Praca w urzędzie - konkursy:
Nabór na wolne stanowisko pracownika samorządowego w COJ GM w Kamiennej Górze Podinspektor ds. księgowości
Centrum Obsługi Jednostek Gminy Miejskiej
Kamienna Góra
Ogłasza nabór na wolne stanowisko pracownika samorządowego w COJ GM w Kamiennej Górze
Podinspektor ds. księgowości
Liczba lub wymiar etatu: 1
Miejsce wykonywania pracy: Kamienna Góra
Rodzaj umowy: pierwsza umowa na czas określony, z możliwością zawarcia kolejnej umowy na czas nieokreślony.
Główne obowiązki:
- Prowadzenie gospodarki finansowej obsługiwanych jednostek zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, szczególnie:
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- gospodarka środkami pozabudżetowymi, będącymi w dyspozycji jednostek,
- przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
- zapewnienie terminowej realizacji zobowiązań obsługiwanych jednostek,
- zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,
- stała analiza wykorzystania środków finansowych jednostek oraz środków poza-budżetowych, będących w dyspozycji jednostek,
- opracowywanie comiesięcznych informacji z wykorzystania powyższych środków oraz przedstawianie ich dyrektorom jednostek,
- ewidencjonowanie dokumentów obsługiwanych jednostek,
- prowadzenie analityki kont, kart wydatków i kosztów jednostek zgodnie z obo-wiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
- Terminowa ewidencja księgowa i finansowa operacji gospodarczych szkół, przedszkoli, żłobka.
- Opracowanie projektów planów finansowych powierzonych jednostek,
- Bieżące komputerowe księgowanie syntetyczne i analityczne środków budżetowych w rozbiciu na rozdziały i paragrafy podległych jednostek oraz sporządzanie komputerowych wydruków według potrzeb na poszczególne jednostki.
- Bieżące wprowadzanie zmian planu zgodnie z klasyfikacją budżetową dla powierzonych jednostek oraz przygotowywanie propozycji zmian w planie dochodów i wydatków budżetowych we współpracy z głównym księgowym.
- Analiza realizacji wydatków w celu nie dopuszczenia do przekroczenia planu powierzonych jednostek oraz sporządzanie obowiązujących sprawozdań z realizacji budżetu.
- Miesięczne uzgadnianie kont analitycznych i kart wydatków oraz kontrolowanie wpływu dokumentów finansowo-księgowych stanowiących podstawę ewidencji operacji gospodarczych, skierowanie ich do kontroli merytorycznej.
- Uzgadnianie sald ksiąg inwentarzowych środków trwałych oraz księgozbioru, rozliczanie inwentaryzacji powierzonych jednostek.
- Prowadzenie pełnej dokumentacji księgowej i bieżącej obsługi pożyczek mieszkaniowych zgodnie z decyzjami Komisji Socjalnej powierzonych jednostek.
- Sporządzanie okresowych sprawozdań budżetowych, GUS, finansowych, sporządzanie sprawozdania SIO w zakresie dotyczącym w/w stanowiska.
- Sporządzanie not księgowych i rachunków z tytułu dochodów.
- bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości w sposób umożliwiający:
- prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych,
- terminowe przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych,
- Uaktualnianie przepisów wewnętrznych, wydawanych przez dyrektora Centrum Obsługi i dyrektorów jednostek, dotyczących prowadzenia polityki rachunkowości, szczególnie:
- zakładowego planu kont,
- obiegu dokumentów finansowo – księgowych,
- zasad przeprowadzenia inwentaryzacji,
- procedur kontroli finansowej, celowości, legalności i gospodarności.
- Wykonywanie wszelkich czynności, do których zgodnie z obowiązującymi przepisami jednostki są zobowiązane wobec organów finansowych i podatkowych, a także osób prawnych i fizycznych w sprawach finansowo-księgowych.
- Współpraca z pracownikami zajmującymi się naliczaniem wynagrodzeń powierzonych jednostek.
