W dniach od 05.02.2013 r. do 25.02.2013 r.
została przeprowadzona kontrola
administracyjna w Muzeum Tkactwa w Kamiennej
Górze w zakresie wiarygodności sprawozdań finansowych składanych za rok
2012, realizacji wydatków z tytułu wynagrodzeń osobowych pracowników za rok
2012 oraz prawidłowości prowadzenia akt osobowych pracowników instytucji
kultury, z uwzględnieniem kontroli sprawdzającej.
Kontrolę
przeprowadziła: inspektor na samodzielnym stanowisku ds. kontroli Pani Monika
Kluczyńska, na podstawie upoważnienia Nr 2/2013 Burmistrza Miasta
Kamienna Góra wystawionego zgodnie z § 15 ust.1 Regulaminu kontroli wewnętrznej
Urzędu Miasta Kamienna Góra. Kontrolę przeprowadzono w oparciu o art.68 ust.1 i
2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r.
Nr 157, poz. 1240), w związku z § 2 ust.2 oraz § 9 ust.3 pkt 4 Regulaminu
przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Kamienna Góra i w
jednostkach organizacyjnych Gminy Miejskiej Kamienna Góra.
W wyniku przeprowadzonej kontroli
administracyjnej, stwierdzono następujące
nieprawidłowości w Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze:
1. Nieprawidłowy zapis § 21 pkt 7 Regulaminu Pracy Muzeum Tkactwa w Kamiennej
Górze, określający termin doręczenia pracodawcy zaświadczenia lekarskiego, w
związku z nieobecnością pracownika z powodu choroby własnej, leczenia
uzdrowiskowego oraz opieki nad chorym członkiem rodziny - jako „najpóźniej w
dniu przystąpienia do pracy” niezgodny z art. 53 i 62 ustawy
z dnia 25 czerwca 1999 r. oświadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia
społecznego w razie choroby i macierzyństwa (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 77,
poz.512 z późn.zm.).
2. Brak spójności
zapisów § 43 ust.2 Regulaminu Pracy Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze,
określającego termin wypłaty wynagrodzenia
jako „raz w miesiącu, nie później niż w ostatnim dniu miesiąca” ze
wskazaniem powyższego terminu wypłaty wynagrodzenia, określonego jako „30-tego
każdego dnia miesiąca”, zawartego w informacji o warunkach zatrudnienia,
stanowiącej integralną część umów o pracę pracowników zatrudnionych na
stanowisku asystenta muzealnego oraz kwalifikowanego opiekuna ekspozycji niezgodnie z art. 85 § 1 ustawy z dnia 26
czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 z późn.zm.).
3.
Nieprawidłowe
zapisy
§ 6 ust.1 Regulaminu
wynagradzania Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze, wprowadzonego na podstawie
Zarządzenia Nr 6/2012 z dnia 15 października 2012 r. wskazujące głównego
księgowego lub innego pracownika zatrudnionego na stanowisku związanym z
kierowaniem zespołem przewidzianym w regulaminie organizacyjnym muzeum jako
jedyne podmioty uprawnione do dodatku funkcyjnego niezgodnie z §4 ust.1 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa
Narodowego z 3 października 2012 r. w sprawie wynagradzania pracowników
instytucji kultury (Dz. U. 2012 poz.1105) oraz obowiązującym stanem faktycznym
tj. ustalonym prawem do powyższego dodatku funkcyjnego przysługującego
Dyrektorowi Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze na podstawie pisma z dnia 08
października 2009 r., w związku z pismem z dnia 15 października 2012 r. oraz §
9 ust.2 Kodeksu Pracy.
4.
Brak dokonania identyfikacji ryzyka za 2012 r. w Muzeum Tkactwa w Kamiennej
Górze niezgodnie z pkt.2 Zarządzenia Dyrektora Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze
z dnia 02 lutego 2011 r. w sprawie ustalenia procedur kontroli zarządczej w
muzeum.
