Wydział Organizacyjny |
||||
Imię i Nazwisko | Funkcja/stanowisko | Nr pokoju | Telefon | |
Katarzyna Poręba-Plasło |
Kierownik Wydziału | 206 | 75/6455142 |
katarzyna.plaslo@kamiennagora.pl |
Anna Polewska |
stanowisko ds. kadr | 206 | 75/6455115 |
anna.polewska@kamiennagora.pl |
Mariola Mongiało |
stanowisko ds. organizacyjno-administracyjnych |
206 | 75/6455115 | mariola.mongialo@kamiennagora.pl |
Anna Cepielik |
stanowisko ds. obsługi sekretatiatu |
209 | 75/6455110 | sekretariat@kamiennagora.pl |
Tadeusz Ferenc | Informatyk Urzędu | 204 | 75/6455114 |
tadeusz.ferenc@kamiennagora.pl |
Piotr Żuprański | Informatyk Urzędu | 204 | 75/6455114 |
piotr.zupranski@kamiennagora.pl |
Do zakresu działania Wydziału Organizacyjnego należy:
1) zapewnienie właściwej organizacji i sprawnego działania Urzędu;
2) opracowywanie regulaminów, instrukcji i innych aktów wynikających z przepisów prawa i wpływających na usprawnienie pracy Urzędu;
3) prowadzenie rejestru zarządzeń Burmistrza oraz centralnego rejestru skarg i wniosków;
4) prowadzenie dokumentacji związanej z wnioskami Rady i jej komisji oraz terminowe ich realizowanie;
5) prowadzenie centralnego rejestru umów oraz rejestru upoważnień i pełnomocnictw dla osób działających w imieniu Burmistrza;
6) prowadzenie spraw związanych z petycjami wpływającymi do Urzędu;
7) prowadzenie pełnej dokumentacji związanej z udostępnianiem mieszkańcom informacji o usługach świadczonych przez komórki organizacyjne w postaci kart usług;
8) nadzór nad aktualnością danych w Biuletynie Informacji Publicznej;
9) prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu oraz Kierowników Jednostek Organizacyjnych;
10) gospodarowanie funduszem płac w porozumieniu z Wydziałem Finansowo-Budżetowym;
11) sporządzanie sprawozdań z zakresu zatrudnienia;
12) rejestracja i wyrejestrowywanie pracowników oraz członków rodzin pracowników do ubezpieczeń społecznych w ZUS;
13)współpraca z właściwym miejscowo ZUS-em, Powiatowym Urzędem Pracy, Medycyną Pracy oraz Państwową Inspekcją pracy;
14)wydawanie świadectw i zaświadczeń byłym pracownikom na podstawie dokumentów osobowych znajdujących się w archiwum Urzędu i współpraca w tym zakresie z właściwym miejscowo Archiwum Państwowym;
15) prowadzenie rejestru czasu pracy pracowników;
16) przygotowywanie i uczestnictwo w pracach związanych z konkursami na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie oraz wolne stanowiska kierownicze w Jednostkach Organizacyjnych;
17)współpraca z kierownictwem Urzędu w zakresie planowania i dokonywania ocen kwalifikacyjnych pracowników;
18) przeprowadzanie służby przygotowawczej i egzaminu kończącego tę służbę wspólnie z właściwymi komórkami organizacyjnymi dla nowo zatrudnionych pracowników;
19) prowadzenie dokumentacji związanej z opisem stanowisk pracy i współpraca w tym zakresie ze wszystkimi komórkami organizacyjnymi;
20) prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr Urzędu;
21)współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy oraz MOPS w zakresie przeciwdziałania bezrobociu, gromadzenia i przechowywania informacji w tym zakresie, a także organizowanie praktyk zawodowych dla uczniów i studentów;
22)współpraca z organami wymiaru sprawiedliwości w zakresie zatrudniania osób w ramach orzeczonej kary;
23) prowadzenie spraw socjalnych pracowników, emerytów i rencistów;
24) kontrola przestrzegania dyscypliny pracy przez pracowników Urzędu;
