Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta w Kamiennej Górze
Bip - Strona główna

Gmina Miejska

Urząd Miasta

Rada Miasta

Władze Miasta

Gospodarka finansowa

Zarządzenia Burmistrza

Akty prawne

Oświadczenia majątkowe

Gospodarka przestrzenna

Ochrona środowiska

Infrastruktura Miejska

Sprawy Społeczne

Wyniki kontroli wewnętrznych

Wykaz udzielonych dotacji

Dostęp do informacji publicznej

Wybory i referenda

Zgromadzenia publiczne

Lobbing

Oświata »

Rejestry

Budżet obywatelski

Petycje

Ochrona danych osobowych

Wyniki kontroli zewnętrznych

Konsultacje społeczne

Raport o stanie Gminy Miejskiej Kamienna Góra

Nieodpłatna pomoc prawna »

Powszechny Spis Rolny i Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami »

Zgłoszenia naruszeń

Regulamin na słupy i tablice informacyjne

walidacja css walidacja html

Kontrole wewnętrzne 2015: Kontrola administracyjna w Szkole Podstawowej Nr 2 im. Tkaczy Śląskich w Kamiennej Górze

W dniach od 13.05.2015 r. do 15.06.2015 r. została przeprowadzona kontrola administracyjna w Szkole Podstawowej Nr 2 im. Tkaczy Śląskich w Kamiennej Górze w zakresie zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi oraz realizacji wydatków sklasyfikowanych w § 4170 (wynagrodzenia bezosobowe), § 4210 (zakup materiałów i wyposażenia), § 4260 (zakup energii), § 4410 (podróże służbowe krajowe) oraz § 4700 (szkolenia pracowników) w roku 2014, z uwzględnieniem kontroli sprawdzającej. Kontrolę przeprowadziła: inspektor na samodzielnym stanowisku ds. kontroli Urzędu Miasta w Kamiennej Górze Pani Monika Kluczyńska, na podstawie upoważnienia Nr 4/2015 Burmistrza Miasta Kamienna Góra wystawionego zgodnie z § 15 ust.1 Regulaminu kontroli wewnętrznej Urzędu Miasta Kamienna Góra. Kontrolę przeprowadzono w oparciu o art.68 ust.1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r, poz. 885 z późn.zm.), w związku z § 2 ust.2 oraz § 9 ust.3 pkt 4 Regulaminu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Kamienna Góra i w jednostkach organizacyjnych Gminy Miejskiej Kamienna Góra.

 

            W wyniku przeprowadzonej kontroli administracyjnej, stwierdzono następujące  nieprawidłowości w Szkole Podstawowej Nr 2 im. Tkaczy Śląskich w Kamiennej Górze:

 

1. Brak określenia w zapisach § 35 Statutu Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Tkaczy Śląskich w Kamiennej Górze, dotyczących szczegółowej organizacji szkoły ujętej w arkuszu organizacji szkoły wskazania organu właściwego do zatwierdzenia niniejszego arkusza organizacji oraz terminu zatwierdzenia wyżej wymienionego dokumentu przez organ prowadzący szkołę niezgodnie z postanowieniami § 10 ust.1 załącznika Nr 2 (ramowy statut szkoły podstawowej) do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej  z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. z 2001 r. Nr 61, poz. 624 z późn.zm.).

 

2. Brak w zapisach Statutu Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Tkaczy Śląskich w Kamiennej Górze postanowień określających tryb składania skarg w przypadku naruszenia praw ucznia niezgodnie z § 16b ust.1 załącznika Nr 2 (ramowy statut szkoły podstawowej) do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. z 2001 r. Nr 61, poz. 624 z późn.zm.).

3. Nieprawidłowe określenie w zapisach § 28 pkt 2 Regulaminu Pracy Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Tkaczy Śląskich w Kamiennej Górze terminu wypłaty wynagrodzenia dla pracowników administracji i obsługi niezgodnie z § 23 pkt 2 Regulaminu wynagradzania Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze, w związku z pismem SKK.170.10.2013 z dnia 14 marca 2013 r. oraz art.85 § 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz. U.z 2014 r. poz. 1502).

4.  Wskazanie w zapisach Zarządzenia Nr 12/2014 Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 2 z dnia 10 września 2014 r. do Regulaminu Pracy Szkoły Podstawowej Nr 2 nieprawidłowego terminu wejścia w życie zmian do niniejszego Regulaminu Pracy niezgodnie z art.104³ §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 z późn.zm.) oraz brak potwierdzenia uzgodnienia wprowadzonych zmian do treści Regulaminu Pracy SP Nr 2 w Kamiennej Górze z zakładową organizacją związkową niezgodnie z art. 104² §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 z późn.zm.).