5. Brak wskazania w Polityce rachunkowości Muzeum Tkactwa w
Kamiennej Górze aktualnej wersji oprogramowania komputerowego wykorzystywanego
do prowadzenia ksiąg rachunkowych i obsługi księgowej jednostki niezgodnie z
art. 10 ust. 1 pkt.3 lit.c, w związku z art.10 ust.2 ustawy z dnia 29 września
1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 z późn.zm.).
6. Nieprawidłowe wykazanie
dotacji celowej na zadania inwestycyjne dla Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze
przyznanej na podstawie Zarządzenia Nr 93/2012
Burmistrza Kamienna Góra z dnia 30 kwietnia 2012 roku w sprawie zmian w
budżecie miasta Kamienna Góra na rok 2012 oraz Zarządzenia Nr 132A/2012
Burmistrza Miasta Kamienna Góra z dnia 29 czerwca 2012 roku w sprawie
wprowadzenia zmian w budżecie miasta Kamienna Góra na rok 2012, w treści
Aneksu Nr 1 z dnia 2 lipca 2012 r. do
umowy Nr 5/I/2012 o przyznanie dotacji podmiotowej z dnia 18 stycznia 2012 r.
niezgodnie z art.28 ust.3 pkt 2 ustawy z dnia ustawy z dnia 25 października 1991
r. o organizowaniu i prowadzeniu
działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz.406), w związku z art. 250
ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o
finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z póżn.zm.).
7. Nieprecyzyjne określenie
wysokości planowanych wydatków w zakresie wysokości nagród jubileuszowych
wypłaconych w roku 2012, w sporządzanych materiałach planistycznych (planach
finansowych instytucji kultury oraz korektach planów) niezgodnie z art. 44 ust.
3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r.
Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.), w związku z § 2 ust.1 i § 4 Zarządzenia Nr 180A/11 Burmistrza
Miasta Kamienna Góra z dnia 12 sierpnia
2011 roku w sprawie opracowania materiałów planistycznych do budżetu miasta
Kamienna Góra na rok 2012.
8. Brak sporządzania korekt
(zmian) planu finansowego Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze w roku 2012, w związku z
przekazaniem dotacji celowej przez organizatora (na podstawie Zarządzenia
Nr 93/2012 Burmistrza Kamienna Góra z dnia 30 kwietnia 2012 roku w
sprawie zmian w budżecie miasta Kamienna Góra na rok 2012), a następnie
zmniejszenia jej wysokości na podstawie Aneksu Nr 1 z dnia 2 lipca 2012 r. do
umowy Nr 5/I/2012 o przyznanie dotacji podmiotowej z dnia 18 stycznia 2012 r.,
w związku z Uchwałą Nr XVI/93/11 Rady Miejskiej w Kamiennej Górze z dnia 29
grudnia 2011 r. w sprawie budżetu miasta Kamienna Góra na 2012 rok oraz
Zarządzeniem Nr 132A/2012 Burmistrza Miasta Kamienna Góra z dnia 29 czerwca
2012) niezgodnie z art. 27 ust.3 i 4 ustawy z dnia 25 października
1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z
2012 r. poz. 406), w związku z art. 52 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia
2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1240 z późn.zm.).
9. Przekroczenie terminów
zapłaty wynikających z treści dowodów księgowych, wydatków sklasyfikowanych
jako wydatki strukturalne w kodzie 58, stosownie opisanych w treści protokołu
niezgodnie z art. 44 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach
publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240), w związku z art. 6 i 7 ustawy
z dnia 12 czerwca 2003 r. o terminach
zapłaty w transakcjach handlowych (Dz. U. z 2003 r. Nr 139, poz. 1323 z późn. zm).
10. Brak sporządzenia
aneksu do umowy Nr 5/I/2012 z dnia 18 stycznia 2012 r. o przyznanie dotacji podmiotowej, w
związku ze zmniejszeniem kwoty niniejszej dotacji podmiotowej przyznanej dla
Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze na rok 2012 niezgodnie z § 8 wyżej wymienionej
umowy.