25) prowadzenie rejestru delegacji służbowych;
26) zapewnienie obsługi sekretarskiej Burmistrza i Zastępcy Burmistrza;
27) podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z naradami organizowanymi przez Burmistrza lub Zastępcę Burmistrza;
28) prowadzenie spraw z zakresu działalności organizacyjno – administracyjnych Urzędu tj.:
a) organizacja wyposażenia biur,
b) nadzór nad prawidłowym zabezpieczeniem budynku Ratusza,
c) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia,
d) organizacja środków czystości;
e) gospodarka odzieżą ochronną i roboczą,
f) rozliczanie kosztów przesyłek pocztowych, sporządzanie zestawień i analiz kosztów,
g) prowadzenie rozliczeń dotyczących rozmów telefonicznych z aparatów stacjonarnych i komórkowych,
h) przygotowywanie zleceń, zamówień na prenumeratę czasopism, dzienników urzędowych, monitorów itp. oraz ich rozdzielanie na poszczególne komórki organizacyjne,
i) zamawianie pieczęci urzędowych, prowadzenie ich ewidencji oraz dokonywanie kasacji zużytych i zbędnych pieczęci,
j) prowadzenie spraw z zakresu gospodarki materiałowej Urzędu;
29) prowadzenie dokumentacji pozostałych środków trwałych w Urzędzie i współpraca w tym zakresie z Wydziałem Finansowo-Budżetowym;
30) zarządzanie sprzętem komputerowym oraz oprogramowaniem;
31) prowadzenie obsługi informatycznej Urzędu, a w szczególności:
a) administrowanie siecią komputerową,
b) nadzór nad bezpieczeństwem i ochroną baz danych,
c) nadzór nad dostępem do systemu informatycznego,
d) sporządzanie kopii danych i ich rejestracja,
e) prowadzenie kontroli antywirusowych oprogramowania,
f) nadzór nad eksploatacją sprzętu komputerowego na poszczególnych stanowiskach pracy;
32) administrowanie nieruchomością budynku Ratusza w tym:
a) przygotowywanie umów, kalkulacji i wszelkich rozliczeń za wynajem wynajem lokali, pomieszczeń i miejsc,
b) utrzymywanie w należytym stanie wszystkich pomieszczeń Urzędu,
c) prowadzenie książki obiektu budowlanego,
d) dekorowanie budynku z okazji świąt i rocznic,
e) zlecanie wszystkich remontów i usuwanie zaistniałych awarii;
33) dozorowanie budynku Ratusza i wykonywanie prac porządkowych oraz naprawczych w budynku i na terenie przyległym;
34) utrzymanie w czystości wszystkich pomieszczeń Urzędu;
35)współpraca z poszczególnymi komórkami organizacyjnymi w zakresie prawidłowego tworzenia teczek spraw i przygotowania ich do przekazania we właściwym terminie do archiwum zakładowego;
36) prowadzenie archiwum zakładowego oraz przechowywanie, zabezpieczenie oraz prowadzenie ewidencji posiadanych i przejmowanych akt;
37) umożliwienie osobom trzecim korzystania z zasobu archiwalnego dla celów służbowych i naukowych;
38) prowadzenie innych spraw wynikających z instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt i przepisów dotyczących funkcjonowania archiwum zakładowego;
39) koordynacja prac związanych z przeprowadzaniem wyborów i referendów i współdziałanie z w tym zakresie Krajowym Biurem Wyborczym;
40) współudział w podziale Gminy na okręgi i obwody wyborcze;
41) kompletowanie, analiza oraz przekazywanie do właściwego Urzędu Skarbowego oświadczeń majątkowych pracowników Urzędu, Kierowników Jednostek Organizacyjnych oraz radnych Rady zobligowanych do ich składania;
42) obsługa monitoringu miejskiego;
43) tworzenie oraz rozbudowa monitoringu miejskiego, konserwacja kamer oraz nadzór nad ich prawidłowych działaniem;
44) wykonywanie innych zadań zgodnie z właściwością rzeczową wydziału.