W dniach od 27.07.2011 r. do 17.08.2011 r. została przeprowadzona kontrola zarządcza w Zespole Szkół - Gimnazjum Nr 1 Kamiennej Górze w zakresie przestrzegania procedur kontroli zarządczej, w zakresie przestrzegania procedur kontroli zarządczej, w szczególności zgodności działalnościz przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi, wydatków z tytułu podróży służbowych krajowych (§ 4410) oraz prawidłowości prowadzenia ewidencji wydatków strukturalnych w roku 2010. Kontrolę przeprowadzili: - Kierownik Wydziału Kontroli i Nadzoru Właścicielskiego Pani Grażyna Bukowska oraz referent ds. kontroli Marcin Nowak na podstawie upoważnienia Nr 16/2011 i Nr 17/2011 Burmistrza Miasta Kamienna Góra wystawionych zgodnie z § 15 ust.1 Regulaminu kontroli wewnętrznej Urzędu Miasta Kamienna Góra.
Kontrole przeprowadzono w oparciu o art.68 ust.1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240) oraz § 2 ust.2 Regulaminu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Kamienna Góra i w jednostkach organizacyjnych Gminy Miejskiej Kamienna Góra.
W wyniku przeprowadzonej kontroli administracyjnej, stwierdzono następujące nieprawidłowości w Zespole Szkół– Gimnazjum Nr 1 w Kamiennej Górze i zarządzono usunięcie ich w następujący sposób:
Ad.1. Prawidłowe wystawianie poleceń wyjazdu służbowego poprzez :
określanie stanowiska służbowego delegowanego pracownika (polecenia wyjazdu Nr 2/2010, Nr 8/2010, Nr 14/2010 i Nr 19/2010);
wskazywaniu daty w poleceniach wyjazdu służbowego : Nr 21/2010,Nr 16/2010,Nr 2/2010,Nr 3/2010, Nr 4/2010,Nr 20/2010, Nr 19/2010, Nr 15/2010, Nr 14/2010,Nr 13/2010, Nr 12/201, Nr 11/2010, Nr 10/2010, Nr 9/2010, Nr 6/2010, Nr 7/2010, Nr 1/2010;
przestrzeganiu zasad kontroli i zatwierdzaniu operacji finansowych poprzez dokonywanie kontroli merytorycznej i formalno – rachunkowej na poleceniach wyjazdu służbowego np. rachunki podróży służbowej delegacji oznaczone : Nr 4/2010 z dnia 18.03.2010r. i Nr 8/2010 z dnia 21.04.2010 r.
Sprawdzanie dowodów księgowych pod względem merytorycznym, formalno – rachunkowym,w szczególności rachunków kosztów podróży ze szczególnym uwzględnieniem osób zastępujących upoważnionego do dokonywania kontroli formalno- rachunkowej oraz rzetelnym wykonywaniem obowiązków przez głównego księgowego zgodnie z art.54 ust.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240), jak i kierownika jednostki, który jest odpowiedzialny za całość gospodarki finansowej tej jednostki - art. 53 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240); .
Ad.2. Wypłacenie pracownikom należnych diet z tytułu podróży służbowej w wysokości 11,50 zł do wystawionych delegacji oznaczonych Nr 21/2010/, 8/2010, 2/2010 Nr 19/2010, Nr 14/2010 i 10/2010 zgodnie z zapisami § 4 ust.1 w związku z § 4 ust.2 pkt.1 lit. a rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju (Dz. U. z 2002 r. Nr 236, poz.1990 z późn. zm.).
Na podstawie § 31 Regulaminu kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Kamienna Góra zatwierdzonego Zarządzeniem Nr 11/10 Burmistrza Miasta Kamienna Góra z dnia 06 stycznia 2010 r. Kierownik jednostki kontrolowanej w ciągu 30 dni od daty otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego zawiadomi Burmistrza Miasta Kamienna Góra o wykonaniu wyżej wymienionych wniosków lub o przyczynach ich nie wykonania.