Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta w Kamiennej Górze
Bip - Strona główna

Gmina Miejska

Urząd Miasta

Rada Miasta

Władze Miasta

Gospodarka finansowa

Zarządzenia Burmistrza

Akty prawne

Oświadczenia majątkowe

Gospodarka przestrzenna

Ochrona środowiska

Infrastruktura Miejska

Sprawy Społeczne

Wyniki kontroli wewnętrznych

Wykaz udzielonych dotacji

Dostęp do informacji publicznej

Wybory i referenda

Zgromadzenia publiczne

Lobbing

Oświata »

Rejestry

Budżet obywatelski

Petycje

Ochrona danych osobowych

Wyniki kontroli zewnętrznych

Konsultacje społeczne

Raport o stanie Gminy Miejskiej Kamienna Góra

Nieodpłatna pomoc prawna »

Powszechny Spis Rolny i Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami »

Zgłoszenia naruszeń

Regulamin na słupy i tablice informacyjne

walidacja css walidacja html

Kontrole wewnętrzne 2015: Kontrola administracyjna w Stowarzyszeniu WIEJSKA KARUZELA w Kamiennej Górze

W dniach od 03.03.2015 r. do 26.03.2015 r. została przeprowadzona kontrola administracyjna w  Stowarzyszeniu WIEJSKA KARUZELA w Kamiennej Górze w zakresie prawidłowości wykorzystania dotacji udzielonej organizacji pozarządowej na wsparcie realizacji zadań publicznych: „Organizacja imprez kulturalnych i edukacji kulturalnej na terenie Gminy Miejskiej Kamienna Góra” - umowa Nr 9/V/2014 z dnia 16 maja 2014 r. oraz „Rozwijanie zainteresowań i prowadzenie zajęć muzycznych, plastycznych, fotograficznych, filmowych itp. dla mieszkańców Kamiennej Góry” - umowa 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r. Kontrolę przeprowadziła: inspektor na samodzielnym stanowisku ds. kontroli Urzędu Miasta w Kamiennej Górze Pani Monika Kluczyńska, na podstawie upoważnienia Nr 2/2015 Burmistrza Miasta Kamienna Góra, wystawionego zgodnie z § 15 ust.1 Regulaminu kontroli wewnętrznej Urzędu Miasta Kamienna Góra. Kontrolę przeprowadzono w oparciu o art. 68  i art. 69 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz.885  z późn.zm.), w związku z § 9 wyżej wymienionych umów o wsparcie realizacji zadań publicznych oraz § 2 ust.2 Regulaminu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Kamienna Góra i w jednostkach organizacyjnych Gminy Miejskiej Kamienna Góra.

 

W wyniku przeprowadzonej kontroli administracyjnej, stwierdzono następujące nieprawidłowości w  Stowarzyszeniu WIEJSKA KARUZELA w Kamiennej Górze:

 

1. Brak w Zasadach (polityki) rachunkowości Stowarzyszenia WIEJSKA KARUZELA w Kamiennej Górze tj. w dokumentacji opisującej przyjęte przez Stowarzyszenie zasady rachunkowości: określenia okresów sprawozdawczych wchodzących w skład roku obrotowego, w przyjętym sposobie prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz ustalonym zakładowym planie kont brak przyjętych zasad klasyfikacji zdarzeń oraz zasad prowadzenia kont ksiąg pomocniczych oraz ich powiązania z kontami księgi głównej oraz  systemu służącego ochronie danych i ich zbiorów, w tym dowodówksięgowych, ksiąg rachunkowych i innych dokumentów stanowiących podstawę dokonanych w nich zapisów niezgodnie z art. 10 ust.1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 330 z późn. zm.)

2. Przekroczenie dopuszczalnej sumy środków finansowych własnych stowarzyszenia o kwotę 491,06 zł oraz zwiększenie całkowitych kosztów zadania publicznego niezgodnie z zapisami§ 3 ust. 5, w związku z § 3 ust.3 umowyNr 9/V/2014 z dnia 16 maja 2014 r. na wsparcie realizacji zadania publicznego ”Organizacja imprez kulturalnych i edukacji kulturalnej na terenie Gminy Miejskiej Kamienna Góra „III Noc Świętojańska nad Bobrem”.

