Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta w Kamiennej Górze
Bip - Strona główna

Gmina Miejska

Urząd Miasta

Rada Miasta

Władze Miasta

Gospodarka finansowa

Zarządzenia Burmistrza

Akty prawne

Oświadczenia majątkowe

Gospodarka przestrzenna

Ochrona środowiska

Infrastruktura Miejska

Sprawy Społeczne

Wyniki kontroli wewnętrznych

Wykaz udzielonych dotacji

Dostęp do informacji publicznej

Wybory i referenda

Zgromadzenia publiczne

Lobbing

Oświata »

Rejestry

Budżet obywatelski

Petycje

Ochrona danych osobowych

Wyniki kontroli zewnętrznych

Konsultacje społeczne

Raport o stanie Gminy Miejskiej Kamienna Góra

Nieodpłatna pomoc prawna »

Powszechny Spis Rolny i Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami »

Zgłoszenia naruszeń

Regulamin na słupy i tablice informacyjne

walidacja css walidacja html

Kontrole wewnętrzne 2013: Kontrola administracyjna w Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze

W dniach od 05.02.2013 r. do 25.02.2013 r. została przeprowadzona kontrola  administracyjna w Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze w zakresie wiarygodności sprawozdań finansowych składanych za rok 2012, realizacji wydatków z tytułu wynagrodzeń osobowych pracowników za rok 2012 oraz prawidłowości prowadzenia akt osobowych pracowników instytucji kultury, z uwzględnieniem kontroli sprawdzającej. Kontrolę przeprowadziła: inspektor na samodzielnym stanowisku ds. kontroli Pani Monika Kluczyńska, na podstawie upoważnienia  Nr 2/2013 Burmistrza Miasta Kamienna Góra wystawionego zgodnie z § 15 ust.1 Regulaminu kontroli wewnętrznej Urzędu Miasta Kamienna Góra. Kontrolę przeprowadzono w oparciu o art.68 ust.1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240), w związku z § 2 ust.2 oraz § 9 ust.3 pkt 4 Regulaminu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Kamienna Góra i w jednostkach organizacyjnych Gminy Miejskiej Kamienna Góra.

 

            W wyniku przeprowadzonej kontroli administracyjnej, stwierdzono następujące  nieprawidłowości w Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze:

 

1. Nieprawidłowy zapis § 21 pkt 7 Regulaminu Pracy Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze, określający termin doręczenia pracodawcy zaświadczenia lekarskiego, w związku z nieobecnością pracownika z powodu choroby własnej, leczenia uzdrowiskowego oraz opieki nad chorym członkiem rodziny - jako „najpóźniej w dniu przystąpienia do pracy” niezgodny z art. 53 i 62 ustawy z dnia 25 czerwca 1999 r. oświadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 77, poz.512  z późn.zm.).

 

2.  Brak spójności zapisów § 43 ust.2 Regulaminu Pracy Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze, określającego termin wypłaty wynagrodzenia  jako „raz w miesiącu, nie później niż w ostatnim dniu miesiąca” ze wskazaniem powyższego terminu wypłaty wynagrodzenia, określonego jako „30-tego każdego dnia miesiąca”, zawartego w informacji o warunkach zatrudnienia, stanowiącej integralną część umów o pracę pracowników zatrudnionych na stanowisku asystenta muzealnego oraz kwalifikowanego opiekuna ekspozycji  niezgodnie z art. 85 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 z późn.zm.).

             

3. Nieprawidłowe zapisy § 6 ust.1 Regulaminu wynagradzania Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze, wprowadzonego na podstawie Zarządzenia Nr 6/2012 z dnia 15 października 2012 r. wskazujące głównego księgowego lub innego pracownika zatrudnionego na stanowisku związanym z kierowaniem zespołem przewidzianym w regulaminie organizacyjnym muzeum jako jedyne podmioty uprawnione do dodatku funkcyjnego niezgodnie z §4 ust.1 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z 3 października 2012 r. w sprawie wynagradzania pracowników instytucji kultury (Dz. U. 2012 poz.1105) oraz obowiązującym stanem faktycznym tj. ustalonym prawem do powyższego dodatku funkcyjnego przysługującego Dyrektorowi Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze na podstawie pisma z dnia 08 października 2009 r., w związku z pismem z dnia 15 października 2012 r. oraz § 9 ust.2 Kodeksu Pracy.

