Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta w Kamiennej Górze
Bip - Strona główna

Gmina Miejska

Urząd Miasta

Rada Miasta

Władze Miasta

Gospodarka finansowa

Zarządzenia Burmistrza

Akty prawne

Oświadczenia majątkowe

Gospodarka przestrzenna

Ochrona środowiska

Infrastruktura Miejska

Sprawy Społeczne

Wyniki kontroli wewnętrznych

Wykaz udzielonych dotacji

Dostęp do informacji publicznej

Wybory i referenda

Zgromadzenia publiczne

Lobbing

Oświata »

Rejestry

Budżet obywatelski

Petycje

Ochrona danych osobowych

Wyniki kontroli zewnętrznych

Konsultacje społeczne

Raport o stanie Gminy Miejskiej Kamienna Góra

Nieodpłatna pomoc prawna »

Powszechny Spis Rolny i Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami »

Zgłoszenia naruszeń

Regulamin na słupy i tablice informacyjne

walidacja css walidacja html

Kontrole wewnętrzne 2012: Wystąpienie pokontrolne Miejske Centrum Kultury Fizycznej w Kamiennej Górze

            W dniach od 09.07.2012 r. do 03.08.2012 r. została przeprowadzona kontrola  administracyjna w Miejskim Centrum Kultury Fizycznej w Kamiennej Górze w zakresie zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi, realizacji wydatków z tytułu delegacji służbowych (§ 4410), zakupu materiałów i wyposażenia (§ 4210), zakupu usług pozostałych (§ 4300) oraz wydatków z tytułu szkoleń pracowników (§ 4700) za rok 2011. Kontrolę przeprowadziła:-  inspektor na samodzielnym stanowisku ds. kontroli Pani Monika Kluczyńska, na podstawie upoważnienia Nr 18/2012 Burmistrza Miasta Kamienna Góra wystawionego zgodnie  z § 15 ust.1 Regulaminu kontroli wewnętrznej Urzędu Miasta Kamienna Góra. Kontrolę przeprowadzono w oparciu o art.68 ust.1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240), w związku z § 2 ust.2 Regulaminu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Kamienna Góra i w jednostkach organizacyjnych Gminy Miejskiej Kamienna Góra.

 

W wyniku przeprowadzonej kontroli administracyjnej, stwierdzono następujące  nieprawidłowości w Miejskim Centrum Kultury Fizycznej w Kamiennej Górze:

 

1. Brak określenia w Zakładowym Planie kont, stanowiącym integralną część Zasad (polityki) rachunkowości Miejskiego Centrum Kultury Fizycznej w Kamiennej Górze zapisów dotyczących określenia wersji oprogramowania komputerowego wykorzystywanego do prowadzenia ksiąg rachunkowych- obsługi finansowo-księgowej niezgodnie z art. 10 ust. 1 pkt. 3 lit.c, w związku z art. 10 ust.2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz.  1223 z późn.zm.).

(wyżej wskazane zalecenie zawarte zostało w protokole kontroli o numerze ewidencyjnym WK.0914-P/17/2009)

 

2. Nieprawidłowy zapis w postanowieniach § 5 (Sposób prowadzenia ksiąg rachunkowych i procedury) Zakładowej polityki rachunkowości Miejskiego Centrum Kultury Fizycznej w Kamiennej Górze wskazujący, iż jednostka nie stosuje kont zespołu 5 niezgodny ze stanem faktycznym oraz zapisami art.10 ust.2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223  z późn.zm.).


3. Brak sporządzenia rejestru ryzyk Miejskiego Centrum Kultury Fizycznej w Kamiennej Górze na 2011 rok oraz dokonania identyfikacji ryzyka wewnętrznego i zewnętrznego jednostki niezgodnie z Regulaminem Kontroli zarządczej MCKF (załącznikiem do niniejszego Regulaminu - Instrukcją zarządzania ryzykiem), z uwzględnieniem Standardu 7. Identyfikacja ryzyka ogłoszonym w Komunikacie Ministerstwa Finansów Nr 23 z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych (Dz. Urz. Min. Fin. z 2009 r. Nr 15, poz. 84).

