W dniach od 03.03.2015 r. do 26.03.2015 r. została przeprowadzona kontrola administracyjna w Stowarzyszeniu WIEJSKA KARUZELA w Kamiennej Górze w zakresie prawidłowości wykorzystania dotacji udzielonej organizacji pozarządowej na wsparcie realizacji zadań publicznych: „Organizacja imprez kulturalnych i edukacji kulturalnej na terenie Gminy Miejskiej Kamienna Góra” - umowa Nr 9/V/2014 z dnia 16 maja 2014 r. oraz „Rozwijanie zainteresowań i prowadzenie zajęć muzycznych, plastycznych, fotograficznych, filmowych itp. dla mieszkańców Kamiennej Góry” - umowa 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r. Kontrolę przeprowadziła: inspektor na samodzielnym stanowisku ds. kontroli Urzędu Miasta w Kamiennej Górze Pani Monika Kluczyńska, na podstawie upoważnienia Nr 2/2015 Burmistrza Miasta Kamienna Góra, wystawionego zgodnie z § 15 ust.1 Regulaminu kontroli wewnętrznej Urzędu Miasta Kamienna Góra. Kontrolę przeprowadzono w oparciu o art. 68 i art. 69 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz.885 z późn.zm.), w związku z § 9 wyżej wymienionych umów o wsparcie realizacji zadań publicznych oraz § 2 ust.2 Regulaminu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Kamienna Góra i w jednostkach organizacyjnych Gminy Miejskiej Kamienna Góra.
W wyniku przeprowadzonej kontroli administracyjnej, stwierdzono następujące nieprawidłowości w Stowarzyszeniu WIEJSKA KARUZELA w Kamiennej Górze:
1. Brak w Zasadach (polityki) rachunkowości Stowarzyszenia WIEJSKA KARUZELA w Kamiennej Górze tj. w dokumentacji opisującej przyjęte przez Stowarzyszenie zasady rachunkowości: określenia okresów sprawozdawczych wchodzących w skład roku obrotowego, w przyjętym sposobie prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz ustalonym zakładowym planie kont brak przyjętych zasad klasyfikacji zdarzeń oraz zasad prowadzenia kont ksiąg pomocniczych oraz ich powiązania z kontami księgi głównej oraz systemu służącego ochronie danych i ich zbiorów, w tym dowodówksięgowych, ksiąg rachunkowych i innych dokumentów stanowiących podstawę dokonanych w nich zapisów niezgodnie z art. 10 ust.1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 330 z późn. zm.)
2. Przekroczenie dopuszczalnej sumy środków finansowych własnych stowarzyszenia o kwotę 491,06 zł oraz zwiększenie całkowitych kosztów zadania publicznego niezgodnie z zapisami§ 3 ust. 5, w związku z § 3 ust.3 umowyNr 9/V/2014 z dnia 16 maja 2014 r. na wsparcie realizacji zadania publicznego ”Organizacja imprez kulturalnych i edukacji kulturalnej na terenie Gminy Miejskiej Kamienna Góra „III Noc Świętojańska nad Bobrem”.
3. Wykazanie w zestawieniu rachunków faktur do sprawozdania końcowego z realizacji zadania publicznego „Organizacja imprez kulturalnych i edukacji kulturalnej na terenie Gminy Miejskiej Kamienna Góra „III Noc Świętojańska nad Bobrem”, wykonywanego na podstawie umowy Nr 9/V/2014 z dnia 16 maja 2014 r. niewłaściwych dat zapłaty w stosunku do następujących dowodów księgowych płatnych gotówką tj. VAT FP 00178/06/14 z dnia 26.06.2014 r. „FAŁ” Sp. z o.o (faktura wystawiona do paragonu z dnia 25.06.2014 r. Nr par. 4254) jako 27.06.2014 r., fa VAT Nr 4212F00917/906/14 z dnia 30.06.2014 r. zakup artykułów spożywczych-poczęstunek na łączną kwotę 71,55 zł jako 27.06.2014 r. (faktura wystawiona do paragonu Nr 2437 z dnia 28.06.2014 r.), fa Nr 5/06/14 z dnia 27.06.2014 r. F.U. Świat Zabawek, zakup nagród rzeczowych na łączną kwotę 250,00 zł jako 28.06.2014 r.; fa VAT 997/MAG/06/2014 z dnia 10.06. 2014 r. BARWAL S.C. na łączną kwotę 73,60 zł jako 10.06.2014 r.; fa VAT 3238/2014 z dnia 24.06.2014 r. HURTOWNIA Przedsiębiorstwo Handlowe „JiJ” zakup artykułów do poczęstunku na łączną kwotę 90,33 zł jako 29.06.2014 r. niezgodnie z treścią wyżej wymienionych dowodów księgowych, w elemencie wskazującym datę zapłaty poszczególnych dowodów oraz sporządzonymi raportami kasowymi, wskazującymi m.in. datę zapłaty właściwą dla poszczególnych dowodów księgowych.