11. Złożenie kwartalnego sprawozdania Rb-Z o
stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji za II
kwartał 2012 roku oraz kwartalnego sprawozdania Rb-N o stanie należności oraz
wybranych aktywów finansowych za II kwartał 2012 z naruszeniem terminu
właściwego do ich złożenia, niezgodnie z
§ 8 ust.1 i 2 oraz załącznikiem Nr 8, I tabela B (terminy sporządzania i
przekazywania sprawozdań oraz odbiorcy sprawozdań w zakresie jednostek
posiadających osobowość prawną oraz pozostałych jednostek) do rozporządzenia
Ministra Finansów z dnia 4 marca 2010 r. w sprawie sprawozdań jednostek sektora
finansów publicznych w zakresie operacji finansowych (Dz. U. z 2010 r. Nr 43, poz.247 z późn.zm.).
12. Złożenie
kwartalnych sprawozdań Rb-Z o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz
poręczeń i gwarancji według stanów na koniec I i II kwartału 2012 r. oraz
kwartalnych sprawozdań Rb-N o stanie należności oraz wybranych aktywów
finansowych według stanów n a koniec I i II kwartału 2012 r. jako sprawozdań
zbiorczych niezgodnie z § 4 ust.1 pkt.1 i 2 rozporządzenia Ministra Finansów z
dnia 4 marca 2010 r. w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów
publicznych w zakresie operacji finansowych (Dz. U. z 2010 r. Nr 43, poz. 247) oraz
z błędnym wskazaniem adresata tj. odbiorcy sprawozdania jako Regionalna Izba
Obrachunkowa niezgodnie z załącznikiem Nr 8, I, tabela B wyżej wymienionego
rozporządzenia.
13. Brak wykazania w kwartalnym sprawozdaniu Rb-N o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych za I
kwartał 2012 roku, w wierszu N3.2 depozyty na żądanie, w kolumnie 10 „banki”
środków pieniężnych zgromadzonych na rachunku bankowym jednostki służącym do
obsługi środków pieniężnych związanych z realizacją projektów ministerialnych
lub unijnych w wysokości 7,15 zł niezgodnie z §10 ust.4, w związku § 13 ust.1 pkt.4
załącznika Nr 9 (instrukcja sporządzania sprawozdań) do rozporządzenia Ministra
Finansów z dnia 4 marca 2010 r. w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów
publicznych w zakresie operacji finansowych (Dz. U. z 2010 r. Nr
43, poz.247 z późn.zm.).
14. Nieprawidłowe wykazanie w kwartalnym
sprawozdaniu Rb-N o stanie należności oraz
wybranych aktywów finansowych za według stanu na koniec II kwartału 2012 roku,
w wierszu N3.1 gotówka, w kolumnie 7 „grupa III” stan środków pieniężnych tj.
gotówki znajdującej się w kasie jednostki łącznie z pogotowiem kasowym
niezgodnie ze stanem kasy wykazany w raporcie kasowym RK Nr 6/2012 na dzień
30.06.2012 r., w związku z § 10 ust.4, w związku § 13 ust.1 pkt.3 załącznika Nr
9 (instrukcja sporządzania sprawozdań) do rozporządzenia Ministra Finansów z
dnia 4 marca 2010 r. w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów
publicznych w zakresie operacji finansowych (Dz. U. z 2010 r. Nr
43, poz.247 z późn.zm.).
15. Wskazanie w umowach o
pracę lub aneksach do umów o pracę pracowników Muzeum Tkactwa w Kamiennej
Górze, obowiązujących w okresie od 1 listopada 2012 r. do dnia 31 grudnia 2012
r. kategorii zaszeregowania niezgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i
Dziedzictwa Narodowego z dnia 3 października 2012 r. w sprawie wynagradzania
pracowników instytucji kultury (Dz. U. z 2012 r. poz.1105), w związku z
Regulaminem wynagradzania pracowników Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze,
wprowadzonym na podstawie Zarządzenia Nr 6/2012 Dyrektora Muzeum Tkactwa w
Kamiennej Górze z dnia 15 października
2012 r.
