Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta w Kamiennej Górze
Bip - Strona główna

Gmina Miejska

Urząd Miasta

Rada Miasta

Władze Miasta

Gospodarka finansowa

Zarządzenia Burmistrza

Akty prawne

Oświadczenia majątkowe

Gospodarka przestrzenna

Ochrona środowiska

Infrastruktura Miejska

Sprawy Społeczne

Wyniki kontroli wewnętrznych

Wykaz udzielonych dotacji

Dostęp do informacji publicznej

Wybory i referenda

Zgromadzenia publiczne

Lobbing

Oświata »

Rejestry

Budżet obywatelski

Petycje

Ochrona danych osobowych

Wyniki kontroli zewnętrznych

Konsultacje społeczne

Raport o stanie Gminy Miejskiej Kamienna Góra

Nieodpłatna pomoc prawna »

Powszechny Spis Rolny i Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami »

Zgłoszenia naruszeń

Regulamin na słupy i tablice informacyjne

walidacja css walidacja html

Kontrole wewnętrzne 2018: Kontrola administracyjna w Przedszkolu Publicznym Nr 2 w Kamiennej Górze

W dniach od 10.09.2018 r. do 28.09.2018 r. została przeprowadzona kontrola administracyjna w Przedszkolu Publicznym Nr 2 w Kamiennej Górze w zakresie zgodności działalności z przepisami prawa i procedurami wewnętrznymi, wiarygodności sprawozdań składanych za rok 2017 oraz realizacji wydatków z tytułu wynagrodzeń osobowych pracowników (§ 4010) w roku 2017. Kontrolę przeprowadziła: inspektor na samodzielnym stanowisku ds. kontroli Urzędu Miasta w Kamiennej Górze Pani Monika Kluczyńska, na podstawie upoważnienia Nr 7/2018 Burmistrza Miasta Kamienna Góra wystawionego zgodnie z §15 ust.1 Regulaminu kontroli wewnętrznej Urzędu Miasta Kamienna Góra. Kontrolę przeprowadzono w oparciu o art.68 ust.1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2077 z późn.zm.), w związku z § 2 ust.2 Regulaminu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Kamienna Góra i w jednostkach organizacyjnych Gminy Miejskiej Kamienna Góra.

 

            W wyniku przeprowadzonej kontroli administracyjnej, stwierdzono następujące nieprawidłowości w Przedszkolu Publicznym Nr 2 w Kamiennej Górze:

 

1. Nieprawidłowe wskazanie w załączniku Nr 3 (wykaz prac szczególnie uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia kobiet w Przedszkolu Publicznym Nr 2 w Kamiennej Górze) do Regulaminu Pracy Przedszkola Publicznego Nr 2 w Kamiennej Górze rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 1996 r. w sprawie wykazu prac szczególnie uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia kobiet (Dz. U. z 1996 r Nr 114, poz. 545 z późn.zm.) jako aktu prawnego będącego podstawą prawną do opracowania wyżej wymienionego załącznika, który został uchylony z dniem 1 maja 2017 r. na podstawie art. 4 ustawy z  dnia 22 czerwca 2016 r. o zmiany ustawy Kodeks Pracy-oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2016 r. poz. 1053).

           

2.  Nieprawidłowe wskazanie w zapisach § 18 ust. 4 Regulaminu Pracy Przedszkola Publicznego Nr 2 w Kamiennej Górze art.187 Kodeksu pracy jako normującego kwestię zasad udzielania urlopu wychowawczego przez pracodawcę pracownikom niepedagogicznym niezgodnie z merytoryczną treścią wyżej wymienionego przepisu regulującą kwestię przerwy na karmienie dla pracownicy karmiącej dziecko piersią, w związku z art. 186 do 1868a  Kodeksu pracy oraz powołanie się w wyżej wymienionym  §18 ust.4 Regulaminu Pracy na nieobowiązujący akt wykonawczy regulujący materie związane  z udzielaniem urlopu wychowawczego tj. rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 19 września 2013 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania urlopu wychowawczego (Dz. U. z  2013 r. poz. 1139).

       Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 19 września 2013 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania urlopu wychowawczego (Dz. U. z 2013 r. poz. 1139), wymienione w zapisach § 18 ust. 4 Regulaminu Pracy Przedszkola Publicznego Nr 2 w Kamiennej Górze zostało uchylone z dniem 2 stycznia 2016 r. na podstawie art. 1 pkt 18 ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o zmianie ustawy - Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2015 r. poz. 1268).

3. Nieprawidłowe określenie w zapisach §38 Regulaminu Pracy Przedszkola Publicznego Nr 2 w Kamiennej Górze terminu doręczenia przez pracownika pracodawcy zaświadczenia lekarskiego jako dowodu usprawiedliwiającego nieobecność w pracy „najpóźniej w dniu przystąpienia do pracy” niezgodnie z art. 62 ust.1 ustawy z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1368 z późn.zm.).

 

4. Niepełne określenie katalogu dowodów usprawiedliwiających nieobecność pracownika w pracy w zapisach §22 Regulaminu Pracy Przedszkola Publicznego Nr 2 w Kamiennej Górzeniezgodnie z § 3    ust. 3a rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 maja 1996 r. w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania pracownikom zwolnień od pracy (Dz. U.  z 1996 r. Nr 60, poz.281 z późn.zm.), w związku z art.9 § 2 Kodeksu Pracy.

 

5. Nieprawidłowe określenie wzałączniku Nr 2 do Regulaminu wynagradzania pracowników niebędących nauczycielami zatrudnionymi w Przedszkolu Publicznym Nr 2 w Kamiennej Górze, w stosunku do pracownika zatrudnionego na stanowisku sprzątaczki (lp.7) kategorii zaszeregowania obowiązującej od dnia 31.08.2017 r. określając niniejszą jako I kategoria niezgodnie z § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 sierpnia 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2017. poz.1621).

Zgodnie z § 2, w związku z § 1 ust.1 pkt 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 sierpnia 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2017. poz.1621) dla pracownika zatrudnionego na stanowisku sprzątaczki określono minimalną kategorię zaszeregowania jako III, obowiązującą od dnia 31 sierpnia 2017 r.

 

W związku z powyższym nie określono w załączniku Nr 1 do Regulaminu wynagradzania pracowników niebędących nauczycielami zatrudnionymi w Przedszkolu Publicznym Nr 2 w Kamiennej Górze minimalnej i maksymalnej wysokości stawek wynagrodzenia zasadniczego dla III kategorii zaszeregowania niezgodnie z art. 39 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 902 z późn.zm.).

 

6. Nieprawidłowe wskazanie w zapisach pkt 33 Regulaminu wynagradzania pracowników pedagogicznych Przedszkola Publicznego Nr 2 w Kamiennej Górzepkt 27 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz. U. z 2005 r. Nr 22 poz. 181 z późn.zm.) jako zawierającego regulacje prawne w zakresie zasad zaliczenia okresów zatrudnienia uprawniających do dodatków za wysługę lat niezgodnie z § 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 416 z późn.zm.).

 

 

7. Nieprawidłowe powołanie się w § 4 pkt 3 Procedur kontroli zarządczej Przedszkola Publicznego Nr 2 w Kamiennej Górze na rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 50, poz. 400) tj. akt wykonawczy zawierający szczegółowe wymagania dotyczące nauczycielskich kwalifikacji, który został uchylony z dniem 01 września 2017 r.

            Aktem prawnym obecnie regulującym niniejszą materię jest rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2017 r. poz. 1575), obowiązujący od dnia 01 września 2017 r.

    Nieprawidłowe powołanie się w § 5 w/w Procedur kontroli zarządczej na rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 2 listopada 2000 r. w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczyciela, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1066) jako akt prawny na bazie, którego opracowano Regulamin Oceny Nauczyciela, zawierający szczegółowe regulacje dotyczące przeprowadzania oceny nauczyciela tj. akt,który został uchylony z dniem 1 stycznia 2013 r.

