiennej Górze z dnia 24 lutego 2010 r. w sprawie nadania statutu Centrum Kultury tj.:

-         zapisy § 6 ust. 1 przewidujące utworzenie stanowiska zastępcy dyrektora nie określają precyzyjnie liczby zastępców oraz trybu ich powołania i odwołania niezgodnie z postanowieniami art.15 ust. 8 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 406), w związku z art.1 pkt. 12 ustawy z dnia 31 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy o organizowaniu działalności kulturalnej oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2011 r. Nr 207, poz. 1230);

-         zapisy § 5 pkt.2 niniejszego Statutu nie zawierają kompleksowego uregulowania kwestii związanych z nawiązywaniem i rozwiązywaniem stosunku pracy z dyrektorem instytucji kultury ze względu na regułę powoływania dyrektora na czas określony wskazanych w art.15 ust.1, 5-7 oraz art.16 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturlanej ( t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 406);

-         zapisy § 7 ust.1 Statutu nie uwzględniają wymogu uzyskania opinii organizacji związkowych i stowarzyszeń twórców działających w instytucji kultury jako obligatoryjnego elementu przed procesem nadania regulaminu organizacyjnego jednostki niezgodnie z art. 13 ust. 3 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej ( t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 406)nieprecyzyjne określenie w §10 Statutu rodzajów dotacji, które mogą być przekazywane przez organizatora niezgodnie z art.28 ust. 3 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 406).

 

 

2. Nieprawidłowe określenie w Zasadach (polityki) rachunkowości Centrum Kultury w Kamiennej Górze iż, podstawą gospodarki finansowej instytucji kultury jest plan działalności instytucji kultury zatwierdzony przez dyrektora z  zachowaniem dotacji w wysokości ustalonej przez organizatora wraz ze wskazaniem elementów planu działalności niezgodnie z art. 27 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 406), w związku z art.1 pkt. 19 ustawy z dnia 31 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy o organizowaniu działalności kulturalnej oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2011 r. Nr 207, poz. 123).

 

 

3. Nieprecyzyjne określenie pojęcia funduszu instytycji kultury w Zasadach (polityki) rachunkowości Centrum Kultury wskazujące, że instytucja kultury tworzy fundusz instytucji kultury, a fundusz odpowiada wartości przydzielonego jej mienia oraz wartości mienia nabytego przez instytucję, a zatem fundusz jest równy wartości majątku instytucji kultury, tj. majątku nie obciążonego zobowiązaniami niezgodnie z brzmieniem art.29 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 406) oraz niespójne z siatką pojęciową wprowadzoną przez ustawę z dnia 29 września 1994 r.b o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz.1223 z późn. zm.) (np. odmienne znaczenie pojęcia „inwestycje”).

 

 

4. Brak określenia w Zasadach (polityki) rachunkowości Centrum Kultury w Kamiennej Górze w zakresie wymagań dla ksiąg rachunkowych prowadzonych za pomocą komputera wersji oprogramowania wykorzystywanego do prowadzenia ksiąg rachunkowych - obsługi księgowej w jednostce niezgodnie z art.10 ust.1 pkt. 3 lit c, w związku z art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości ( t. j. Dz. U. z 2009 r., Nr 152, poz.1223  z późn. zm.)

 

 

5. Powołanie się w podstawie prawnej Zarządzenia Nr 3/2010 Dyrektora Centrum Kultury w  Kamiennej Górze z dnia 12 maja 2010 r. w sprawie instrukcji ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania na akt prawny, który stracił moc obowiązującą tj. Komunikat Nr 13 Ministra Finansów z dnia 30 czerwca 2006 r. w sprawie ogłoszenia „Standardów kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów publicznych” (Dz. Urz. Min. Fin. z 2006 r. Nr 7, poz. 58).

 

Komunikat Nr 13 Ministra Finansów z dnia 30 czerwca 2006 r. w sprawie ogłoszenia „Standardów kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów publicznych” ( Dz. Urz. Min. Fin. z 2006 r. Nr 7, poz. 58), wydany na podstawie art.63 ust.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. nr 249, poz. 2104  z późn. zm.) jest aktem prawnym niebowiązującym.

