Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta w Kamiennej Górze
Bip - Strona główna

Gmina Miejska

Urząd Miasta

Rada Miasta

Władze Miasta

Gospodarka finansowa

Zarządzenia Burmistrza

Akty prawne

Oświadczenia majątkowe

Gospodarka przestrzenna

Ochrona środowiska

Infrastruktura Miejska

Sprawy Społeczne

Wyniki kontroli wewnętrznych

Wykaz udzielonych dotacji

Dostęp do informacji publicznej

Wybory i referenda

Zgromadzenia publiczne

Lobbing

Oświata »

Rejestry

Budżet obywatelski

Petycje

Ochrona danych osobowych

Wyniki kontroli zewnętrznych

Konsultacje społeczne

Raport o stanie Gminy Miejskiej Kamienna Góra

Nieodpłatna pomoc prawna »

Powszechny Spis Rolny i Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami »

Zgłoszenia naruszeń

Regulamin na słupy i tablice informacyjne

walidacja css walidacja html

Kontrole wewnętrzne 2013: Kontrola administracyjna w Polskim Komitecie Pomocy Społecznej- Stowarzyszeniu Charytatywnym-Zarządzie Rejonowym w Kamiennej Górze

W dniach od 28.03.2013 r. do 08.04.2013 r. została przeprowadzona kontrola  administracyjna w Polskim Komitecie Pomocy Społecznej- Stowarzyszeniu Charytatywnym-Zarządzie Rejonowym w Kamiennej Górze w zakresie prawidłowości rozliczania dotacji udzielonej organizacji pozarządowej na wsparcie realizacji zadań publicznych: Organizacja na terenie miasta Kamienna Góra ogólnodostępnej uroczystej Wieczerzy Wigilijnej dla samotnych, starszych, chorych mieszkańców Kamiennej Góry” (umowa  Nr 19/III/2012 z dnia 19 marca 2012 r. o wsparcie realizacji zadania publicznego), „Obsługa i dystrybucja żywności, dożywianie dzieci z rodzin  z terenu Gminy Miejskiej Kamienna Góra znajdujących się z trudnej sytuacji materialnej”- (umowa Nr 10/IV/2012 z dnia 18 kwietnia 2012 r) oraz „Organizacja na terenie miasta Kamienna Góra  Ogólnodostępnego Śniadania Wielkanocnego dla samotnych, starszych i chorych mieszkańców Kamiennej Góry” (umowa Nr 18/III/2012 z dnia 19 marca 2012 r.). Kontrolę przeprowadziła: inspektor na samodzielnym stanowisku ds. kontroli Urzędu Miasta w Kamiennej Górze Pani Monika Kluczyńska, na podstawie upoważnienia Nr 4/2013 Burmistrza Miasta Kamienna Góra, wystawionego zgodnie z § 15 ust.1 Regulaminu kontroli wewnętrznej Urzędu Miasta Kamienna Góra. Kontrolę przeprowadzono w oparciu o art.68 ust.1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240), w związku z § 9 wyżej wymienionych umów o wsparcie realizacji zadania publicznego oraz § 2 ust.2 Regulaminu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Kamienna Góra i w jednostkach organizacyjnych Gminy Miejskiej Kamienna Góra.

 

            W wyniku przeprowadzonej kontroli administracyjnej, stwierdzono następujące  nieprawidłowości w Polskim Komitecie Pomocy Społecznej Stowarzyszeniu Charytatywnym – Zarządzie Rejonowym w Kamiennej Górze:

 

1.   Brak zachowania chronologiczności dokonywania wpisów w raporcie kasowym Nr 12/2012 za okres od 01 do 31.12.2012 r. tj. według kolejności dokonywanych wpłat i wypłat, poprzez zaewidencjonowanie dowodu księgowego z dnia 28.12.2012 r, w ostatniej pozycji raportu kasowego, zaś dowodów księgowych wystawionych z późniejszą datą na wcześniejszych pozycjach raportu kasowego oraz błędne oznaczenie numeracji pozycji w wyżej opisanym raporcie kasowym tj. pominięcie pozycji 13 niezgodnie z art.24 ust.1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 z późn.zm.).

 

2. Zawarcie umów o dzieło tj. umów Nr 8/2012 z dnia 19.12.2012 r., Nr 2/04/2012 z dnia    26.03.2012 r., Nr 3/2012 z dnia 01.08.2012 r. oraz Nr 6/2012 r. z dnia 21.09.2012 r. pomiędzy Zleceniodawcą- Polskim Komitetem Pomocy Społecznej w Kamiennej Górze, reprezentowanym przez Prezesa Zarządu Rejonowego PKPS w Kamiennej Górze Pana Bogusława Czyczkana,                      w imieniu którego działa Pani …........., a Zleceniobiorcą Panią ….............. jako czynności prawnej „samej ze sobą”  niezgodnie z § 78 Statutu Polskiego Stowarzyszenia Pomocy Społecznej, określającym sposób reprezentacji Stowarzyszenia przy zaciąganiu zobowiązań oraz stosownie do postanowień art. 108 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93  z późn.zm.).