 

4. Brak dokonania identyfikacji ryzyka za 2012 r. w Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze niezgodnie z pkt.2 Zarządzenia Dyrektora Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze z dnia 02 lutego 2011 r. w sprawie ustalenia procedur kontroli zarządczej w muzeum.

 

5. Brak wskazania w Polityce rachunkowości Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze aktualnej wersji oprogramowania komputerowego wykorzystywanego do prowadzenia ksiąg rachunkowych i obsługi księgowej jednostki niezgodnie z art. 10 ust. 1 pkt.3 lit.c, w związku z art.10 ust.2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 z późn.zm.).

 

6. Nieprawidłowe wykazanie dotacji celowej na zadania inwestycyjne dla Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze przyznanej na podstawie Zarządzenia Nr 93/2012  Burmistrza Kamienna Góra z dnia 30 kwietnia 2012 roku w sprawie zmian w budżecie miasta Kamienna Góra na rok 2012 oraz Zarządzenia Nr 132A/2012 Burmistrza Miasta Kamienna Góra z dnia 29 czerwca 2012 roku w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta Kamienna Góra na rok 2012, w treści Aneksu  Nr 1 z dnia 2 lipca 2012 r. do umowy Nr 5/I/2012 o przyznanie dotacji podmiotowej z dnia 18 stycznia 2012 r. niezgodnie z art.28 ust.3 pkt 2 ustawy z dnia ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu  i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz.406), w związku z art. 250 ustawy z dnia  27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z póżn.zm.).

 

7. Nieprecyzyjne określenie wysokości planowanych wydatków w zakresie wysokości nagród jubileuszowych wypłaconych w roku 2012, w sporządzanych materiałach planistycznych (planach finansowych instytucji kultury oraz korektach planów) niezgodnie z art. 44 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.), w związku z § 2 ust.1  i § 4 Zarządzenia Nr 180A/11 Burmistrza Miasta Kamienna Góra  z dnia 12 sierpnia 2011 roku w sprawie opracowania materiałów planistycznych do budżetu miasta Kamienna Góra na rok 2012.

 

8. Brak sporządzania korekt (zmian) planu finansowego Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze w roku 2012, w związku z przekazaniem dotacji celowej przez organizatora (na podstawie Zarządzenia Nr 93/2012 Burmistrza Kamienna Góra z dnia 30 kwietnia 2012 roku w sprawie zmian w budżecie miasta Kamienna Góra na rok 2012), a następnie zmniejszenia jej wysokości na podstawie Aneksu Nr 1 z dnia 2 lipca 2012 r. do umowy Nr 5/I/2012 o przyznanie dotacji podmiotowej z dnia 18 stycznia 2012 r., w związku z Uchwałą Nr XVI/93/11 Rady Miejskiej w Kamiennej Górze z dnia 29 grudnia 2011 r. w sprawie budżetu miasta Kamienna Góra na 2012 rok oraz Zarządzeniem Nr 132A/2012 Burmistrza Miasta Kamienna Góra z dnia 29 czerwca 2012) niezgodnie z art. 27 ust.3 i 4 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 406), w związku z art. 52 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1240  z późn.zm.).

 

9. Przekroczenie terminów zapłaty wynikających z treści dowodów księgowych, wydatków sklasyfikowanych jako wydatki strukturalne w kodzie 58, stosownie opisanych w treści protokołu niezgodnie z art. 44 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240), w związku z art. 6 i 7 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r.  o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (Dz. U. z 2003 r.  Nr 139, poz. 1323 z późn. zm).

 

10. Brak sporządzenia aneksu do umowy Nr 5/I/2012 z dnia 18 stycznia 2012 r. o przyznanie dotacji podmiotowej, w związku ze zmniejszeniem kwoty niniejszej dotacji podmiotowej przyznanej dla Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze na rok 2012 niezgodnie z § 8 wyżej wymienionej umowy.

 

11.  Złożenie kwartalnego sprawozdania Rb-Z o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji za II kwartał 2012 roku oraz kwartalnego sprawozdania Rb-N o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych za II kwartał 2012 z naruszeniem terminu właściwego do ich złożenia,  niezgodnie z § 8 ust.1 i 2 oraz załącznikiem Nr 8, I tabela B (terminy sporządzania i przekazywania sprawozdań oraz odbiorcy sprawozdań w zakresie jednostek posiadających osobowość prawną oraz pozostałych jednostek) do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 marca 2010 r. w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych (Dz. U. z 2010 r. Nr  43, poz.247 z późn.zm.).

