Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta w Kamiennej Górze
Bip - Strona główna

Gmina Miejska

Urząd Miasta

Rada Miasta

Władze Miasta

Gospodarka finansowa

Zarządzenia Burmistrza

Akty prawne

Oświadczenia majątkowe

Gospodarka przestrzenna

Ochrona środowiska

Infrastruktura Miejska

Sprawy Społeczne

Wyniki kontroli wewnętrznych

Wykaz udzielonych dotacji

Dostęp do informacji publicznej

Wybory i referenda

Zgromadzenia publiczne

Lobbing

Oświata »

Rejestry

Budżet obywatelski

Petycje

Ochrona danych osobowych

Wyniki kontroli zewnętrznych

Konsultacje społeczne

Raport o stanie Gminy Miejskiej Kamienna Góra

Nieodpłatna pomoc prawna »

Powszechny Spis Rolny i Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami »

Zgłoszenia naruszeń

Regulamin na słupy i tablice informacyjne

walidacja css walidacja html

Obwieszczenia i ogłoszenia: Konsultacje społeczne n/t przebiegu planowanej drogi ekspresowej S 3

 GENERALNA DYREKCJA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD

Oddział we Wrocławiu

informuje:

opracowana została w czterech wariantach Koncepcja Programowa przebiegu drogi ekspresowej S-3 na odcinku Legnica (A-4) – Lubawka (granica państwa).

Dokumentację wykonał Arcadis Profil Sp. z o.o. Warszawa.

W celu zapoznania społeczności lokalnych gmin, przez które prowadzić będzie planowana inwestycja, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych
i Autostrad Oddział we Wrocławiu wraz z Arcadis Profil Sp. z o.o. Warszawa w dniach od 24.09.2008 do 28.10.2008 przeprowadzi konsultacje społeczne z mieszkańcami.

Konsultacje odbędą się w II etapach:

I etap - spotkania konsultacyjne, na których przedstawione zostaną propo-
nowane warianty przebiegu drogi, uzasadnienie techniczne, środowis-
kowe, uwarunkowania prawne realizacji inwestycji (w tym zasady
przejmowania gruntów i wypłacanie odszkodowań)

II etap - pisemne zgłaszanie uwag, wniosków i zastrzeżeń


Planowane terminy spotkań konsultacyjnych:

24.09.2008 Czarny Bór / świetlica w Jaczkowie, godz. 1800

25.09.2008 Dobromierz / świetlica wiejska Kłaczyna, godz. 1700

02.10.2008 Paszowice / Urząd Gminy Paszowice - sala narad, godz. 1000

03.10.2008 Męcinka / Urząd Gminy Męcinka - sala narad, godz. 1100

06.10.2008 Marciszów / Urząd Gminy Marciszów - sala narad, godz. 1000

07.10.2008 Krotoszyce / Gminny Ośrodek Kultury i Sportu, godz. 1000

08.10.2008 Kamienna Góra/Urząd Miasta Kamienna Góra, sala narad godz. 1000

13.10.2008 Mściwojów / Urząd Gminy Mściwojów – sala narad, godz. 1000

14.10.2008 Bolków / Urząd Miasta Bolków –sala konferencyjna, godz. 1200

15.10.2008 Lubawka / Urząd Miasta Lubawka – sala posiedzeń, godz. 1100

16.10.2008 Kamienna Góra/Urząd Gminy Kamienna Góra, sala 401, godz. 1100

20.10.2008 Stare Bogaczowice / świetlica wiejska w Gostkowie, godz. 1200


Materiały informacyjne z opisem planowanych wariantów przebiegu drogi zamieszczone zostaną na tablicach informacyjnych poszczególnych Urzędów Miast i Gmin. Dostępne będą również w siedzibach oraz na stronach internetowych w/w Urzędów.

Materiały informacyjne z opisem i planowanymi wariantami przebiegu drogi zamieszczone zostaną na stronie www.gddkia.gov.pl / podstrona Oddziału Wrocław/ od 12.09.2008


Wnioski i zastrzeżenia dotyczące przebiegu wariantów z dopiskiem
„Konsultacje społeczne - droga ekspresowa S3” można przesyłać do dnia 28.10.2008r. w następujących formach:

  • pocztą na adres: GDDKiA O/Wrocław Wydział Dokumentacji

ul. Powstańców Śl. 186, 53-139 Wrocław

Wzór wniosku do pobrania na stronie www.gddkia.gov.pl / podstrona Oddziału Wrocław/ Konsultacje społeczne / droga S-3.

