W dniach od 21.12.2011 r. do 22.12.2011 r. została przeprowadzona kontrola sprawdzająca w Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze w zakresie realizacji wydatków z tytułu wynagrodzeń osobowych pracowników, wydatków z tytułu zawieranych umów cywilnoprawnych oraz wydatków z tytułu delegacji krajowych za I kwartał 2010 r. ze szczególnym uwzględnieniem kontroli techniki prowadzenia akt osobowych oraz ewidencji czasu pracy w oparciu harmonogramy czasu prac pracowników zatrudnionych w niepełnym wymiarze. Kontrolę przeprowadzili: - Kierownik Wydziału Kontroli i Nadzoru Właścicielskiego Pani Grażyna Bukowska oraz podinspektor ds. kontroli wewnętrznej Monika Kluczyńska na podstawie upoważnienia Nr 31/2011 i Nr 32/2011 Burmistrza Miasta Kamienna Góra wystawionych zgodnie z § 15 ust.1 Regulaminu kontroli wewnętrznej Urzędu Miasta Kamienna Góra.
Kontrolę przeprowadzono w oparciu o art.68 ust.1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240) oraz § 2 ust.2 w związku z § 9 ust.3 pkt.4 Regulaminu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Kamienna Góra i w jednostkach organizacyjnych Gminy Miejskiej Kamienna Góra.
W wyniku przeprowadzonej kontroli sprawdzającej, stwierdzono następującą nieprawidłowość w Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze i zarządzono usunięcie ich w następujący sposób:
Ad.1. Uzupełnienie zapisów załącznika Nr 1 do Zarządzenia Nr 8/2010 Dyrektora Muzuem Tkactwa Dolnośląskiego w Kamiennej Górze w sprawie zaktualizowania zapisów Instrukcji obiegu dokumentów o wykaz oraz wzory podpisów osób dysponujących zastępstwem do dokonywania kontroli mertorycznej i formalno – rachunkowej dowodów finansowo- księgowych oraz dowodów kasowych w celu zapewnienia bezkolizyjnej, prawidłowej i rzetelnej kontroli dowodów.
Biorąc powyższe pod uwagę kontrolujący podkreślają, iż w przypadku wystąpienia różnych zdarzeń losowych (np. przebywanie na zwolnieniu lekarskim) czy korzystania przez jedną z osób upoważnionych do dokonywania kontroli dowodów księgowych, niemożliwe staję się prawidłowe dokonanie wyżej wymienionego procesu.
Na podstawie § 31 Regulaminu kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Kamienna Góra zatwierdzonego Zarządzeniem Nr 11/10 Burmistrza Miasta Kamienna Góra z dnia 06 stycznia 2010 r. Kierownik jednostki kontrolowanej w ciągu 30 dni od daty otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego zawiadomi Burmistrza Miasta Kamienna Góra o wykonaniu wyżej wymienionych wniosków lub o przyczynach ich nie wykonania.