 

12. Złożenie kwartalnych sprawozdań Rb-Z o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji według stanów na koniec I i II kwartału 2012 r. oraz kwartalnych sprawozdań Rb-N o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych według stanów n a koniec I i II kwartału 2012 r. jako sprawozdań zbiorczych niezgodnie z § 4 ust.1 pkt.1 i 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 marca 2010 r. w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych (Dz. U. z 2010 r. Nr 43, poz. 247) oraz z błędnym wskazaniem adresata tj. odbiorcy sprawozdania jako Regionalna Izba Obrachunkowa niezgodnie z załącznikiem Nr 8, I, tabela B wyżej wymienionego rozporządzenia.

 

13. Brak wykazania w kwartalnym sprawozdaniu Rb-N o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych za I kwartał 2012 roku, w wierszu N3.2 depozyty na żądanie, w kolumnie 10 „banki” środków pieniężnych zgromadzonych na rachunku bankowym jednostki służącym do obsługi środków pieniężnych związanych z realizacją projektów ministerialnych lub unijnych  w wysokości 7,15 zł niezgodnie z §10 ust.4, w związku § 13 ust.1 pkt.4 załącznika Nr 9 (instrukcja sporządzania sprawozdań) do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 marca 2010 r. w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych (Dz. U. z   2010 r. Nr  43, poz.247 z późn.zm.).

 

14. Nieprawidłowe wykazanie w kwartalnym sprawozdaniu Rb-N o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych za według stanu na koniec II kwartału 2012 roku, w wierszu N3.1 gotówka, w kolumnie 7 „grupa III” stan środków pieniężnych tj. gotówki znajdującej się w kasie jednostki łącznie z pogotowiem kasowym niezgodnie ze stanem kasy wykazany w raporcie kasowym RK Nr 6/2012 na dzień 30.06.2012 r., w związku z § 10 ust.4, w związku § 13 ust.1 pkt.3 załącznika Nr 9 (instrukcja sporządzania sprawozdań) do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 marca 2010 r. w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych (Dz. U. z 2010 r. Nr 43, poz.247 z późn.zm.).

 

15.  Wskazanie w umowach o pracę lub aneksach do umów o pracę pracowników Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze, obowiązujących w okresie od 1 listopada 2012 r. do dnia 31 grudnia 2012 r. kategorii zaszeregowania niezgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 3 października 2012 r. w sprawie wynagradzania pracowników instytucji kultury (Dz. U. z 2012 r. poz.1105), w związku z Regulaminem wynagradzania pracowników Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze, wprowadzonym na podstawie Zarządzenia Nr 6/2012 Dyrektora Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze  z dnia 15 października 2012 r.

 

 

16. Umieszczenie dokumentacji w niewłaściwych częściach akt osobowych tj. zgody na przekazywanie wynagrodzenia na konto bankowe oraz kserokopii dowodu osobistego w części A niezgodnie z § 6 ust.2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. z 1996 r. Nr 62, poz. 286 z późn.zm.).

 

17. Brak w części B akt osobowych pracownika zatrudnionego na stanowisku asystenta muzealnego  pisemnego potwierdzenia o zapoznaniu się z treścią regulaminu pracy oraz z przepisami  dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy niezgodnie z § 3, w związku z § 6 ust.2 lit. b rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. z 1996 r. Nr 62, poz. 286 z późn.zm.).

 

18. Zastosowanie nieaktualnych wzorów kwestionariuszy osobowych (akta osobowe pracowników zatrudnionych na stanowisku asystentów muzealnych) umieszczonych w części A niezgodnie  z załącznikiem Nr 1 do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 10 lipca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. z 2009 r. Nr 115, poz. 971).

 

19. Brak w aktach osobowych pracownika zatrudnionego na stanowisku adiunkta muzealnego   oświadczenia pracownika będącego rodzicem lub opiekunem dziecka o zamiarze lub braku zamiaru korzystania z uprawnień określonych w przepisach wymienionych w art. 189¹ Kodeksu Pracy niezgodnie z § 6 ust. 2 pkt 2 lit.c rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. z 1996 r. Nr 62, poz. 286 z późn.zm.).