6. Brak w Regulaminie Pracy Centrum Kultury unormowania obligatoryjnych elementów (spraw) wskazanych w treści art.104 ¹ § 1 pkt. 4 i 6  ustawy z dnia 26 czerwca  1974 r. Kodeks Pracy (t. j. Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 z późn. zm.) tj. określenia pory nocnej oraz wykazu prac wzbronionych pracownikom młodocianym oraz kobietom.

Zalecenie uzupełnienia postanowień Regulaminu Pracy Centrum Kultury o obligatoryjne elementy wskazane w treści art.104 ¹ § 1  pkt. 4 i 6  ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t. j. Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 z późn. zm.) zostało ujęte w protokole kontroli Nr ewidencyjny WK.1711.P-14.2011 oraz w wystąpieniu pokontrolnym WK.1711.W-14.2011 z dnia 29 grudnia 2011 r. (data wpływu do jednostki 04.01.2012 r.)

 

 

7. Brak sporządzenia rejestru ryzyk Centrum Kultury w Kamiennej Górze na 2011 rok oraz określenia misji, celów i zadań jednostki niezgodnie z Regulaminiem Kontroli zarządczej Centrum Kultury (załącznikiem do niniejszego Regulaminu - Instrukcją zarządzania ryzykiem), z uwzględnieniem Standardów 5. Misja oraz Standardu 6. Określanie celów i zadań, monitorowanie i ocena realizacji ogłoszonych w Komunikacie Ministerstwa Finansów Nr 23 z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych (Dz. Urz. Min. Fin. z 2009 r. Nr 15, poz. 84) oraz nie dokonanie procesu identyfikacji ryzyka niezgodnie ze Standardem 7.

 

 

8. Brak sporządzenia aneksu do umowy Nr 1/I/11 o przyznanie dotacji podmiotowej z dnia 27 stycznia 2011 r.  zmieniającego wysokość przyznanej dotacji, pomimo jej zwiększenia o kwotę 30 000,00 zł niezgodnie z postanowieniami § 8 wyżej wymienionej umowy o przyznanie dotacji podmiotowej.

 

 

9. Nieprawidłowe sporządzenie rocznego sprawozdania Rb-WSa o wydatkach strukturalnych poniesionych przez jednostkę za rok 2011 w tysiącach (bez znaków po przecinku) niezgodnie z § 8 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 3 lutego 2010 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. z 2010 r. Nr 20 poz. 103  z późn. zm.).

 

 

10. Sprawdzenie pod względem formalno – rachunkowych dowodów księgowych (poleceń wyjazdu służbowego - delegacja Nr 14/2011 z dnia 30.11.2011 r. oraz Nr 12/2011 z dnia 18.11.2011 r., Nr 11/2011 z dnia 06.09.2011 r.), dotyczących głównego księgowego przez niego samego, co uniemożliwia dokonywanie rzetelnej wstępnej kontroli realizowanej przez główną księgową, określonej w dyspozycji art. 54 ust.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. (Dz. U. z 2009 r. Nr  157, poz. 1240) oraz koliduje z prawidłowym wykonywaniem obowiązków i ponoszeniem odpowiedzialności za prowadzenie rachunkowości jednostki, wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi, a także dokonywaniem wstępnej kontroli w zakresie kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych  i finansowych oraz sprawowaniem nadzoru nad skutecznością i prawidłowością działania systemu kontroli wewnętrznej.

 

 

11. Brak wykazania w kwartalnych sprawozdaniach Rb-N o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych (wg stanu na koniec I kwartału 2011 r., wg stanu na koniec II kwartału 2011 r., wg stanu na koniec III kwartału 2011 r. oraz wg stanu na koniec IV kwartału 2011 r.)  w kolumnie 13 gospodarstwa domowe w pozycji N5.3 „pozostałe należności” wydatków z tytułu z tytułu pobranej zaliczki na poczet zakupów przez pracownika stosownie do zapisów salda kont zespołu  2 “Rozrachunki i roszczenia” - konto 234-1- rozrachunki z pracownikami niezgodnie  z załącznikiem Nr 9 (instrukcją sporządzania sprawozdań), rozdz.2  do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 marca 2010 r. w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych  (Dz. U. z 2010 r. Nr 43, poz. 247).