 

3. Wykazanie w zestawieniu rachunków faktur do sprawozdania końcowego z realizacji zadania publicznego „Organizacja imprez kulturalnych i edukacji kulturalnej na terenie Gminy Miejskiej Kamienna Góra „III Noc Świętojańska nad Bobrem”, wykonywanego na podstawie umowy Nr 9/V/2014 z dnia 16 maja 2014 r.  niewłaściwych dat zapłaty w stosunku do następujących dowodów księgowych płatnych gotówką tj. VAT FP 00178/06/14 z dnia 26.06.2014 r. „FAŁ” Sp. z o.o  (faktura wystawiona do paragonu z dnia 25.06.2014 r. Nr par. 4254) jako 27.06.2014 r., fa VAT Nr 4212F00917/906/14 z dnia 30.06.2014  r. zakup artykułów spożywczych-poczęstunek na łączną kwotę 71,55 zł jako 27.06.2014  r. (faktura wystawiona do paragonu Nr 2437 z dnia 28.06.2014 r.), fa Nr 5/06/14 z dnia 27.06.2014 r. F.U. Świat Zabawek, zakup nagród rzeczowych na łączną kwotę 250,00 zł jako 28.06.2014 r.; fa VAT 997/MAG/06/2014 z dnia 10.06. 2014 r. BARWAL S.C.  na łączną kwotę 73,60 zł  jako 10.06.2014 r.;  fa VAT 3238/2014 z dnia 24.06.2014 r. HURTOWNIA Przedsiębiorstwo Handlowe „JiJ” zakup artykułów do poczęstunku na łączną kwotę 90,33 zł jako 29.06.2014 r. niezgodnie z treścią wyżej wymienionych dowodów księgowych, w elemencie wskazującym datę zapłaty poszczególnych dowodów oraz  sporządzonymi raportami kasowymi, wskazującymi m.in. datę zapłaty właściwą dla poszczególnych dowodów księgowych.

 

4.  Dokonanie korekty w stosunku do faktury NR 5/06/14  z dnia 27.06.2014 - faktura- korekta Nr 2/03/15, do Fa Nr 4/06/14 z dnia 27.06.2014 r.- faktura korekta Nr 1/03/2015, do faktury Nr 6/06/14 z dnia 27.06.2014 – faktura korekta Nr 3/03/2015 dotyczących realizacji zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 9/V/2014 z dnia 16 maja 2014 r. w zakresie określenia nazwy towaru w formie faktury korygującej  niezgodnie z zapisami art. 106k ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn.zm.).

                                                 

5.  Dokonanie zapłaty za fa VAT FA 38/2014 z dnia 16.06.2014 r. Talon Na Balon zakup balonów do modelowania – materiały programowe na kwotę 96,87 zł, fa VAT 61/6/2014 z dnia 18.06.2014 r. AURORA zakup lampionów- materiały programowe na kwotę 164,00 zł oraz  fa VAT 124/2014  z dnia 04.07.2014 r. Świadczenie Usług Leśnych i Budowlanych materiał na ławki, scenę i stoły na kwotę 503,69 zł,w formie gotówki niezgodnie ze sposobem zapłaty określonym w treści niniejszych dowodów księgowych, wyraźnie wskazujących zapłatę w formie przelewu niezgodnie z art. 106e ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn.zm.).

 

6. Błędne określenie numeru pozycji kosztorysu w sprawozdaniu końcowym z wykonania zadania ”Organizacja imprez kulturalnych i edukacji kulturalnej na terenie Gminy Miejskiej Kamienna Góra „III Noc Świętojańska nad Bobrem”, wykonywanego na podstawie umowy Nr 9/V/2014 z dnia 16 maja 2014 r. odnoszącego się do poszczególnych dowodów  księgowych tj. fa VAT 1/06/2014 z dnia 28.06. 2014 r. HEK-POL Kamienna Góra usługa transportowa- transport sprzętu jako I.10. materiały programowe (winno być I.11 (transport sprzętu)), umowa najmu rzeczy ruchomej zawarta w dniu 27.06.2014 r. na wynajem sprzętu nagłaśniającego jako I.10. materiały programowe (winno być pozycja kosztorysu I.12) (nagłośnienie wynajem); fa VAT 124/2014 z dnia 04.07.2014 r. Świadczenie Usług Leśnych iBudowlanych materiał na ławki, scenę i stoły jako I.11 (transport sprzętu), (powinno być: pozycja kosztorysu I.13 (stoliki, ławki, scena));  fa VAT 22/06/14 z dnia 29.06.2014 r. Jerzy ROLA Gospodarstwo Rolne wynajem koni na festyn jako I.12 (stoliki, ławki, scena), a winno być I.14. (wynajem koni);  umowa zlecenia zawarta dnia 05.05.2014 r. koordynator projektu jako pozycja kosztorysu I.13, winno być pozycja kosztorysu II.2 (koordynator projektu) oraz fa VAT FS 190/2014 z dnia 13.06.2014 r. Agencja Poligraficzno Usługowa „OMEGA1/2” wykonanie plakatu jako pozycja kosztorysu I.14 (winno być pozycja III.1.) niezgodnie z zaktualizowanym kosztorysem realizacji zadania publicznego, stanowiącym integralną część umowy Nr 9/V/2014 z dnia 16 maja 2014 r. o wsparcie realizacji zadania publicznego.