 

3. Błędne zsumowanie poszczególnych pozycji kosztów administracyjnych i obsługi (oczywista omyłka rachunkowa), pokrywanych z wkładu własnego i pracy społecznej, wykazanych w pkt.IV Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego, ppkt 1 Kosztorys ze względu na rodzaj kosztów oferty na realizację zadania publicznego ”Organizacja na terenie miasta Kamienna Góra ogólnodostępnego „Śniadania Wielkanocnego” dla samotnych, starszych, chorych mieszkańców Kamiennej Góry” na kwotę 237,30 zł (winno być 285,10 zł), skutkujące nieprawidłowym sporządzeniem postanowień umowy na wsparcie realizacji  zadania publicznego,   w zakresie zapisów § 3 ust.3 pkt.2 umowy Nr 18/III/2012 dnia 19 marca 2012 r. określających wysokość wkładu osobowego oraz w zakresie określenia całkowitych kosztów realizacji zadania publicznego.

 

4. Błędne zsumowanie w sprawozdaniu końcowym z realizacji zadania publicznego ”Organizacja na terenie miasta Kamienna Góra ogólnodostępnego „Śniadania Wielkanocnego” dla samotnych, starszych, chorych mieszkańców Kamiennej Góry”  poszczególnych  rodzajów kosztów (tj. kosztów merytorycznych, administracji i obsługi i innych kosztów) oraz pokrywanych ze środków własnych  i innych źródeł, wykazanych w części II sprawozdania z wykonania zadania, bez uwzględnienia kwoty 4,37 zł (tj. kosztów merytorycznych pkt.2 inne niezbędne artykuły), skutkujące wykazaniem błędnej kwoty kosztów finansowanych ze środków własnych ogółem.

 

 

            W związku z wyżej wymienionymi nieprawidłowościami zarządza się, ich usunięcie w następujący sposób:

 

 

Ad.1. Rzetelne sporządzanie raportów kasowych, ze szczególnym zachowaniem zasady chronologiczności dokonywania wpisów tj. według kolejności dokonywanych wpłat i wypłat oraz przestrzeganie kolejności numeracji poszczególnych pozycji w raportach kasowych zgodnie z art. 24 ust.1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r. poz. 330).

 

Ad.2. Przestrzeganie zasady właściwej reprezentacji Stowarzyszenia przy dokonywaniu czynności prawnych, w szczególności zawieraniu umów cywilnoprawnych powodujących powstanie zobowiązań zgodnie z zasadą wyrażoną w § 78 Statutu Polskiego Komitetu Pomocy Społecznej - Stowarzyszenia Charytatywnego, w związku z zakazem dokonywania przez pełnomocnika czynności prawnej z samym sobą stosownie do postanowień art.108 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 z późn.zm.).

 

 

Ad.3. Prawidłowe sumowanie poszczególnych pozycji kosztów, wykazywanych w pkt. IV Kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego, ppkt 1 Kosztorys ze względu na rodzaj kosztów w składanej ofercie realizacji zadania publicznego w celu zapewnienia rzetelnego wykonania zadania publicznego, zgodnie ze złożoną ofertą, z uwzględnieniem aktualizacji opisu poszczególnych działań harmonogramu i kosztorysu stosownie do postanowień § 2 ust.2 umowy Nr 18/III/2012 z dnia 19 marca 2012 r. o wsparcie realizacji zadania publicznego.

 

 

Ad.4. Prawidłowe sumowanie poszczególnych rodzajów kosztów, wykazanych w poszczególnych pozycjach sprawozdania końcowego z realizacji zadania publicznego, w celu zapewnienia rzetelności wykonania zadania publicznego, w szczególności prawidłowości sporządzenia sprawozdania końcowego stosownie do zapisów § 2 ust.2 umowy Nr 18/III/2012 z dnia 19 marca 2012 r. o wsparcie realizacji zadania publicznego.

 

 

 

            Na  podstawie § 9 ust.5 umów o wsparcie realizacji zadania publicznego tj. umowy Nr 18/III/2012  z dnia 19 marca 2012 r., umowy Nr 19/III/2012 z dnia 19 marca 2012 r. oraz umowy Nr 10/IV/2012 z dnia 18 kwietnia 2012 r. zawartych z Polskim Komitetem Pomocy Społecznej Stowarzyszeniem Charytatywnym- Zarządem Rejonowym w Kamiennej Górze,  Zleceniobiorca jest zobowiązany w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania wniosków i zaleceń pokontrolnych, o których mowa w § 9 ust.4 wyżej wymienionych umów, do ich wykonania 

i powiadomienia o tym Zleceniodawcy

   

wstecz