 

12. Złożenie sprawozdanie finansowego z tytułu rozliczenia rat dotacji za IV kwartał 2011 r. z przekroczeniem właściwego terminu tj. do 20 dnia pierwszego miesiąca następnego kwartału niezgodnie z § 5 ust. 1 umowy Nr 11/I/11 z dnia 27 stycznia 2011 r. o przyznanie dotacji podmiotowej.

 

13. Wykazanie w sprawozdaniu finansowym za okres I- XII 2011 r. (za IV kwartał 2011 r.) w pozycji wydatki z tytułu amortyzacji kwoty wydatków w wysokości 1 146,50 zł  niezgodnie z ewidencją ksiegową tj. zestawieniem obrotów i sald na dzień 31.12.2011 r. konta 400 „Amortyzacja środków trwałych”- 1 731,50 zł.

 

 

W związku z wyżej wymienionymi nieprawidłowościami zarządza się, ich usunięcie w następujący sposób:

 

Ad.1. Sprostowanie zapisów Statutu Centrum Kultury w Kamiennej Górze uchwalonego na podstawie Uchwały Nr XLVII/301/10 Rady Miejskiej w Kamiennej Górze z dnia 24 lutego 2010 r. w  następującym zakresie tj.:

-         w § 6 ust. 1 precyzyjne określenie liczby zastępców dyrektora oraz trybu ich powołania i odwołania zgodnie  z postanowieniami art.15 ust. 8 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturlanej (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 406), w związku z art.1 pkt. 12 ustawy z dnia 31 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy o organizowaniu działalności kulturalnej oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2011 r.  Nr 207, poz. 1230);

-         w § 5 pkt.2 kompleksowe uregulowanie kwestii związanych z nawiązywaniem i rozwiązywaniem stosunku pracy z dyrektorem instytucji kultury ze względu na regułę powoływania dyrektora na czas określony wskazaną w art.15 ust.1, 5-7 oraz art.16 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturlanej (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 406);

-         w § 7 ust.1 Statutu uwzględnienie wymogu uzyskania opinii organizacji związkowych i stowarzyszeń twórców działających w instytucji kultury jako obligatoryjnego elementu przed procesem nadania regulaminu organizacyjnego jednostki niezgodnie z art. 13 ust. 3 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej ( t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 406);

-         w §10 precyzyjne określenie rodzajów dotacji, które mogą być przekazywane przez organizatora  instytucji kultury (dotacje podmiotowe na dofinansowanie działalności bieżącej w zakresie realizowanych zadań statutowych, w tym na utrzymanie i remonty obiektów, dotacje celowe na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji czy dotacji celowej na realizację wskazanych zadań i programów) zgodnie z art.28 ust. 3 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 406)Ad.2. Sprostowanie postanowień Zasad (polityki) rachunkowości Centrum Kultury w Kamiennej Górze dotyczących sporządzania planu finansowego instytucji kultury zgodnie z art. 27 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 406), w związku z art.1 pkt. 19 ustawy z dnia 31 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy o organizowaniu działalności kulturalnej oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2011 r. Nr 207, poz. 123).

 

Stosownie do art. 27 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu  i prowadzeniu działalności kulturlanej (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 406): ”Podstawą gospodarki finansowej instytucji kultury jest plan finansowy ustalony przez dyrektora, z zachowaniem wysokości dotacji organizatora. 4. Instytucja kultury sporządza plan finansowy zgodnie z przepisami ustawy   z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm).”

 

 

Ad.3. Sprecyzowanie i dostosowanie pojęcia funduszu instytycji kultury zawartego w Zasadach (polityki) rachunkowości Centrum Kultury zgodnie z brzmieniem art.29 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 406) oraz zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz.1223 z późn. zm.).

 

Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej: „Wartość majątku instytucji kultury odzwierciedla fundusz instytucji kultury, który odpowiada wartości mienia wydzielonego dla instytucji”.

 

 

Ad.4. Określenia w zapisach Zasad (polityki) rachunkowości Centrum Kultury w Kamiennej Górze w zakresie wymagań dla ksiąg rachunkowych prowadzonych za pomocą komputera wersji oprogramowania wykorzystywanego do prowadzenia ksiąg rachunkowych - obsługi księgowej w jednostce niezgodnie z art.10 ust.1 pkt. 3 lit c, w związku z art. 10 ust. 2 ustawy  z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości ( t. j. Dz. U. z 2009 r., Nr 152, poz.1223  z późn. zm.)