         Od dnia 01 września 2018 r. aktem wykonawczym regulującym niniejszą materię jest rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1133).

8. Nieprawidłowe oznaczenie na sprawozdaniu Rb-28S z wykonania planu wydatków budżetowych Przedszkola Publicznego Nr 2  w Kamiennej Górze za okres od początku roku do dnia 30 września 2017 r. oraz na sprawozdaniu Rb-27S z wykonania planu dochodów budżetowych Przedszkola Publicznego Nr 2 w Kamiennej Górze za okres od początku roku do 30 września 2017 r. siedziby jednostki sprawozdawczej niezgodnie z § 1 pkt 3 Statutu Przedszkola Publicznego Nr 2 w Kamiennej Górze, w związku z § 1 Zarządzenia Nr 414/2017 Burmistrza Miasta Kamiennej Góry z dnia 29 czerwca 2017 r. w sprawie tymczasowego przeniesienia siedziby Publicznego Przedszkola Nr 2 w Kamiennej Górze przy ul. T. Kościuszki 4 do pomieszczeń zastępczych w budynku Zespołu Szkół w Kamiennej Górze ul. Lubawska 8 oraz § 9 ust.1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 stycznia 2014 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1015 z późn.zm.).

 

 

9. Nieprawidłowe oznaczenie na sprawozdaniu Rb-N kwartalnym o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych według stanu na koniec III kwartału 2017 r. oraz sprawozdaniu Rb-Z kwartalnym o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji według stanu na koniec III kwartału 2017 r. Przedszkola Publicznego Nr 2 w Kamiennej Górze błędnie oznaczono siedzibę jednostki sprawozdawczej niezgodnie z § 1 pkt 3 Statutu Przedszkola Publicznego Nr 2 w Kamiennej Górze, w związku z § 1 Zarządzenia Nr 414/2017 Burmistrza Miasta Kamiennej Góry z dnia 29 czerwca 2017 r. w sprawie tymczasowego przeniesienia siedziby Publicznego Przedszkola Nr 2 w Kamiennej Górze przy ul. T. Kościuszki 4 do pomieszczeń zastępczych w budynku Zespołu Szkół w Kamiennej Górze ul. Lubawska 8 oraz § 10 ust.4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 marca 2010 r. w sprawie  sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych (t.j. Dz. U. z 2014 r poz. 1773).

 

 

10. Naruszenie terminu właściwego do uregulowania zobowiązańz tytułu należnych składek na ubezpieczenie społeczne niezgodnie z art. 47 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1778 z późn.zm.), wykazanych odpowiednio w wierszu E4.2. zobowiązania wymagalne pozostałe, grupa IV, w kwartalnych sprawozdaniach Rb-Z o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji według stanu na koniec I, II, III i IV kwartału 2017 r. oraz naruszenie terminu właściwego do uregulowania zobowiązań z tytułu zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych niezgodnie z art. 38 ust.1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 2032 z późn.zm.), wykazanych w wierszu E4.2. zobowiązania wymagalne pozostałe, w grupie I sprawozdania Rb-Z o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji według stanu na koniec IV kwartału 2017 r.

 

11. Nieprzekazanie przez Przedszkole Publiczne Nr 2 w Kamiennej Górze kwoty 49.035,00 zł jako wysokości wymaganej do pełnej kwoty stanowiącej co najmniej 75 % równowartości odpisów na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych niezgodnie z ustawowym terminem wynikającym z treści art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz.2191 z późn.zm.).

 

12. Naruszenie terminów płatności wynikających z dowodów księgowych odpowiednio opisanych w treści protokołu kontroli SSK.1711.P-7.2018, wykazanych jako zobowiązania wymagalne w sprawozdaniu kwartalnym Rb-Z o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji według stanu na koniec II kwartału 2017 r. w wierszu E4.1. zobowiązania wymagalne z tytułu dostaw towarów i usług, w grupie „przedsiębiorstwa niefinansowe” w łącznej kwocie 4.818,92 zł oraz w sprawozdaniu kwartalnym Rb-Z o stanie  zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji według stanu na koniec III kwartału 2017 r. w wierszu E4.1. zobowiązania wymagalne z tytułu dostaw towarów i usług, w grupie „przedsiębiorstwa niefinansowe” w kwocie  24 816,59 zł niezgodnie z art.44 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2077 z późn.zm.), w związku z art. 7 i 8 ustawy z dnia 8 marca 2013 r . o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz.684 z późn.zm.).