4. Dokonanie korekty w stosunku do faktury NR 5/06/14 z dnia 27.06.2014 - faktura- korekta Nr 2/03/15, do Fa Nr 4/06/14 z dnia 27.06.2014 r.- faktura korekta Nr 1/03/2015, do faktury Nr 6/06/14 z dnia 27.06.2014 – faktura korekta Nr 3/03/2015 dotyczących realizacji zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 9/V/2014 z dnia 16 maja 2014 r. w zakresie określenia nazwy towaru w formie faktury korygującej niezgodnie z zapisami art. 106k ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn.zm.).
5. Dokonanie zapłaty za fa VAT FA 38/2014 z dnia 16.06.2014 r. Talon Na Balon zakup balonów do modelowania – materiały programowe na kwotę 96,87 zł, fa VAT 61/6/2014 z dnia 18.06.2014 r. AURORA zakup lampionów- materiały programowe na kwotę 164,00 zł oraz fa VAT 124/2014 z dnia 04.07.2014 r. Świadczenie Usług Leśnych i Budowlanych materiał na ławki, scenę i stoły na kwotę 503,69 zł,w formie gotówki niezgodnie ze sposobem zapłaty określonym w treści niniejszych dowodów księgowych, wyraźnie wskazujących zapłatę w formie przelewu niezgodnie z art. 106e ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn.zm.).
6. Błędne określenie numeru pozycji kosztorysu w sprawozdaniu końcowym z wykonania zadania ”Organizacja imprez kulturalnych i edukacji kulturalnej na terenie Gminy Miejskiej Kamienna Góra „III Noc Świętojańska nad Bobrem”, wykonywanego na podstawie umowy Nr 9/V/2014 z dnia 16 maja 2014 r. odnoszącego się do poszczególnych dowodów księgowych tj. fa VAT 1/06/2014 z dnia 28.06. 2014 r. HEK-POL Kamienna Góra usługa transportowa- transport sprzętu jako I.10. materiały programowe (winno być I.11 (transport sprzętu)), umowa najmu rzeczy ruchomej zawarta w dniu 27.06.2014 r. na wynajem sprzętu nagłaśniającego jako I.10. materiały programowe (winno być pozycja kosztorysu I.12) (nagłośnienie wynajem); fa VAT 124/2014 z dnia 04.07.2014 r. Świadczenie Usług Leśnych iBudowlanych materiał na ławki, scenę i stoły jako I.11 (transport sprzętu), (powinno być: pozycja kosztorysu I.13 (stoliki, ławki, scena)); fa VAT 22/06/14 z dnia 29.06.2014 r. Jerzy ROLA Gospodarstwo Rolne wynajem koni na festyn jako I.12 (stoliki, ławki, scena), a winno być I.14. (wynajem koni); umowa zlecenia zawarta dnia 05.05.2014 r. koordynator projektu jako pozycja kosztorysu I.13, winno być pozycja kosztorysu II.2 (koordynator projektu) oraz fa VAT FS 190/2014 z dnia 13.06.2014 r. Agencja Poligraficzno Usługowa „OMEGA1/2” wykonanie plakatu jako pozycja kosztorysu I.14 (winno być pozycja III.1.) niezgodnie z zaktualizowanym kosztorysem realizacji zadania publicznego, stanowiącym integralną część umowy Nr 9/V/2014 z dnia 16 maja 2014 r. o wsparcie realizacji zadania publicznego.
