Stowarzyszenie „WIEJSKA KARUZELA”
ul. Wiejska 4/20
58- 400 Kamienna Góra
dotyczy: wystąpienia pokontrolnego
WYSTĄPIENIE POKONTROLNE
W dniach od 13.07.2020 r. do dnia 24.07.2020 r. została przeprowadzona kontrola administracyjna w Stowarzyszeniu „WIEJSKA KARUZELA” z siedzibą w Kamiennej Górze przy ul. Wiejskiej 4/20 w zakresie prawidłowości wykorzystania dotacji przyznanej organizacji pozarządowej na realizację zadania publicznego pod nazwą: „Razem łatwiej i przyjemniej !”- umowa Nr 20/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r. Kontrolę przeprowadziła: inspektor na samodzielnym stanowisku ds. kontroli Urzędu Miasta w Kamiennej Górze Pani Monika Kluczyńska, na podstawie upoważnienia Nr 7/2020 Burmistrza Miasta Kamienna Góra wystawionego zgodnie z §15 ust.1 Regulaminu kontroli wewnętrznej Urzędu Miasta Kamienna Góra. Kontrolę przeprowadzono w oparciu o art.68 i art 69 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 869 z późn.zm.), w związku z § 8 umowy Nr 20/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r. oraz § 2 ust.2 Regulaminu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Kamienna Góra i w jednostkach organizacyjnych Gminy Miejskiej Kamienna Góra.
W wyniku przeprowadzonej kontroli administracyjnej, stwierdzono następujące nieprawidłowości w Stowarzyszeniu „WIEJSKA KARUZELA” z siedzibą w Kamiennej Górze:
1. Brak posiadania przez Stowarzyszenie “WIEJSKA KARUZELA” z siedzibą w Kamiennej Górze przy ul.Wiejskiej 4/20 obowiązujących w jednostce Zasad (polityki) rachunkowości tj. dokumentacji przyjętych i stosowanych przez organizację zasad (systemu) rachunkowości, w szczególności dotyczących:
1) określenia roku obrotowego i wchodzących w jego skład okresów sprawozdawczych;
2) metod wyceny aktywów i pasywów oraz ustalania wyniku finansowego;
3) sposobu prowadzenia ksiąg rachunkowych, w tym co najmniej:
a) zakładowego planu kont, ustalającego wykaz kont księgi głównej, przyjęte zasady klasyfikacji zdarzeń, zasady prowadzenia kont ksiąg pomocniczych oraz ich powiązania z kontami księgi głównej,
b) wykazu ksiąg rachunkowych, a przy prowadzeniu ksiąg rachunkowych przy użyciu komputera - wykazu zbiorów danych tworzących księgi rachunkowe na informatycznych nośnikach danych z określeniem ich struktury, wzajemnych powiązań oraz ich funkcji w organizacji całości ksiąg rachunkowych i w procesach przetwarzania danych,
c) opisu systemu przetwarzania danych, a przy prowadzeniu ksiąg rachunkowych przy użyciu komputera - opisu systemu informatycznego, zawierającego wykaz programów, procedur lub funkcji, w zależności od struktury oprogramowania, wraz z opisem algorytmów i parametrów oraz programowych zasad ochrony danych, w tym w szczególności metod zabezpieczenia dostępu do danych i systemu ich przetwarzania, aponadto określenie wersji oprogramowania i daty rozpoczęcia jego eksploatacji;
4) systemu służącego ochronie danych i ich zbiorów, w tym dowodów księgowych, ksiąg rachunkowych i innych dokumentów stanowiących podstawę dokonanych w nich zapisów niezgodnie z art.10 ust. 1 ustawy z dnia 24 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 351 ze zm.), w związku z art.10 i 10a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2019r., poz.688 ze zm.) oraz § 6 ust.1 zawartej z Gminą Miejską Kamienna Góra umowy o realizację zadania publicznego Nr 20/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r. wskazującymi, iż zleceniobiorca jest zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej dokumentacji finansowo-księgowej i ewidencji księgowej zadania publicznego, zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 351 z późn.zm.), w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych.