 

7. Dowody księgowe sfinansowane ze środków dotacji przekazanej na podstawie umowy Nr 9/V/2014 z dnia 16 maja 2014 r. oraz umowy Nr 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r. nie zostały opisane zgodnie z wymogami określonymi w załączniku Nr 3 do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 r. Nr 6, poz. 25). tj. nie zawierały pod pieczęcią określającą z jakich środków wydatkowana kwota została pokryta- informacji jakie było przeznaczenie zakupionych towarów, usług lub innego rodzaju opłaconej należności oraz nie zawierały podpisu pod niniejszą informacją osoby odpowiedzialnej za sprawy dotyczące rozliczeń finansowych organizacji lub podmiotu wymienionego w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz.1118).

 

8. Przekroczeniewysokości środków własnych o 44,64 zł i tym samym podwyższenie całkowitego kosztu realizacji zadania publicznego niezgodnie z zapisami § 3 ust. 5, w związku z § 3 ust. 3 umowy Nr 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r. ”Rozwijanie zainteresowań i prowadzenie zajęć muzycznych, plastycznych, fotograficznych, filmowych itp. dla mieszkańców Kamiennej Góry”- „Arytystyczne cuda wianki”.

 

9. Nieprawidłowe zsumowanie w sprawozdaniu końcowym z realizacji zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy  Nr 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r. ”Rozwijanie zainteresowań i prowadzenie zajęć muzycznych, plastycznych, fotograficznych, filmowych itp. dla mieszkańców Kamiennej Góry”- Arytystyczne cuda wianki”, w pozycji bieżący okres sprawozdawczy (okres realizacji zadania publicznego (w zł)), wysokości kosztów całkowitych w odniesieniu do pkt. I.8 materiały programowe jako 5 000,00 zł, niezgodnie z wykazanymi danymi tj. kosztem  pokrytym z dotacji w kwocie 5 000,00 zł oraz ze środków własnych stowarzyszenia 19,80 zł.

 

10. Błędne wykazanie w zestawieniu rachunków (faktur) stanowiących załącznik do sprawozdania końcowego z wykonania zadania publicznego, realizowanego na podstawie umowy  Nr 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r. ”Rozwijanie zainteresowań i prowadzenie zajęć muzycznych, plastycznych, fotograficznych, filmowych itp. dla mieszkańców Kamiennej Góry”- Artystyczne cuda wianki” w pozycji 9, kwoty (w zł) oraz wysokości sfinansowania danego kosztu z dotacji jako 81,52 zł niezgodnie z właściwym dowodem księgowym tj. fakturą fa VAT 435/2014 z dnia 28.08.2014 r. HURTOWNIA Przedsiębiorstwo Handlowe „JiJ” z dnia 28.08.2014 r. zakup artykułów różnych wystawioną na łączną kwotę 61,52 zł.

 

11. Nieprawidłowe pokrycie ze środków dotacji (tj. wykorzystanie dotacji niezgodnie z przeznaczeniem) przekazanej Stowarzyszeniu WIEJSKA KARUZELA na podstawie umowy Nr 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r. na wsparcie realizacji zadania publicznego ”Rozwijanie zainteresowań i prowadzenie zajęć muzycznych, plastycznych, fotograficznych, filmowych itp. dla mieszkańców Kamiennej Góry”- Artystyczne cuda wianki” kwoty w wysokości 4,90 zł dotyczącej kosztów zakupu księgi podatkowej przychodów i rozchodów tj. poz. 12 faktury fa VAT 4888/2014 z dnia 25.09.2014 r. HURTOWNIA Przedsiębiorstwo Handlowe „JiJ” z dnia 25.09.2014 r. zakup artykułów różnych- materiałów programowych do prowadzenia warsztatów na łączną kwotę 131,68 zł- niestanowiących materiałów programowych (pozycja I.8. Kosztorysu), mogących być sfinansowanymi z niniejszej dotacji niezgodnie z zaktualizowanym kosztorysem realizacji zadania publicznego oraz § 2 ust.2 umowy Nr 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r. na wsparcie realizacji zadania publicznego.

