Samodzielne stanowisko ds. kontroli |
|||
Imię i Nazwisko | Nr pokoju | Telefon | |
Monika Kluczyńska |
303 | 75/6455132 |
monika.kluczynska@kamiennagora.pl |
Do zakresu działania samodzielnego stanowiska ds. kontroli i nadzoru właścicielskiego należy:
1) opracowywanie planów kontroli i przedkładanie ich Burmistrzowi do akceptacji;
2) przeprowadzanie kontroli zgodnie z przyjętym planem lub przeprowadzanie kontroli pozaplanowych, realizowanych na podstawie poleceń Burmistrza;
3) sporządzanie protokołów z przeprowadzanych kontroli i zawieranie w nich ustaleń dotyczących:
a) przyczyn niedociągnięć oraz osób odpowiedzialnych za ich spowodowanie,
b) przesłanek sprawnej realizacji powierzonych zadań i osób wykazujących inicjatywę w tworzeniu i wdrażaniu rozwiązań podnoszących poziom sprawności realizacji zadań Urzędu;
4) opracowanie zaleceń pokontrolnych (wystąpień pokontrolnych) oraz sprawowanie nadzoru w zakresie terminowości realizacji zaleceń pokontrolnych;
5) kontrola systemów, w tym systemów finansowych w Urzędzie oraz w jednostkach organizacyjnych Gminy, w ramach prowadzonej kontroli;
6) ocena wiarygodności i rzetelności informacji, zarówno finansowych jak i innych;
7) ocena kontrolowanej działalności z punktu widzenia między innymi zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi, skuteczności i efektywności działania, wiarygodności sprawozdań, ochrony zasobów, przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania, efektywności i skuteczności przepływu informacji;
8) prowadzenie rejestrów dokonywanych kontroli niezbędnych do dokumnetowani procesu przeprowadzonych kontroli;
9) koordynowanie działalności kontroli wewnętrznych z Komisją Rewizyjną Rady;
10) zabezpieczenie dowodów i przygotowanie materiałów kwalifikujących sprawę do skierowania na drogę postępowania prokuratorskiego lub sądowego;
11) sporządzanie rocznych sprawozdań z przeprowadzonych kontroli oraz realizacji planu kontroli z uwzględnieniem rodzajów przeprowadzonych kontroli, przedmiotu kontroli oraz wyników kontroli, w tym ujawnionych nieprawidłowości oraz przedkładanie ich Burmistrzowi do akceptacji;
12) dokonywanie kontroli sprawdzającej (kontrola wykonania zaleceń pokontrolnych);
13) systematyczna ocena systemu kontroli zarządczej i przedstawianie Burmistrzowi propozycji zmian w jego funkcjonowaniu;
14) przedkładania Burmistrzowi sprawozdania rocznego z przeprowadzonych kontroli za rok ubiegły;
15) wykonywanie innych zadań zgodnie z właściwością rzeczową stanowiska.