7. Dowody księgowe sfinansowane ze środków dotacji przekazanej na podstawie umowy Nr 9/V/2014 z dnia 16 maja 2014 r. oraz umowy Nr 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r. nie zostały opisane zgodnie z wymogami określonymi w załączniku Nr 3 do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 r. Nr 6, poz. 25). tj. nie zawierały pod pieczęcią określającą z jakich środków wydatkowana kwota została pokryta- informacji jakie było przeznaczenie zakupionych towarów, usług lub innego rodzaju opłaconej należności oraz nie zawierały podpisu pod niniejszą informacją osoby odpowiedzialnej za sprawy dotyczące rozliczeń finansowych organizacji lub podmiotu wymienionego w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz.1118).
8. Przekroczeniewysokości środków własnych o 44,64 zł i tym samym podwyższenie całkowitego kosztu realizacji zadania publicznego niezgodnie z zapisami § 3 ust. 5, w związku z § 3 ust. 3 umowy Nr 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r. ”Rozwijanie zainteresowań i prowadzenie zajęć muzycznych, plastycznych, fotograficznych, filmowych itp. dla mieszkańców Kamiennej Góry”- „Arytystyczne cuda wianki”.
9. Nieprawidłowe zsumowanie w sprawozdaniu końcowym z realizacji zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r. ”Rozwijanie zainteresowań i prowadzenie zajęć muzycznych, plastycznych, fotograficznych, filmowych itp. dla mieszkańców Kamiennej Góry”- Arytystyczne cuda wianki”, w pozycji bieżący okres sprawozdawczy (okres realizacji zadania publicznego (w zł)), wysokości kosztów całkowitych w odniesieniu do pkt. I.8 materiały programowe jako 5 000,00 zł, niezgodnie z wykazanymi danymi tj. kosztem pokrytym z dotacji w kwocie 5 000,00 zł oraz ze środków własnych stowarzyszenia 19,80 zł.
10. Błędne wykazanie w zestawieniu rachunków (faktur) stanowiących załącznik do sprawozdania końcowego z wykonania zadania publicznego, realizowanego na podstawie umowy Nr 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r. ”Rozwijanie zainteresowań i prowadzenie zajęć muzycznych, plastycznych, fotograficznych, filmowych itp. dla mieszkańców Kamiennej Góry”- Artystyczne cuda wianki” w pozycji 9, kwoty (w zł) oraz wysokości sfinansowania danego kosztu z dotacji jako 81,52 zł niezgodnie z właściwym dowodem księgowym tj. fakturą fa VAT 435/2014 z dnia 28.08.2014 r. HURTOWNIA Przedsiębiorstwo Handlowe „JiJ” z dnia 28.08.2014 r. zakup artykułów różnych wystawioną na łączną kwotę 61,52 zł.
11. Nieprawidłowe pokrycie ze środków dotacji (tj. wykorzystanie dotacji niezgodnie z przeznaczeniem) przekazanej Stowarzyszeniu WIEJSKA KARUZELA na podstawie umowy Nr 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r. na wsparcie realizacji zadania publicznego ”Rozwijanie zainteresowań i prowadzenie zajęć muzycznych, plastycznych, fotograficznych, filmowych itp. dla mieszkańców Kamiennej Góry”- Artystyczne cuda wianki” kwoty w wysokości 4,90 zł dotyczącej kosztów zakupu księgi podatkowej przychodów i rozchodów tj. poz. 12 faktury fa VAT 4888/2014 z dnia 25.09.2014 r. HURTOWNIA Przedsiębiorstwo Handlowe „JiJ” z dnia 25.09.2014 r. zakup artykułów różnych- materiałów programowych do prowadzenia warsztatów na łączną kwotę 131,68 zł- niestanowiących materiałów programowych (pozycja I.8. Kosztorysu), mogących być sfinansowanymi z niniejszej dotacji niezgodnie z zaktualizowanym kosztorysem realizacji zadania publicznego oraz § 2 ust.2 umowy Nr 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r. na wsparcie realizacji zadania publicznego.