2. Brak dokonania zmian adresu siedziby Stowarzyszenia „WIEJSKA KARUZELA” w komparycjach umów o prowadzenie rachunku bieżącego (umowa z dnia 12.11.2012 r.) oraz rachunku pomocniczego (umowa z dnia 16.05.2013 r.), określonych jako ul.Wiejska 8 niezgodnie z obowiązującym w roku 2019 stanem prawnym i faktycznym, w związku z informacją odpowiadającą odpisowi pełnemu z KRS Nr 0000435819, dział 1, rubryka 2 siedziba i adres podmiotu, oznaczonym jako ul. Wiejska 4/20.
Zgodnie z odpisem pełnym z KRS Nr 0000435819, na podstawie sygn.akt WR IX NS-REJ.KRS/31276/16/966 dnia 19.01.2017 dokonano wpisu (zmian) m.in. w zakresie adresu Stowarzyszenia z ul. Wiejska 8, 58-400 Kamienna Góra na ul. Wiejska 4/20, 58- 400 Kamienna Góra.
3. Nieprawidłowe określenie w ofercie realizacji zadania publicznegopod nazwą: „Razem łatwiej i przyjemniej!”, w rubryce przewidywane źródła finansowania zadania publicznego udziału procentowego innych środków finansowych w stosunku do otrzymanej kwoty dotacji jako 40% bez podania niniejszej wartości z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku niezgodnie z załącznikiem Nr 1 do rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016 r. poz. 1300).
4. Nieprawidłowe złożenie przez Stowarzyszenie „WIEJSKA KARUZELA” w Kamiennej Górzesprawozdania końcowego z wykonania zadania publicznego pod nazwą: „Razem łatwiej i przyjemniej!” - umowa Nr 20/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r. na niewłaściwym formularzu (wzorze) sprawozdania stanowiącym załącznik Nr 5 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057), niezgodnie z § 9 ust.2 umowy Nr 20/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r. oraz § 2 pkt 1 rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057), w związku z rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. poz. 1300).
Zgodnie z § 2 pkt 1 rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057): ”W przypadku zadania publicznego realizowanego w wyniku:
1) oferty realizacji zadania publicznego złożonej w trybie otwartego konkursu ofert ogłoszonego do dnia 1 marca 2019 r., w tym przed dniem wejścia w życie rozporządzenia – stosuje się przepisy dotychczasowe.
Biorąc powyższe zapisy pod uwagę otwarty konkurs ofert na zadania w obszarze profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień, w tym promowanie zdrowego stylu życia poprzez realizację programów z bogatą ofertą zagospodarowania czasu wolnego oraz rozwijania zainteresowań mieszkańców Kamiennej Góry (w tym obszarze zawarto umowę Nr 20/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r. ze Stowarzyszeniem „WIEJSKA KARUZELA”) został ogłoszony dnia 18 lutego 2019 r., w związku z powyższym stosuje się do ofert realizacji zadania publicznego złożonych w tym konkursie ofert przepisy dotychczasowe tj. rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. poz. 1300).
5. Złożenie przez Stowarzyszenie „WIEJSKA KARUZELA” w Kamiennej Górze sprawozdania końcowego z wykonania zadania publicznego pod nazwą „Razem łatwiej i przyjemniej!” - umowa Nr 20/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r. z naruszeniem właściwego terminu do jego złożenia niezgodnie z § 9 ust. 2 umowy Nr 20/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r.
6. Brak na raportach kasowych sporządzanych przez Stowarzyszenie „WIEJSKA KARUZELA” w Kamiennej Górze jako wewnętrznych dowodach księgowych podpisów osoby sporządzającej raport oraz podpisu sprawdzającego niezgodnie z art. 20 ust. 2 pkt 3 i ust. 3 pkt 1, w związku z art. 21 ust.1 pkt 6 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 351 ze zm.).
