W dniach od 13.05.2015 r. do 15.06.2015 r. została przeprowadzona kontrola administracyjna w Szkole Podstawowej Nr 2 im. Tkaczy Śląskich w Kamiennej Górze w zakresie zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi oraz realizacji wydatków sklasyfikowanych w § 4170 (wynagrodzenia bezosobowe), § 4210 (zakup materiałów i wyposażenia), § 4260 (zakup energii), § 4410 (podróże służbowe krajowe) oraz § 4700 (szkolenia pracowników) w roku 2014, z uwzględnieniem kontroli sprawdzającej. Kontrolę przeprowadziła: inspektor na samodzielnym stanowisku ds. kontroli Urzędu Miasta w Kamiennej Górze Pani Monika Kluczyńska, na podstawie upoważnienia Nr 4/2015 Burmistrza Miasta Kamienna Góra wystawionego zgodnie z § 15 ust.1 Regulaminu kontroli wewnętrznej Urzędu Miasta Kamienna Góra. Kontrolę przeprowadzono w oparciu o art.68 ust.1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r, poz. 885 z późn.zm.), w związku z § 2 ust.2 oraz § 9 ust.3 pkt 4 Regulaminu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Kamienna Góra i w jednostkach organizacyjnych Gminy Miejskiej Kamienna Góra.
W wyniku przeprowadzonej kontroli administracyjnej, stwierdzono następujące nieprawidłowości w Szkole Podstawowej Nr 2 im. Tkaczy Śląskich w Kamiennej Górze:
1. Brak określenia w zapisach § 35 Statutu Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Tkaczy Śląskich w Kamiennej Górze, dotyczących szczegółowej organizacji szkoły ujętej w arkuszu organizacji szkoły wskazania organu właściwego do zatwierdzenia niniejszego arkusza organizacji oraz terminu zatwierdzenia wyżej wymienionego dokumentu przez organ prowadzący szkołę niezgodnie z postanowieniami § 10 ust.1 załącznika Nr 2 (ramowy statut szkoły podstawowej) do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. z 2001 r. Nr 61, poz. 624 z późn.zm.).
2. Brak w zapisach Statutu Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Tkaczy Śląskich w Kamiennej Górze postanowień określających tryb składania skarg w przypadku naruszenia praw ucznia niezgodnie z § 16b ust.1 załącznika Nr 2 (ramowy statut szkoły podstawowej) do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. z 2001 r. Nr 61, poz. 624 z późn.zm.).
3. Nieprawidłowe określenie w zapisach § 28 pkt 2 Regulaminu Pracy Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Tkaczy Śląskich w Kamiennej Górze terminu wypłaty wynagrodzenia dla pracowników administracji i obsługi niezgodnie z § 23 pkt 2 Regulaminu wynagradzania Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze, w związku z pismem SKK.170.10.2013 z dnia 14 marca 2013 r. oraz art.85 § 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz. U.z 2014 r. poz. 1502).
4. Wskazanie w zapisach Zarządzenia Nr 12/2014 Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 2 z dnia 10 września 2014 r. do Regulaminu Pracy Szkoły Podstawowej Nr 2 nieprawidłowego terminu wejścia w życie zmian do niniejszego Regulaminu Pracy niezgodnie z art.104³ §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 z późn.zm.) oraz brak potwierdzenia uzgodnienia wprowadzonych zmian do treści Regulaminu Pracy SP Nr 2 w Kamiennej Górze z zakładową organizacją związkową niezgodnie z art. 104² §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 z późn.zm.).
5. Nieprawidłowe określenie w zapisach § 3 Zarządzenia Nr 1/2014 Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 2 z dnia 05 stycznia 2014 r. w sprawie zmian w Regulaminie Wynagradzania terminu wejścia w życie zmian do niniejszego Regulaminu niezgodnie z art. 77² § 6 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1502) oraz brak potwierdzenia uzgodnienia treści wprowadzonych zmian do Regulaminu Wynagradzania na podstawie Zarządzenia Nr 1/2014 z dnia 05 stycznia 2014 r. z działającą organizacją związkową niezgodnie z art. 77² § 4 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1502).