Wnioski podpisane, z podanym adresem wnioskodawcy zostaną przeanalizowane i będą wykorzystane przy optymalizacji wariantów.


Z przeprowadzonych konsultacji społecznych zostanie sporządzony raport, który zostanie podany do publicznej wiadomości poprzez udostępnienie
w siedzibach Urzędów poszczególnych Gmin na ich stronach internetowych
a także na stronie internetowej GDDKiA.





Opis planowanej drogi ekspresowej S - 3




BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S-3

NA ODCINKU LEGNICA (A-4) – LUBAWKA (GRANICA PAŃSTWA


  1. WPROWADZENIE

Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 maja 2004r. (Dz. U. Nr 128, poz. 1334) w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych rozpatrywany odcinek Legnica (A-4) – Lubawka (granica państwa) stanowi fragment planowanej drogi ekspresowej: Świnoujście – Goleniów – Szczecin (A6 – węzeł Rzęśnia)…Szczecin (A6 – węzeł Klucz)
– Parnica – Gorzów Wielkopolski – Zielona Góra – A4 (Legnica) – Bolków – Lubawka
– granica państwa (Praga).


Koncepcję Programową przebiegu drogi ekspresowej S-3 na odcinku Legnica (A-4)
– Lubawka (granica państwa) opracował Arcadis Profil Sp. z o.o. Warszawa na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu.

Powyższe zadanie jest zlokalizowane w całości na obszarze województwa dolnośląskiego
i przebiega przez pięć powiatów: legnicki, jaworski, wałbrzyski, świdnicki
i kamiennogórski oraz przez jedenaście gmin: Krotoszyce, Mściwojów, Męcinka, Paszowice, Bolków, Czarny Bór, Stare Bogaczowice, Dobromierz, Marciszów, Kamienna Góra, Lubawka.


Opracowane zostały cztery warianty przebiegu drogi ekspresowej S-3 na odcinku Legnica (A-4) – Lubawka (granica państwa) - dostępne na stronie internetowej www.gddkia.gov.pl


  1. PODSTAWOWE PARAMETRY TECHNICZNE DROGI S-3

Projektowana droga ekspresowa S-3 będzie posiadała następujące parametry techniczne:

klasa drogi: S

prędkość projektowa: 100 km/h

szerokość pasa ruchu: 3,50m

szerokość jezdni: 7,00m (przekrój dwujezdniowy 2x7,00m)

szerokość pasa dzielącego: 12,00m (w tym rezerwa pod trzeci pas ruchu), za wyjątkiem obwodnicy Jawora gdzie pas rozdziału ma szerokość 4,00m

szerokość pasów awaryjnych: 2,50m

szerokość pobocza gruntowego: 2x1,25m

szerokość pasa drogowego: min. 46,00m

obciążenie: 115 kN/oś

ograniczenie dostępności

obiekty inżynierskie w ciągu S-3: kl. obciążenia A+STANAG 2021 C150 –wg PN/S-10030

wiadukty w ciągu dróg poprzecznych nad S-3: parametry dostosowane do klasy technicznej drogi poprzecznej


  1. WARIANTY PRZEBIEGU TRASY


W ciągu drogi ekspresowej S-3 na odcinku Legnica (A-4) – Lubawka (granica państwa) w każdym z czterech wariantów przebiegu zaprojektowano:

- siedem węzłów drogowych:

  • Legnica II (połączenie S-3 z A-4)

  • Jawor I (połączenie S-3 z drogą krajową nr 3)

  • Jawor II (połączenie S-3 z drogą krajową nr 3)

  • Bolków (połączenie S-3 z drogą krajową nr 5)

  • Ptaszków (połączenie S-3 z drogą krajową nr 5)

  • Kamienna Góra (połączenie S-3 z drogą wojewódzką nr 367)

  • Lubawka (połączenie S-3 z drogą wojewódzką nr 369)

- Miejsca Obsługi Podróżnych kategorii II:

  • Brachów

  • Jaczków

- parking jednostronny Paszowice

- obiekty inżynierskie: mosty, wiadukty, estakady, tunele drogowe, przepusty,

- urządzenia ochrony środowiska.


    1. Wariant 1

W km 1+250 znajduje się węzeł Legnica II. Trasa w km 1+530 przecina rzekę Kaczawę. Na wysokości drogi do miejscowości Dunino trasa odbija na południowy

wschód i przechodzi pomiędzy miejscowościami Kozice i Babin oraz Tyńczyk Legnicki i Tyńczyk omijając dalej Warmątowice od strony wschodniej. Dalej trasa przechodzi po zachodniej stronie wsi Przybyłowicz. Pomiędzy tymi miejscowościami w rejonie km 6+550 do km 7+050 planuje się lokalizację MOP-u Brachów po obu stronach drogi. W km 8+780 droga przecina tory kolejowe. W km 12+350 zlokalizowany jest węzeł Jawor I, gdzie droga wchodzi w obwodnicę tego miasta.