 

 

13. Nieprawidłowe wykazanie w rocznym sprawozdaniu o udzielonych zamówieniach publicznych za rok 2017 złożonym przez Przedszkole Publiczne Nr 2 w Kamiennej Górze w części X. zamówienia udzielone z wyłączeniem procedur określonych przepisami ustawy, łącznej wartości udzielonych zamówień (zamówienia których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty, o której mowa w art. 4 pkt 8 ustawy) w zaokrągleniu do pełnych złotych niezgodnie z załącznikiem do rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 15 grudnia 2016 r.  w sprawie informacji zawartych w rocznym sprawozdaniu o udzielonych zamówieniach publicznych, jego wzoru oraz sposobu przekazywania (Dz. U. z 2016 r. poz. 2038) oraz odrębną ewidencją księgową prowadzoną przez jednostkę w celu sporządzenia rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach publicznych, wykazującą łączną wartość w/w w kwocie 293.482,34 zł.

 

 

W związku z wyżej wymienionymi nieprawidłowościami zarządza się, ich usunięcie w następujący sposób:

 

Ad.1. Właściwe powołanie się w zapisach załącznika Nr 3 (wykaz prac szczególnie uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia kobiet w Przedszkolu Publicznym Nr 2 w Kamiennej Górze) do Regulaminu Pracy Przedszkola Publicznego Nr 2 w Kamiennej Górze na akt wykonawczy regulujący wyżej wymienioną materię tj.rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 3 kwietnia 2017 r. w sprawie wykazu prac uciążliwych, niebezpiecznych lub szkodliwych dla zdrowia kobiet w ciąży i kobiet karmiących dziecko piersią (Dz. U. z 2017 r. poz. 796 z późn.zm.), które weszło w życie z dniem 1 maja 2017 r.

Ad.2.  Sprostowanie zapisów § 18 ust. 4 Regulaminu Pracy Przedszkola Publicznego Nr 2 w Kamiennej Górze w zakresie wskazania art. 186 do 1868a  Kodeksu Pracy jako normujących kwestię zasad udzielania urlopu wychowawczego przez pracodawcę pracownikom niepedagogicznym oraz powołania się na rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 8 grudnia 2015 r. w sprawie wniosków dotyczących uprawnień pracowników związanych z rodzicielstwem oraz dokumentów dołączanych do takich wniosków (Dz. U. z 2015 r. poz.2243). (obowiązujące od dnia 02 stycznia 2016 r.).

Ad.3. Sprostowanie zapisów § 38 Regulaminu Pracy Przedszkola Publicznego Nr 2 w Kamiennej Górze w zakresie określenia prawidłowego terminu doręczenia przez pracownika zaświadczenia lekarskiego w okresie do 30 listopada 2018 r. (dopuszczalna forma papierowa zwolnienia lekarskiego) zgodnie z art. 62 ust.1 ustawy z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1368 z późn.zm.), w związku z art. 1 ustawy z dnia 10 maja 2018 r. zmieniającej ustawę o zmianie ustawy o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r. poz. 1150).