 

Ponadto brak złożenia przez Kierownictwo Miejskiego Centrum Kultury Fizycznej w Kamiennej Górze w roku 2012 niezgodnie z postanowieniami § 2 ust. 2 pkt.2 Zarządzenia Nr 137/2011 Burmistrza Kamiennej Góry z dnia 21 czerwca 2011 r. w sprawie kontroli zarządczej w Gminie Miejskiej Kamienna Góra oraz dokonywania samooceny  kontroli zarządczej:

Ø     oświadczenia o stanie kontroli zarządczej za rok 2011 - załącznik Nr 8 do niniejszego

zarządzenia;

Ø     informacji o sposobie zorganizowania i funkcjonowania kontroli zarządczej za rok 2011-

załącznik Nr 7 do niniejszego zarządzenia;

Ø     kwestionariusza samooceny – kierownicy -załącznik Nr 5 do niniejszego zarządzenia.

 

4. Brak uwzględnienia w strukturze organizacyjnej (§ 3 Regulaminu Organizacyjnego) Miejskiego Centrum Kultury Fizycznej w Kamiennej Górze obiektu podległego jednostce tj. Boiska wielofunkcyjnego przy ul. Tadeusza Kościuszki (wskazanego w decyzji  z dnia 23.08.2010 r. Nr ewiden. AGN.72244-6/10 o przekazaniu nieruchomości w trwały zarząd) niezgodnie z obowiązującym stanem faktycznym i prawnym.

 

5. Nieprawidłowe zapisy załącznika Nr 3 do Regulaminu wynagradzania Miejskiego Centrum Kultury Fizycznej w Kamiennej Górze dotyczące wysokości dodatku funkcyjnego dla dyrektora jednostki tj. do 200% najniższego wynagrodzenia zasadniczego niezgodnie z postanowieniami § 2 ust.2 pkt. 2, w związku z § 12 ust.2 Zarządzenia Nr 128/09 Burmistrza Miasta Kamiennej Góry z dnia 4 czerwca 2009 r. w sprawie określenia maksymalnego miesięcznego wynagrodzenia dyrektorów jednostek budżetowych oraz zakładów budżetowych Gminy Miejskiej Kamienna Góra.

 

6. Złożenie miesięcznych sprawozdań Rb-28S z wykonania planu wydatków budżetowych samorządowej jednostki budżetowej za okresy od: początku roku do 28.02.2011 r., od początku roku do 31.03.2011 r.  i od pocżątku roku do 31.07.2011 r. z niezachowaniem terminu właściwego do ich złożenia niezgodnie z §18,  w związku z  załącznikiem Nr 44 do rozporządzenia Ministra Finansów     z dnia 3 lutego 2010 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. z 2010 r. Nr 20, poz. 103 z późn.zm.).

 

7. Sprawdzenie pod względem formalno – rachunkowych dowodów księgowych (poleceń wyjazdu służbowego - delegacja Nr 1/2011 z dnia 10.03.2011 r., Nr 10/2011  z dnia 28.06.2011 r., aneks do delegacji Nr 1/2010 dnia 01.04.2011 r., Nr 19/2011 z dnia 24.11.2011 r., Nr 23/2011  z dnia 19.12.2011 r..), dotyczących głównego księgowego przez niego samego, co uniemożliwia dokonywanie rzetelnej wstępnej kontroli realizowanej przez główną księgową, określonej w dyspozycji art. 54 ust.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. (Dz. U. z 2009 r. Nr  157, poz. 1240) oraz koliduje z prawidłowym wykonywaniem obowiązków i ponoszeniem odpowiedzialności za prowadzenie rachunkowości jednostki, wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi, a także dokonywaniem wstępnej kontroli w zakresie kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych oraz sprawowaniem nadzoru nad skutecznością i prawidłowością działania systemu kontroli wewnętrznej.

8. Sporządzenie jednostkowego sprawozdania Rb-WSa o wydatkach strukturalnych poniesionych przez Miejskie Centrum Kultury Fizycznej w Kamiennej Górze za rok 2011 w tysiącach niezgodnie z § 8 ust.1, w związku z § 4 ust.2 Instrukcji sporządzania rocznych sprawozdań Rb- WSa i Rb- WSb o wydatkach strukturalnych do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 3 lutego 2010 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. z 2010 r. Nr 20, poz.103).

 

9. Brak wskazania na sprawdzonych dowodach księgowych dokumentujących wydatki z tytułu delegacji służbowych (§ 4410), zakupu materiałów i wyposażenia (§ 4210), zakupu usług pozostałych (§ 4300) oraz wydatków z tytułu szkoleń pracowników (§ 4700) za rok 2011 działu klasyfikacji budżetowej, z którego został zrealizowany wydatek niezgodnie z art. 39 ust.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) w związku z art. 21 ust.1 pkt.6 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości  (Dz. U. z   2009 r. Nr 152, poz. 1223  z późn. zm.).

