Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta w Kamiennej Górze
Bip - Strona główna

Gmina Miejska

Urząd Miasta

Rada Miasta

Władze Miasta

Gospodarka finansowa

Zarządzenia Burmistrza

Akty prawne

Oświadczenia majątkowe

Gospodarka przestrzenna

Ochrona środowiska

Infrastruktura Miejska

Sprawy Społeczne

Wyniki kontroli wewnętrznych

Wykaz udzielonych dotacji

Dostęp do informacji publicznej

Wybory i referenda

Zgromadzenia publiczne

Lobbing

Oświata »

Rejestry

Budżet obywatelski

Petycje

Ochrona danych osobowych

Wyniki kontroli zewnętrznych

Konsultacje społeczne

Raport o stanie Gminy Miejskiej Kamienna Góra

Nieodpłatna pomoc prawna »

Powszechny Spis Rolny i Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami »

Zgłoszenia naruszeń

Regulamin na słupy i tablice informacyjne

walidacja css walidacja html

Kontrole wewnętrzne 2019: Kontrola administracyjna w Klubie Sportowym-Miejskim Ośrodku Sportów Siłowych i Tężyzny Fizycznej „RELAX”

W dniach od 14.01.2019 r. do dnia 05.02.2019 r. została przeprowadzona kontrola administracyjna w Klubie Sportowym-Miejskim Ośrodku Sportów Siłowych i Tężyzny Fizycznej „RELAX” z siedzibą w Kamiennej Górze przy ul. T. Kościuszki 4 w zakresie prawidłowości wykorzystania dotacji przyznanych organizacji pozarządowej na realizację zadań publicznych: „Aktywnym być to dłużej żyć- elementy treningu siłowego oraz udział w zawodach sportowych dla mieszkańców Kamiennej Góry”- umowa Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r. oraz „Relaks w Relaks-ie: program zajęć sportowych podnoszących kondycję fizyczną dla mieszkańców Kamiennej Góry”- umowa Nr 6/IV/2017 z dnia 05 kwietnia 2017 r. Kontrolę przeprowadziła: inspektor na samodzielnym stanowisku ds. kontroli Urzędu Miasta w Kamiennej Górze Pani Monika Kluczyńska, na podstawie upoważnienia Nr 1/2019 Burmistrza Miasta Kamienna Góra wystawionego zgodnie z §15 ust.1 Regulaminu kontroli wewnętrznej Urzędu Miasta Kamienna Góra. Kontrolę przeprowadzono w oparciu  o art.68 i art 69 ust. 1 i 2 ustawy z dnia  27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2077 z późn.zm.), w związku z § 2 ust.2 Regulaminu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Kamienna Góra i w jednostkach organizacyjnych Gminy Miejskiej Kamienna Góra oraz § 8 w/w umów o realizację zadań publicznych.

 

 

W wyniku przeprowadzonej kontroli administracyjnej, stwierdzono następujące nieprawidłowości w Klubie Sportowym - Miejskim Ośrodku Sportów Siłowych i Tężyzny Fizycznej „RELAX”:

 

1.  Nieprawidłowe wskazanie w ofertach realizacji zadań publicznych oraz w zapisach § 3 ust.1 umowy Nr 6/IV/2017 z dnia 05 kwietnia 2017 r. oraz § 3 ust.1 umowy Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r.                      o realizację zadań publicznych numeru rachunku bankowego Zleceniobiorcy zadania publicznego- Klubu Sportowego Miejski Ośrodek Sportów Siłowych i Tężyzny Fizycznej „RELAX” oznaczając niniejszy jako Nr 20 8395 0001 0003 8205 2019 0002 niezgodnie z umową z dnia 06.02.2009 r. o prowadzenie rachunku bankowego rozliczeniowego zawartą pomiędzy Bankiem Spółdzielczym w Kamiennej Górze a Klubem Sportowym Miejski Ośrodek Sportów Siłowych i Tężyzny Fizycznej „RELAX”.

Zgodnie z umową z dnia 06.02.2009 r. o prowadzenie rachunku bankowego rozliczeniowego w § 2 ust. 1 określono, iż prowadzony jest na rzecz Klubu Sportowego rachunek pomocniczy to rachunek Nr 20 8395 0001 0003 8205 2019 0003 (nazwa rachunku: dotacja celowa Gminy Miejskiej Kamienna Góra, szkolenie oraz organizacja imprez sportowych w sportach siłowych).