7. Nieprawidłowe rozliczenie wydatków z faktury VAT Nr 437/0617/060719/03 z dnia 06.07.2019 r. zakup artykułów spożywczych na łączną kwotę 427,97 zł, dotyczących zakupu róży premium (kwiaty) w kwocie 39,98 zł, pokrytych ze środków dotacji w ramach realizacji zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 20/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r. jako zakupu zgodnego z pozycją kosztorysu I.6. poczęstunek niezgodnie z zapisami§ 2 ust.3 i 4, w związku z § 1 ust.5 oraz §10 ust. 6 umowy Nr 20/IV/2019/SP z dnia 24.04.2019 r.
Zatem kwota 39,98 zł stanowi dotację wykorzystaną niezgodnie z przeznaczeniem, bowiem została przeznaczona na pokrycie innego rodzaju kosztów niż określony w treści umowy i aktualizacji kosztorysu stanowiącej integralną część umowy w ustalonym końcowym brzmieniu i podlega zwrotowi wraz z należnymi odsetkami liczonymi jak dla zaległości podatkowych zgodnie z § 10 ust. 6 umowy Nr 20/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r. o realizację zadania publicznego, w związku z art. 252 ust. 6 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz.869 ze zm.).
8. Nieprawidłowe rozliczenie wydatków z faktury VAT Nr 284701462/08/19 z dnia 23.08.2019 r. zakup artykułów spożywczych na łączną kwotę 241,25 zł, dotyczących zakupu ręczników papierowych kuchennych w łącznej kwocie 9,98 zł, pokrytych ze środków dotacji w ramach realizacji zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 20/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r. jako zakupu zgodnego z pozycją kosztorysu I.6. poczęstunek niezgodnie z zapisami§ 2 ust.3 i 4, w związku z § 1 ust.5 oraz §10 ust. 6 umowy Nr 20/IV/2019/SP z dnia 24.04.2019 r.
Zatem kwota 9,98 zł stanowi dotację wykorzystaną niezgodnie z przeznaczeniem, bowiem została przeznaczona na pokrycie innego rodzaju kosztów niż określony w treści umowy i aktualizacji kosztorysu stanowiącej integralną część umowy w ustalonym końcowym brzmieniu i podlega zwrotowi wraz z należnymi odsetkami liczonymi jak dla zaległości podatkowych zgodnie z § 10 ust. 6 umowy Nr 20/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r. o realizację zadania publicznego, w związku z art. 252 ust. 6 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz.869 ze zm.).
9. Nieprawidłowe rozliczenie wydatków z fakturyfa DE 104/2019 z dnia 13.12.2019 r. zakup artykułów spożywczych na poczęstunek na łączną kwotę 1.583,07 zł, poz.160 zakup folii aluminiowej na kwotę 2,99 zł oraz poz. 169 Tygodnik Regionalny na kwotę 2,99 zł, pokrytych ze środków własnych Stowarzyszenia jako kosztów zakwalifikowanych i zgodnych z pozycją kosztorysu I.6 poczęstunek niezgodnie z zapisami § 2 ust.3 i 4, w związku z §1 ust.5 umowy NR 20/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r.
Uwzględniając, powyższe wartości w kwocie 2,99 zł (zakup prasy) oraz 2,99 zł (zakup folii aluminiowej) wynikające z fa DE 104/2019 z dnia 13.12.2019 r. DELIKATESY zakup artykułów spożywczych na poczęstunek na łączną kwotę 1.583,07 zł, pokrytą w tych pozycjach ze środków własnych Stowarzyszenia w ramach realizacji zadania publicznego NR 20/IV/2019/SP z dnia 24.04. 2019 r. nie stanowią one wydatków zgodnych z pozycją kosztorysu I.6 (poczęstunek), dlatego nie mogą zostać uwzględnione w rozliczeniu wyżej wymienionego zadania publicznego jako dokumentujące według rodzaju koszty związane z poczęstunkiem stosownie do zapisów § 2 ust.3 i 4, w związku z §1 ust.5 umowy NR 20/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r.