6. Nieprawidłowe określenie w treści załącznika Nr 3 (tabela stanowisk pracowniczych i kategorii zaszeregowania wskazujących minimalny miesięczny poziom wynagrodzenia zasadniczego oraz wysokość dodatku funkcyjnego) do Regulaminu Wynagradzania Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze, w pkt. 5 dla stanowiska sprzątaczka – portier minimalnego poziomu wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania niezgodnie z minimalnym poziomem wynagrodzenia zasadniczego właściwym dla stanowiska portiera tj. II kategoria zaszeregowania stosownie do zapisów załącznika Nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz.1786 z późn.zm.).
7. Nieprawidłowe określenie w zapisach § 19 ust.2 Regulaminu Wynagradzania Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze prawa do przyznania przez pracodawcę w szczególnie uzasadnionych przypadkach dodatku specjalnego na czas nieokreślony niezgodnie z art.36 ust. 5 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1202 z późn.zm.).
8. Zapłata należności wynikających z dowodów księgowych stosownie opisanych w treści protokołu kontroli po upływie terminów niezgodnie z art. 44 ust.3 pkt.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz.885 z późn.zm.) oraz stosownie do zapisów art. 6 i 8 ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (Dz. U. z 2013 r., poz. 403 z późn. zm).
9. Zastosowanie w stosunku do faktury NR E/K1/01466749/14 z dnia 05.08.2014 r. za sprzedaż energii elektrycznej i usługi dystrybucji na łączną kwotę 1 449,87 zł niewłaściwych proporcji podziału kosztów klasyfikowanych w § 4260 z tytułu energii elektrycznej pomiędzy rozdziałami Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze tj. rozdz. 80101- kwota 116,51 zł (tj. 8,03%); rozdz. 80103- 1 270,29 zł (87,62%) stosownie do zapisów księgowych strony Wn konta 401-01 Nr dz. 3238, 3239, 3240 oraz Ma konta 201-01-01 (Nr dz. 3241, 3242, 3243) wskazanych na pieczęci dekretacyjnej umieszczonej na niniejszym dowodzie księgowym niezgodnie z ustalonymi przez Dyrekcję SP NR 2 zasadami podziału kosztów z tytułu mediów pomiędzy rozdziałami klasyfikacji budżetowej niniejszej placówki oświatowej, w następujących proporcjach: rozdz. 80101- 93,93%, rozdz. 80103- 1,72% oraz rozdz. 85401- 4,35 %.
Ponadto wpisanie na pieczęci dekretacyjnej, umieszczonej drugostronnie na fakturze NR E/K1/01466749/14 z dnia 05.08.2014 r. za sprzedaż energii elektrycznej i usługi dystrybucji na łączną kwotę 1 449,87 zł, kwot zaksięgowanych na koncie 998 niezgodnie z zapisami ewidencji księgowej konta 998 tj. tj. 998-01-801-80101-4260- 116,51 zł oraz 998-01-801-80103- 4260 - 1 270,29 zł stosownie do zapisów art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 330 z późn.zm.)
10.Nieprawidłowa klasyfikacja wydatków dotyczących odpowiednio zakupu czasopisma „Bezpieczeństwo w szkole” (fa VAT Fa 00096306/14 z dnia 22.09.2014 r), prenumeraty rocznej „Głosu Pedagogicznego” (fa VAT 1825822-01-3-R z dnia 18.09.2014 r.) oraz czasopisma „Życie szkoły” (fa VAT Fa 00094320/14 z dnia 18.09.2014 r.) w § 4210 (zakup materiałów i wyposażenia) niezgodnie z załącznikiem Nr 4 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz.1053 z późn.zm.).
11. Zastosowanie w stosunku do faktury fa VAT FV/001737/14 z dnia 10.06.2014 r. za zakup środków czystości na łączną kwotę 432,80 zł; (dow.ks. 396/VI/2014/B) niewłaściwych proporcji podziału kosztów pomiędzy rozdziałami Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze tj. rozdz. 80101- kwota 421,01 zł (tj. 97,27 %); rozdz. 85401- 4,35 zł (tj. 1,01%) stosownie do zapisów księgowych strony Wn konta 401-01 Nr dz.2489, 2490 i 2491 oraz strony Ma konta 201-01-31 (Nr dz.2492, 2493, 2494) wskazanych na pieczęci dekretacyjnej umieszczonej na niniejszym dowodzie księgowym niezgodnie z ustalonymi przez Dyrekcję SP NR 2 zasadami podziału kosztów z tytułu mediów pomiędzy rozdziałami klasyfikacji budżetowej niniejszej placówki oświatowej, ustalonych w proporcjach rozdz. 80101- 93,93%, rozdz. 80103- 1,72% oraz rozdz. 85401- 4,35 %.