16. Umieszczenie dokumentacji w niewłaściwych częściach akt osobowych tj. zgody na
przekazywanie wynagrodzenia na konto bankowe oraz kserokopii dowodu osobistego
w części A niezgodnie z § 6 ust.2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki
Socjalnej w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w
sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych
pracownika (Dz. U. z 1996 r. Nr 62, poz. 286 z późn.zm.).
17. Brak
w części B akt osobowych pracownika zatrudnionego na stanowisku asystenta
muzealnego pisemnego potwierdzenia o
zapoznaniu się z treścią regulaminu pracy oraz z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy
niezgodnie z § 3, w związku z § 6 ust.2 lit. b rozporządzenia Ministra Pracy i
Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez
pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu
prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. z 1996 r. Nr 62, poz. 286 z
późn.zm.).
18. Zastosowanie
nieaktualnych wzorów kwestionariuszy osobowych (akta osobowe pracowników
zatrudnionych na stanowisku asystentów muzealnych) umieszczonych w części A
niezgodnie z załącznikiem Nr 1 do
rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 10 lipca 2009 r.
zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców
dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia
akt osobowych pracownika (Dz. U. z 2009 r. Nr 115, poz. 971).
19. Brak w aktach
osobowych pracownika zatrudnionego na stanowisku adiunkta muzealnego oświadczenia pracownika będącego rodzicem
lub opiekunem dziecka o zamiarze lub braku zamiaru korzystania z uprawnień
określonych w przepisach wymienionych w art. 189¹ Kodeksu Pracy niezgodnie z §
6 ust. 2 pkt 2 lit.c rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia
28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w
sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych
pracownika (Dz. U. z 1996 r. Nr 62, poz. 286 z późn.zm.).
20. Brak w aktach osobowych
kierownika kancelarii, prowadzącego akta osobowe pracowników niniejszej
instytucji kultury oraz głównej księgowej Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze
pisemnego upoważnienia do przetwarzania danych osobowych niezgodnie z art. 37
ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o
ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn.zm.), w związku z § 6 ust. 2 pkt. 2
rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w
sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach
związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych
pracownika (Dz. U. z 1996 r. Nr 62, poz. 286 z późn.zm.) oraz brak prowadzenia
w jednostce ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych
niezgodnie z art. 39 wyżej wymienionej ustawy o ochronie danych osobowych.
21. Brak w
aktach osobowych pracowników Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze pisemnych
oświadczeń o zapoznaniu się z obowiązującymi przepisami w zakresie ochrony
danych osobowych, opublikowanych w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o
ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz.926 z późn.zm)
oraz zobowiązania do utrzymania w tajemnicy niniejszych danych osobowych
niezgodnie z § 3 rozporządzenia Ministra Pracy i
Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez
pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem
pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. z 1996 r. Nr 62, poz. 286 z
późn.zm.).
22.
Błędne wskazywanie w elektronicznym
dokumencie opłaty składek na ubezpieczenie społeczne (deklaracjach
rozliczeniowych DRA), terminu właściwego do opłacenia powyższych składek dla
instytucji kultury niezgodnie z art.47 ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 13
października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 205, poz.1585 z późn.zm.).
W związku z wyżej wymienionymi nieprawidłowościami zarządza się, ich
usunięcie w następujący sposób:
Ad.1. Sprostowanie zapisów § 21 pkt.7 Regulaminu Pracy Muzeum Tkactwa w
Kamiennej Górze, określających termin doręczenia pracodawcy zaświadczenia
lekarskiego, w związku z nieobecnością
pracownika z powodu choroby własnej, leczenia uzdrowiskowego oraz opieki nad
chorym członkiem rodziny zgodnie z art. 53 i 62 ustawy z dnia 25 czerwca 1999
r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i
macierzyństwa (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr
77, poz. 512 z późn.zm.).
