Wydział Finansowo-Budżetowy |
||||
Imię i Nazwisko | Funkcja/stanowisko | Nr pokoju | Telefon | |
Beata Ścisłowska |
Zastępca Skarbnika Miasta |
109 | 75/6455120 | beata.scislowska@kamiennagora.pl |
Anna Sobiechowska | stanowisko ds.podatkowo-budżetowych | 108 | 75/6455118 | anna.sobiechowska@kamiennagora.pl |
Joanna Kolat | stanowisko ds.podatkowo-budżetowych | 108 | 75/6455118 | joanna.kolat@kamiennagora.pl |
Agnieszka Czuba |
stanowisko ds. podatkowo-budżetowych | 108 | 75/6455118 | agnieszka.czuba@kamiennagora.pl |
Anna Paszyn-Sipiora |
stanowiskods.podatkowo-budżetowych |
110 | 75/6455121 | anna paszyn@kamiennagora.pl |
Anna Andrejczuk |
stanowisko ds.podatkowo-budżetowych | 110 | 75/6455121 | anna.andrejczuk@kamiennagora.pl |
Arkadiusz Rymer |
stanowisko ds.podatkowo-budżetowych | 110 | 75/6455121 | arkadiusz.rymer@kamiennagora.pl |
Michał Dybiec |
stanowisko ds. obsługi kasowej | 111 | 75/6455122 | michal.dybiec@kamiennagora.pl |
Aneta Żuprańska | stanowisko ds. księgowości i opłat związanych z gospodarką odpadami |
106 | 75/6455131 | aneta.zupranska@kamiennagora.pl |
Ada Bartuś | stanowisko ds. księgowości i opłat związanych z gospodarką odpadami | 106 | 75/6455131 | ada.bartus@kamiennagora.pl |
Marcin Nowak | pomoc administracyjna | 106 | 75/6455131 | marcin.nowak@kamiennagora.pl |
Do zakresu działania Wydziału Finansowo-Budżetowego w szczególności należy:
1) opracowywanie projektu budżetu Gminy oraz projektów uchwał w sprawie zmian w budżecie;
2) przygotowywanie i dostarczanie wszystkim komórkom organizacyjnym Urzędu, Jednostkom Organizacyjnym niezbędnych danych i druków ustalanych do opracowania projektów planów finansowych na poszczególne lata;
3) pisemne powiadamianie wszystkich jednostek budżetowych o wielkościach dochodów i wydatków wynikających z uchwały budżetowej celem opracowania jednostkowych planów finansowych na rok budżetowy;
4) opracowywanie szczegółowego planu finansowego budżetu oraz planu finansowego zadań zleconych i powierzonych na podstawie uchwalonego budżetu przez Radę;
5) przyjmowanie i sprawdzanie prawidłowości sporządzanych planów finansowych przez komórki organizacyjne oraz wchodzących w skład budżetu Gminy podległych Jednostek Organizacyjnych i rachunków dochodów własnych;
6) zakładanie i prowadzenie (z bieżącą aktualizacją z tytułu wprowadzanych w ciągu roku zmian) szczegółowej ewidencji planu dochodów i wydatków budżetu Gminy z jednoczesnym zawiadamianiem o zmianach zainteresowanych jednostek;
7) przygotowywanie projektów uchwał w sprawie stawek podatkowych, ulg, zwolnień i innych uregulowań w zakresie podatku rolnego i leśnego oraz podatków i opłat lokalnych prowadzonych przez miejscowy organ podatkowy;
8) dokonywanie bieżącej analizy realizacji dochodów z tytułu podatków i opłat oraz z mienia komunalnego i przedkładanie informacji lub wniosków Skarbnikowi lub Burmistrzowi;
9) prowadzenie ewidencji, wydawanie i rozliczanie druków ścisłego zarachowania;
10) nadzór nad:
a) powszechnością opodatkowania, prawidłowością wymiaru, poboru, ewidencji i windykacji należności podatkowych,
b) prawidłowością prowadzonej obsługi finansowo-księgowej dochodów ustalonych z majątku Gminy w świetle przepisów ustawy o gospodarce nieruchomościami oraz z tytułu dzierżawy majątku spółkom Gminy,