10. Rozbieżności w określeniu na dowodzie księgowym fakturze fa VAT 453/MAG/05/2019 z dnia 13.05.2019 r. zakup klocków Lego jako nagrody rzeczowe na łączną kwotę 77,89 zł formy zapłaty jako przelew, a faktycznym dokonaniem zapłaty jako gotówka niezgodnie z treścią dowodu księgowego oraz art.106e, w związku z art.106j ust. 1 pkt 5 i ust. 2, art.106k ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j Dz. U. z 2018 r., poz. 2174 z późn.zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 3 grudnia 2013 r. w sprawie wystawiania faktur (Dz. U. z 2013 r. poz. 1485 ze zm.).
11. Nieprawidłowe wprowadzenie i umieszczenie w raporcie kasowym Nr 12/2019 r. za okres 01.12. do 31.12.2019r. tj. w okresie sprawozdawczym, którego nie dotyczył dowodu księgowego tj. fa FP 000661/06/19 z dnia 12.06.2019 r. FAŁ Sp. z o.o. Kamienna Góra na łączną kwotę 39,42 zł niezgodnie z art. 20 ust. 1 i 3 oraz art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 351 z późn.zm.).
Stwierdzono zatem, iż w raporcie kasowym sporządzonym za okres 01.12.2019 r. r. do 31.12.2019 r. został ujęty oprócz dowodów księgowych wystawionych w miesiącu grudniu 2019 r. również dowód dotyczący miesiąca czerwca 2019 r.
12. Brak określenia na dowodach księgowych przedstawionych do rozliczenia, pokrytych zarówno ze środków dotacji przekazanych przez Gminę Miejską Kamienna Góra na realizację zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 20/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r. jak i z innych środków finansowych (tj. m.in. środków własnych Stowarzyszenia) w jakiej proporcji i z jakich środków (tj. wskazanie źródła finansowania- dotacja, środki własne) został pokryty wydatek z poszczególnych dowodów księgowych stosownie do zapisów § 6 ust. 4 umowy Nr 20/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r.
13. Brak pokrycia kwoty 14,11 zł w sprawdzonych dowodach księgowych dokumentujących wydatki merytoryczne I.7.nagrody rzeczowe na łączną kwotę 3.985,89 zł opłaconych ze środków dotacji przekazanych na realizację zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 20/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r. do pełnej kwoty dotacji (4.000,00 zł) dotyczącej wyżej wymienionych kosztów, określonych w tej wysokości w w/w umowie o realizację zadania publicznego.
W związku z powyższym kwota 14,11 zł nie znajdującą pokrycia w dowodach księgowych dokumentujących wydatki z tytułu I.7. nagrody rzeczowe pokrytych ze środków dotacji stanowi dotację niewykorzystaną i podlega obowiązkowi zwrotu zgodnie z § 10 ust. 2 umowy Nr 20/IV/2019/SP z dnia 24.04.2019 r. wraz z należnymi odsetkami od niewykorzystanej kwoty dotacji liczonymi jak dla zaległości podatkowych, począwszy od dnia następującego po dniu, w którym upłynął termin zwrotu niewykorzystanej kwoty dotacji zgodnie z § 10 ust.4 umowy Nr 20/IV/2019/SP z dnia 24.04.2019 r.