12. Sprawdzenie pod względem merytorycznym oraz zatwierdzenie do wypłaty zestawienia kosztów podróży służbowej do polecenia wyjazdu służbowego Nr 2/2014 z dnia 11.02.2014 r. dla Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze (dow. ks. Nr 82/II/2014/B), polecenie wyjazdu służbowego Nr 6/2014 z dnia 05.03.2014 r. dla Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze (dow. ks. Nr 148/III/2014/ B) oraz polecenie wyjazdu służbowego Nr 7/2014 z dnia 17.03.2014 r. dla Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze- (dow. ks. Nr 180/III/2014/B)- przez Dyrektora Biura Obsługi Placówek Oświatowych Gminy Miejskiej Kamienna Góra niezgodnie z tabelą zawierającą wykaz osób upoważnionych do dokonywania kontroli merytorycznej dowodów księgowych, w tym poleceń wyjazdu służbowego, stanowiącą załącznik Nr 4 do Instrukcji (procedur) kontroli finansowej i obiegu dowodów finansowo – księgowych Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze, w związku z art. 7 pkt.1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j.Dz. U. z 2014 r., poz. 1202 z późn.zm.), w związku z art. 33 ust.5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 594 z późn. zm.).
13. Sprawdzenie pod względem merytorycznym oraz zatwierdzenie do wypłaty zestawienia kosztów podróży służbowej do polecenia wyjazdu służbowego Nr 4/2014 z dnia 12.02.2014 r. dla kierownika administarcyjno-gospodarczego Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze (dow. ks. Nr 80/II/2014/B) przez Dyrektora Biura Obsługi Placówek Oświatowych Gminy Miejskiej Kamienna Góra niezgodnie z tabelą zawierającą wykaz osób upoważnionych do dokonywania kontroli merytorycznej dowodów księgowych, w tym poleceń wyjazdu służbowego, stanowiącą załącznik Nr 4 do Instrukcji (procedur) kontroli finansowej i obiegu dowodów finansowo – księgowych Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze, w związku z art. 39 ust. 1 pkt 1 i art. 39 ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn.zm.).
14. Nieprawidłowe naliczenie oraz wypłata diety z tytułu polecenia wyjazdu służbowego Nr 36/2014 z dnia 18.11.2014 r. (dow. ks. 790/XI/2014/B) w kwocie 11,25 zł na skutek niewłaściwego zmniejszenia należnej diety o koszty zapewnionych posiłków (odpowiednio: śniadanie- 25% diety, obiad – 50% diety, kolacja-25% diety), z uwzględnieniem liczby zapewnionych posiłków w trakcie niniejszej delegacji tj. 2 śniadania, 2 obiady i 1 kolacja niezgodnie z § 7 ust.4 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. z 2013 r. poz. 167).
15. Nieprawidłowe dokonywanie korekty błędów na dowodach księgowych tj. dow.ks. Nr 385/VI/2014/B, dow.ks.516/VIII/2014/B korygowanie błędnie wpisywanej kwoty przy oznaczeniu klasyfikacji budżetowej przy pomocy korektora, korekta poprzez skreślenie błędnej treści i wpisanie poprawnej jedynie z podpisem osoby upoważnionej (bez daty dokonania poprawki) dow. ks. 346/V/2014/B niezgodnie z art. 22 ust. 3 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 330 z późn.zm.).
W związku z wyżej wymienionymi nieprawidłowościami zarządza się, ich usunięcie w następujący sposób:
Ad.1. Uzupełnienie zapisów § 35 Statutu Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Tkaczy Śląskich w Kamiennej Górze dotyczących szczegółowej organizacji szkoły ujętej w arkuszu organizacji szkoły o wskazanie organu właściwego do zatwierdzenia niniejszego arkusza organizacji oraz terminu zatwierdzenia niniejszego arkusza organizacji szkoły przez organ prowadzący zgodnie z postanowieniami § 10 ust.1 załącznika Nr 2 (ramowy statut szkoły podstawowej) do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. z 2001 r. Nr 61, poz. 624 z późn.zm.).