c) prawidłowością rozliczania, sporządzania deklaracji i przekazywania należnego podatku od towarów i usług (VAT), w oparciu o kompletne dane z komórek organizacyjnych;
11) przyjmowanie faktur i innych dokumentów księgowych od wszystkich komórek organizacyjnych objętych bezpośrednią obsługą finansowo-księgową, sprawdzanie ich pod względem formalnym i rachunkowym oraz przygotowanie do zatwierdzenia do zapłaty i zaksięgowania (dekretacja);
12) prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej:
a) dochodów i wydatków budżetowych,
b) inwestycji jednostek budżetowych,
c) funduszu świadczeń socjalnych,
d) sum depozytowych i innych rachunków pomocniczych;
13) ewidencjonowanie zbiorcze i rozliczanie pod względem kwotowym wyłączonych z wyciągu bankowego dowodów wpłat należności podatkowych do zaksięgowania w urządzeniach księgowości podatkowej oraz z tytułu dochodów z mienia komunalnego i opłaty skarbowej;
14) naliczanie w terminach i wysokościach określonych przepisami stawek, umorzeń objętych bezpośrednią obsługą księgową środków trwałych i księgowanie ich wartości w układzie obowiązujących kont;
15) przestrzeganie terminowych spłat kredytów i pożyczek z funduszów i banków;
16) naliczanie i terminowe przekazywanie należnych odsetek od zaciągniętych kredytów i pożyczek;
17) sprawdzanie zgodności obrotów kasy z zestawieniami obrotowymi dotyczącymi należności przyjmowanych w kasie Urzędu oraz prawidłowości sporządzanych przez kasjera raportów kasowych;
18) sporządzanie sprawozdań finansowych, z zakresu zadań bezpośrednio objętych księgowością oraz współuczestniczenie przy opracowywaniu zbiorczych sprawozdań finansowych, na podstawie sprawozdań własnych oraz Jednostek Organizacyjnych za okresy miesięczne, kwartalne i roczne oraz sprawozdań do Urzędu Statystycznego w zakresie wynagrodzeń;
19) prowadzenie dokumentacji, dokonywanie naliczeń i sporządzanie list płac w zakresie wynagrodzeń pracowników oraz zasiłków chorobowych, rodzinnych, opiekuńczych itp. wypłacanych ze środków ZUS i diet dla radnych;
20) dokonywanie rozliczeń z ZUS, PUP, ubezpieczeń grupowych oraz sporządzanie wymaganych przepisami deklaracji i rozliczeń do w/w jednostek i określonych przepisami ustawy o systemie ubezpieczeń informacji dla poszczególnych pracowników;
21) uczestniczenie w sporządzaniu zbiorczej (łącznie z podległymi Jednostkami Organizacyjnymi) sprawozdawczości budżetowej;
22) dokonywanie wymiaru, sporządzanie decyzji i nakazów płatniczych oraz prowadzenie związanej z tym korespondencji z zachowaniem obowiązujących przepisów i terminów w zakresie zobowiązań pieniężnych od gospodarstw rolnych oraz podatku
od nieruchomości od osób fizycznych;
23) prowadzenie ewidencji nieruchomości z terenu miasta Kamiennej Góry oraz nie związanych trwale z gruntem budynków, garaży, kiosków i gruntów dzierżawionych podlegających opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości;
24) prowadzenie rejestrów wymiarowych oraz rejestrów przypisów i odpisów należności objętych wymiarem;
25) prowadzenie księgowości podatkowej oraz dokonywanie analizy zaległości i nadpłat podatkowych;
26) sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości z zakresu wymiaru w/w podatków i opłat;
27) ystawianie zaświadczeń o ilości hektarów przeliczeniowych oraz posiadaniu nieruchomości, a także zaświadczeń o stanie majątkowym oraz o nie zaleganiu w podatkach i opłatach lokalnych;
28) sporządzanie i przekazywanie do KRUS-u zestawienia podatników podatku rolnego;