 

2. Brak na dowodach księgowych pokrytych ze środków dotacji oraz innych środków finansowych dotyczących realizacji zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 6/IV/2017 z dnia 05 kwietnia 2017 r. oraz umowy Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r., odpowiednio opisanych w treści protokołu kontroli SSK.1711.P-1.2019 precyzyjnego opisu dowodu księgowego poprzez niewskazanie umowy o realizację zadania publicznego tj. umowa Nr 6/IV/2017 z dnia 05 kwietnia 2017 r. lub odpowiednio umowa Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r. jako podstawy w ramach, której wykorzystane zostały środki finansowe dotacji i inne środki finansowe.

 

3. Brak określenia na listach płac: Nr 10/2017 za miesiąc październik 2017 r., Nr 11/2017 za miesiąc listopad 2017 r., oraz Nr 12/2017 za grudzień 2017 r., pokrytych z innych środków finansowych w ramach realizacji zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 6/IV/2017 z dnia 05 kwietnia 2017 r.daty ich wystawienia niezgodnie z art.21 ust. 1 ustawy z dnia 24 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz.1047 z późn.zm.), w związku z § 6 ust. 4 umowy Nr 6/IV/2017 z dnia 05 kwietnia 2017 r.

 

4. Nieprawidłowe oznaczenia na fakturach za abonament TVK oraz internet, odpowiednio opisanych w treści protokołu kontroli SSK. 1711.P-1.2019, pokrytych ze środków własnych Klubu w ramach realizacji zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 6/IV/2017 z dnia 05 kwietnia 2017 r. oraz umowy Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r. numeru NIP nabywcy tj. Miejskiego Ośrodka Sportów Siłowych i Tężyzny Fizycznej „RELAX”, oznaczając niniejszy jako: 614 140 40 07 niezgodnie ze stanem faktycznym  i prawnym, w związku z art.106e, art. 106j ust. 1 pkt 5 i ust. 2, art. 106k ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j Dz. U. z 2017 r., poz.1221 z późn.zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 3 grudnia 2013 r. w sprawie wystawiania faktur (Dz. U. z 2013 r. poz. 1485 ze zm.).

 

5. Dokonanie zapłaty za faktury za usługi abonamentu TVK i internet, pokryte ze środków własnych Klubu w ramach realizacji zadań publicznych wykonywanych na podstawie umowy Nr 6/IV/2017 z dnia 05 kwietnia 2017 r. oraz umowy Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r., w formie gotówki niezgodnie ze sposobem zapłaty oznaczonym w treści dowodów księgowych oraz art.106e, w związku z art.106j ust. 1 pkt 5 i ust. 2 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j Dz. U. z 2017 r., poz. 1221 z późn.zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 3 grudnia 2013 r. w sprawie wystawiania faktur (Dz. U. z 2013 r. poz. 1485 ze zm.).

 

6. Zapłata zobowiązania wynikającego z fa VAT FS/437/2017 z dnia 23.08.2017 r. za zakup sprzętu sportowego na łączną kwotę 10.714,80 zł, w tym w kwocie 9.485,00 zł pokryte ze środków dotacji udzielonej przez Gminę Miejską Kamienna Góra na podstawie umowy Nr 5/II/2017 r. z dnia 10 lutego 2017 r. po terminie płatności wynikającym z treści niniejszego dowodu księgowego niezgodnie z art.44 ust. 3 pkt.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz.2077 z późn.zm.).

 

7. Nieprawidłowe uwzględnienie w rozliczeniu zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r. składki ZUS w kwocie 656,32 zł pokrytej ze środków własnych Klubu, udokumentowanej listą płac Nr 01/2017 za miesiąc styczeń 2017 r. jakozobowiązania za pełen okres od 01.01.2017r. do 31.01.2017r. niezgodny z początkowym terminem realizacji zadania publicznego oraz początkowym terminem właściwym dla poniesienia wydatków z innych środków finansowych (tj. od 09.01.2017 r.) stosownie do zapisów § 2 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 oraz § 2 ust. 3 i 4 umowy Nr 5/II/2017 z  dnia 10 lutego 2017 r.