12. Nierzetelne wypełnienie zestawienia rachunków (faktur) do sprawozdania końcowego z realizacji zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r. na wsparcie realizacji zadania publicznego poprzez:
1) wpisanie kwoty 19,80 zł jako wartości pokrytej ze środków własnych towarzyszenia w stosunku do fa VAT 820/2014 z dnia 27.09.2014 r. Przedsiębiorstwo Handlowe „JiJ” zakup artykułów papierniczych jako materiałów programowych do prowadzenia warsztatów na łączną kwotę 27,95 zł, pozycja 16 zestawienia, w pozycji 17 dotyczącej innego dowodu księgowego tj. fa Nr 12/2014 z dnia 26.09.2014 r. na kwotę 120,00 zł w całości pokrytej ze środków dotacji;
2) błędne wpisaniew poz. 21 daty wystawienia dokumentu księgowego oraz daty zapłaty jako 29.09. 2014 r. niezgodnie z treścią niniejszego dokumentu tj. fa VAT FS/14/8/1 z dnia 29.08.2014 r. oraz raportem kasowym Nr 8/2014 za okres 01 do 31.08.2014, poz.8 str.1; wskazującym datę zapłaty jako 29.08. 2014 r.;
3) błędne wpisanie w poz. 24 daty wystawienia dokumentu księgowego oraz daty zapłaty jako 29.09.2014 r. niezgodnie z treścią niniejszego dokumentu tj. fa VAT FS 14/8/2 z dnia 29.08.2014 r oraz raportem kasowym Nr 8/2014 za okres 01 do 31.08.2014, poz.7 str.1; wskazującym datę zapłaty jako 29.08. 2014 r.
13. Błędne wykazanie w zestawieniu rachunków (faktur) stanowiących załącznik do sprawozdania końcowego z wykonania zadania publicznego, realizowanego na podstawie umowy Nr 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r. ”Rozwijanie zainteresowań i prowadzenie zajęć muzycznych, plastycznych, fotograficznych, filmowych itp. dla mieszkańców Kamiennej Góry”- Artystyczne cuda wianki” w pozycji 18, kwoty (w zł) oraz wysokości sfinansowania danego kosztu z dotacji jako 171,69 zł niezgodnie z właściwym dowodem księgowym tj.fa VAT 09/9/2014 z dnia 30.09.2014 r. Sklep Spożywczy MANDARYNKA zakup artykułów spożywczych wystawionego na łączną kwotę 171,89 zł.
14. Dokonanie korekty w stosunku do faktury Nr 3/09/14 z dnia 24.09.2014 r.- faktura korekta Nr 6/03/15, fa Nr 4/09/14 z dnia 25.09.2014 r. - faktura korekta Nr 05/03/15 , do faktury Nr 05/09/14 z dnia 27.09.2014 r.- faktura korekta Nr 4/03/15 dotyczących realizacji zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r. w zakresie określenia nazwy towaru w formie faktury korygującej niezgodnie z zapisami art. 106k ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn.zm.).
15. Wykonanie działania w ramach zadania publicznego realizowanego na podstawie umowy Nr 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r. w zakresie organizacja biwaku z warsztatami dla dzieci w terminie od 28.08.2014 r. do 30.08.2014 r. (stosownie do zapisów części merytorycznej sprawozdania końcowego z wykonania zadania publicznego) niezgodnie z pierwotnym i zaktualizowanym harmonogramem poszczególnych działań realizowanych w ramach niniejszego zadania publicznego, wskazującym realizację działania w postaci organizacji biwaku i warsztatów wyjazdowych w dniach 04-10.08.2014 r. niezgodnie z § 2 ust. 2 umowy Nr 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r. oraz brak dokonania zmiany w postaci aneksu do umowy w wyżej opisanym zakresie tj. aktualizacji terminu realizacji działania-organizacja biwaku z warsztatami dla dzieci- określonego w harmonogramie niezgodnie z §16 ust. 1 umowy Nr 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r.