Ad.2. Uzupełnienie zapisów Statutu Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Tkaczy Śląskich w Kamiennej Górze o postanowienia normujące tryb składania skarg w przypadku naruszenia praw ucznia niezgodnie z § 16b ust.1 załącznika Nr 2 (ramowy statut szkoły podstawowej) do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. z 2001 r. Nr 61, poz. 624 z późn.zm.).
Ad.3. Dostosowanie zapisów § 28 pkt 2 Regulaminu Pracy Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Tkaczy Śląskich w Kamiennej Górze określających termin wypłaty wynagrodzenia dla pracowników administracji i obsługi zgodnie z § 23 pkt 2 Regulaminu wynagradzania Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze, w związku z art.85 § 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz. U.z 2014 r. poz. 1502).
Ad.4. Przestrzeganie zapisów określających termin wejścia w życie zmian wprowadzanych do Regulaminu Pracy Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze zgodnie z art. 104 ³§ 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 z późn.zm.), w związku z § 45 ust.1 i 2, w związku z § 141 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie “Zasad techniki prawodawczej” (Dz. U. z 2002 r. Nr 100, poz. 908 z późn.zm.) oraz przestrzeganie procedury uzgadniania wprowadzanych zmian do Regulaminu Pracy z zakładową organizacją związkową zgodnie z art. 104² §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 z późn.zm.).
Ad.5. Przestrzeganie zapisów i prawidłowe określanie w zarządzeniach wprowadzających zmiany do Regulaminu wynagradzania pracowników Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze terminu wejścia w życie niniejszych zmian zgodnie z art. 77² § 6 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1502) oraz przestrzeganie procedury uzgodnienia treści wprowadzanych zmian do Regulaminu wynagradzania z działającą organizacją związkową zgodnie z art. 77² § 4 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1502).
Ad.6. Sprostowanie zapisów załącznika Nr 3 (tabela stanowisk pracowniczych i kategorii zaszeregowania wskazujących minimalny miesięczny poziom wynagrodzenia zasadniczego oraz wysokość dodatku funkcyjnego) do Regulaminu Wynagradzania Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze, w zakresie określenia minimalnego poziomu wynagrodzenia dla stanowiska sprzątaczka – portier zgodnie z załącznikiem Nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz.1786 z późn.zm.).
Ad.7. Uchylenie zapisów § 19 ust.2 Regulaminu Wynagradzania Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze wskazujących prawo do przyznania przez pracodawcę w szczególnie uzasadnionych przypadkach dodatku specjalnego na czas nieokreślony stosownie do tytułu uzasadniającego przyznanie niniejszego dodatku, bezwzględnie związanego z okresowością sytuacji jego przyznania zgodnie z art.36 ust. 5 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1202 z późn.zm.).
Ad.8. Przestrzeganie terminów zapłaty wynikających z treści dowodów księgowych stosownie do zapisów art. 44 ust.3 pkt.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz.885 z późn.zm.) oraz art. 6 i 8 ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (Dz. U. z 2013 r., poz. 403 z późn. zm).
Ad.9 i 11. Stosowanie właściwych proporcji podziału kosztów z tytułu mediów pomiędzy rozdziałami klasyfikacji budżetowej Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze zgodnie z ustalonymi przez Dyrekcję Szkoły Podstawowej Nr 2 proporcjami podziału kosztów z tytułu mediów pomiędzy rozdziałami niniejszej placówki oświatowej oraz przestrzeganie zasad zgodności i rzetelności zapisów wynikających z ewidencji księgowej z danymi wynikającym z dowodu księgowego (oraz wskazanymi na pieczęci dekretacyjnej) stosownie do zapisów art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 330 z późn.zm.)
Ad.10. Klasyfikowanie wydatków z tytułu zakupu wydawnictw fachowych, przeznaczonych jako materiały pomocnicze do bezpośredniego użytku poszczególnych pracowników w § 4240 „Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek” zgodnie z załącznikiem Nr 4 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz.1053 z późn.zm.).