   Biorąc powyższe pod uwagę, uwzględnieniu w rozliczeniu w/w zadania publicznego podlega składka ZUS za okres od 09.01.2017 r. do 31.01.2017 r. w kwocie 486,96 zł pokryta ze środków własnych Klubu.

 

8. Nieprawidłowe uwzględnienie w rozliczeniu zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r. wynagrodzeń trenera i instruktora w łącznej w kwocie  3.200,00 zł (brutto), pokrytych ze środków własnych Klubu, udokumentowanej listą płac Nr 01/2017 za miesiąc styczeń 2017 r. jakozobowiązania za pełen okres od 01.01.2017r. do 31.01.2017r. niezgodny z początkowym terminem realizacji zadania oraz początkowym terminem właściwym dla poniesienia wydatków z innych środków finansowych tj. od dnia 09.01.2017 r. stosownie do zapisów § 2 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 oraz § 2 ust. 3 i 4 umowy Nr 5/II/2017 z  dnia 10 lutego 2017 r.

 

    Biorąc powyższe pod uwagę, uwzględnieniu w rozliczeniu w/w zadania publicznego podlegają wydatki z tytułu wynagrodzenia trenera i instruktora za okres od 09.01.2017 r. do 31.01.2017 r. w kwocie 2.374,16 zł (brutto),pokryte ze środków własnych Klubu.

 

9. Nieprawidłowe oznaczenie w sprawozdaniu końcowym z wykonania zadania publicznego, realizowanego na podstawie umowy Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r. dat zapłatyw stosunku do wynagrodzenia trenera- instruktora w kwocie 1.599,53 zł (netto) z listy płac Nr 08/2017 oraz Nr 09/2017, wypłaconych przelewem oznaczając niniejsze jako 31.08.2017r. i 30.09.2017r. niezgodnie z datami faktycznie dokonanych wypłat, potwierdzonych odpowiedniowyciągami bankowymi: WB Nr 30 z  dnia 01.09.2017 r. - wypłata za miesiąc 08/2017 oraz WB Nr 32 dnia 26.09.2017 r. - wypłata za miesiąc 09/2017 r.

 

10.  Brak numeru na fakturze z dnia 01.04.2017 r. z tytułu opłat startowych na łączną kwotę 60,00 zł, pokrytej ze środków własnych Klubu w ramach realizacji zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r.niezgodnie z § 3 pkt 3, w związku z § 3 pkt 1 lit.b rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 3 grudnia 2013 r. w sprawie wystawiania faktur (Dz. U. z 2013 r. poz. 1485 ze zm.).

 

11. Nieprawidłowe uwzględnienie w rozliczeniu zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r. jako kosztów sklasyfikowanych w poz. I.6. (koszty związane z zakupem niezbędnych suplementów), pozycji 1, 2 i 3 wynikających z faktury VAT Nr FS-3202/17/NBH z dnia 08.03.2017 r. na łączną kwotę 103,00 zł- dokumentujących zakup opasek na kwotę 30,92 zł, pokrytych ze środków własnych Klubu stosownie do zapisów § 2 ust.3 i 4, w związku  z §1 ust.5 umowy Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r.

 

12. Nieprawidłowe uwzględnienie w rozliczeniu zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r. jako kosztów sklasyfikowanych w poz.I.6. (koszty związane z zakupem niezbędnych suplementów) faktury fa VAT Nr 98/2017 z dnia 07.04.2017 r. zakup SBD neopren kolana (opaska neoprenowa) na łączną kwotę 350,00 zł, pokrytej ze środków własnych Klubu niezgodnie z treścią w/w dowodu księgowego oraz zawartym na nim opisie wskazującym, iż dokumentuje on koszt merytoryczny związany ze sprzętem indywidualnym dla zawodników stosownie do zapisów § 2 ust.3 i 4, w związku z §1 ust.5 umowy Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r.