 

 

Ad.4.  Uzupełnienie zapisów § 22 Regulaminu Pracy Przedszkola Publicznego Nr 2 w Kamiennej Górze w zakresie określenia pełnego katalogu dowodów usprawiedliwiających nieobecność pracownika w pracy tj. o oświadczenie pracownika o chorobie niani lub dziennego opiekuna oraz kopia zaświadczenia lekarskiego, o którym mowa w art. 55 ust.1 ustawy z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa, albo kopia zaświadczenia lekarskiego wystawionego na zwykłym druku, stwierdzających niezdolność do pracy niani lub dziennego opiekuna, potwierdzone przez pracownika za zgodność z oryginałem - w przypadku choroby niani, z którą rodzice mają zawartą umowę uaktywniającą, o której mowa w ustawie z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2013 r. poz. 1457), lub dziennego opiekuna, sprawujących opiekę nad dzieckiem zgodnie z § 3 ust. 3a rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 maja 1996 r. w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania pracownikom zwolnień od pracy (Dz. U. z 1996 r. Nr 60, poz.281 z późn.zm.), w związku z art.9 § 2 Kodeksu Pracy.

 

 

Ad.5. Sprostowanie zapisówzałącznika Nr 2 do Regulaminu wynagradzania pracowników niebędących nauczycielami zatrudnionymi w Przedszkolu Publicznym Nr 2 w Kamiennej Górze, w stosunku do pracownika zatrudnionego na stanowisko sprzątaczki (lp.7) kategorii zaszeregowania jako kategoria III obowiązującej o dnia 31.08.2017 r. zgodnie z § 2, w związku z § 1 ust.1 pkt 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 sierpnia 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2017 r. poz.1621) oraz właściwe określenie minimalnej i maksymalnej wysokości stawek wynagrodzenia zasadniczego dla III kategorii zaszeregowania zgodnie z art. 39 ust. 1 pkt 2, w związku z art. 37 ust.1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 902 z późn.zm.) oraz załącznikiem Nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 maja 2018 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2018 r. poz.936).

Ad.6. Sprostowanie zapisów pkt 33 Regulaminu wynagradzania pracowników pedagogicznych Przedszkola Publicznego Nr 2 w Kamiennej Górze poprzez powołanie się na § 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 416 z późn.zm.) jako przepis właściwy w zakresie regulowania zasad zaliczenia okresów zatrudnienia uprawniających do dodatków za wysługę lat.

 

 

Ad.7. Powołanie się w § 4 pkt 3 Procedur kontroli zarządczej Przedszkola Publicznego Nr 2 w Kamiennej Górze na rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2017 r. poz. 1575) jako akt wykonawczy zawierający szczegółowe wymagania dotyczące nauczycielskich kwalifikacji, obowiązujący od dnia 01 września 2017 r.

            Powołanie się w § 5 w/w Procedur kontroli zarządczej na rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1133) jako akt prawny na  będący podstawa do opracowania Regulaminu Oceny Nauczyciela, zawierającego szczegółowe regulacje dotyczące przeprowadzania oceny nauczyciela, obowiązujący od dnia 01 września 2018 r.

 

 

Ad.8. Przestrzeganie prawidłowego oznaczenia siedziby jednostki sprawozdawczej na sprawozdaniach Rb-28S z wykonania planu wydatków budżetowych oraz sprawozdaniach Rb-27S z wykonania planu dochodów budżetowych Przedszkola Publicznego Nr 2 w Kamiennej Górze zgodnie z § 1 pkt 3 Statutu Przedszkola Publicznego Nr 2 w Kamiennej Górze, w związku z § 1 Zarządzenia Nr 414/2017 Burmistrza Miasta Kamiennej Góry z dnia 29 czerwca 2017 r. w sprawie tymczasowego przeniesienia siedziby Publicznego Przedszkola Nr 2 w Kamiennej Górze przy ul. T. Kościuszki 4 do pomieszczeń zastępczych w budynku Zespołu Szkół w Kamiennej Górze ul. Lubawska 8 oraz § 9 ust.1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 9 stycznia 2018r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 109 z późn.zm.).