Ad.2. Zachowanie spójności
pomiędzy zapisami § 43 ust.2 Regulaminu
Pracy Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze, określającego termin wypłaty
wynagrodzenia jako „raz w miesiącu, nie
później niż w ostatnim dniu miesiąca” ze wskazaniem powyższego terminu wypłaty
wynagrodzenia, określonego jako „30-tego każdego dnia miesiąca”, zawartego w
informacji o warunkach zatrudnienia, stanowiącej integralną część umów o
pracę zgodnie z art. 85 § 1 ustawy z
dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 z
późn.zm.).
Ad.3. Sprostowanie zapisów § 6 ust.1 Regulaminu wynagradzania Muzeum
Tkactwa w Kamiennej Górze, wprowadzonego na podstawie Zarządzenia Nr 6/2012 z
dnia 15 października 2012 r. w zakresie wskazania dyrektora jako podmiotu
uprawnionego do dodatku funkcyjnego zgodnie z §4 ust.1 rozporządzenia Ministra
Kultury i Dziedzictwa Narodowego z 3 października 2012 r. w sprawie
wynagradzania pracowników instytucji kultury (Dz. U. 2012 poz.1105) oraz
obowiązującym stanem faktycznym tj. ustalonym na podstawie pisma z dnia 08
października 2009 r. oraz pisma z dnia 15 października 2012 r., w związku z § 9
ust.2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 1998 r. Nr
21, poz.94 z późn.zm.).
Ad.4. Dokonywanie identyfikacji ryzyka określonego na
dany rok dla Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze, w terminie do końca I kwartału
danego roku zgodnie z pkt.2
Zarządzenia Dyrektora Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze z dnia 02 lutego 2011 r.
w sprawie ustalenia procedur kontroli zarządczej w muzeum.
Ad.5. Zaktualizowanie zapisów Zasad (polityki)
rachunkowości Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze w zakresie dotyczącym określenia
aktualnej wersji oprogramowania komputerowego wykorzystywanego do prowadzenia
ksiąg rachunkowych jednostki zgodnie z art. 10 ust.1 pkt.3 lit.c, w związku z
art.10 ust.2 ustawy z dnia 24 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z
2009 r. Nr 152, poz. 1223 z późn.zm.) oraz w miarę potrzeb dokonywanie aktualizacji
wyżej wymienionych danych.
Ad.6. Stosowanie właściwej
formy prawnej przekazania dotacji celowej instytucji kultury przez jednostkę
samorządu terytorialnego tj. umowy o przyznanie dotacji celowej z zachowaniem
wymogów i zasad wskazanych w art. 250 ustawy z dnia 27
sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z
późn.zm.), w związku z art.28 ust.3 pkt 2 ustawy z dnia ustawy z dnia 25
października 1991 r. o organizowaniu i
prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz.406).
Ad.7. Precyzyjne i
rzetelne określanie wysokości
planowanych wydatków, w szczególności w zakresie wysokości nagród
jubileuszowych, w sporządzanych materiałach planistycznych (planach finansowych
instytucji kultury) zgodnie z art. 44 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r.
o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.).
Ad.8. Sporządzanie korekt planu finansowego Muzeum
Tkactwa w Kamiennej Górze w przypadku zmian wysokości dotacji podmiotowej
przyznanej przez organizatora, przekazania innych źródeł finansowania np.
przekazania dotacji celowej lub przesunięć pomiędzy poszczególnymi rodzajami
wydatków zgodnie z art. 27 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o
organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2012 r.
poz. 406), w związku z art. 52 ust.2 i 3
ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 152,
poz.1240 z późn.zm.).
Ad.9. Przestrzeganie terminów zapłaty wynikających z
treści dowodów księgowych stosownie do zapisów art. 44 ust. 3 ustawy z dnia
27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr
157, poz. 1240), w związku z art. 6 i 7 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. o
terminach zapłaty w
transakcjach handlowych (Dz. U. z 2003 r.
Nr 139, poz. 1323 z późn. zm).
Ad.10. Sporządzenie aneksu
do umowy Nr 5/I/2012 z dnia 18 stycznia 2012 r. o przyznanie dotacji
podmiotowej przyznanej Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze, w związku ze
zmniejszeniem kwoty niniejszej dotacji zgodnie z § 8 wyżej wymienionej umowy o
przyznanie dotacji podmiotowej.