 

20. Brak w aktach osobowych kierownika kancelarii, prowadzącego akta osobowe pracowników niniejszej instytucji kultury oraz głównej księgowej Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze pisemnego upoważnienia do przetwarzania danych osobowych niezgodnie z art. 37 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r.  o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926  z późn.zm.), w związku z § 6 ust. 2 pkt. 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. z 1996 r. Nr 62, poz. 286 z późn.zm.) oraz brak prowadzenia w jednostce ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych niezgodnie z art. 39 wyżej wymienionej ustawy o ochronie danych osobowych.

 

21.  Brak w aktach osobowych pracowników Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze pisemnych oświadczeń o zapoznaniu się z obowiązującymi przepisami w zakresie ochrony danych osobowych, opublikowanych w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz.926 z późn.zm) oraz zobowiązania do utrzymania w tajemnicy niniejszych danych osobowych niezgodnie z § 3 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U.               z 1996 r. Nr 62, poz. 286 z późn.zm.).

 

 

22. Błędne wskazywanie w elektronicznym dokumencie opłaty składek na ubezpieczenie społeczne (deklaracjach rozliczeniowych DRA), terminu właściwego do opłacenia powyższych składek dla instytucji kultury niezgodnie z art.47 ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz. U. z  2009 r. Nr 205, poz.1585 z późn.zm.).

 

              W związku z wyżej wymienionymi nieprawidłowościami zarządza się, ich usunięcie w następujący sposób:

Ad.1. Sprostowanie zapisów § 21 pkt.7 Regulaminu Pracy Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze, określających termin doręczenia pracodawcy zaświadczenia lekarskiego, w związku z  nieobecnością pracownika z powodu choroby własnej, leczenia uzdrowiskowego oraz opieki nad chorym członkiem rodziny zgodnie z art. 53 i 62 ustawy z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa (t.j. Dz. U. z 2010 r.  Nr 77, poz. 512 z późn.zm.).


 

Ad.2. Zachowanie spójności pomiędzy zapisami § 43 ust.2 Regulaminu Pracy Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze, określającego termin wypłaty wynagrodzenia  jako „raz w miesiącu, nie później niż w ostatnim dniu miesiąca” ze wskazaniem powyższego terminu wypłaty wynagrodzenia, określonego jako „30-tego każdego dnia miesiąca”, zawartego w informacji o warunkach zatrudnienia, stanowiącej integralną część umów o pracę  zgodnie z art. 85 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 z późn.zm.).

             

Ad.3. Sprostowanie zapisów § 6 ust.1 Regulaminu wynagradzania Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze, wprowadzonego na podstawie Zarządzenia Nr 6/2012 z dnia 15 października 2012 r. w zakresie wskazania dyrektora jako podmiotu uprawnionego do dodatku funkcyjnego zgodnie z §4 ust.1 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z 3 października 2012 r. w sprawie wynagradzania pracowników instytucji kultury (Dz. U. 2012 poz.1105) oraz obowiązującym stanem faktycznym tj. ustalonym na podstawie pisma z dnia 08 października 2009 r. oraz pisma  z  dnia 15 października 2012 r., w związku z § 9 ust.2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz.94 z późn.zm.).

 

Ad.4. Dokonywanie identyfikacji ryzyka określonego na dany rok dla Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze, w terminie do końca I kwartału danego roku zgodnie z pkt.2 Zarządzenia Dyrektora Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze z dnia 02 lutego 2011 r. w sprawie ustalenia procedur kontroli zarządczej w muzeum.

 

Ad.5. Zaktualizowanie zapisów Zasad (polityki) rachunkowości Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze w zakresie dotyczącym określenia aktualnej wersji oprogramowania komputerowego wykorzystywanego do prowadzenia ksiąg rachunkowych jednostki zgodnie z art. 10 ust.1 pkt.3 lit.c, w związku z art.10 ust.2 ustawy z dnia 24 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 z późn.zm.) oraz w miarę potrzeb dokonywanie aktualizacji wyżej wymienionych danych.