 

13. Nieprawidłowe uwzględnienie w rozliczeniu zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r. jako kosztów sklasyfikowanych w poz.I.6. (koszty związane z zakupem niezbędnych suplementów), pozycji od 1 do 7fa VAT Nr FS-4993/17/NBH z dnia 10.04.2017 r.  na łączną kwotę 90,10 zł, dokumentujących zakup opasek na kwotę 36,08 zł, pokrytych ze środków własnych Klubustosownie do zapisów § 2 ust.3 i 4, w związku z §1 ust.5 umowy Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r.

 

14. Błędne określenie w raporcie kasowym Nr 4/2017 za okres od 01.04.2017 r. do 30.04.2017 r. w poz. 11 numeru faktury oznaczając niniejszą jako fa VAT 284700390/04/17 na kwotę 35,40 zł niezgodnie ze stanem faktycznym i treścią dowodu księgowego tj. fa VAT NR 284700462/04/17 z dnia 25.04.2017 r. na łączną kwotę 35,40 zł, w związku z art.22 ust.1 oraz art.24 ust.1-3 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1047 z późn.zm.).

 

15. Nieprawidłowe uwzględnienie w rozliczeniu zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r. jako kosztów sklasyfikowanych w poz. 1.6 (koszty związane z zakupem niezbędnych suplementów), wynikających zfaktury fa VAT 3211/CZ/2017 z dnia 09.05. 2017 r. zakup leginsów na łączną kwotę 129,00 zł pokrytych ze środków własnych Klubu niezgodnie z treścią w/w dowodu księgowego oraz zawartym na nim opisie wskazującym, iż dokumentuje on koszt merytoryczny związany ze sprzętem indywidualnym dla zawodników stosownie do zapisów § 2 ust.3 i 4, w związku z §1 ust.5 umowy Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r.

 

16. Nieprawidłowe uwzględnienie w rozliczeniu zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r. faktury VAT Nr U/08/25/2803039/0160117R z dnia 10.01.2017 r. opłata za energię elektryczną na łączną kwotę 686,82 zł pokrytej ze środków własnych Klubu jakozobowiązania za okres od 16.11.2016 r. do 09.01.2017r.  niezgodny z początkowym terminem realizacji zadania oraz początkowym terminem właściwym dla poniesienia wydatków z innych środków finansowych tj. od dnia 09.01.2017 r. stosownie do zapisów § 2 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 oraz § 2 ust. 3 i 4 umowy Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r.

   Biorąc powyższe pod uwagę, uwzględnieniu w rozliczeniu w/w zadania publicznego,wyłączając okres od dnia 16.11.2016 r. do 08.01.2017 r. podlega kwota 12,72 zł, pokryta ze środków własnych Klubu.

 

17. Dokonanie zapłaty za faktury wystawione za opłatę za energię elektryczną, pokryte ze środków własnych Klubu w ramach realizacji zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r., w formie gotówki niezgodnie ze sposobem zapłaty oznaczonym w treści dowodów księgowych oraz art.106e, w związku z art.106j ust. 1 pkt 5 i ust. 2, art.106k ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j Dz. U. z 2017 r., poz. 1221 z późn.zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 3 grudnia 2013 r. w sprawie wystawiania faktur (Dz. U. z 2013 r. poz. 1485 ze zm.).

 

18. Nieprawidłowe uwzględnienie w rozliczeniu zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 5/II/2017 z  dnia 10 lutego 2017 r. fa VAT Nr FV/SB/000434/2017 z dnia 31.01.2017 r. opłata za wodę i odprowadzanie ścieków na łączną kwotę 51,49 zł, pokrytej ze środków własnych Klubu jako dokumentującej zobowiązanie za okres od 27.12.2016r. do 31.01.2017r., niezgodny z początkowym terminem realizacji zadania oraz początkowym terminem właściwym dla poniesienia wydatków z innych środków finansowych tj. od dnia 09.01.2017 r. stosownie do zapisów § 2 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 oraz § 2 ust. 3 i 4 umowy Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r.

Biorąc powyższe pod uwagę, uwzględnieniu w rozliczeniu podlega kwota 32,90 zł za okres od 09.01.2017 r. do 31.01.2017 r, pokryta ze środków własnych Klubu.