Ad.11. Składanie sprawozdań
finansowych, w szczególności kwartalnych sprawozdań Rb-N o stanie należności oraz wybranych aktywów
finansowych oraz Rb-Z o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń
i gwarancji, z zachowaniem terminów właściwych do ich złożenia zgodnie z § 8 ust.1 i 2 oraz załącznikiem Nr 8, I
tabela B (terminy sporządzania i przekazywania sprawozdań oraz odbiorcy
sprawozdań w zakresie jednostek posiadających osobowość prawną oraz pozostałych
jednostek) do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 marca 2010 r. w sprawie
sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych
(Dz. U. z 2010 r. Nr 43, poz.247 z
późn.zm.).
Ad.12. Składanie kwartalnych sprawozdań Rb-Z o
stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji oraz
kwartalnych sprawozdań Rb-N o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych
jako sprawozdań jednostkowych oraz prawidłowe wskazanie odbiorcy sprawozdania
zgodnie z §4 ust.1 pkt.1 i 3, w związku z załącznikiem Nr 8, I, tabela B do
rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 marca 2010 r. w sprawie sprawozdań
jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych (Dz. U.
z 2010 r. Nr 43, poz. 247).
Ad.13. Rzetelne sporządzanie kwartalnych
sprawozdań Rb-N o stanie należności oraz
wybranych aktywów finansowych poprzez wykazywanie w wierszu N3.1 gotówka, w
kolumnie 7 „grupa III” stanu środków pieniężnych tj. gotówki znajdującej się w
kasie jednostki łącznie z pogotowiem kasowym zgodnie z § 10 ust.4, w związku § 13 ust.1 pkt.3
załącznika Nr 9 (instrukcja sporządzania sprawozdań) do rozporządzenia Ministra
Finansów z dnia 4 marca 2010 r. w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów
publicznych w zakresie operacji finansowych (Dz. U. z 2010 r. Nr 43, poz.247 z późn.zm.).
Ad.14. Rzetelne sporządzanie kwartalnych sprawozdań
Rb-N o stanie należności oraz
wybranych aktywów finansowych poprzez wykazywanie w wierszu N3.2 depozyty na
żądanie, w kolumnie 10 „banki” stanu środków pieniężnych zgromadzonych na
wszystkich rachunkach bankowym jednostki (z wyłączeniem wydzielonego rachunku
zakładowego funduszu świadczeń socjalnych) zgodnie z § 10 ust.4, w związku § 13
ust.1 pkt.4 załącznika Nr 9 (instrukcja sporządzania sprawozdań) do
rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 marca 2010 r. w sprawie sprawozdań
jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych (Dz. U.
z 2010 r. Nr 43, poz.247 z późn.zm.).
Ad.15. Sprostowanie aneksów do umów o pracę
pracowników Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze, w zakresie dotyczącym uchylenia
kategorii zaszeregowania zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i
Dziedzictwa Narodowego z dnia 3 października 2012 r. w sprawie wynagrodzenia
pracowników instytucji kultury (Dz. U. z 2012 r., poz.1105), w związku z
Regulaminem wynagradzania pracowników Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze,
wprowadzonym na podstawie Zarządzenia Nr 6/2012 Dyrektora Muzeum Tkactwa w
Kamiennej Górze z dnia 15 października 2012 r.
Ad.16. Umieszczanie
dokumentacji dotyczącej nawiązania stosunku pracy oraz przebiegu zatrudnienia
pracownika w części B akt osobowych zgodnie z § 6 ust.2 rozporządzenia Ministra
Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia
przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz
sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. z 1996 r. Nr 62, poz. 286
z późn.zm.).
Ad.17. Uzupełnienie w części
B akt osobowych pracownika zatrudnionego w Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze na stanowisku asystenta
muzealnego pisemnego oświadczenia o zapoznaniu się z treścią regulaminu pracy oraz z przepisami
dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy zgodnie z § 3, w związku z § 6 ust.2 lit.b
rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w
sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach
związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych
pracownika (Dz. U. z 1996 r. Nr 62, poz. 286 z późn.zm.).