 

10. Nieprawidłowa klasyfikacja wydatków dotyczących usług transportowych, kurierskich lub kosztów wysyłki wymienionych: w pkt 3 faktury Nr Fa 464/2011 z dnia 24.02.2011 r. za zakup pistoletu spryskującego i środka czyszczącego;  pkt 3 faktury Nr Fa 406/2011 z dnia 16.02.2011 r. za części zamienne; w pkt.2 faktury Nr 332/A/2011 z dnia 28.02.2011 r. ELEPHANT-PRO SPORT; pkt.2 faktury FS 59/2011  z dnia 16.03.2011 r. TELKOM Myszka Andrzej; pkt.2 faktury VAT 186/03/2011 z dnia 01.03.2011 r. – niezgodnie z załącznikiem Nr 4 (klasyfikacja paragrafów wydatków i środków) do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł  zagranicznych  (Dz. U. z 2010 r., Nr 38,  poz.207 z późn. zm. ).

Wyżej wymienione wydatki zostały sklasyfikowane w § 4210 (zakup  materiałów i wyposażenia), a winny zostać sklasyfikowane w § 4300 - zakup usług pozostałych. 

 

11. Nieprawidłowa klasyfikacja wydatków z tytułu zakupu części remontowych (zamiennych) do odkurzacza basenowego DOLPHIN w § 4300 (zakup usług pozostałych) fa VAT Nr 49/10/2011 z dnia 19.10.2011 r. niezgodnie z załącznikiem Nr 4 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów   rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 38, poz. 207 z późn.zm.). Zakup wyżej wymienionych części remontowych do odkurzacza basenowego winien zostać sklasyfikowany w § 4210 (zakup usług pozostałych).

 

Niniejsza faktura enumeratywnie wymienia w swojej treści wyłącznie części zamienne do odkurzacza basenowego, nie wskazując tym samym usług w zakresie ich wymiany lub naprawy.

 

12. Przekroczenie terminów zapłaty, wskazanych w treści dowodów księgowych (wydatki  sklasyfikowane w § 4210, § 4300 oraz § 4700) stosownie do zapisów art. 44 ust. 3 ustawy  z dnia 27 sierpnia  2009 r.  o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240),  w związku z art. 6 i 7 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r.  o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (Dz. U. z 2003 r.  Nr 139, poz. 1323 z późn. zm).

 

13. Sprawdzenie dowodów księgowych dokumentujących wydatki sklasyfikowane w § 4210, § 4300 i § 4700 pod względem merytorycznym przez osobę nieupoważnioną tj. główną księgową niezgodnie z załącznikiem Nr 1 (wykaz osób upoważnionych do dokonywania poszczególnych rodzajów kontroli dokumentów księgowych) do Zarządzenia Nr 5/2010 Dyrektora  MCKF z dnia 05.05.2010 r. w sprawie wprowadzenia zaktualizowanych regulaminów i instrukcji stosowanych w Miejskim Centrum Kultury Fizycznej w Kamiennej Górze, w związku z art. 21 ust.1 pkt.6 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości  (Dz. U. z  2009 r. Nr 152, poz. 1223  z późn. zm.).

Zgodnie z wyżej wskazanym załącznikiem Nr 1 osobami upoważnionymi do dokonywania kontroli merytorycznej zdarzeń gospodarczych są: Dyrektor MCKF oraz kierownik pływalni.

 

W związku z wyżej wymienionymi nieprawidłowościami zarządza się, ich usunięcie  w następujący sposób:

Ad.1. Uzupełnienie postanowień Zakładowego Planu Kont, stanowiącego integralną część Zasad (polityki) rachunkowości Miejskiego Centrum Kultury Fizycznej w Kamiennej Górze o określenie wersji oprogramowania komputerowego wykorzystywanego do prowadzenia ksiąg rachunkowych – obsługi finansowo- księgowej niezgodnie z art. 10 ust.1 pkt.3 lit.c, w związku z art. 10 ust.2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U.  z 2009 r. Nr 152, poz.1223 z późn.zm.).