 

Zgodnie z art.10 ust.1 pkt. 3 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t. j. Dz. U.  z 2009 r., Nr 152, poz.1223 z późn. zm.)  jednostka powinna posiadać dokumentację opisującą w języku polskim przyjęte przez nią zasady (polityki) rachunkowości, a w szczególności dotyczące:

3) sposobu prowadzenia ksiąg rachunkowych, w tym co najmniej:

a) opisu systemu przetwarzania danych, a przy prowadzeniu ksiąg rachunkowych przy użyciu komputera- opisu systemu informatycznego, zawierającego wykaz programów, procedur lub funkcji, w zależności od struktury oprogramowania, wraz z opisem algorytmów i parametrów oraz programowych zasad ochrony danych, w tym w szczególności metod zabezpieczenia dostępu do danych i systemu ich przetwarzania, a ponadto określenia wersji oprogramowania i daty rozpoczęcia eksploatacji

Zgodnie z art.10 ust.2 ustawy o rachunkowości: „Kierownik jednostki ustala w formie pisemnej i aktualizuje dokumentację (zasady) polityki rachunkowości, o której mowa  w ust.1”.

 

Ad.5.  Zaktualizowanie podstaw prawnych Zarządzenia Nr 3/2010 Dyrektora Centrum Kultury  w  Kamiennej Górze z dnia 12 maja 2010 r. w sprawie instrukcji ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania zgodnie z Komunikatem Ministerstwa Finansów Nr 23 z dnia 16 grudnia 2009 r.  w sprawie standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych (Dz. Urz. Min. Fin. z 2009 r. Nr 15, poz. 84), który wszedł w życie z mocą obowiązującą od dnia 30 grudnia 2009 r.

 

 

Ad.6. Uzupełnienie zapisów  Regulaminu Pracy Centrum Kultury o obligatoryjne elementy (sprawy) wskazane w treści art.104 ¹ § 1 pkt. 4 i 6  ustawy z dnia 26 czerwca  1974 r. Kodeks Pracy (t. j. Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 z późn. zm.) tj. określenie pory nocnej oraz  wykaz prac wzbronionych pracownikom młodocianym oraz kobietom.

 

 

Każdy regulamin pracy powinien w swych postanowieniach być adekwatny do rodzaju pracy wykonywanej u danego pracodawcy oraz uwzględniać specyfikę każdego pracodawcy. Uwzględniając powyższe wyliczenie katalogu spraw  z art.104 ¹ § 1  pkt. 1- 9, należy wskazać, że ma ono charakter przykładowy i odpowiednio do zakładowych potrzeb może być rozszerzone jaki i zawężone.

 

 

Ad.7. Sporządzenia rejestru ryzyk Centrum Kultury w Kamiennej Górze  oraz określenie misji, celów i zadań jednostki zgodnie z Regulaminiem Kontroli zarządczej Centrum Kultury (załącznikiem do niniejszego Regulaminu - Instrukcją zarządzania ryzykiem), z uwzględnieniem Standardów 5. Misja oraz Standardu 6. Określanie celów i zadań, monitorowanie  i ocena realizacji ogłoszonych w Komunikacie Ministerstwa Finansów Nr 23 z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych (Dz. Urz. Min. Fin. z 2009 r. Nr 15, poz. 84) oraz  dokonanie procesu identyfikacji ryzyka zgodnie ze Standardem 7.

 

 

Ad.8.  Przestrzeganie zasad sporządzania aneksu do umowy o przyznanie dotacji podmiotowej, w przypadku umowy z dnia 27 stycznia 2011 r.  w związku ze zmianą wysokość przyznanej dotacji,  (zwiększenie o kwotę 30 000,00 zł) zgodnie z postanowieniami § 8 wyżej wymienionej umowy o przyznanie dotacji podmiotowej.

Ad.9. Sporządzanie rocznego sprawozdania Rb-WSa o wydatkach strukturalnych poniesionych przez jednostkę za rok 2011 w złotych zgodnie z § 8 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 3 lutego 2010 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. z 2010 r. Nr 20 poz. 103  z późn. zm.).