14. Błędne rozliczenie i wykazanie w sprawozdaniu końcowym z wykonania zadania publicznego realizowanego na podstawie umowy NR 20/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r., w poz. 26 kwoty 133,99 zł jako pokrytej ze środków dotacji udzielonej przez Gminę Miejską Kamienna Góra, a wynikającej z dowodu księgowego fa VAT FS 117/I/2019 z dnia 24.05.2019r. zakup daszka gastronomicznego na łączną kwotę 113,99 zł niezgodnie z treścią wyżej wymienionego dowodu wystawionego na wartość całkowitą w kwocie 113,99 zł.
W związku z powyższym kwota 20,00 zł nie znajdującą pokrycia w dowodzie księgowym fa VAT FS 117/I/2019 z dnia 24.05.2019 r. zakup daszka gastronomicznego na łączną kwotę 113,99 zł, a rozliczona jako pokryta ze środków dotacji stanowi dotację niewykorzystaną i podlega obowiązkowi zwrotu zgodnie z § 10 ust. 2 umowy Nr 20/IV/2019/SP z dnia 24.04.2019 r. wraz z należnymi odsetkami od niewykorzystanej kwoty dotacji liczonymi jak dla zaległości podatkowych, począwszy od dnia następującego po dniu, w którym upłynął termin zwrotu niewykorzystanej kwoty dotacji zgodnie z § 10 ust.4 umowy Nr 20/IV/2019/SP z dnia 24.04.2019 r.
15. Błędne wpisanie w sprawozdaniu końcowym z wykonania zadania publicznego realizowanego na podstawie umowy Nr 20/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r.:
➢ w poz. 29 dotyczącej fa VAT FS/3502/BRO/2019 z dnia 11.06.2019 r. zakup butli jednorazowej z helem oraz balony na łączną kwotę 140,99 zł, w rubryce „wydatek poniesiony z dotacji” kwoty 140,00 zł, przy uwzględnieniu wpisów w rubrykach „łączna kwota wydatku”- 140,99 zł oraz „wydatek poniesiony ze środków finansowych własnych”- 140,00 zł, a także braku wykazania finansowania pokrycia kwoty 0,99 zł poza niniejszym zadaniem publicznym;
➢ w poz. 38 w rubryce „numer dowodu księgowego” Nr jako F 02598/09/ZO/E niezgodnie z treścią właściwego dowodu księgowego oznaczonego jako fa Nr F/E/00242/09/19 z dnia 11.09.2019 r.
W związku z wyżej wymienionymi nieprawidłowościami zarządza się, ich usunięcie w następujący sposób:
Ad.1. Wprowadzenie w Stowarzyszeniu „WIEJSKA KARUZELA” w Kamiennej Górze Zasad (polityki) rachunkowości tj. uregulowań, w szczególności dotyczących:
1) określenia roku obrotowego i wchodzących w jego skład okresów sprawozdawczych;
2) metod wyceny aktywów i pasywów oraz ustalania wyniku finansowego;
3) sposobu prowadzenia ksiąg rachunkowych, w tym co najmniej:
a) zakładowego planu kont, ustalającego wykaz kont księgi głównej, przyjęte zasady klasyfikacji zdarzeń, zasady prowadzenia kont ksiąg pomocniczych oraz ich powiązania z kontami księgi głównej,
b) wykazu ksiąg rachunkowych, a przy prowadzeniu ksiąg rachunkowych przy użyciu komputera - wykazu zbiorów danych tworzących księgi rachunkowe na informatycznych nośnikach danych z określeniem ich struktury, wzajemnych powiązań oraz ich funkcji w organizacji całości ksiąg rachunkowych i w procesach przetwarzania danych,
c) opisu systemu przetwarzania danych, a przy prowadzeniu ksiąg rachunkowych przy użyciu komputera - opisu systemu informatycznego, zawierającego wykaz programów, procedur lub funkcji, w zależności od struktury oprogramowania, wraz z opisem algorytmów i parametrów oraz programowych zasad ochrony danych, w tym w szczególności metod zabezpieczenia dostępu do danych i systemu ich przetwarzania, a ponadto określenie wersji oprogramowania i daty rozpoczęcia jego eksploatacji
oraz systemu służącego ochronie danych i ich zbiorów, w tym dowodów księgowych, ksiąg rachunkowych i innych dokumentów stanowiących podstawę dokonanych w nich zapisów zgodnie z art.10 i 10a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz.1057 ze zm.) oraz art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 351 ze zm.), a w sytuacji zmiany dokonywanie aktualizacji wyżej opisanych danych zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości.