 

19. Dokonanie zapłaty za fakturydotyczące opłaty za wodę i odprowadzanie ścieków, pokrytych ze środków własnych Klubu w ramach realizacji zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r. w formie gotówki niezgodnie ze sposobem zapłaty oznaczonym w treści dowodów księgowych oraz art. 106e, w związku z art.106j ust. 1 pkt 5 i ust. 2, art.106k ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j Dz. U. z 2017 r., poz. 1221 z późn.zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 3 grudnia 2013 r. w sprawie wystawiania faktur (Dz. U. z 2013 r. poz. 1485 ze zm.).

 

20. Nieprawidłowe wykazanie w sprawozdaniu końcowym z wykonania zadania publicznego, realizowanego na podstawie umowy Nr  5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r. w poz.107 opłaty za odpady komunalne w łącznej kwocie 173,06 zł jako pokrytej ze środków własnych Klubu niezgodnie z potwierdzeniem przelewu z dnia 06.02.2017 r. (wyciąg bankowy Nr 6 z dnia 06.02.2017r.), dokumentującym opłatę za odpady komunalne za miesiąc maj 2016 r. w kwocie 92,33 zł, w związku z początkowym z terminem realizacji zadania oraz początkowym terminem właściwym dla poniesienia wydatków z innych środków finansowych tj. od dnia 09.01.2017 r. oraz stosownie do zapisów § 2 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 oraz § 2 ust. 4 umowy Nr 5/II/2017 z  dnia 10 lutego 2017 r.

Biorąc powyższe pod uwagę, uwzględnieniu w rozliczeniu podlega kwota 80,73 zł, dotycząca opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za miesiąc luty 2017 r., pokryta ze środków własnych Klubu.

 

21. Zapłata zobowiązań wynikających z faktur: fa VAT FV/SB/004260/2017 z dnia 31.07.2017 r. i fa FV/SB/006232/2017 z dnia 31.10.2017r. opłata abonamentowa 4,00 zł, z naruszeniem terminów wynikających z w/w dowodów księgowych niezgodnie z art.7 ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (t.j.Dz. U. z 2016 r., poz. 684 z późn.zm.), w związku z art. 481 § 1 Kodeksu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 459 ze zm.).

 

22. Nieprawidłowe oznaczenie na fakturach z tytułu zaliczki za gaz, nabywcy jakoKlub Sportowy Relax Iwo Sobczyk niezgodnie z art.106e, w związku z art.106j ust. 1 pkt 5 i ust. 2, art.106k ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1221 z późn.zm.) oraz wypisem z KRS 0000111023 wskazującym nazwę podmiotu jako: „Klub Sportowy- Miejski Ośrodek Sportów Siłowych i Tężyzny Fizycznej „RELAX”.

 

23. Nieprawidłowe uwzględnienie w rozliczeniu zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r. jako kosztów sklasyfikowanych w poz.I.7. (koszty utrzymania obiektów sportowych), poz.1 z fa VAT Nr 91068/8045/2017 z dnia 12.11.2017 r. zakup artykułów remontowych na łączną kwotę 99,95 zł,za zakup sekatora teleskopowego na łączną kwotę 79,97 zł, stosownie do zapisów § 2 ust.3 i 4, w związku z §1 ust.5 umowy Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r.

 

24. Nieprawidłowe przyjęcie do rozliczenia i wykazanie w sprawozdaniu końcowym z realizacji zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r., w zestawieniu faktur, rachunków w poz.215 opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na kwotę 80,73 zł, z datą wystawienia dokumentu księgowego i datą zapłaty oznaczoną jako 01.11.2017 r. niezgodnie ze stanem faktycznym tj. brakiem w/w dowodu księgowego i udokumentowaniem niniejszego wydatku stosownie do zapisów § 6 ust. 1 i 4 umowy Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r.

 

25. Nieprawidłowe uwzględnienie w rozliczeniu zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r. polisy ubezpieczeniowej Nr 908553060565 z dnia 01.02. 2017 r. na łączną kwotę 1.015,00 zł, pokrytej ze środków własnych Klubu, jako zobowiązania obejmującego okres od 02.02.2017r. do 01.02.2018 r., zatem okres od dnia 01.01.2018 r. do 01.02.2018 r. niezgodny z końcowym terminem realizacji zadania oraz końcowym terminem właściwym dla poniesienia wydatków z innych środków finansowych tj. do dnia 31.12.2017 r. stosownie do zapisów § 2 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 oraz § 2 ust. 4 umowy Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r.