- Wykonywanie innych czynności oraz zadań zleconych przez głównego księgowego i Dyrektora Centrum Obsługi.
Wykształcenie:
Wykształcenie wyższe, preferowane z obszaru nauk społecznych lub ekonomicznych (kierunek: ekonomia, finanse i rachunkowość, zarządzanie)
Wymagania konieczne:
- Znajomość przepisów związanych z wykonywanymi zadaniami, zwłaszcza znajomość ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, ustawy o systemie oświaty, Karty Nauczyciela, Rozporządzeń w sprawie sprawozdawczości budżetowej i sposobu prowadzenia gospodarki finansowej jednostek budżetowych oraz klasyfikacji wydatków strukturalnych, ustawy o Systemie Informacji Oświatowej, o samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych, prawa pracy.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego.
- Nieposzlakowana opinia.
- Pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni z praw publicznych.
- Niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Posiadanie kwalifikacji zawodowych, wymaganych do wykonywania pracy na stano-wisku podinspektora ds. księgowości – wykształcenie co najmniej wyższe zawodowe o profilu ekonomicznym oraz 2 lata stażu w księgowości.
Wymagania dodatkowe:
- Ogólna znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych.
- Ogólna znajomość zasad finansowania zadań oświatowych na szczeblu gminy jako organu samorządu terytorialnego.
- Umiejętność sporządzania analiz statystycznych, sprawozdań budżetowych, bilansów, rachunków zysków i strat, zestawień zmian w funduszu jednostek, tworzenia planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia.
- Umiejętność dobrej organizacji pracy.
- Umiejętność pracy w zespole, dyspozycyjność oraz samodzielność, dyskrecja, konsekwencja w realizowaniu zadań, dokładność, komunikatywność, sumienność, rzetelność, odpowiedzialność, terminowość, umiejętność korzystania z przepisów prawa..
- Chęć poszerzania wiedzy i doskonalenia umiejętności.
- Biegłość w posługiwaniu się komputerem, w szczególności znajomość obsługi standardowych aplikacji Windows (MS Office), znajomość programów komputerowych stosowanych w księgowości, np. Progman Finanse oraz poczty elektronicznej i Internetu.
- Znajomość obsługi podstawowych urządzeń biurowych.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- Kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe kandydata.
- Kopia dowodu osobistego, albo oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego.
- Kwestionariusz osobowy, wg wzoru dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
- Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie.
- Oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych.
- Oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe i o tym, że nie toczy się w stosunku do niego żadne postępowanie karne lub karne skarbowe.
- Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy, innych niż określone w art. 22 ¹ Kodeksu pracy oraz przepisach wykonawczych do Kodeksu pracy.
- Życiorys (CV) – własnoręcznie podpisany.
- List motywacyjny - własnoręcznie podpisany.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV powinny być opatrzone klauzulą:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458) oraz podpisane przez kandydata.
Dokumenty należy składać lub przesłać do:
CENTRUM OBSŁUGI JEDNOSTEK
GMINY MIEJSKIEJ KAMIENNA GÓRA
ul. Lubawska 8
58-400 Kamienna Góra
- Aby wziąć udział w naborze, należy złożyć ofertę (w zamkniętej kopercie, z dopiskiem „Oferta zatrudnienia w COJ GM Kamienna Góra” w Centrum Obsługi Jednostek Gminy Miejskiej Kamienna Góra (ul. Lubawska 8, 58-400 Kamienna Góra) w terminie do dnia 19 stycznia 2017 r. do godz. 14.00
- Ofertę można przesłać na adres Centrum Obsługi pocztą, listem poleconym – decyduje data wpływu do COJ GM Kamienna Góra.
- Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
Inne informacje:
- Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie dalszej części rekrutacji.
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 75 767 75 50 lub 75 744 17 12.
- Z regulaminem naboru można zapoznać się w Urzędzie Miasta Kamienna Góra oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.kamiennagora.pl
wstecz