W związku z wyżej wymienionymi nieprawidłowościami zarządza się, ich usunięcie w następujący sposób:
Ad.1. Uzupełnienie Zasad (polityki) rachunkowości Stowarzyszenia „Wiejska Karuzela” w Kamiennej Górze, w szczególności o: określenie okresów sprawozdawczych wchodzących w skład roku obrotowego, opis w przyjętym sposobie prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz ustalonym zakładowym planie kont przyjętych zasad klasyfikacji zdarzeń oraz zasad prowadzenia kont ksiąg pomocniczych oraz ich powiązania z kontami księgi głównej oraz systemu służącego ochronie danych i ich zbiorów, w tym dowodówksięgowych, ksiąg rachunkowych i innych dokumentów stanowiących podstawę dokonanych w nich zapisów zgodnie z art. 10 ust.1, w związku z art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 330 z późn. zm.).
Ad.2. oraz Ad.8. Przestrzeganie zapisów umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego, w szczególności w zakresie dotyczącym zachowania wysokości dopuszczalnej sumy środków finansowych własnych stowarzyszenia oraz wkładu własnego stowarzyszenia oraz nieprzekraczania całkowitych kosztów zadania publicznego ustalonych w zawartej umowie o wsparcie realizacji zadania publicznego, konstruowanej w oparciu o złożoną ofertę i (zaktualizowany) kosztorys realizacji zadania oraz ramowy wzór umowy, stanowiący załącznik Nr 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 r. Nr 6, poz. 25).
Ad.3. Rzetelne i staranne sporządzanie sprawozdania końcowego z realizacji zadania publicznego, w szczególności w zakresie wykazywania w zestawieniu rachunków, faktur do niniejszego sprawozdania dat zapłaty poszczególnych dowodów zgodnie z treścią właściwych dowodów księgowych oraz sporządzonymi raportami kasowymi dokumentującymi płatności dokonane w formie gotówkowej.
Ad.4. oraz Ad.14 . Dokonywanie korekty faktur w zakresie nazwy towaru (usługi) z zachowaniem formy noty korygującej zgodnie z zapisami art. 106k ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn.zm.).
Ad.5. Przestrzeganie formy zapłaty wskazanej w treści dowodu księgowego oraz dokonanie sprostowania formy zapłaty określonej w stosunku do następujących faktur tj. fa VAT FA 38/2014 z dnia 16.06.2014 r. Talon Na Balon zakup balonów do modelowania – materiały programowe na kwotę 96,87 zł; fa VAT 61/6/2014 z dnia 18.06.2014 r. AURORA zakup lampionów- materiały programowe na kwotę 164,00 zł oraz fa VAT 124/2014 z dnia 04.07.2014 r. Świadczenie Usług Leśnych i Budowlanych materiał na ławki, scenę i stoły na kwotę 503,69 zł poprzez wystawienie noty korygującej (sprostowanie formy zapłaty z przelew na „gotówka”) zgodnie z art. 106k ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn.zm.).
Ad.6. Rzetelne i staranne sporządzanie sprawozdania końcowego z wykonania zadania publicznego, w szczególności w zakresie wpisywania w zestawieniu faktur (rachunków) właściwych pozycji kosztorysu, odnoszących się odpowiednio do poszczególnych dowodów księgowych zgodnie z zaktualizowanym kosztorysem realizacji zadania publicznego, w związku z § 2 ust. 2 umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego.
Ad.7. Dokonywanie rzetelnego opisu dowodów księgowych, dokumentujących wydatki dokonywane w ramach realizacji umowy o wsparcie realizacji zadania publicznegozgodnie z wymogami określonymi w załączniku Nr 3 do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 r. Nr 6, poz. 25) tj. w szczególności z określeniem z jakich środków wydatkowana kwota została pokryta, informacją jakie było przeznaczenie zakupionych towarów, usług lub innego rodzaju opłaconej należności oraz z podpisem pod niniejszą informacją osoby odpowiedzialnej za sprawy dotyczące rozliczeń finansowych organizacji lub podmiotu wymienionego w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz.1118).