 

Zgodnie z art.10 ust.1 pkt. 3 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t. j. Dz. U. z 2009 r.  Nr 152, poz.1223 z późn. zm.)  jednostka powinna posiadać dokumentację opisującą w języku polskim przyjęte przez nią zasady (polityki) rachunkowości, a w szczególności dotyczące:

3)     sposobu prowadzenia ksiąg rachunkowych, w tym co najmniej:

a) opisu systemu przetwarzania danych, a przy prowadzeniu ksiąg rachunkowych przy użyciu komputera- opisu systemu informatycznego, zawierającego wykaz programów, procedur lub funkcji, w zależności od struktury oprogramowania, wraz z opisem algorytmów i parametrów oraz programowych zasad ochrony danych, w tym w szczególności metod zabezpieczenia dostępu do danych i systemu ich przetwarzania, a ponadto określenia wersji oprogramowania i daty rozpoczęcia eksploatacji.

Zgodnie z art.10 ust.2 ustawy o rachunkowości: „Kierownik jednostki ustala w formie pisemnej  i aktualizuje dokumentację zasady (polityki) rachunkowości, o której mowa  w ust.1”.


 

Ad.2. Zaktualizowanie zapisów Zasad (polityki) rachunkowości Miejskiego Centrum Kultury Fizycznej w Kamiennej Górze dotyczących stosowania kont zespołu 5 ”Koszty według typów działalności i ich rozliczenie” zgodnie ze stanem faktycznym stosownie do zapisów art. 10 ust.2 ustaw z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.).

 

Ponadto kontrolujący wskazuje, iż w związku z ogłoszeniem nowego tekstu jednolitego: ustawy z dnia  4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 592)- (obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej  z dnia 24 kwietnia 2012 r. w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego tekstu ustawy o zakładowym funduszu  świadczeń socjalnych) w przypadku dokonywania zmian i aktualizacji postanowień Zakładowego Planu Kont Miejskiego Centrum Kultury Fizycznej w Kamiennej Górze należy powołać się na obowiązujący tekst jednolity: ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (t.j. Dz. U.  z 2012 r. poz. 592). (opis konta 135- rachunek środków funduszu socjalnego).

 

Ad.3. Sporządzenie rejestru ryzyk  Miejskiego Centrum Kultury Fizycznej w Kamiennej Górze  na rok 2011 oraz dokonanie identyfikacji ryzyka wewnętrznego i zewnętrznego jednostki zgodnie z Regulaminem Kontroli zarządczej MCKF (załącznikiem do niniejszego Regulaminu - Instrukcją zarządzania ryzykiem), z uwzględnieniem Standardu 7.Identyfikacja ryzyka ogłoszonego w Komunikacie Ministerstwa Finansów Nr 23 z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych (Dz. Urz. Min. Fin. z 2009 r. Nr 15, poz. 84).

 

Złożenia przez Kierownictwo Miejskiego Centrum Kultury Fizycznej w Kamiennej Górze:

Ø     oświadczenia o stanie kontroli zarządczej za rok 2011 - załącznik Nr 8 do niniejszego

 zarządzenia;

Ø     informacji o sposobie zorganizowania i funkcjonowania kontroli zarządczej za rok 2011-

załącznik Nr 7 do niniejszego zarządzenia;

Ø     kwestionariusza samooceny – kierownicy -załącznik Nr 5 do niniejszego zarządzenia

zgodnie z postanowieniami § 2 ust. 2 pkt.2 Zarządzenia Nr 137/2011 Burmistrza Kamiennej Góry z dnia 21 czerwca 2011 r. w sprawie kontroli zarządczej w Gminie Miejskiej Kamienna Góra oraz dokonywania samooceny  kontroli zarządczej.

 

Ad.4. Zaktualizowanie zapisów Regulaminu Organizacyjnego Miejskiego Centrum Kultury Fizycznej  w Kamiennej Górze poprzez uwzględnienie w  niniejszej strukturze obiektu podległego jednostce tj. Boiska wielofunkcyjnego przy ul. Tadeusza Kościuszki zgodnie z obowiązującym stanem faktycznym i prawnym.

 

Ad.5. Sprostowanie zapisów załącznika Nr 3 do Regulaminu wynagradzania Miejskiego Centrum Kultury Fizycznej w Kamiennej Górze określających wysokość dodatku funkcyjnego dla dyrektora jednostki  zgodnie z postanowieniami § 2 ust.2 pkt. 2, w związku z § 12 ust.2 Zarządzenia Nr 128/09 Burmistrza Miasta Kamiennej Góry z dnia 4 czerwca 2009 r. w sprawie określenia maksymalnego miesięcznego wynagrodzenia dyrektorów jednostek budżetowych oraz zakładów budżetowych Gminy Miejskiej Kamienna Góra.