 

5. Nieprawidłowe określenie w zapisach § 3 Zarządzenia  Nr 1/2014 Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 2 z dnia 05 stycznia 2014 r. w sprawie zmian w Regulaminie Wynagradzania terminu wejścia w życie zmian do niniejszego Regulaminu niezgodnie z art. 77² § 6 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1502) oraz brak potwierdzenia uzgodnienia treści wprowadzonych zmian do Regulaminu Wynagradzania na podstawie Zarządzenia Nr 1/2014 z dnia 05 stycznia 2014 r. z działającą organizacją związkową  niezgodnie z art. 77² § 4 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z  2014 r. poz. 1502).

 

6. Nieprawidłowe określenie w treści załącznika Nr 3 (tabela stanowisk pracowniczych i kategorii zaszeregowania wskazujących minimalny miesięczny poziom wynagrodzenia zasadniczego oraz wysokość dodatku funkcyjnego) do Regulaminu Wynagradzania Szkoły Podstawowej  Nr 2 w Kamiennej Górze,  w pkt. 5 dla stanowiska sprzątaczka – portier minimalnego poziomu wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania niezgodnie z minimalnym poziomem wynagrodzenia zasadniczego właściwym dla stanowiska portiera tj. II kategoria zaszeregowania stosownie do zapisów załącznika Nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz.1786 z późn.zm.).

 

7. Nieprawidłowe określenie w zapisach § 19 ust.2 Regulaminu Wynagradzania Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze prawa do przyznania przez pracodawcę w szczególnie uzasadnionych przypadkach dodatku specjalnego na czas nieokreślony niezgodnie z art.36 ust. 5 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1202 z późn.zm.).

 

8. Zapłata należności wynikających z dowodów księgowych stosownie opisanych w treści protokołu kontroli po upływie terminów niezgodnie z art. 44 ust.3 pkt.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz.885 z późn.zm.) oraz stosownie do zapisów art. 6 i 8 ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (Dz. U. z 2013 r., poz. 403 z późn. zm).

 

9. Zastosowanie w stosunku do faktury NR E/K1/01466749/14  z dnia 05.08.2014 r. za sprzedaż energii elektrycznej i usługi dystrybucji na łączną kwotę 1 449,87 zł niewłaściwych proporcji podziału kosztów klasyfikowanych w § 4260 z tytułu energii elektrycznej  pomiędzy rozdziałami Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze tj. rozdz. 80101- kwota 116,51 zł (tj. 8,03%); rozdz. 80103- 1 270,29 zł (87,62%) stosownie do zapisów księgowych strony Wn konta 401-01 Nr dz. 3238, 3239, 3240 oraz Ma konta 201-01-01 (Nr dz. 3241, 3242, 3243) wskazanych na pieczęci dekretacyjnej umieszczonej na niniejszym dowodzie księgowym niezgodnie z ustalonymi przez Dyrekcję SP NR 2 zasadami podziału kosztów z tytułu mediów pomiędzy rozdziałami klasyfikacji budżetowej niniejszej placówki oświatowej, w następujących proporcjach: rozdz. 80101- 93,93%, rozdz. 80103- 1,72% oraz rozdz. 85401- 4,35 %.

            Ponadto wpisanie na pieczęci dekretacyjnej, umieszczonej drugostronnie na fakturze NR E/K1/01466749/14 z dnia 05.08.2014 r. za sprzedaż energii elektrycznej i usługi dystrybucji na łączną kwotę 1 449,87 zł, kwot zaksięgowanych na koncie 998 niezgodnie z zapisami ewidencji księgowej konta 998 tj. tj. 998-01-801-80101-4260- 116,51 zł oraz  998-01-801-80103- 4260 - 1 270,29 zł stosownie do zapisów art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 330 z późn.zm.)

 

10.Nieprawidłowa klasyfikacja wydatków dotyczących odpowiednio zakupu czasopisma „Bezpieczeństwo w szkole” (fa VAT Fa 00096306/14 z dnia 22.09.2014 r), prenumeraty rocznej „Głosu Pedagogicznego” (fa VAT 1825822-01-3-R z dnia 18.09.2014 r.) oraz czasopisma „Życie szkoły” (fa VAT  Fa 00094320/14 z dnia 18.09.2014 r.) w § 4210 (zakup materiałów i wyposażenia) niezgodnie z załącznikiem Nr 4 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz.1053 z późn.zm.).