Ad.2. Dokonanie zmiany w zapisach umów zawartych pomiędzy Stowarzyszeniem „WIEJSKA KARUZELA” a Bankiem Spółdzielczym w Kamiennej Górze na prowadzenie rachunku bieżącego (umowa z dnia 12.11.2012 r.) oraz rachunku pomocniczego (umowa z dnia 16.05.2013 r.) w zakresie określenia adresu siedziby Stowarzyszenia na ul. Wiejska 4/20 zgodnie z obowiązującym stanem prawnym i faktycznym, w związku z informacją odpowiadającą odpisowi pełnemu z KRS Nr 0000435819, dział 1, rubryka 2 siedziba i adres podmiotu, oznaczonym jako ul. Wiejska 4/20.
Ad.3. Prawidłowe określanie w ofercie realizacji zadania publicznego, w rubryce przewidywane źródła finansowania zadania publicznego udziału procentowego innych środków finansowych w stosunku do otrzymanej kwoty dotacji z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku zgodnie z załącznikiem Nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).
Ad.4. Składanie sprawozdania końcowego z wykonania zadania publicznego na właściwym formularzu (wzorze) zgodnie z załącznikiem Nr 5 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).
Ad.5. Składanie sprawozdania końcowego z wykonania zadania publicznego z zachowaniem właściwego terminu jego złożenia do Zleceniodawcy stosownie do zapisów załącznika Nr 3 i załącznika Nr 5 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).
Ad.6. Umieszczanie za raportach kasowych jako wewnętrznych dowodach księgowych podpisów osoby sporządzającej raport oraz sprawdzającej zgodnie z art. 20 ust. 2 pkt 3 i ust. 3 pkt 1, w związku z art. 21 ust.1 pkt 6 ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 351 ze zm.).
Ad.7. Zwrot dotacji w kwocie 39,98 zł jako wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem,wynikającej z faktury VAT Nr 437/0617/060719/03 z dnia 06.07.2019 r. zakup artykułów spożywczych na łączną kwotę 427,97 zł, dotyczących zakupu róży premium (kwiaty) w kwocie 39,98 zł pokrytej ze środków dotacji przekazanych przez Gminę Miejską Kamienna Góra w ramach realizacji zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 20/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r. tj. wydatku niezgodnego z pozycją kosztorysu I.6 (poczęstunek) stosownie do zapisów § 2 ust.3 i 4, w związku z § 1 ust.5 oraz §10 ust. 6 umowy Nr 20/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r.
Kwota 39,98 zł stanowi dotację wykorzystaną niezgodnie z przeznaczeniem, bowiem została przeznaczona na pokrycie innego rodzaju kosztów niż określony w treści umowy i aktualizacji kosztorysu stanowiącej integralną część umowy w ustalonym końcowym brzmieniu i podlega zwrotowi wraz z należnymi odsetkami liczonymi jak dla zaległości podatkowych zgodnie z §10 ust. 6 umowy Nr 24/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r. o realizację zadania publicznego, w związku z art. 252 ust. 6 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz.869 ze zm.).
Zwrotudotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem w kwocie 39,98 zł należy dokonać na konto Zleceniodawcy zadania publicznego tj. Gminy Miejskiej Kamienna Góra na numer rachunku bankowego: 97 1020 5226 0000 6202 0627 0351 wraz z należnymi odsetkami liczonymi jak dla zaległości podatkowych zgodnie z § 10 ust. 6 umowyNr 20/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r. o realizację zadania publicznego, w związku z art. 252 ust. 6 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz.869 ze zm.) tj. liczonymi od dnia 24.05.2019 r. do dnia dokonania zwrotu.