 

Zgodnie z § 8 ust. 1 wyżej wymienionego rozporządzenia sprawozdania:


  1)   jednostkowe sporządza się w złotych i groszach stosownie do zasad obowiązujących przy prowadzeniu ksiąg rachunkowych, z wyjątkiem sprawozdań jednostkowych placówek, które sporządza się w walucie, w której prowadzona jest rachunkowość;


  2)   łączne i zbiorcze sporządza się w złotych i groszach, z wyjątkiem sprawozdania Rb-70, które sporządza się w złotych;


  3)   skonsolidowane sporządza się w tysiącach złotych.


2. Sprawozdania Rb-40, Rb-ZUS, Rb-Z-PPP, Rb-FUS, Rb-FER sporządza się w tysiącach złotych.

 

 

 

Ad.10. Sprawdzanie pod względem formalno – rachunkowych dowodów księgowych, w tym w szczególności poleceń wyjazdu służbowego dotyczących głównego księgowego, ze szczególnym uwzględnieniem osób zastępujących upoważnionego do dokonywania kontroli formalno- rachunkowej oraz rzetelnym wykonywaniem obowiązków przez głównego księgowego zgodnie z art.54 ust.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr  157,  poz. 1240) oraz sprawowaniem przez niego nadzoru nad skutecznością i prawidłowością działania systemu kontroli wewnętrznej.

 

 

Ad.11. Wykazywanie w kwartalnych sprawozdaniach Rb-N o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych w kolumnie 13 gospodarstwa domowe w pozycji N5.3 „pozostałe należności” wydatków z tytułu pobranej zaliczki na poczet zakupów przez pracownika stosownie do zapisów salda kont zespołu 2 “Rozrachunki i roszczenia” zgodnie z załącznikiem Nr 9 (instrukcją sporządzania sprawozdań), rozdz.2  do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 marca 2010 r. w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych  w zakresie operacji finansowych  (Dz. U. z 2010 r. Nr 43, poz. 247).

 

 

 

Ad.12. Składanie sprawozdań finansowych z tytułu rozliczenia rat dotacji za IV kwartał 2011 r. z zachowaniem właściwego terminu do ich złożenia zgodnie z postanowieniami umowy o przyznanie dotacji podmiotowej.

 

 

 

Ad.13. Rzetelne wykazanie w sprawozdaniach finansowych  kwot  poniesionych wydatków zgodnie z ewidencją księgową stosownie do postanowień art. 24 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U.z 2009 r. Nr 152, poz.1223 z późn.zm.).

 

Ponadto kontrolujący wskazuje, iż dnia 17 września 2009 r. został ogłoszony w formie obwieszczenia Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 września 2009 r. nowy tekst jednolity tekstu ustawy o rachunkowości tj. ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t. j. Dz. U.  z 2009 r.  Nr 152, poz. 1223.).

W związku z powyższym w przypadku aktualizacji postanowień Instrukcji określającej zasady sporządzania, obiegu i kontroli oraz przechowywania i zabezpieczenia dokumentów księgowych i ksiąg rachunkowych oraz Instrukcji inwentaryzacyjnej jednostki należy powoływać się na obowiązujący tekst jednolity ustawy o rachunkowości.

Kontrolujący wskazuje, iż dnia 16 kwietnia 2012 r. został ogłoszony w formie obwieszczenia  Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 26 marca 2012 r. nowy tekst jednolity tekstu ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej tj. ustawa z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej ( t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 406).

W związku z powyższym w przypadku aktualizacji postanowień Regulaminu Organizacyjnego, Regulaminu Pracy oraz Zasad (polityki) rachunkowości należy powoływać się na obowiązujący tekst jednolity ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.

 

 

                Na   podstawie   § 31   Regulaminu  kontroli wewnętrznej    Urzędzie  Miasta   Kamienna  Góra zatwierdzonego  Zarządzeniem  Nr  11/10  Burmistrza  Miasta  Kamienna Góra  z  dnia  06  stycznia 2010 r. Kierownik jednostki kontrolowanej w ciągu 30 dni od daty otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego zawiadomi Burmistrza Miasta Kamienna Góra o wykonaniu wyżej wymienionych wniosków lub o przyczynach ich nie wykonania.

 


   

wstecz