 

12. Nierzetelne wypełnienie zestawienia rachunków (faktur) do sprawozdania końcowego z realizacji zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r. na wsparcie realizacji zadania publicznego poprzez:

1) wpisanie kwoty 19,80 zł jako wartości pokrytej ze środków własnych towarzyszenia w stosunku do fa VAT 820/2014 z dnia 27.09.2014 r. Przedsiębiorstwo Handlowe „JiJ” zakup artykułów papierniczych jako materiałów programowych do prowadzenia warsztatów na łączną kwotę 27,95 zł, pozycja 16 zestawienia, w pozycji 17 dotyczącej innego dowodu księgowego tj. fa  Nr 12/2014 z dnia 26.09.2014 r. na kwotę 120,00 zł  w całości pokrytej ze środków dotacji;

2)  błędne wpisaniew poz. 21 daty wystawienia dokumentu księgowego oraz daty zapłaty jako 29.09. 2014 r. niezgodnie z treścią niniejszego dokumentu tj.  fa VAT FS/14/8/1 z dnia 29.08.2014 r. oraz raportem kasowym Nr 8/2014 za okres 01 do 31.08.2014, poz.8 str.1; wskazującym datę zapłaty jako 29.08. 2014 r.;

3) błędne wpisanie w poz. 24 daty wystawienia dokumentu księgowego oraz daty zapłaty jako 29.09.2014 r. niezgodnie z treścią niniejszego dokumentu tj. fa VAT FS 14/8/2 z dnia 29.08.2014 r oraz raportem kasowym Nr 8/2014 za okres 01 do 31.08.2014, poz.7 str.1; wskazującym datę zapłaty jako 29.08. 2014 r.

 

13. Błędne wykazanie w zestawieniu rachunków (faktur) stanowiących załącznik do sprawozdania końcowego z wykonania zadania publicznego, realizowanego na podstawie umowy  Nr 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r. ”Rozwijanie zainteresowań i prowadzenie zajęć muzycznych, plastycznych, fotograficznych, filmowych itp. dla mieszkańców Kamiennej Góry”- Artystyczne cuda wianki” w pozycji 18, kwoty (w zł) oraz wysokości sfinansowania danego kosztu z dotacji jako 171,69 zł niezgodnie z właściwym dowodem księgowym tj.fa VAT 09/9/2014 z dnia 30.09.2014 r. Sklep Spożywczy MANDARYNKA zakup artykułów spożywczych wystawionego na łączną kwotę 171,89 zł.

 

14.  Dokonanie korekty w stosunku do faktury Nr 3/09/14 z dnia 24.09.2014  r.- faktura korekta Nr 6/03/15, fa  Nr 4/09/14 z dnia 25.09.2014 r. - faktura korekta Nr 05/03/15 , do faktury Nr 05/09/14 z dnia 27.09.2014 r.- faktura korekta Nr 4/03/15 dotyczących realizacji zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r. w zakresie określenia nazwy towaru w formie faktury korygującej niezgodnie z zapisami art. 106k ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn.zm.).

 

15. Wykonanie działania w ramach zadania publicznego realizowanego na podstawie umowy Nr 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r. w zakresie organizacja biwaku z warsztatami dla dzieci w terminie od 28.08.2014 r. do 30.08.2014 r. (stosownie do zapisów części merytorycznej sprawozdania końcowego z wykonania zadania publicznego) niezgodnie z pierwotnym i zaktualizowanym harmonogramem poszczególnych działań realizowanych w ramach niniejszego zadania publicznego, wskazującym realizację działania w postaci organizacji biwaku i warsztatów wyjazdowych w dniach 04-10.08.2014 r. niezgodnie z § 2 ust. 2  umowy Nr 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r. oraz brak  dokonania zmiany w postaci aneksu do umowy w wyżej opisanym zakresie tj. aktualizacji terminu realizacji działania-organizacja biwaku z warsztatami dla dzieci- określonego w harmonogramie niezgodnie z  §16 ust. 1 umowy Nr 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r.