Początek części południowej drogi ekspresowej S-3 ma miejsce po przejściu obwodnicy Jawora przez rzekę Nysa Szalona, koło miejscowości Zębowice (km 21+885). Zlokalizowano tam po zachodnie stronie drogi parking „Paszowice” (km 22+400 do km 22+900) Po zachodniej stronie drogi znajduje się miejscowość Paszowice. Przez pierwszy fragment trasa biegnie po łuku w kierunku południowym, mijając zlokalizowany po stronie wschodniej zbiornik wodny Pokutnik i miejscowość Czernica. Droga biegnie równolegle do rzeki Nysa Szalona, omija od zachodu Bolkowice, przecina rzekę Nysa Mała w km 26+640 i biegnie w pobliżu terenów leśnych (odległość ok. 40-280m) na długości ok. 1,5km. W okolicach miejscowości Kłaczyna trasa odbija na południowy zachód i biegnie na długości ok. 2,2km
w pobliżu lasu (odległość ok. 750-1400m). W km 32+670 droga przecina tory kolejowe w miejscowości Wolbromek oraz w km 32+930 przecina rzekę Nysa Szalona i w km 33+100 i 34+010 rzekę Sodówka. Od km 35+320 do km 35+720 droga biegnie przez las. W km 35+860 zlokalizowany jest węzeł Bolków. Dalej droga biegnie w kierunku południowym w pobliżu lasu znajdującego się po zachodniej stronie drogi (odległość 350-1350m). Po stronie wschodniej równolegle do drogi płynie rzeka Sodówka.

Na południowy-zachód od miejscowości Stare Bogaczowice trasa biegnie w kierunku zachodnim, a w okolicach miejscowości Nowe Bogaczowice ponownie w kierunku południowo-zachodnim. Na zachód od drogi znajdują się zalesione Góry Wałbrzyskie

(odległość 290-1150 m). Trasa w km 42+080 do km 42+230, km 42+520 do km 42+870, km 46+460 do km 46+670, km 46+760 do km 47+135 ma przebiegać w tunelach dwukomorowych. W rejonie km 47+100 do km 47+600 planuje się wybudowanie po obu stronach drogi MOP-u „Jaczków”. W km 49+670 droga przecina tory kolejowe, a w km 50+040 rzekę Lesk i w okolicy km 51+150 biegnie skrajem lasu w kierunku zachodnim do węzła Ptaszków km 53+470, za którym przecina rzekę Bóbr (km 53+710).

W okolicach Kamiennej Góry trasa zmienia kierunek na południowy, przebiegając od km 54+800 do km 55+800 wzdłuż lasu (odległość 150-560 m). W km 53+470 znajduje się węzeł Kamienna Góra, za którym droga przecina rzekę Bystra (km 57+975). Dalej droga biegnie na południe i przecina rzekę Bóbr w km 58+580 oraz tory kolejowe w km 58+900. Następnie trasa przebiega równolegle do rzeki Bóbr i niewielkiego lasu (odległość 200-510 m). W km 62+570 droga wchodzi w las do km 62+690. W km 63+850 trasa przecina tory kolejowe, a w km 64+390
i km 65+720 rzekę Bóbr. W km 65+940 zlokalizowany jest węzeł Lubawka, za którym droga biegnie w kierunku południowym, omijając od zachodu Lubawkę aż do granicy państwa. Długość tego wariantu wynosi 59,1 km


    1. Wariant 2

W km 1+370 znajduje się węzeł Legnica II. W km 1+600 droga przecina rzekę Kaczawę i biegnie w kierunku południowym na zachód od miejscowości Dunino pomiędzy miejscowościami Kozice i Janowice Duże. W miejscowości Warmątowice zmienia kierunek na południowo- wschodni, omijając od zachodu Przybyłowice. W rejonie km 6+950 do km 7+900 ma znajdować się po obu stronach drogi MOP „Brachów”. W km 8+910 trasa przecina tory kolejowe. w km 12+430 zlokalizowany jest węzeł Jawor I, gdzie droga wchodzi w obwodnicę miasta.