 

Ad.6. Stosowanie właściwej formy prawnej przekazania dotacji celowej instytucji kultury przez jednostkę samorządu terytorialnego tj. umowy o przyznanie dotacji celowej z zachowaniem wymogów i zasad wskazanych w art. 250 ustawy z dnia  27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn.zm.), w związku z art.28 ust.3 pkt 2 ustawy z dnia ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu  i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz.406).               

 

Ad.7. Precyzyjne i rzetelne określanie wysokości planowanych wydatków, w szczególności w zakresie wysokości nagród jubileuszowych, w sporządzanych materiałach planistycznych (planach finansowych instytucji kultury) zgodnie z art. 44 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.).

 

 

Ad.8.  Sporządzanie korekt planu finansowego Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze w przypadku zmian wysokości dotacji podmiotowej przyznanej przez organizatora, przekazania innych źródeł finansowania np. przekazania dotacji celowej lub przesunięć pomiędzy poszczególnymi rodzajami wydatków zgodnie z art. 27 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 406), w związku z art. 52 ust.2 i 3  ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach  publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz.1240 z późn.zm.).

 


Ad.9. Przestrzeganie terminów zapłaty wynikających z treści dowodów księgowych stosownie do zapisów art. 44 ust. 3 ustawy  z dnia  27 sierpnia  2009 r.  o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240), w związku z art. 6 i 7 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. o terminach zapłaty             w transakcjach handlowych (Dz. U. z 2003 r.  Nr 139, poz. 1323 z późn. zm).

 

 


Ad.10. Sporządzenie aneksu do umowy Nr 5/I/2012 z dnia 18 stycznia 2012 r. o przyznanie dotacji podmiotowej przyznanej Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze, w związku ze zmniejszeniem kwoty niniejszej dotacji zgodnie z § 8 wyżej wymienionej umowy o przyznanie dotacji podmiotowej.

 

 

Ad.11. Składanie sprawozdań finansowych, w szczególności kwartalnych sprawozdań Rb-N o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych oraz Rb-Z o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji, z zachowaniem terminów właściwych do ich złożenia zgodnie  z § 8 ust.1 i 2 oraz załącznikiem Nr 8, I tabela B (terminy sporządzania i przekazywania sprawozdań oraz odbiorcy sprawozdań w zakresie jednostek posiadających osobowość prawną oraz pozostałych jednostek) do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 marca 2010 r. w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych (Dz. U. z 2010 r. Nr  43, poz.247 z późn.zm.).

 

Ad.12.  Składanie kwartalnych sprawozdań Rb-Z o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji oraz kwartalnych sprawozdań Rb-N o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych jako sprawozdań jednostkowych oraz prawidłowe wskazanie odbiorcy sprawozdania zgodnie z §4 ust.1 pkt.1 i 3, w związku z załącznikiem Nr 8, I, tabela B do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 marca 2010 r. w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych (Dz. U. z 2010 r. Nr 43, poz. 247).

 

 

Ad.13. Rzetelne sporządzanie kwartalnych sprawozdań Rb-N o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych poprzez wykazywanie w wierszu N3.1 gotówka, w kolumnie 7 „grupa III” stanu środków pieniężnych tj. gotówki znajdującej się w kasie jednostki łącznie z pogotowiem kasowym zgodnie z  § 10 ust.4, w związku § 13 ust.1 pkt.3 załącznika Nr 9 (instrukcja sporządzania sprawozdań) do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 marca 2010 r. w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych (Dz. U. z 2010 r. Nr  43, poz.247 z późn.zm.).

 

Ad.14. Rzetelne sporządzanie kwartalnych sprawozdań Rb-N o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych poprzez wykazywanie w wierszu N3.2 depozyty na żądanie, w kolumnie 10 „banki” stanu środków pieniężnych zgromadzonych na wszystkich rachunkach bankowym jednostki (z wyłączeniem wydzielonego rachunku zakładowego funduszu świadczeń socjalnych) zgodnie z § 10 ust.4, w związku § 13 ust.1 pkt.4 załącznika Nr 9 (instrukcja sporządzania sprawozdań) do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 marca 2010 r. w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych (Dz. U. z 2010 r. Nr 43, poz.247 z późn.zm.).

 

Ad.15. Sprostowanie aneksów do umów o pracę pracowników Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze, w zakresie dotyczącym uchylenia kategorii zaszeregowania zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 3 października 2012 r. w sprawie wynagrodzenia pracowników instytucji kultury (Dz. U. z 2012 r., poz.1105), w związku z Regulaminem wynagradzania pracowników Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze, wprowadzonym na podstawie Zarządzenia Nr 6/2012 Dyrektora Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze z dnia 15 października 2012 r.

