Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta w Kamiennej Górze
Bip - Strona główna

Gmina Miejska

Urząd Miasta

Rada Miasta

Władze Miasta

Gospodarka finansowa

Zarządzenia Burmistrza

Akty prawne

Oświadczenia majątkowe

Gospodarka przestrzenna

Ochrona środowiska

Infrastruktura Miejska

Sprawy Społeczne

Wyniki kontroli wewnętrznych

Wykaz udzielonych dotacji

Dostęp do informacji publicznej

Wybory i referenda

Zgromadzenia publiczne

Lobbing

Oświata »

Rejestry

Budżet obywatelski

Petycje

Ochrona danych osobowych

Wyniki kontroli zewnętrznych

Konsultacje społeczne

Raport o stanie Gminy Miejskiej Kamienna Góra

Nieodpłatna pomoc prawna »

Powszechny Spis Rolny i Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami »

Zgłoszenia naruszeń

Regulamin na słupy i tablice informacyjne

walidacja css walidacja html
Szukaj

Wydziały Urzędu Miasta: Wydział Gospodarki Nieruchomościami

 
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Imię i Nazwisko Funkcja/stanowisko Nr pokoju Telefon E-mail
Katarzyna Mrówka
Kierownik Wydziału 307 75/6455119 katarzyna.mrowka@kamiennagora.pl
Ewelina Bortnowska
stanowisko ds. geodezji 306 75/6455134 ewelina.bortnowska@kamiennagora.pl 
Arkadiusz Jaracz
stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami gminy i rolnictwa
306 75/6455133 arkadiusz.jaracz@kamiennagora.pl 
Magda Jacel stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami i nadzoru
właścicielskiego
306 75/6455133 magda.jacel@kamiennagora.pl
Danuta Nagórna stanowisko ds. gospodarki gruntami gminy i dzierżawy
nieruchomościami
306 75/6455134 danuta.nagorna@kamiennagora.pl

Do zakresu działania Wydziału Gospodarki Nieruchomościami w szczególności należy:

1) prowadzenie spraw związanych z najmem lokali użytkowych i garaży;
2) opiniowanie wstępnych projektów podziału nieruchomości;
3) wydawanie opinii na temat nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży (lokale mieszkalne i użytkowe) dzierżawy (gruntu) i najmu (lokale użytkowe);
4) aktualizacja kopii map ewidencyjnych;
5) okazywanie granic gruntów dzierżawionych lub sprzedawanych;
6) nadawanie numeracji porządkowej nieruchomości i prowadzenie ewidencji nazw ulic i placów;
7) zlecanie i odbiór robót geodezyjnych;
8) sporządzanie wszelkiej sprawozdawczości GUS w zakresie rozliczania powierzchni Gminy;
9) prowadzenie ewidencji gruntów stanowiących własność Gminy (komunalnych);
10) składanie wniosków wraz z dokumentacją o zakładanie ksiąg wieczystych;
11) dokonywanie zamiany gruntów;
12) przygotowywanie dla utworzonych zasobów gruntów - przed przystąpieniem do ich zabudowy - opracowań geodezyjnych (wstępne projekty podziału);
13) prowadzenie spraw w zakresie sprzedaży mienia komunalnego w tym:
a) zlecanie wykonania operatów szacunkowych i geodezyjnych nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży,
b) przygotowywanie dokumentacji kompletnej do sprzedaży nieruchomości,
c) dokonywanie zmiany wielkości udziałów właścicieli poszczególnych lokali we współwłasności domu oraz współużytkowania wieczystego gruntu po dokonaniu sprzedaży ostatniego lokalu,
d) kontrola rozpoczęcia budowy na sprzedanych gruntach komunalnych łącznie z rozwiązaniem umowy wieczystego użytkowania gruntów,
e) ustalanie opłat rocznych za użytkowanie wieczyste,
f) wprowadzenie opłat rocznych za niewykorzystanie gruntu zgodnie z przeznaczeniem,
g) prowadzenie przetargów na zbycie nieruchomości,
h) prowadzenie wykazu nieruchomości przygotowanych do sprzedaży;
14) prowadzenie spraw w zakresie oddawania gruntów w zarząd lub użytkowanie w tym:
a) prowadzenie ewidencji jednostek posiadających grunt,
b) wydawanie decyzji o przekazaniu lub wygaszeniu prawa do użytkowania lub zarządu,
c) wydawanie decyzji ustalającej opłaty roczne dla w/w jednostek,
d) kontrola wykorzystania przekazanych gruntów;
15) przygotowywanie wniosków w sprawie korzystania przez Burmistrza z prawa pierwokupu;
16) przygotowywanie oświadczeń o wykonaniu prawa pierwokupu;
17) przygotowywanie i wydawanie zezwoleń na zawarcie umów o przekazaniu nieruchomości między jednostkami;
18) przygotowywanie decyzji o ustanowieniu zakresu i warunkach użytkowania lub zarządu;
19) orzekanie o wygaśnięciu prawa użytkowania oraz przyjmowanie wniosków o przejęcie zbędnych nieruchomości lub ich części;
20) przygotowywanie i wydawanie decyzji o przekazaniu gruntów w zarząd, użytkowanie lub użytkowanie wieczyste posiadaczom gruntów, którzy nie legitymują się dokumentami o przekazaniu gruntów wydanymi w formie prawem przewidzianej i nie wystąpili do dnia 31.12.1988 r. o uregulowanie stanu prawnego;
21) obsługa dzierżaw gruntów na cele handlowe i rolne, w szczególności:
a) |ogłaszanie przetargów na dzierżawę gruntów,
b) prowadzenie ewidencji gruntów komunalnych przeznaczonych do dzierżawy,
c) zawieranie umów dzierżawnych,
d) sporządzanie wykazów dzierżawców dla celów podatkowych i ściągalności dzierżawnych,
e) wystawianie faktur VAT i rachunków uproszczonych za dzierżawę,
f) kontrola użytkowania dzierżawionych gruntów;
22) prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa wieczystego użytkowania w prawo własności na wniosek osób fizycznych;
23) przygotowywanie dokumentów do aktualizacji opłat rocznych z tytułu wieczystego użytkowania, zarządu i użytkowania;
24) podawanie do publicznej wiadomości zarządzeń państwowego lekarza weterynarii o tymczasowych środkach w celu umiejscowienia chorób zakaźnych;
25) prowadzenie spraw związanych z ochroną roślin:
26) nadzór nad produkcją zwierzęcą;
27) wydawanie zezwoleń na uprawę maku i konopii;
28) prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat adiacenckich;
29) wyrażanie zgody na wejście w teren działek, które nie są objęte zakresem działań Jednostek Organizacyjnych i nie będące terenami publicznymi (tj. drogi, skwery, parki, cmentarze, targowisko, rowy);
30) prowadzenie ewidencji i dokumentacji przekształconych jednostek organizacyjnych Gminy oraz spółek, w których Gmina ma udziały lub akcje;
31) monitoring procesów likwidacyjnych i postępowań upadłościowych przedsiębiorstw komunalnych i spółek prawa handlowego z udziałem Gminy;
32) koordynacja w zakresie zadań właścicielskich w stosunku do spółek, w których Gmina ma udziały lub akcje;
33) analiza wyników gospodarczo-finansowych spółek komunalnych;
34) przygotowywanie okresowych sprawozdań i informacji o działalności spółek komunalnych;
35) współpraca z zarządami i radami nadzorczymi;
36) inicjowanie działań doraźnych np. zwoływanie zgromadzeń wspólników;
37) przygotowywanie projektów dokumentów, w tym uchwał, opinii, informacji na zgromadzenie wspólników;
38) prowadzenie spraw związanych ze zbywaniem udziałów lub akcji Gminy w spółkach prawa handlowego;
39) gromadzenie danych o spółkach, w których Gmina ma udziały lub akcje;
40) obsługa organu wykonawczego (Burmistrza) w zakresie pełnienia funkcji zgromadzenia wspólników w jednoosobowych spółkach Gminy;
41) nadzór właścicielski nad gminnymi instytucjami kultury w zakresie prawidłowości gospodarowania powierzonym mieniem komunalnym;
42) nadzór właścicielski nad mieniem komunalnym Gminy przekazanym w trwały zarząd jednostkom budżetowym;
43) współpraca z merytorycznymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie wnoszenia nieruchomości komunalnych jako wkładów niepieniężnych (aportów) do spółek;
44) współpraca z zarządami spółek w zakresie przygotowania dokumentacyjnego i właściwego przeprowadzenia zgromadzenia wspólników, związanego z wniesieniem nieruchomości komunalnych jako wkładów niepieniężnych (aportów) do spółek;
45) wykonywanie innych zadań zgodnie z właściwością rzeczową wydziału.


   

wstecz