 

 

Ad.9.  Przestrzeganie właściwego oznaczenia siedziby jednostki sprawozdawczej na sprawozdaniach Rb-N kwartalnym o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych oraz sprawozdaniach Rb-Z kwartalnym o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji tj. Przedszkola Publicznego Nr 2 w Kamiennej Górze zgodnie z § 1 pkt 3 Statutu Przedszkola Publicznego Nr 2 w Kamiennej Górze, w związku z § 1 Zarządzenia Nr 414/2017 Burmistrza Miasta Kamiennej Góry z dnia 29 czerwca 2017 r. w sprawie tymczasowego przeniesienia siedziby Publicznego Przedszkola Nr 2  w Kamiennej Górze przy ul. T. Kościuszki 4 do pomieszczeń zastępczych w budynku Zespołu Szkół w Kamiennej Górze ul. Lubawska 8 oraz § 10 ust.4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 marca 2010 r. w sprawie  sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych (t.j. Dz. U. z 2014 r poz. 1773).

 

 

Ad.10. Przestrzeganie terminów płatności dotyczących składek na ubezpieczenie społeczne zgodnie z art. 47 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1778 z późn.zm.) oraz terminu właściwego do uregulowania zobowiązań z tytułu zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych zgodnie z art.38 ust.1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz.1509 z późn.zm.).

 

 

Ad.11. Przestrzeganie terminu przekazania co najmniej 75% równowartości odpisów na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych zgodnie z ustawowym terminem wynikającym z treści art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz.1316 z późn.zm.), w związku z art.44 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2077 z późn.zm.).

 

 

Ad.12. Przestrzeganie terminów zapłaty wynikających z dowodów księgowych i dokonywanie zapłaty w kwotach i wysokościach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań zgodnie z art. 44 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz.2077 z późn.zm.), w związku z art. 7 i 8 ustawy z dnia 8 marca 2013 r.  o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 648 z późn.zm.).

 

Ad.13. Prawidłowe wykazywanie łącznej wartości udzielonych zamówień w rocznym sprawozdaniu o udzielonych zamówieniach publicznych składanym przez Przedszkole Publiczne Nr 2 w Kamiennej Górze w części X. zamówienia udzielone z wyłączeniem procedur określonych przepisami ustawy (zamówienia których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty, o której mowa w art. 4 pkt 8 ustawy) w złotych i groszach zgodnie z załącznikiem do rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 15 grudnia 2016 r. w sprawie informacji zawartych w rocznym sprawozdaniu o udzielonych zamówieniach publicznych, jego wzoru oraz sposobu przekazywania (Dz. U. z 2016 r. poz. 2038) oraz odrębną ewidencją księgową prowadzoną przez jednostkę w celu sporządzenia rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach publicznych.

 

                                     Ponadto, w związku z uchybieniami w zakresie wskazywania w podstawach prawnych wewnętrznych regulaminów Przedszkola Publicznego Nr 2 w Kamiennej Górze (tj. Regulamin Pracy, Regulamin wynagradzania pracowników niebędących nauczycielami zatrudnionymi w Przedszkolu Publicznym Nr 2, Regulamin Wynagradzania pracowników pedagogicznych Przedszkola Publicznego Nr 2 w Kamiennej Górze w Kamiennej Górze) aktów prawnych nieadekwatnych do okresu objętego kontrolą oraz dokonywania aktualizacji wyżej wymienionych podstaw prawnych bez wprowadzania stosownych zmian do merytorycznej treści regulaminów, zaleca się kompleksowe wprowadzanie zmian poprzez właściwe posługiwanie się tekstami jednolitymi aktów prawnych oraz właściwe stosowanie nowych aktów prawnych, a także dokonywanie zmian w merytorycznej treści wewnętrznych regulaminów Przedszkola Publicznego Nr 2 w Kamiennej Górze w przypadku uregulowania w nowy (odmienny) sposób określonych kwestii w zmienionych aktach prawnych.

 

 

            Na podstawie § 31 Regulaminu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Kamienna Góra i w jednostkach organizacyjnych Gminy Miejskiej Kamienna Góra zatwierdzonego Zarządzeniem Nr  11/10  Burmistrza  Miasta  Kamienna Góra  z  dnia  06  stycznia 2010 r. Kierownik jednostki kontrolowanej w ciągu 30 dni od daty otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego zawiadomi Burmistrza Miasta Kamienna Góra o wykonaniu wyżej wymienionych wniosków lub o przyczynach ich niewykonania.


   

wstecz