Początek części południowej drogi ekspresowej S-3 ma miejsce po przejściu obwodnicy Jawora przez rzekę Nysa Szalona, koło miejscowości Zębowice (km 21+970). W rejonie km 22+500 do km 22+900 po zachodniej stronie drogi planowany jest Parking „Paszowice”. Po zachodniej stronie drogi znajduje się miejscowość Paszowice. Trasa biegnie po łuku równolegle do rzeki Nysa Szalona w kierunku południowym, mijając zlokalizowany po stronie wschodniej zbiornik wodny Pokutnik i miejscowość Czernica. W km 25+330 przecina rzekę Nysa Mała i omija od wschodu Bolkowice. Od km 26+100 do km 28+600 trasa biegnie w pobliżu lasu (odległości od 80-340 m).

W pobliżu miejscowości Kłaczyna droga zmienia kierunek na południowo-zachodni. W miejscowości Wolbromek trasa przecina tory kolejowe w km 32+720, rzekę Nysa Szalona w km 32+980 oraz rzekę Sadówka w km 33+070 i km 34+130. Od km 34+640 do km 34+730 oraz 35+180 do km 35+720 droga przebiega przez las. W km 35+860 znajduje się węzeł Bolków, za którym droga biegnie w kierunku południowym. W okolicy km 38+100 w odległości ok. 100 m znajduje się las. Trasa biegnie równolegle do rzeki Sadówka i omija miejscowość Sady Górne od zachodu.

Na zachód od miejscowości Stare Bogaczowice trasa biegnie na zachód, a za m. Nowe Bogaczowice zmienia kierunek na południowo- zachodni. W km 42+460 do km 42+810 oraz w km 46+370 do km 47+700 droga ma przebiegać w tunelach dwukomorowych. Trasa przebiega na wschód od zalesionych Gór Wałbrzyskich w odległości 300 do 1200 m. Planuje się budowę MOP-u „Jaczków” po obu stronach drogi w rejonie km 48+130 do km 48+600. W km 49+680 droga przecina tory kolejowe a w km 50+150 rzekę Lesk. Od km 51+070 do km 51+280 droga przebiega przez las. Dalej biegnie na zachód do węzła Ptaszków km 53+420, za którym przecina rzekę Bóbr w km 53+670 oraz tory kolejowe w km 53+990 i km 54+940.

W pobliżu Kamiennej Góry i lasu oddalonego o 180-380 m droga zmienia kierunek na południowy i biegnie do węzła Kamienna Góra w km 57+630, za którym przecina rzekę Bystra w km 57+630 oraz rzekę Bóbr w km 58+310. W km 58+700 przecina tory kolejowe. Od km 59+000 do km 60+500 trasa biegnie na wschód od lasu (odległości od 90 do 300 m). Od km 62+320 do km 62+440 trasa biegnie przez las. W km 63+600 droga przecina tory kolejowe, a następnie w km 64+140 rzekę Bóbr. W km 65+690 zlokalizowany jest węzeł Lubawka. Trasa omija miasto od strony zachodniej i biegnie na południe do granicy państwa. Długość tego wariantu wynosi 58,8 km



3.3. Wariant 3

W km 1+320 znajduje się węzeł Legnica II. W km 1+540 droga przecina rzekę Kaczawę i w km 1+570 tory kolejowe i biegnie w kierunku południowym pomiędzy miejscowościami Janowice Duże i Kozice. Dalej zmienia kierunek na południowo -wschodni i przebiega na skraju lasu w miejscowości Warmątowice, na zachód od Przybyłowic. W rejonie km 7+700 do km 8+070 zlokalizowano MOP
”Brachów” po obu stronach drogi. W km 9+340 droga przecina tory kolejowe i biegnie dalej na południowy-wschód do węzła Jawor I km 12+530, gdzie droga wchodzi w obwodnicę Jawora.

Początek części południowej drogi ekspresowej S-3 ma miejsce po przejściu obwodnicy Jawora przez rzekę Nysa Szalona, koło miejscowości Zębowice (km 21+994). W km 22+520 do km 22+900 po zachodniej stronie drogi znajdować się będzie Parking „Paszowice”. Droga biegnie na południe na zachód od zbiornika wodnego Pokutnik, omijając Bolkowice od zachodu. W km 26+780 droga [przecina rzekę Nysa Mała i biegnie dalej po zachodniej stronie lasu (odległości 80-420 m), za którym zmienia kierunek na południowo-zachodni. W miejscowości Wolbromek droga przecina rzekę Nysa Szalona w km 32+990 oraz rzekę Sadówka w km 33+100 i km 34+160. Dalej droga biegnie na południe od węzła Bolków km 35+680 równolegle do rzeki Sadówka na zachód od miejscowości Sady Górne.