Ponadto zwraca się uwagę, na fakt, iż dowody księgowe dokumentujące wydatki dotyczące realizacji zadania publicznego stosownie do zapisów art. 21 ust1 pkt 6 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. 2013 r. poz. 330 z późn.zm.) powinny zawierać stwierdzenie sprawdzenia i zakwalifikowania dowodu do ujęcia w księgach rachunkowych przez wskazanie miesiąca oraz sposobu ujęcia dowodu w księgach rachunkowych (dekretacja), podpis osoby odpowiedzialnej za te wskazania (ręczny sposób dekretowania lub wydruk dekretu z programu komputerowego zawierającego informację o sposobie ujęcia każdego dokumentu w księgach rachunkowych), potwierdzenie sprawdzenia danego dowodu księgowego pod względem merytorycznych oraz formalno-rachunkowym dokonane przez właściwy podmiot oraz informację o dokonaniu wydatku zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. 2013, poz. 907 z późn.zm.).
Ad.9. Prawidłowe sumowanie w sprawozdaniu końcowymz realizacji zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego w pozycji bieżący okres sprawozdawczy (okres realizacji zadania publicznego (w zł)), wysokości kosztów całkowitych zgodnie z wykazanymi danymi składającymi się na dany koszt całkowity.
Ad.10. i Ad.13. Rzetelne wykazywanie danych w sprawozdaniu końcowym z realizacji zadania publicznego, w szczególności w zakresie tj. kwot (w zł) dotyczących należności wynikających z poszczególnych dowodów księgowych zgodnie z jego treścią oraz dokonanie zwrotu niewykorzystanej części dotacji w kwocie 19,80 zł wraz z odsetkami liczonymi jak dla zaległości podatkowych na rachunek bankowy Zleceniodawcy tj. Gminy Miejskiej Kamienna Góra o numerze 88 8395 0001 0013 4460 2003 0001 zgodnie z § 11 ust. 1-3 umowy Nr 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r. o wsparcie realizacji zadania publicznego.
Ad 11. Dokonanie zwrotu dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem w kwocie 4,90 zł wraz z odsetkami w wysokości ustalonej jak dla zaległości podatkowych na rachunek bankowy Zleceniobiorcy tj. Gminy Miejskiej Kamienna Góra o numerze 88 8395 0001 0013 4460 2003 0001 w nieprzekraczalnym terminie14 dni od dnia otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego zgodnie z § 14 ust.1 i 2 umowy Nr 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r. o wsparcie realizacji zadania publicznego.
Ad.12. Rzetelne wypełnianie sprawozdań końcowych z wykonania zadania publicznego, w szczególności w zakresie danych zawartych w zestawieniu faktur (rachunków) poprzez: wykazywanie odpowiednio kosztów pokrycia danego wydatku w odpowiedniej pozycji zestawienia rachunków (faktur) dotyczącej właściwego dowodu księgowego, wpisywanie dat wystawienia dowodu księgowego oraz dat zapłaty zgodnie z treścią niniejszego dowodu księgowego oraz stosownego raportu kasowego wobec dowodów księgowych płatnych gotówkowo.
Ad.14. Dokonanie korekty nazwy towaru w stosunku do faktur: Nr 3/09/14 z dnia 24.09.2014 r., fa Nr 4/09/14 z dnia 25.09.2014 r. oraz fa Nr 05/09/14 z dnia 27.09.2014 r. w formie noty korygującej zgodnie z zapisami art. 106k ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn.zm.).
Ad.15. Wykonywanie działań w ramach zadania publicznego realizowanego na podstawie umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego zgodnie z harmonogramem poszczególnych działań, określonych dla danego zadania publicznego (oraz ewentualną aktualizacją harmonogramu), stanowiącym załącznik do umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego oraz występowanie o dokonanie zmian w postaci aneksu do umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego w sytuacji zmiany terminu realizacji działań określonych w pierwotnym harmonogramie lub jego aktualizacji zgodnie z § 2 ust. 2 oraz §16 ust. 1 umowy Nr 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r.
Na podstawie § 9 ust.5 umów o wsparcie realizacji zadania publicznego tj. umowy 9/V/2014 z dnia 16 maja 2014 r. oraz umowy Nr 6/V/2014 z dnia 07 maja 2014 r. zawartych ze Stowarzyszeniem WIEJSKA KARUZELA w Kamiennej Górze, Zleceniobiorca jest zobowiązany w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania wniosków i zaleceń pokontrolnych, o których mowa w § 9 ust.4 wyżej wymienionych umów, do ich wykonania i powiadomienia o tym Zleceniodawcy.