Biorąc powyższe pod uwagę, uwzględnieniu podlega kwota 930,42 zł, pokryta ze środków własnych Klubu obejmująca okres od 02.02.2017 r. do 31.12.2017 r.

 

 

W związku z wyżej wymienionymi nieprawidłowościami zarządza się, ich usunięcie  w następujący sposób:

 

Ad.1. Prawidłowe oznaczanie w ofertach realizacji zadania publicznego oraz zawartych umowach o realizację zadania publicznego numeru rachunku bankowego Zleceniobiorcy zadania publicznego właściwego do przekazania środków finansowych zgodnie z zawartą przez Zleceniobiorcę umową rachunku bankowego stosownie do zapisów załącznika Nr 3 do rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016 r. poz. 1300 ze zm.).

 

Ad.2. Zamieszczanie na dowodach księgowych pokrytych ze środków dotacji oraz innych środków finansowych kompleksowego opisu dowodu, z precyzyjnym oznaczeniem umowy o realizację zadania publicznego, będącej podstawą w ramach, której wykorzystywane są środki finansowe dotacji i inne środki finansowe stosownie do zapisów załącznika Nr 3 do rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016 r. poz. 1300 ze zm.).

 

Ad.3. Określanie na dowodach księgowych, w tym listach płac dokumentujących wydatki pokryte w ramach realizacji zadania publicznego daty wystawienia dowodu zgodnie z art.21 ust. 1 ustawy z dnia 24 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz.395 z późnz.zm.).

 

Ad.4. Sprostowanie na fakturach za abonament TVK oraz internet, pokrytych ze środków własnych Klubu w ramach realizacji zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 6/IV/2017 z dnia 05 kwietnia 2017 r. oraz umowy Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r. numeru NIP nabywcy tj. Miejskiego Ośrodka Sportów Siłowych i Tężyzny Fizycznej „RELAX”, oznaczając niniejszy jako: 614 130 30 07 zgodnie ze stanem faktycznym i prawnym, poprzez wystawienie noty korygującej zgodnie z art. 106k ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j Dz.U. z 2018 r., poz.2174 z późn.zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 3 grudnia 2013 r. w sprawie wystawiania faktur (Dz. U. z 2013 r. poz. 1485 ze zm.).

 

Ad.5. Sprostowanie formy zapłaty na fakturach za usługi abonamentu TVK i internet, pokrytych ze środków własnych Klubu w ramach realizacji zadań publicznych wykonywanych na podstawie umowy Nr 6/IV/2017 z dnia 05 kwietnia  2017 r. oraz umowy Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r., z przelewu na gotówkę poprzez wystawienie faktur korygujących zgodnie z art.106j ust. 1 pkt 5 i ust. 2 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j Dz. U. z 2018 r., poz. 2174 z późn.zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 3 grudnia 2013 r. w sprawie wystawiania faktur (Dz. U. z 2013 r. poz. 1485 ze zm.).

 

Ad.6. Przestrzeganie terminów zapłaty wynikających z dowodów księgowych, pokrytych ze środków dotacji w ramach realizacji zadania publicznego zgodnie z art.44 ust. 3 pkt.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz.2077 z późn.zm.).

Ad.7, 8, 16, 18, 20 i 25. Uwzględnianie w rozliczeniu zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy o realizację zadania publicznego zawartej pomiędzy Gminą Miejską Kamienna Góra a Miejskim Ośrodkiem Sportów Siłowych i Tężyzny Fizycznej „RELAX” w Kamiennej Górze, wydatków pokrytych z innych środków finansowych mieszczących się w terminie realizacji zadania publicznego oraz poniesionych w terminie właściwym dla ich wydatkowania określonym w zapisach umowy o realizację zadania publicznego, zawartej stosownie do zapisów załącznikiem Nr 3 do rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016 r. poz.1300 ze zm.).

Ad.9. Prawidłowe oznaczanie w sprawozdaniu końcowym z realizacji zadania publicznego dat zapały za  dowody księgowe, w szczególności dotyczących terminów wypłat wynagrodzenia trenera- instruktora zgodnie z dowodami potwierdzającymi faktyczne dokonanie zapłaty.