 

Stosownie do zapisów § 2 ust.2 Zarządzenia Nr 128/09 Burmistrza Miasta Kamiennej Góry z dnia 4 czerwca 2009 r. w sprawie określenia maksymalnego miesięcznego wynagrodzenia dyrektorów jednostek budżetowych oraz zakładów budżetowych Gminy Miejskiej Kamienna Góra: ustala się dla dyrektorów, następujące kwoty:

2)     miesięcznego dodatku funkcyjnego  w wysokości do 1 800 zł.

 Zgodnie z §12 ust.2 wyżej wymienionego Zarządzenia: „Dodatek funkcyjny przyznaje i jego wartość ustala Burmistrz, przy czym jego maksymalna wysokość nie może przekroczyć kwoty ustalonej w §2 ust.2 pkt.2 niniejszego zarządzenia.”

 

Ad.6. Składanie sprawozdań miesięcznych RB-28S z wykonania planu wydatków budżetowych samorządowej jednostki budżetowej z zachowaniem terminów właściwych do ich złożenia w zgodnie z §18,  w związku z  załącznikiem Nr 44 do rozporządzenia Ministra Finansów  z dnia 3 lutego 2010 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. z 2010 r. Nr 20, poz. 103 z późn.zm.).

 

Zgodnie z § 18 ust.1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 3 lutego 2010 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. z 2010 r. Nr 20, poz. 103 z późn. zm.): ”Kierownicy samorządowych jednostek organizacyjnych sporządzający sprawozdania obowiązani są do terminowego przekazywania sprawozdań odbiorcom sprawozdań.”

 

Ad.7. Sprawdzanie pod względem formalno – rachunkowych dowodów księgowych, w tym w szczególności poleceń wyjazdu służbowego dotyczących głównego księgowego, ze szczególnym uwzględnieniem osób zastępujących upoważnionego do dokonywania kontroli formalno- rachunkowej oraz rzetelnym wykonywaniem obowiązków przez głównego księgowego zgodnie  z art.54 ust.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr  157,  poz. 1240) oraz sprawowaniem przez niego nadzoru nad skutecznością i prawidłowością działania systemu kontroli wewnętrznej.

Ad.8.   Sporządzanie jednostkowych sprawozdań Rb-WSa o wydatkach strukturalnych poniesionych  przez jednostkę sektora finansów publicznych w złotych zgodnie z zasadami wskazanymi w § 8 ust. 1, w związku z § 4 ust.2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 3 lutego 2010 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. z 2010 r. Nr 20, poz.103 z późn.zm.).

 

Zgodnie z § 8 ust. 1 wyżej wymienionego rozporządzenia sprawozdania:

  1)   jednostkowe sporządza się w złotych i groszach stosownie do zasad obowiązujących przy prowadzeniu ksiąg rachunkowych, z wyjątkiem sprawozdań jednostkowych placówek, które sporządza się w walucie, w której prowadzona jest rachunkowość;

 

Stosownie do zapisów zawartych w §4 ust.2 Instrukcji sporządzania rocznych sprawozdań Rb- Wsa i Rb- Wsb o wydatkach strukturalnych, stanowiącej załącznik Nr 40 do wyżej wymienionego rozporządzenia, jednostki organizacyjne i nadzorowane przez jednostki samorządu terytorialnego przekazują w terminie do 31 marca po upływie okresu sprawozdawczego sprawozdanie jednostkowe właściwej jednostce, która sporządza sprawozdanie zbiorcze i skonsolidowane


Ad.9. Zamieszczanie na dowodach księgowych działu klasyfikacji budżetowej, z którego został zrealizowany wydatek zgodnie z art.39 ust.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.), w związku z art. 21 ust.1 pkt.6 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości  (Dz. U. z   2009 r. Nr 152, poz. 1223  z późn. zm.).

 

Stosownie do zapisów art.39 ust.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U.   z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.): „Dochody publiczne, wydatki publiczne i przychody, o których mowa w art.5 ust.1 pkt.5 oraz, środki o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3, klasyfikuje się, z zastrzeżeniem ust.2, według:

1)     działów i rozdziałów- określających rodzaj działalności;

2)     paragrafów- określających rodzaj dochodu, przychodu lub wydatku oraz środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3.

 

Ad.10. Klasyfikowanie wydatków z tytułu usług transportowych, kurierskich lub kosztów wysyłki  w § 4300 (zakup usług pozostałych) zgodnie z załącznikiem Nr 4 (klasyfikacja paragrafów wydatków i środków) do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 38, poz.207  z późn.zm.).