29) sprawdzanie prawidłowości zastosowanych stawek podatkowych, wykazywanych danych stanowiących podstawę opodatkowania i wysokość naliczonego należnego podatku w przedłożonych deklaracjach oraz dokonywanych zmianach w ciągu roku i w razie potrzeby prowadzenie wyjaśniającego postępowania podatkowego;
30) sprawdzanie ilości i rodzaju zarejestrowanych środków transportowych osób fizycznych i prawnych i uzgadnianie z posiadaną ewidencją;
31) sprawdzanie prawidłowości zastosowanych stawek podatkowych, wykazywanych danych stanowiących podstawę opodatkowania i wysokość naliczonego należnego podatku w przedłożonych deklaracjach na podatek od środków transportowych oraz dokonywanych korektach i w razie potrzeby prowadzenie wyjaśniającego postępowania podatkowego;
32) prowadzenie całości spraw z zakresu księgowości podatkowej - w układzie imiennych podatników i dzienników obrotów do poszczególnych należności, tj.:
a) podatku od nieruchomości,
b) podatku od środków transportowych,
c) podatku rolnego i leśnego;
33) wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych dla podatników zalegających z płatnościami;
34) przygotowywanie decyzji w sprawie ustalenia zaległości i nadpłat poszczególnych podatników oraz wniosków dotyczących obciążeń hipotecznych, a także przygotowywanie wniosków (pozwów do sądu) w sprawie ściągania zaległości w drodze egzekucji sądowej na należności nie podlegające egzekucji administracyjnej;
35) księgowanie naliczonych, a następnie wpłaconych należności na imiennych kontach zobowiązanych;
36) sporządzanie miesięcznych sprawozdań o udzielonej lub nieudzielonej pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP;
37) prowadzenie spraw związanych z podatkiem akcyzowym zawartym w cenie oleju napędowego;
38) sporządzanie łącznych deklaracji miesięcznych w sprawie rozliczenia podatku VAT i przedkładanie ich w obowiązujących terminach do Urzędu Skarbowego;
39) współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi w zakresie prawidłowego ustalania dochodów z mienia komunalnego i dzierżawy majątku spółkom Gminy oraz zobowiązanymi do rozliczania podatku VAT;
40) wykonywanie obowiązków w zakresie kasowej obsługi zadań podatkowych i budżetowych Urzędu;
41) prowadzenie analitycznej ewidencji opłaty skarbowej, opłaty targowej oraz podatku od czynności cywilnoprawnych;
42) wystawianie decyzji o zwrocie opłaty skarbowej;
43) rozliczanie i nadzorowanie prawidłowego przebiegu inwentaryzacji środków trwałych oraz pozostałych środków trwałych;
44) prowadzenie dokumentacji związanej z należnościami długoterminowymi oraz ich przeksięgowania;
45) prowadzenie analitycznej ewidencji opłaty adiacenckiej;
46) księgowość syntetyczna funduszu alimentacyjnego oraz zaliczek alimentacyjnych;
47) prowadzenie ewidencji wpłat czynszowych;
48) księgowość analityczna wydatków Gminy na rzecz wspólnot mieszkaniowych, w których Gmina jest współwłaścicielem;
49) sprawdzanie, dekretowanie i ewidencjonowanie rachunków wystawianych przez wspólnoty mieszkaniowe i zarządców wspólnot mieszkaniowych,
50) wymiar, księgowanie i egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
51) egzekucja opłat parkingowych;
52) prowadzenie obsługi finansowo-księgowej pracowniczej kasy zapomogowopożyczkowej w Urzędzie;
53) wykonywanie innych zadań zgodnie z właściwością rzeczową wydziału.