 

11. Zastosowanie w stosunku do faktury fa VAT FV/001737/14  z dnia 10.06.2014 r. za zakup środków czystości na łączną kwotę 432,80 zł; (dow.ks. 396/VI/2014/B) niewłaściwych proporcji podziału kosztów pomiędzy rozdziałami Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze tj. rozdz. 80101- kwota 421,01 zł (tj. 97,27 %); rozdz. 85401- 4,35 zł (tj. 1,01%) stosownie do zapisów księgowych strony Wn konta 401-01 Nr dz.2489, 2490 i 2491 oraz strony Ma konta 201-01-31 (Nr dz.2492, 2493, 2494) wskazanych na pieczęci dekretacyjnej umieszczonej na niniejszym dowodzie księgowym niezgodnie z ustalonymi przez Dyrekcję SP NR 2 zasadami podziału kosztów z tytułu mediów pomiędzy rozdziałami klasyfikacji budżetowej niniejszej placówki oświatowej, ustalonych w proporcjach rozdz. 80101- 93,93%, rozdz. 80103- 1,72% oraz rozdz. 85401- 4,35 %.

 

12. Sprawdzenie pod względem merytorycznym oraz zatwierdzenie do wypłaty zestawienia kosztów podróży służbowej do polecenia wyjazdu służbowego  Nr 2/2014  z dnia 11.02.2014 r. dla Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze (dow. ks. Nr 82/II/2014/B), polecenie wyjazdu służbowego Nr 6/2014 z dnia 05.03.2014 r. dla Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze (dow. ks.  Nr 148/III/2014/ B) oraz polecenie wyjazdu służbowego Nr 7/2014 z dnia 17.03.2014 r. dla Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze- (dow. ks. Nr 180/III/2014/B)- przez Dyrektora Biura Obsługi Placówek Oświatowych Gminy Miejskiej Kamienna Góra niezgodnie z tabelą zawierającą wykaz osób upoważnionych do dokonywania kontroli merytorycznej dowodów księgowych, w tym poleceń wyjazdu służbowego, stanowiącą załącznik Nr 4 do Instrukcji (procedur) kontroli finansowej i obiegu dowodów finansowo – księgowych Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze, w  związku z art. 7 pkt.1  ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j.Dz. U. z 2014 r., poz. 1202 z późn.zm.), w związku z art. 33 ust.5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 594 z późn. zm.).

13. Sprawdzenie pod względem merytorycznym oraz zatwierdzenie do wypłaty zestawienia kosztów podróży służbowej do polecenia wyjazdu służbowego  Nr 4/2014  z dnia 12.02.2014 r. dla  kierownika administarcyjno-gospodarczego Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze  (dow. ks. Nr 80/II/2014/B) przez Dyrektora Biura Obsługi Placówek Oświatowych Gminy Miejskiej Kamienna Góra niezgodnie z tabelą zawierającą wykaz osób upoważnionych do dokonywania kontroli merytorycznej dowodów księgowych, w tym poleceń wyjazdu służbowego, stanowiącą załącznik Nr 4 do Instrukcji (procedur) kontroli finansowej i obiegu dowodów finansowo – księgowych Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze, w związku z art. 39 ust. 1 pkt 1 i art. 39 ust. 3 ustawy z dnia  7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr  256, poz. 2572 z późn.zm.).

14. Nieprawidłowe naliczenie oraz wypłata diety z tytułu polecenia wyjazdu służbowego Nr 36/2014 z dnia 18.11.2014 r. (dow. ks. 790/XI/2014/B) w kwocie 11,25 zł na skutek niewłaściwego zmniejszenia należnej diety o koszty zapewnionych posiłków (odpowiednio: śniadanie- 25% diety, obiad – 50% diety, kolacja-25% diety), z uwzględnieniem liczby zapewnionych posiłków w trakcie niniejszej delegacji tj. 2 śniadania, 2 obiady i 1 kolacja niezgodnie z § 7 ust.4 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. z 2013 r. poz. 167).

15. Nieprawidłowe dokonywanie korekty błędów na dowodach księgowych tj. dow.ks. Nr 385/VI/2014/B, dow.ks.516/VIII/2014/B korygowanie błędnie wpisywanej kwoty przy oznaczeniu klasyfikacji budżetowej przy pomocy korektora, korekta poprzez skreślenie błędnej treści i wpisanie poprawnej jedynie z podpisem osoby upoważnionej (bez daty dokonania poprawki) dow. ks. 346/V/2014/B niezgodnie z art. 22 ust. 3 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 330 z późn.zm.).