 

Zgodnie z załącznikiem Nr 4 do wyżej wymienionego rozporządzenia w § 4300 (zakup usług pozostałych)- paragraf ten obejmuje wydatki na zakup usług (z wyjątkiem: usług świadczonych przez osoby fizyczne, objętych paragrafami:401 do 403,405,406,408 do 410 i 417, oraz usług wymienionych w paragrafach:426 do 429, 432 do 440,461 do 463 i 470), a w szczególności:

- usługi transportowe związane  z przewozem rzeczy między innymi:opłaty za przewóz wszelkich  towarów obcymi środkami transportu przy zakupach loco magazyn dostawcy, wraz z kosztami załadowania i wyładowania, jeśli nie zostały one wyodrębnione na rachunku za transport, np. transport opału z dostawą do piwnic.

 

Uwzględniając powyższe należy dokonać przeksięgowania nieprawidłowo sklasyfikowanych wydatków dotyczących usług transportowych, kurierskich lub kosztów wysyłki wymienionych: pkt 3 faktury Nr Fa 464/2011 z dnia 24.02.2011 r. za zakup pistoletu spryskującego i środka czyszczącego;  pkt 3 faktury Nr Fa 406/2011 z dnia 16.02.2011 r. za części zamienne; w pkt.2 faktury  Nr 332/A/2011 z dnia 28.02.2011 r. ELEPHANT-PRO SPORT; pkt.2 faktury FS 59/2011 z dnia 16.03.2011 r. TELKOM Myszka Andrzej; pkt.2 faktury VAT 186/03/2011 z dnia 01.03.2011 r.    do § 4300 (zakup usług pozostałych) zgodnie z załącznikiem Nr 4 (klasyfikacja paragrafów wydatków i środków) do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł  zagranicznych  (Dz. U. z 2010 r., Nr 38,  poz.207 z późn. zm. ).

 

Ad.11. Klasyfikowanie wydatków z tytułu zakupu części remontowych (zamiennych) w § 4210 (zakup materiałów i wyposażenia) zgodnie z załącznikiem Nr 4 do rozporządzenia Ministra Finansów  z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów, rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 38, poz. 207 z późn.zm.) oraz przeksięgowanie wydatków z tytułu zakupu części remontowych (zamiennych) do odkurzacza basenowego DOLPHIN do § 4300 (zakup usług pozostałych) - fa VAT Nr 49/10/2011 z dnia 19.10.2011 r. zgodnie z wyżej wymienionym rozporządzeniem.

 

Ad.12. Przestrzeganie terminów zapłaty wynikających z treści dowodów księgowych stosownie do zapisów art. 44 ust. 3 ustawy  z dnia  27 sierpnia  2009 r.  o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240),  w związku  z art. 6 i 7 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r.  o terminach zapłaty   w transakcjach handlowych (Dz. U. z 2003 r.  Nr 139, poz. 1323 z późn. zm).

 

Zgodnie z art. 44 ust. 3 ustawy  z dnia  27 sierpnia  2009 r.  o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240):” Wydatki publiczne powinny być dokonywane:

1)     w sposób celowy i oszczędny, z  zachowaniem zasad:

a) uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów;

b) optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów;

2)     w sposób umożliwiający terminową realizację zadań;

3)     w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań.”

 

 

Ad.13.Sprawdzenie dowodów księgowych pod względem merytorycznym przez osoby upoważnione zgodnie z załącznikiem Nr 1 (wykaz osób upoważnionych do dokonywania poszczególnych rodzajów kontroli dokumentów księgowych) do Zarządzenia Nr 5/2010 Dyrektora  MCKF z dnia 05.05.2010 r. w sprawie wprowadzenia zaktualizowanych regulaminów i instrukcji stosowanych                w Miejskim Centrum Kultury Fizycznej w Kamiennej Górze, w związku z art. 21 ust.1 pkt.6 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości  (Dz. U. z  2009 r. Nr 152, poz. 1223  z późn. zm.).

 

 

 

            Na   podstawie   § 31   Regulaminu  kontroli   wewnętrznej   w  Urzędzie  Miasta   Kamienna  Góra zatwierdzonego  Zarządzeniem  Nr  11/10  Burmistrza  Miasta  Kamienna Góra  z  dnia  06  stycznia 2010 r. Kierownik jednostki kontrolowanej w ciągu 30 dni od daty otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego zawiadomi Burmistrza Miasta Kamienna Góra o wykonaniu wyżej wymienionych wniosków lub o przyczynach ich nie wykonania.


   

wstecz