Ad.12. Sprawdzanie pod względem merytorycznym oraz zatwierdzanie do wypłaty poleceń wyjazdu służbowego dla Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze przez podmiot upoważniony zgodnie z tabelą zawierającą wykaz osób upoważnionych do dokonywania kontroli merytorycznej dowodów księgowych, w tym poleceń wyjazdu służbowego, stanowiącą załącznik Nr 4 do Instrukcji (procedur) kontroli finansowej i obiegu dowodów finansowo – księgowych Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze, w związku z art.7 pkt.1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j.Dz. U. z 2014 r., poz. 1202 z późn.zm.) oraz art. 33 ust.5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 594 z późn. zm.).
Ad.13. Sprawdzanie pod względem merytorycznym oraz zatwierdzenie do wypłaty poleceń wyjazdu służbowego dla pracowników Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze przez podmiot upoważniony zgodnie z tabelą zawierającą wykaz osób upoważnionych do dokonywania kontroli merytorycznej dowodów księgowych, w tym poleceń wyjazdu służbowego, stanowiącą załącznik Nr 4 do Instrukcji (procedur) kontroli finansowej i obiegu dowodów finansowo – księgowych Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze, w związku z art. 39 ust. 1 pkt 1 i art. 39 ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn.zm.).
Ad.14. Przestrzeganie zasad prawidłowego naliczania diety należnej pracownikowi oraz jej zmniejszania o koszty zapewnionych posiłków (odpowiednio: śniadanie- 25% diety, obiad – 50% diety, kolacja-25% diety), z uwzględnieniem liczby zapewnionych posiłków w trakcie delegacji zgodnie z § 7 ust.4 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. z 2013 r. poz. 167).
Ad.15. Przestrzeganie zasad prawidłowego dokonywania korekty błędów na dowodach księgowych tj. poprawienie przez skreślenie błędnej treści lub kwoty, z utrzymaniem czytelności skreślonych wyrażeń lub liczb, wpisanie treści poprawnej i daty poprawki oraz złożenie podpisu osoby do tego upoważnionej, zgodnie z art. 22 ust. 3 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 330 z późn.zm.).
Ponadto, w związku ze stwierdzoną w trakcie niniejszej kontroli należnością wymagalną Stowarzyszenia Inicjatyw Lokalnych KUS KUS w Kamiennej Górze wobec Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze oraz protokołem przyjęcia pisemnego oświadczenia do protokołu kontroli SKK.1711.P-4.2015, od Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 2 z dnia 11 czerwca 2015 r. w zakresie podejmowania czynności mających na celu wszczęcie postępowania egzekucyjnego w celu przymusowego ściągnięcia należności, z którego treści wynika, iż w maju 2015 roku zostały skompletowane dokumenty do przygotowania pozwu sądowego wobec dłużnika, zaleca się niezwłoczne podjęcie czynności procesowych mających na celu wyegzekwowanie niniejszych należności przez placówkę oświatową.
Ponadto, w związku z przeprowadzoną w ramach niniejszej kontroli analizą dowodów księgowych dokumentujących wydatki z tytułu zakupu środków czystości, klasyfikowanych w § 4210 w roku 2014 oraz protokołem pisemnego oświadczenia złożonym dnia 08 czerwca 2015 r. przez specjalistę ds. księgowości Biura Obsługi Placówek Oświatowych wyjaśniającym, iż podział wydatków z tytułu zakupu środków czystości dokonywany jest procentowo według kubatury pomieszczeń szkolnych (w m² powierzchni) zaleca się unormowanie zasad dokonywania podziału wydatków z tytułu zakupu środków czystości pomiędzy rozdziałami klasyfikacji budżetowej Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze w formie aktu prawa wewnętrznego tj. Zarządzenia Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze.
Na podstawie § 31 Regulaminu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Kamienna Góra i w jednostkach organizacyjnych Gminy Miejskiej Kamienna Góra zatwierdzonego Zarządzeniem Nr 11/10 Burmistrza Miasta Kamienna Góra z dnia 06 stycznia 2010 r. Kierownik jednostki kontrolowanej w ciągu 30 dni od daty otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego zawiadomi Burmistrza Miasta Kamienna Góra o wykonaniu wyżej wymienionych wniosków lub o przyczynach ich nie wykonania.