Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta w Kamiennej Górze
Bip - Strona główna

Gmina Miejska

Urząd Miasta

Rada Miasta

Władze Miasta

Gospodarka finansowa

Zarządzenia Burmistrza

Akty prawne

Oświadczenia majątkowe

Gospodarka przestrzenna

Ochrona środowiska

Infrastruktura Miejska

Sprawy Społeczne

Wyniki kontroli wewnętrznych

Wykaz udzielonych dotacji

Dostęp do informacji publicznej

Wybory i referenda

Zgromadzenia publiczne

Lobbing

Oświata »

Rejestry

Budżet obywatelski

Petycje

Ochrona danych osobowych

Wyniki kontroli zewnętrznych

Konsultacje społeczne

Raport o stanie Gminy Miejskiej Kamienna Góra

Nieodpłatna pomoc prawna »

Powszechny Spis Rolny i Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami »

Zgłoszenia naruszeń

Regulamin na słupy i tablice informacyjne

walidacja css walidacja html

Kontrole wewnętrzne 2012: Wystąpienie pokontrolne Oddział Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego

 
W dniach od 26.01.2012 r. do 01.02.2012 r. została przeprowadzona kontrola zarządcza w Oddziale Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego „ Ziemi Kamiennogórskiej” w zakresie prawidłowości rozliczania dotacji udzielonych organizacji pozarządowej na realizację zadania publicznego: „Organizacja imprez w zakresie turystyki pieszej i górskiej dla mieszkańców Gminy Miejskeji Kamienna Góra” (umowa Nr 3/IV/2011 z dnia 07 kwietnai 2011 r. o wsparcie realizacji zadania publicznego). Kontrolę przeprowadziły: - Kierownik Wydziału Kontroli i Nadzoru Właścicielskiego Pani Grażyna Bukowska i podinspektor ds. kontroli wewnętrznej Pani Monika Kluczyńska, na podstawie upoważnień Nr 5/2012 i Nr 6/2012 Burmistrza Miasta Kamienna Góra wystawionych zgodnie z § 15 ust.1 Regulaminu kontroli wewnętrznej Urzędu Miasta Kamienna Góra. Kontrole przeprowadzono w oparciu o art.68 ust.1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.), w związku z § 9 wyżej wymienionej umowy o wsparcie realizacji zadań publicznych oraz § 2 ust.2 Regulaminu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Kamienna Góra i w jednostkach organizacyjnych Gminy Miejskiej Kamienna Góra.


W wyniku przeprowadzonej kontroli administracyjnej, stwierdzono następujące nieprawidłowości w Oddziale Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego „Ziemi Kamiennogórskiej” w Kamiennej Górze:


Ad.1. Powołanie się w podstawie prawnej Zasad (politki) rachunkowości Oddziału Polskiego Towarzystwa Turystyczno- Krajoznawczego w Kamiennej Górze na obowiązujący tekst jednolity ustawy o rachunkowości tj. ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t. j. Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223.) stosownie do przepisów art.2 ust.1 i art.9 ust.1 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (t. j. Dz. U. z 2011 r., Nr 197 poz.1172) oraz w związku z § 161 i § 162 pkt. 1 i 2 załącznika do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 roku w sprawie " Zasad techniki legislacyjnej" (Dz. U. z 2002 r., Nr 100, poz.908 z późn. zm.).


Dnia 17 września 2009 r. został ogłoszony w formie obwieszczenia Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 września 2009 r. nowy tekst jednolity tekstu ustawy o rachunkowości tj. ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t. j. Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223.).

Ad.2. Sprostowanie błędnego określenia siedziby (adresu) nabywcy poprzez wystawienie not korygujących zgodnie z § 15 ust.1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawienia faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 68, poz.360 z późn. zm.), w związku z art. 21 ust.1 pkt.2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t. j. Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.)


Zgodnie z § 15 ust.1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawienia faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 68, poz.360 z późn. zm.): ”nabywca towaru lub usługi, który otrzymał fakturę lub fakturę korygującą ze sprzedawcą lub nabywcą lub oznaczeniem towaru lub usługi, z wyjątkiem pomyłek w pozycjach faktury określonych w § 5 ust.1 pkt.6-12, może wystawić fakturę nazwaną notą korygującą.”

Ad.3. Rzetelne wypełnianie druków polecenia wyjazdu służbowego polegające na:

- określeniu środka lokomocji zgodnie z zapisami § 5 ust.1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju (Dz. U. z 2002 r. Nr 236, poz.1990 z późn. zm.);

- wskazaniu daty wystawienia polecenia wyjazdu służbowego zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz.1223 z późn.zm.).

Delegacje jako wewnętrzne dowody księgowe muszą odpowiadać wymogom określonym w art.21 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz U. z 2009 r. Nr 152, poz.1223 z późn.zm.), a zatem winny być czytelne, to jest zgodne z rzeczywisytym przebiegiem operacji gospodarczej, którą dokumentują, kompletne zawierające co najmniej dane okreslone w art. 21 oraz wolne od błędów rachunkowych.


Ad.4. Załączanie do delegacji biletów, dokumentujących koszty przejazdu autobusem oraz rachunków potwierdzajacych koszty noclegu zgodnie z § 8a ust.3 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju (Dz. U. z 2002 r. Nr 236, poz.1990 z późn .zm.).

Zgodnie § 8a ust.3 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju (Dz. U. z 2002 r. Nr 236, poz.1990 z późn .zm.): „ Do rozliczenia kosztów podróży pracownik załącza dokumenty (rachunki) potwierdzające poszczególne wydatki; nie dotyczy to diet oraz wydatków objętych ryczałtami. Jeżeli uzyskanie dokumentu (rachunku) nie byłomożliwe, pracownik składa pisemne oświadczenie o dokonanym wydatku i przyczynach braku jego udokumentowania.„


Na podstawie § 9 umowy o wsparcie realizacji zadań publicznego Nr 3/IV/2011 z dnia 07 kwietnia 2011 r. zawartej z Oddziałem Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego „Ziemii Kamiennogórskiej”, Zleceniobiorca jest zobowiązany w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania wniosków i zaleceń pokontrolnych, o których mowa w § 9 ust.4 wyżej wymienionych umów, do ich wykonania i powiadomienia o tym Zleceniodawcy.


   

wstecz