 

W związku z wyżej wymienionymi nieprawidłowościami zarządza się, ich usunięcie w następujący sposób:

Ad.1.  Uzupełnienie zapisów § 35 Statutu Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Tkaczy Śląskich w  Kamiennej Górze dotyczących szczegółowej organizacji szkoły ujętej w arkuszu organizacji szkoły o wskazanie organu właściwego do zatwierdzenia niniejszego arkusza organizacji oraz terminu zatwierdzenia niniejszego arkusza organizacji szkoły przez organ prowadzący zgodnie z postanowieniami § 10 ust.1 załącznika Nr 2 (ramowy statut szkoły podstawowej) do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. z 2001 r. Nr 61, poz. 624 z późn.zm.).

Ad.2. Uzupełnienie zapisów  Statutu Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Tkaczy Śląskich w  Kamiennej Górze  o postanowienia normujące tryb składania skarg w przypadku naruszenia praw ucznia niezgodnie z § 16b ust.1 załącznika Nr 2 (ramowy statut szkoły podstawowej) do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. z 2001 r. Nr 61, poz. 624 z późn.zm.).

Ad.3.  Dostosowanie zapisów § 28 pkt 2 Regulaminu Pracy Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Tkaczy Śląskich w Kamiennej Górze określających termin wypłaty wynagrodzenia dla pracowników administracji i obsługi zgodnie z § 23 pkt 2 Regulaminu wynagradzania Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze,  w związku z art.85 § 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz. U.z 2014 r. poz. 1502).

Ad.4. Przestrzeganie zapisów określających termin wejścia w życie zmian wprowadzanych do Regulaminu Pracy Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze zgodnie z art. 104 ³§ 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 z późn.zm.), w związku z § 45 ust.1 i 2, w związku z § 141 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie “Zasad techniki prawodawczej” (Dz. U. z 2002 r. Nr 100, poz. 908  z późn.zm.) oraz przestrzeganie procedury uzgadniania wprowadzanych zmian do Regulaminu Pracy z zakładową organizacją związkową zgodnie z art. 104² §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 z późn.zm.).

           

Ad.5. Przestrzeganie zapisów i prawidłowe określanie w zarządzeniach wprowadzających zmiany do Regulaminu wynagradzania pracowników  Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze terminu wejścia w życie niniejszych zmian zgodnie z art. 77² § 6 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1502) oraz przestrzeganie procedury uzgodnienia treści wprowadzanych zmian do Regulaminu wynagradzania z działającą organizacją związkową zgodnie z art. 77² § 4 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1502).

 

Ad.6.  Sprostowanie zapisów załącznika Nr 3 (tabela stanowisk pracowniczych i kategorii zaszeregowania wskazujących minimalny miesięczny poziom wynagrodzenia zasadniczego oraz wysokość dodatku funkcyjnego) do Regulaminu Wynagradzania Szkoły Podstawowej  Nr 2 w Kamiennej Górze,  w zakresie określenia minimalnego poziomu wynagrodzenia dla stanowiska sprzątaczka – portier zgodnie z  załącznikiem Nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz.1786 z późn.zm.).

 

Ad.7. Uchylenie zapisów § 19 ust.2 Regulaminu Wynagradzania Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze wskazujących prawo do przyznania przez pracodawcę w szczególnie uzasadnionych przypadkach dodatku specjalnego na czas nieokreślony stosownie do tytułu uzasadniającego przyznanie niniejszego  dodatku, bezwzględnie związanego z okresowością sytuacji jego przyznania zgodnie z art.36 ust. 5 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1202 z późn.zm.).

 

Ad.8. Przestrzeganie terminów zapłaty wynikających z treści dowodów księgowych stosownie do zapisów art. 44 ust.3 pkt.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz.885 z późn.zm.) oraz  art. 6 i 8 ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (Dz. U. z 2013 r., poz. 403 z późn. zm).

 

Ad.9 i 11. Stosowanie właściwych proporcji podziału kosztów z tytułu mediów pomiędzy rozdziałami klasyfikacji budżetowej Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze zgodnie z ustalonymi przez Dyrekcję Szkoły Podstawowej Nr 2 proporcjami podziału kosztów z tytułu mediów pomiędzy rozdziałami  niniejszej placówki oświatowej oraz  przestrzeganie zasad zgodności i rzetelności zapisów wynikających z ewidencji księgowej z danymi wynikającym z dowodu księgowego (oraz wskazanymi na pieczęci dekretacyjnej) stosownie do zapisów art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 330 z późn.zm.)

 

Ad.10. Klasyfikowanie wydatków z tytułu zakupu wydawnictw fachowych, przeznaczonych jako materiały pomocnicze do bezpośredniego użytku poszczególnych pracowników w § 4240 „Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek” zgodnie z załącznikiem Nr 4 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz.1053 z późn.zm.).