 

Ad.16. Umieszczanie dokumentacji dotyczącej nawiązania stosunku pracy oraz przebiegu zatrudnienia pracownika w części B akt osobowych zgodnie z § 6 ust.2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. z 1996 r. Nr 62, poz. 286 z późn.zm.).

 

Ad.17. Uzupełnienie w części B akt osobowych pracownika zatrudnionego w Muzeum Tkactwa  w Kamiennej Górze na stanowisku asystenta muzealnego pisemnego oświadczenia o zapoznaniu się  z treścią regulaminu pracy oraz z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy zgodnie  z § 3, w związku z § 6 ust.2 lit.b rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. z 1996 r. Nr 62, poz. 286 z późn.zm.).

 

Ad.18. Stosowanie zaktualizowanych wzorów kwestionariuszy osobowych i umieszczanie ich we właściwych częściach akt osobowych pracowników tj. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie - część A akt osobowych oraz kwestionariusz osobowy dla pracownika – część B  zgodnie z załącznikiem Nr 1 do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 10 lipca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. z 2009 r. Nr 115, poz. 971) oraz § 1 ust.1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. z 1996 r. Nr 62, poz. 286 z późn.zm.).

 Ad.19. Uzupełnienie w części B akt osobowych pracownika zatrudnionego na stanowisku adiunkta muzealnego oświadczenia pracownika będącego rodzicem lub opiekunem dziecka o zamiarze lub braku zamiaru korzystania z uprawnień określonych w przepisach wymienionych w art.189¹ Kodeksu Pracy zgodnie z § 6 ust.2 lit.c rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. z 1996 r. Nr 62, poz. 286  z późn.zm.).

 

Ponadto w związku z rozszerzeniem katalogu uprawnień rodzicielskich wskazanych w treści art.189¹ Kodeksu Pracy zaleca się stosowanie zaktualizowanej treści oświadczenia pracownika będącego rodzicem lub opiekunem dziecka o zamiarze lub braku zamiaru korzystania z uprawnień określonych w przepisach wymienionych w art. 189¹ ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks Pracy (t. j. Dz. U.    z  1998 r. Nr 21, poz. 94  z późn.zm.).

 

Ad.20. Uzupełnienie w części B akt osobowych kierownika kancelarii oraz głównej księgowej Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze pisemnych upoważnień do przetwarzania danych osobowych zgodnie z art. 37 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U.  z  2002 r. Nr 101, poz.926  z późn.zm.), w związku z § 6 ust.2 pkt.2 rozporządzenia Ministra Pracy  i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. z 1996 r. Nr 62, poz. 286 z późn.zm.) oraz utworzenie ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych zgodnie z art. 39 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z  2002 r. Nr 101, poz.926  z późn.zm.).

 

Ad.21. Uzupełnienie i umieszczenie w aktach osobowych w części B pracowników Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze pisemnych oświadczeń o zapoznaniu się z obowiązującymi przepisami w zakresie ochrony danych osobowych, opublikowanych w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn.zm.) oraz zobowiązania do utrzymania w tajemnicy niniejszych danych osobowych zgodnie z § 3 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. z 1996 r. Nr 62, poz. 286 z późn.zm.).

 

Ad.22. Przestrzeganie i wskazywanie na elektronicznym dokumencie opłaty składek na ubezpieczenie społeczne (deklaracjach rozliczeniowych DRA) terminu właściwego do ich opłacenia dla instytucji kultury zgodnie z art. 47 ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 205, poz.1585  z późn.zm.).

 

 

            Na   podstawie   § 31   Regulaminu  kontroli   wewnętrznej   w  Urzędzie  Miasta   Kamienna  Góra zatwierdzonego  Zarządzeniem  Nr  11/10  Burmistrza  Miasta  Kamienna Góra  z  dnia  06  stycznia 2010 r. Kierownik jednostki kontrolowanej w ciągu 30 dni od daty otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego zawiadomi Burmistrza Miasta Kamienna Góra o wykonaniu wyżej wymienionych wniosków lub o przyczynach ich nie wykonania.


   

wstecz