Ad.8. Zwrot dotacji w kwocie 9,98 zł jako wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem, wynikającej z fakturyVAT Nr fa VAT Nr 284701462/08/19 z dnia 23.08.2019 r. zakup artykułów spożywczych na łączną kwotę 241,25 zł, dotyczących zakupu ręczników papierowych kuchennych w łącznej kwocie 9,98 zł, pokrytej ze środków dotacji przekazanych przez Gminę Miejską Kamienna Góra w ramach realizacji zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 20/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r. tj. wydatku niezgodnego z pozycją kosztorysu I.6. (poczęstunek) stosownie do zapisów § 2 ust.3 i 4, w związku z § 1 ust.5 oraz §10 ust. 6 umowy Nr 20/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r.
Kwota 9,98 zł stanowi dotację wykorzystaną niezgodnie z przeznaczeniem, bowiem została przeznaczona na pokrycie innego rodzaju kosztów niż określony w treści umowy i aktualizacji kosztorysu stanowiącej integralną część umowy w ustalonym końcowym brzmieniu i podlega zwrotowi wraz z należnymi odsetkami liczonymi jak dla zaległości podatkowych zgodnie z §10 ust. 6 umowy Nr 24/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r. o realizację zadania publicznego, w związku z art. 252 ust. 6 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz.869 ze zm.).
Zwrotudotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem w kwocie 9,98 zł należy dokonać na konto Zleceniodawcy zadania publicznego tj. Gminy Miejskiej Kamienna Góra na numer rachunku bankowego: 97 1020 5226 0000 6202 0627 0351 wraz z należnymi odsetkami liczonymi jak dla zaległości podatkowych zgodnie z § 10 ust. 6 umowyNr 20/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r. o realizację zadania publicznego, w związku z art. 252 ust. 6 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz.869 ze zm.) tj. liczonymi od dnia 24.05.2019 r. do dnia dokonania zwrotu.
Ad.9. Prawidłowe uwzględnianie w rozliczeniu zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy o realizację zadania publicznego wydatków dokumentujących dany rodzaj kosztu merytorycznego lub administracyjnego zgodnie z treścią samego dowodu księgowego oraz zaktualizowaną ofertą, harmonogramem i kosztorysem, będących integralną częścią umowy w ustalonym końcowym brzmieniu stosownie do zapisów rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).
Ad.10. Sprostowanie sposobu zapłaty określonego na dowodzie księgowym fakturze fa VAT 453/MAG/05/2019 z dnia 13.05.2019 r. zakup klocków Lego jako nagrody rzeczowe na łączną kwotę 77,89 zł na zgodny z dokonanym sposobem zapłaty (gotówka) poprzez wystawienie noty korygującej lub faktury korygującej zgodnie z art.106e, w związku z art.106j ust. 1 pkt 5 i ust. 2, art.106k ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j Dz. U. z 2018 r., poz. 2174 z późn.zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 3 grudnia 2013 r. w sprawie wystawiania faktur (Dz. U. z 2013 r. poz. 1485 ze zm.).
Ad.11. Prawidłowe wprowadzanie dowodów księgowych (gotówkowych) do raportów kasowych sporządzanych za okresy sprawozdawcze, których dowód dotyczy zgodnie z art. 20 ust. 1 i 3 oraz art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 351 z późn.zm.).
Ad.12. Precyzyjnie umieszczanie na dowodach księgowych, rozliczanych w ramach realizacji zadania publicznego opisu w zakresie źródeł finansowania danego wydatku oraz proporcji pokrycia wydatku na niniejszych źródeł stosownie do zapisów załącznika Nr 3 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).