Ad.18. Stosowanie zaktualizowanych wzorów kwestionariuszy osobowych i umieszczanie
ich we właściwych częściach akt osobowych pracowników tj. kwestionariusz
osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie - część A akt osobowych oraz
kwestionariusz osobowy dla pracownika – część B
zgodnie z załącznikiem Nr 1 do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki
Socjalnej z dnia 10 lipca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie
zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze
stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. z
2009 r. Nr 115, poz. 971) oraz § 1 ust.1 pkt 1 rozporządzenia Ministra
Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia
przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz
sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. z 1996 r. Nr 62, poz. 286
z późn.zm.).
Ad.19. Uzupełnienie w części B akt osobowych pracownika zatrudnionego na
stanowisku adiunkta muzealnego oświadczenia pracownika będącego rodzicem lub
opiekunem dziecka o zamiarze lub braku zamiaru korzystania z uprawnień
określonych w przepisach wymienionych w art.189¹ Kodeksu Pracy zgodnie z § 6
ust.2 lit.c rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia dnia 28
maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w
sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych
pracownika (Dz. U. z 1996 r. Nr 62, poz. 286
z późn.zm.).
Ponadto w związku z rozszerzeniem katalogu uprawnień
rodzicielskich wskazanych w treści art.189¹ Kodeksu Pracy zaleca się stosowanie
zaktualizowanej treści oświadczenia pracownika będącego rodzicem lub opiekunem
dziecka o zamiarze lub braku zamiaru korzystania z uprawnień określonych w
przepisach wymienionych w art. 189¹ ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks
Pracy (t. j. Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 z późn.zm.).
Ad.20. Uzupełnienie w części
B akt osobowych kierownika kancelarii oraz głównej księgowej Muzeum Tkactwa w
Kamiennej Górze pisemnych upoważnień do przetwarzania danych osobowych zgodnie
z art. 37 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j.
Dz. U. z
2002 r. Nr 101, poz.926 z
późn.zm.), w związku z § 6 ust.2 pkt.2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w
sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach
związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych
pracownika (Dz. U. z 1996 r. Nr 62, poz. 286 z późn.zm.) oraz utworzenie
ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych zgodnie z art.
39 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U.
z 2002 r. Nr 101, poz.926 z późn.zm.).
Ad.21. Uzupełnienie i
umieszczenie w aktach osobowych w części B pracowników Muzeum Tkactwa w
Kamiennej Górze pisemnych oświadczeń o zapoznaniu się z obowiązującymi
przepisami w zakresie ochrony danych osobowych, opublikowanych w ustawie z dnia
29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2002 r. Nr 101,
poz. 926 z późn.zm.) oraz zobowiązania do utrzymania w tajemnicy niniejszych
danych osobowych zgodnie z § 3 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki z dnia
28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w
sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych
pracownika (Dz. U. z 1996 r. Nr 62, poz. 286 z późn.zm.).
Ad.22. Przestrzeganie i wskazywanie na elektronicznym
dokumencie opłaty składek na ubezpieczenie społeczne (deklaracjach
rozliczeniowych DRA) terminu właściwego do ich opłacenia dla instytucji kultury
zgodnie z art. 47 ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie
ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 205, poz.1585 z późn.zm.).
Na podstawie
§ 31 Regulaminu kontroli
wewnętrznej w Urzędzie
Miasta Kamienna Góra zatwierdzonego Zarządzeniem
Nr 11/10 Burmistrza
Miasta Kamienna Góra z
dnia 06 stycznia 2010 r. Kierownik jednostki
kontrolowanej w ciągu 30 dni od daty otrzymania niniejszego wystąpienia
pokontrolnego zawiadomi Burmistrza Miasta Kamienna Góra o wykonaniu wyżej
wymienionych wniosków lub o przyczynach ich nie wykonania.