 

Ad.12.  Sprawdzanie pod względem merytorycznym oraz zatwierdzanie do wypłaty poleceń wyjazdu służbowego dla Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze przez podmiot upoważniony zgodnie z tabelą zawierającą wykaz osób upoważnionych do dokonywania kontroli merytorycznej dowodów księgowych, w tym poleceń wyjazdu służbowego, stanowiącą załącznik Nr 4 do Instrukcji (procedur) kontroli finansowej i obiegu dowodów finansowo – księgowych Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze, w związku z art.7 pkt.1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j.Dz. U. z 2014 r., poz. 1202 z późn.zm.) oraz art. 33 ust.5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 594 z późn. zm.).

 

Ad.13.  Sprawdzanie pod względem merytorycznym oraz zatwierdzenie do wypłaty poleceń wyjazdu służbowego dla pracowników Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze przez podmiot upoważniony zgodnie z tabelą zawierającą wykaz osób upoważnionych do dokonywania kontroli merytorycznej dowodów księgowych, w tym poleceń wyjazdu służbowego, stanowiącą załącznik Nr 4 do Instrukcji (procedur) kontroli finansowej i obiegu dowodów finansowo – księgowych Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze, w związku z art. 39 ust. 1 pkt 1 i art. 39 ust. 3 ustawy z dnia  7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr  256, poz. 2572 z późn.zm.).

 

Ad.14. Przestrzeganie zasad prawidłowego naliczania diety należnej pracownikowi oraz jej zmniejszania o koszty zapewnionych posiłków (odpowiednio: śniadanie- 25% diety, obiad – 50% diety, kolacja-25% diety), z uwzględnieniem liczby zapewnionych posiłków w trakcie delegacji zgodnie z § 7 ust.4 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. z 2013 r. poz. 167).

Ad.15. Przestrzeganie zasad prawidłowego dokonywania korekty błędów na dowodach księgowych tj.  poprawienie przez skreślenie błędnej treści lub kwoty, z utrzymaniem czytelności skreślonych wyrażeń lub liczb, wpisanie treści poprawnej i daty poprawki oraz złożenie podpisu osoby do tego upoważnionej, zgodnie z art. 22 ust. 3 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 330 z późn.zm.).

                            Ponadto, w związku ze stwierdzoną w trakcie niniejszej kontroli należnością wymagalną Stowarzyszenia Inicjatyw Lokalnych KUS KUS w Kamiennej Górze wobec Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze oraz protokołem przyjęcia pisemnego oświadczenia do protokołu kontroli SKK.1711.P-4.2015, od Dyrektora  Szkoły Podstawowej Nr 2 z dnia 11 czerwca 2015 r. w zakresie podejmowania czynności mających na celu wszczęcie postępowania egzekucyjnego w celu przymusowego ściągnięcia należności, z którego treści wynika, iż w maju 2015 roku zostały skompletowane dokumenty do przygotowania pozwu sądowego wobec dłużnika, zaleca się niezwłoczne podjęcie czynności procesowych mających na celu wyegzekwowanie niniejszych należności przez placówkę oświatową.

                            Ponadto, w związku z przeprowadzoną w ramach niniejszej kontroli analizą dowodów księgowych dokumentujących wydatki z tytułu zakupu środków czystości, klasyfikowanych w § 4210 w roku 2014 oraz protokołem pisemnego oświadczenia złożonym dnia 08 czerwca 2015 r. przez specjalistę ds. księgowości Biura Obsługi Placówek Oświatowych wyjaśniającym, iż podział wydatków z tytułu zakupu środków czystości dokonywany jest procentowo według kubatury pomieszczeń szkolnych (w m² powierzchni) zaleca się unormowanie zasad dokonywania podziału wydatków z tytułu zakupu środków czystości pomiędzy rozdziałami klasyfikacji budżetowej Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kamiennej Górze w formie aktu prawa wewnętrznego tj. Zarządzenia Dyrektora Szkoły Podstawowej  Nr 2 w Kamiennej Górze.

            Na podstawie § 31 Regulaminu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Kamienna Góra i w jednostkach organizacyjnych Gminy Miejskiej Kamienna Góra zatwierdzonego  Zarządzeniem Nr 11/10  Burmistrza  Miasta  Kamienna Góra  z  dnia  06  stycznia 2010 r. Kierownik jednostki kontrolowanej w ciągu 30 dni od daty otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego zawiadomi Burmistrza Miasta Kamienna Góra o wykonaniu wyżej wymienionych wniosków lub   o przyczynach ich nie wykonania.

 


   

wstecz