Przy miejscowości Stare Bogaczowice droga obiera kierunek zachodni, a w Nowych Bogaczowicach ponownie zaczyna biec na południowy-zachód. Na zachód od drogi znajdują się zalesione Góry Wałbrzyskie (odległość od 295 do 110 m). W km 40+490 do km 42+790 oraz w km 46+790 do km 47+110 trasa ma przebiegać w tunelach dwukomorowych. W km 47+320 do km 47+800 po obu stronach drogi planowany jest MOP „Jaczków”. W km 49+690 trasa przecina tory kolejowe, a w km 50+100 rzekę Lesk. Od km 50+920 do km 51+200 droga biegnie przez las, przez kolejne 100 m jego skrajem. Kolejno trasa zmienia kierunek na zachodni i biegnie do węzła Ptaszków km 53+260, za którym w km 53+510 przecina rzekę Bóbr oraz tory kolejowe w km 53+830 i km 54+770.

W okolicy Kamiennej Góry i lasu oddalonego o 170-400 m zmienia kierunek na południowy i biegnie do węzła Kamienna Góra km 57+470. Za węzłem w km 57+610 droga przecina rzekę Bystra i w km 58+150 rzekę Bóbr. W km 58+530 trasa przecina tory kolejowe. Biegnie dalej po wschodniej stronie terenów leśnych (odległości 250-560 m). Następnie trasa przebiega pomiędzy lasami (odległość na zachodzie do 520 m, km 62+210 do km 62+325 trasa przechodzi przez las; odległość na wschodzie: 250-780 m). W km 63+490 droga przecina tory kolejowe, w km 64+020 rzekę Bóbr.

Dalej droga omija miasto Lubawka od strony zachodniej, przecina w km 64+410 rzekę Bóbr i biegnie do węzła Lubawka km 65+490. Następnie trasa biegnie w kierunku południowym do granica państwa. Długość tego wariantu wynosi 58,7 km



3.4. Wariant 4

W km 1+320 znajduje się węzeł Legnica II. Trasa przecina rzekę Kaczawę w km 1+530 i biegnie w kierunku południowym na wschód od miejscowości Dunino i na zachód od miejscowości Janowice Duże, gdzie zmienia kierunek na południowo wschodni, omijając Warmątowice i Przybyłowice od zachodu. W rejonie km 6+300 do km 6+800 zlokalizowano MOP ”Brachów” po obu stronach drogi. Równolegle na zachód drogi znajdują się lasy i rzeka Nysa Szalona. W km 10+270 przecina tory kolejowe i w km 14+440 wchodzi do węzła Jawor I.

W południowej części rozpatrywanej drogi wariant 4 pokrywa się z wariantem 3. W km 23+470 do km 24+170 po stronie zachodniej ma być zlokalizowany Parking „Paszowice”. W km 41+420 do km 43+720 oraz w km 47+715 do km 48+035 trasa ma przebiegać w tunelu dwukomorowym. W km 49+300 do km 49+700 po obu stronach drogi planowany jest MOP „Jaczków”. Długość tego wariantu wynosi 59,7 km





Wzór wniosku




Konsultacje społeczne

n/t przebiegu planowanej drogi ekspresowej S3 na odcinku Legnica (A-4) –Lubawka

24.09.-28.10.2008




Imię i Nazwisko*……………………………………………………………………..


Adres zamieszkania*…………………………………………………………………………


Gmina…………………………………………………………………………………….


Treść wniosku:


………………………………………………………………………………………………


………………………………………………………………………………………………


………………………………………………………………………………………………


………………………………………………………………………………………………


………………………………………………………………………………………………


………………………………………………………………………………………………


………………………………………………………………………………………………


………………………………………………………………………………………………


………………………………………………………………………………………………


………………………………………………………………………………………………



Data podpis / czytelny/


………………………… …………………………..




* dane obowiązkowe

Wnioski i zastrzeżenia dotyczące przebiegu wariantów można przesyłać do dnia 30.09.2008r.w następujących formach:

-pocztą na adres : GDDKiA O/Wr Wydział Dokumentacji

ul. Powstańców Śl 186, 53-139 Wrocław

-faksem na nr GDDKiA O/Wr 071 367 17 69

-pocztą elektroniczną na adres sekretariat@wroclaw.gddkia.gov.pl

z dopiskiem „ Konsultacje społeczne - droga ekspresowa S5”




















   

wstecz