Ad.13. Zwrot przez Stowarzyszenie „WIEJSKA KARUZELA” w Kamiennej Górze kwoty 14,11 zł jako dotacji niewykorzystanej, wynikającej z pokrycia na podstawie sprawdzonych dowodów księgowych -wydatków merytorycznych I.7.nagrody rzeczowe na łączną kwotę 3.985,89 zł opłaconych ze środków dotacji przekazanych na realizację zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 20/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r. w stosunku do otrzymanej kwoty dotacji na dany rodzaj kosztów (4.000,00 zł), wynikającej z umowy - wraz z należnymi odsetkami liczonymi jak dla zaległości podatkowych począwszy od dnia następującego po dniu, w którym upłynął termin zwrotu niewykorzystanej części dotacji stosownie do zapisów § 10 ust.2-4 umowy Nr 20/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r.
Zwrotu niewykorzystanej części dotacji w kwocie 14,11 zł należy dokonać na konto Zleceniodawcy zadania publicznego tj. Gminy Miejskiej Kamienna Góra na numer rachunku bankowego: 97 1020 5226 0000 6202 0627 0351 wraz z należnymi odsetkami jak dla zaległości podatkowych liczonymi począwszy od dnia następującego po dniu, w którym upłynął termin zwrotu niewykorzystanej części dotacji stosownie do zapisów § 10 ust.2-4 umowy Nr 20/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r. tj. liczonymi od dnia 15 stycznia 2020 r. do dnia dokonania zwrotu.
Ad.14. Zwrot przez Stowarzyszenie „WIEJSKA KARUZELA” w Kamiennej Górze kwoty 20,00 zł jako dotacji niewykorzystanej, wynikającej z nieprawidłowego przyjęcia w sprawozdaniu końcowym z realizacji zadania publicznego, w poz. 26 kwoty 133,99 zł oraz rozliczenia powyższej jako w całości pokrytej ze środków dotacji udzielonej przez Gminę Miejską Kamienna Góra, a wynikającej z dowodu księgowego fa VAT FS 117/I/2019 z dnia 24.05.2019 r. zakup daszka gastronomicznego na łączną kwotę 113,99 zł niezgodnie z treścią wyżej wymienionego dowodu wystawionego na wartość całkowitą w kwocie 113,99 zł wraz z należnymi odsetkami liczonymi jak dla zaległości podatkowych począwszy od dnia następującego po dniu, w którym upłynął termin zwrotu niewykorzystanej części dotacji stosownie do zapisów § 10 ust.2-4 umowy Nr 20/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r.
Zwrotu niewykorzystanej części dotacji w kwocie 20,00 zł należy dokonać na konto Zleceniodawcy zadania publicznego tj. Gminy Miejskiej Kamienna Góra na numer rachunku bankowego: 97 1020 5226 0000 6202 0627 0351 wraz z należnymi odsetkami jak dla zaległości podatkowych liczonymi począwszy od dnia następującego po dniu, w którym upłynął termin zwrotu niewykorzystanej części dotacji stosownie do zapisów § 10 ust.2-4 umowy Nr 20/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r. tj. liczonymi od dnia 15 stycznia 2020 r. do dnia dokonania zwrotu.
Ad.15. Prawidłowe wpisywanie w sprawozdaniu końcowym z wykonania zadania publicznego wartości wydatków zgodnie z wartością wynikającą z dowodu księgowego oraz numeru dowodu księgowego stosownie do zapisów załącznika Nr 3 i załącznika Nr 5 rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).
Na podstawie § 8 ust. 5 umowy o realizację zadań publicznych Nr 20/IV/2019/SP z dnia 24 kwietnia 2019 r. Zleceniobiorca zadania publicznego jest zobowiązany w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania wystąpienia pokontrolnego do powiadomienia Burmistrza Miasta Kamienna Góra o sposobie wykonania wyżej wymienionych wniosków lub o przyczynach ich nie wykonania.