 

            W związku z wyżej wymienionymi nieprawidłowościami zarządza się, ich usunięcie w następujący sposób:

 

Ad.1. Uzupełnienie Zasad (polityki) rachunkowości Stowarzyszenia „Wiejska Karuzela” w Kamiennej Górze, w szczególności o: określenie okresów sprawozdawczych wchodzących w skład roku obrotowego,  opis w przyjętym sposobie prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz ustalonym zakładowym planie kont przyjętych zasad klasyfikacji zdarzeń oraz zasad prowadzenia kont ksiąg pomocniczych oraz ich powiązania z kontami księgi głównej oraz  systemu służącego ochronie danych i ich zbiorów, w tym dowodówksięgowych, ksiąg rachunkowych i innych dokumentów stanowiących podstawę dokonanych w nich zapisów zgodnie z art. 10 ust.1, w związku z art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 330 z późn. zm.).

 

Ad.2. oraz Ad.8. Przestrzeganie zapisów umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego, w szczególności w zakresie dotyczącym zachowania wysokości dopuszczalnej sumy środków finansowych własnych stowarzyszenia oraz wkładu własnego stowarzyszenia oraz nieprzekraczania całkowitych kosztów zadania publicznego ustalonych w zawartej umowie o wsparcie realizacji zadania publicznego,  konstruowanej w oparciu o złożoną ofertę i (zaktualizowany) kosztorys realizacji zadania oraz ramowy wzór umowy, stanowiący załącznik Nr 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 r. Nr 6, poz. 25).

 

Ad.3. Rzetelne i staranne sporządzanie sprawozdania końcowego z realizacji zadania publicznego, w szczególności w zakresie wykazywania w zestawieniu rachunków, faktur do niniejszego sprawozdania dat zapłaty poszczególnych dowodów zgodnie z treścią właściwych dowodów księgowych oraz sporządzonymi raportami kasowymi dokumentującymi płatności dokonane w formie gotówkowej.

 

Ad.4. oraz Ad.14 . Dokonywanie korekty faktur w zakresie nazwy towaru (usługi) z zachowaniem formy noty korygującej zgodnie z zapisami art. 106k ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn.zm.).

 

Ad.5.  Przestrzeganie formy zapłaty wskazanej w treści dowodu księgowego oraz dokonanie sprostowania formy zapłaty określonej w stosunku do następujących faktur tj. fa VAT FA 38/2014 z dnia 16.06.2014 r. Talon Na Balon zakup balonów do modelowania – materiały programowe na kwotę 96,87 zł; fa VAT 61/6/2014 z dnia 18.06.2014 r. AURORA zakup lampionów- materiały programowe na kwotę 164,00 zł oraz  fa VAT 124/2014  z dnia 04.07.2014 r. Świadczenie Usług Leśnych i Budowlanych materiał na ławki, scenę i stoły na kwotę 503,69 zł  poprzez wystawienie noty korygującej (sprostowanie formy zapłaty z przelew na „gotówka”) zgodnie z art. 106k ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn.zm.).

 

Ad.6.  Rzetelne i staranne sporządzanie sprawozdania końcowego z wykonania zadania publicznego, w szczególności w zakresie wpisywania w zestawieniu faktur (rachunków) właściwych pozycji kosztorysu, odnoszących się odpowiednio do poszczególnych dowodów księgowych zgodnie z zaktualizowanym kosztorysem realizacji zadania publicznego, w związku z § 2 ust. 2 umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego.

 

Ad.7.  Dokonywanie rzetelnego opisu dowodów  księgowych, dokumentujących wydatki dokonywane w ramach realizacji umowy o wsparcie realizacji zadania publicznegozgodnie z wymogami określonymi w załączniku Nr 3 do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 r. Nr 6, poz. 25) tj. w szczególności z określeniem  z jakich środków wydatkowana kwota została pokryta, informacją jakie było przeznaczenie zakupionych towarów, usług lub innego rodzaju opłaconej należności oraz z podpisem pod niniejszą informacją osoby odpowiedzialnej za sprawy dotyczące rozliczeń finansowych organizacji lub podmiotu wymienionego w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz.1118).