Ad.10. Sprostowanie faktury z dnia 01.04.2017 r. za opłatę startową na łączną kwotę 60,00 zł, w zakresie wskazania numeru faktury zgodnie z art. 106j ust. 1 pkt 5, w związku z art.106k ustawy z dnia ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j Dz. U. z 2018 r., poz. 2174 z późn.zm.) oraz § 3 pkt.3 oraz § 3 pkt 1 lit.b rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 3 grudnia 2013 r. w sprawie wystawiania faktur (Dz. U. z 2013 r. poz. 1485 ze zm.).

Ad.11,12,13,15,23. Prawidłowe uwzględnianie w rozliczeniu zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy o realizację zadania publicznego wydatków dokumentujących dany koszt merytoryczny zgodnie z opisem poszczególnego rodzaju kosztów zawartym, na dowodzie księgowym dokumentującym dany koszt oraz w ofercie i załącznikach do umowy, będących integralną częścią umowy w ustalonym końcowym brzmieniu stosownie do zapisów rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016 r. poz.1300 ze zm.).

Ad.14. Prawidłowe określanie w raporcie kasowym numeru faktury zgodnie ze stanem faktycznym i treścią dowodu księgowego stosownie do art.22 ust.1,w związku z art.24 ust.1-3 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 395 z późn.zm.).

Ad.17 i 19. Sprostowanie na fakturach za opłatę za energię elektryczną oraz fakturach- opłaty za wodę i odprowadzane ścieków, pokrytych ze środków własnych Klubu w ramach realizacji zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r. sposobu zapłaty z przelewu na gotówkę poprzez wystawienie faktur korygujących zgodnie z art.106j ust. 1 pkt 5 i ust. 2 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarówi usług (t.j Dz. U. z 2018 r., poz. 2174 z późn.zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 3 grudnia 2013 r. w sprawie wystawiania faktur (Dz. U. z 2013 r. poz. 1485 ze zm.).

Ad.21. Przestrzeganie terminów zapłaty zobowiązań wynikających w dowodów księgowych rozliczonych w ramach realizacji zadania publicznego, pokrytych ze środków własnych Klubu zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz.118 z późn.zm.), w związku z art. 481§ 1 Kodeksu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1025 z późn.zm.).

Ad.22. Sprostowanie na fakturach z tytułu zaliczki za gaz w ramach realizacji zadnia publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r. nazwy nabywcy na: Klub Sportowy- Miejski Ośrodek Sportów Siłowych i Tężyzny Fizycznej „RELAX” zgodnie z art.106j ust. 1 pkt 5 i ust. 2, art.106k ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1221 z późn.zm.) oraz wypisem z KRS 0000111023 wskazującym nazwę podmiotu jako: „Klub Sportowy- Miejski Ośrodek Sportów Siłowych i Tężyzny Fizycznej „RELAX”.

Ad.24. Uwzględnianie w rozliczeniu i wykazywanie w sprawozdaniu końcowym z realizacji zadania publicznego wydatków udokumentowanych dowodami księgowymi zgodnie z wymogami art. 21 ustawy z  dnia  29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 395 z późn.zm.) oraz zapisami załącznika Nr 3 do rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016 r. poz.1300 ze zm.)

 

Ponadto, biorąc powyższe pod uwagę, w związku z wejściem w życie z dniem 29 października 2018 r.  rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057) oraz zapisami § 2 niniejszego rozporządzenia w stosunku do zadań publicznych realizowanych na podstawie konkursów ofert ogłoszonych po dniu 1 marca 2019 r. stosuje się przepisy wyżej wymienionego rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.

 

 

 

Na podstawie § 8 ust. 5 umów o realizację zadań publicznych tj. umowa  Nr 6/IV/2017  z dnia 05 kwietnia 2017 r. oraz umowy Nr 5/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r. Zleceniobiorca zadania publicznego jest zobowiązany w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania wystąpienia pokontrolnego do powiadomienia Burmistrza Miasta Kamienna Góra o sposobie wykonaniu wyżej wymienionych wniosków lub o przyczynach ich nie wykonania.


   

wstecz