 

            Ponadto zwraca się uwagę, na fakt, iż dowody księgowe dokumentujące wydatki dotyczące realizacji zadania publicznego stosownie do zapisów art. 21 ust1 pkt 6 ustawy z  dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. 2013 r. poz. 330 z późn.zm.) powinny zawierać stwierdzenie sprawdzenia i zakwalifikowania dowodu do ujęcia w księgach rachunkowych przez wskazanie miesiąca oraz sposobu ujęcia dowodu w księgach rachunkowych (dekretacja), podpis osoby odpowiedzialnej za te wskazania (ręczny sposób dekretowania lub wydruk dekretu z programu komputerowego zawierającego informację o sposobie ujęcia każdego dokumentu w księgach rachunkowych), potwierdzenie sprawdzenia danego dowodu księgowego pod względem merytorycznych oraz formalno-rachunkowym dokonane przez właściwy podmiot oraz informację o dokonaniu wydatku zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U.  2013, poz. 907 z późn.zm.).

 

Ad.9. Prawidłowe sumowanie w sprawozdaniu końcowymz realizacji zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego w pozycji bieżący okres sprawozdawczy (okres realizacji zadania publicznego (w zł)), wysokości kosztów całkowitych zgodnie z wykazanymi danymi składającymi się na dany koszt całkowity.

 

Ad.10. i Ad.13. Rzetelne wykazywanie danych w sprawozdaniu końcowym z realizacji zadania publicznego, w szczególności w zakresie tj. kwot (w zł) dotyczących należności wynikających z poszczególnych dowodów księgowych zgodnie z jego treścią oraz dokonanie zwrotu niewykorzystanej części dotacji w kwocie 19,80  zł  wraz z odsetkami liczonymi jak dla zaległości podatkowych na rachunek bankowy Zleceniodawcy tj. Gminy Miejskiej Kamienna Góra o numerze 88 8395 0001 0013 4460 2003 0001  zgodnie z § 11 ust. 1-3 umowy  Nr 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r. o wsparcie realizacji zadania publicznego.

 

Ad 11.  Dokonanie zwrotu dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem w kwocie 4,90 zł wraz z  odsetkami w wysokości ustalonej jak dla zaległości podatkowych na rachunek bankowy Zleceniobiorcy tj. Gminy Miejskiej Kamienna Góra o numerze 88 8395 0001 0013 4460 2003 0001 w nieprzekraczalnym terminie14 dni od dnia otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego zgodnie z § 14 ust.1 i 2 umowy  Nr 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r. o wsparcie realizacji zadania publicznego.

 

Ad.12.  Rzetelne wypełnianie sprawozdań końcowych z wykonania zadania publicznego, w szczególności w zakresie danych zawartych w zestawieniu faktur (rachunków) poprzez: wykazywanie odpowiednio kosztów pokrycia danego wydatku w odpowiedniej pozycji zestawienia rachunków (faktur) dotyczącej właściwego dowodu księgowego, wpisywanie dat wystawienia dowodu księgowego oraz dat zapłaty zgodnie z treścią niniejszego dowodu księgowego oraz stosownego raportu kasowego wobec dowodów księgowych płatnych gotówkowo.

 

Ad.14.  Dokonanie korekty nazwy towaru w stosunku do faktur: Nr 3/09/14 z dnia 24.09.2014  r., fa  Nr 4/09/14 z dnia 25.09.2014 r. oraz fa Nr 05/09/14 z dnia 27.09.2014 r. w formie noty korygującej zgodnie z zapisami art. 106k ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn.zm.).

 

Ad.15. Wykonywanie działań w ramach zadania publicznego realizowanego na podstawie umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego zgodnie z harmonogramem poszczególnych działań, określonych dla danego zadania publicznego (oraz ewentualną aktualizacją harmonogramu), stanowiącym załącznik do umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego oraz występowanie o dokonanie zmian w postaci aneksu do umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego w sytuacji zmiany terminu realizacji działań określonych w pierwotnym harmonogramie lub jego aktualizacji zgodnie z § 2 ust. 2 oraz  §16 ust. 1 umowy Nr 6/V/2014  z dnia 07 maja 2014 r.

 

 

            Na podstawie § 9 ust.5 umów o wsparcie realizacji zadania publicznego tj. umowy 9/V/2014 z dnia 16 maja 2014 r. oraz umowy Nr 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r. zawartych ze Stowarzyszeniem WIEJSKA KARUZELA w Kamiennej Górze,  Zleceniobiorca jest zobowiązany w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania wniosków i zaleceń pokontrolnych, o których mowa w § 9 ust.4 wyżej wymienionych umów, do ich wykonania  i powiadomienia o tym Zleceniodawcy.


   

wstecz