Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta w Kamiennej Górze
Bip - Strona główna

Gmina Miejska

Urząd Miasta

Rada Miasta

Władze Miasta

Gospodarka finansowa

Zarządzenia Burmistrza

Akty prawne

Oświadczenia majątkowe

Gospodarka przestrzenna

Ochrona środowiska

Infrastruktura Miejska

Sprawy Społeczne

Wyniki kontroli wewnętrznych

Wykaz udzielonych dotacji

Dostęp do informacji publicznej

Wybory i referenda

Zgromadzenia publiczne

Lobbing

Oświata »

Rejestry

Budżet obywatelski

Petycje

Ochrona danych osobowych

Wyniki kontroli zewnętrznych

Konsultacje społeczne

Raport o stanie Gminy Miejskiej Kamienna Góra

Nieodpłatna pomoc prawna »

Powszechny Spis Rolny i Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami »

Zgłoszenia naruszeń

Regulamin na słupy i tablice informacyjne

walidacja css walidacja html

Kontrole wewnętrzne 2019: Kontrola administracyjna w Klubie Sportowym „Contender”

            W dniach od 10.04.2019 r. do 10.05.2019 r. została przeprowadzona kontrola administracyjna w Klubie Sportowym „Contender” z siedzibą w Kamiennej Górze, przy ul. Jeleniogórskiej 30A w zakresie prawidłowości wykorzystania dotacji przyznanej organizacji pozarządowej na realizację zadań publicznych pod nazwą: „Szkolenie i udział w zawodach sportowych mieszkańców Gminy Miejskiej Kamienna Góra w zakresie sportów walki”- umowa NR 18/III/2018/SP z dnia 20 marca 2018 r. oraz „Sztuki walki jako alternatywa uzależnień. Szkolenie z zakresu sztuk walki dla mieszkańców miasta Kamienna Góra” - umowa Nr 5/IV/2018/SP z dnia 04 kwietnia 2018 r. Kontrolę przeprowadziła: inspektor na samodzielnym stanowisku ds. kontroli Urzędu Miasta w Kamiennej Górze Pani Monika Kluczyńska, na podstawie upoważnienia Nr 3/2019 Burmistrza Miasta Kamienna Góra, wystawionego zgodnie z §15 ust.1 Regulaminu kontroli wewnętrznej Urzędu Miasta Kamienna Góra. Kontrolę przeprowadzono w oparciu o art. 68  i art. 69 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz.2077 z późn.zm.), w związku z § 8 wyżej wymienionych umów o realizację zadań publicznych oraz § 2 ust.2 Regulaminu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Kamienna Góra i w jednostkach organizacyjnych Gminy Miejskiej Kamienna Góra.

 

W wyniku przeprowadzonej kontroli administracyjnej, stwierdzono następujące nieprawidłowości  w Klubie Sportowym „Contender” w Kamiennej Górze:

 

1. Nieprawidłowe wskazanie w zapisach § 12 pkt 7 Statutu Klubu Sportowego „Contender” Kamienna Góra w ramach celów realizowanych przez Klub uprawianie sportu kwalifikowanego, organizowanie i prowadzenia współzawodnictwa sportowego w ramach sportu kwalifikowanego w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o sporcie kwalifikowanym niezgodnie z art. 93 pkt 2 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2016 r. poz.176 z późn.zm.).

Zgodnie z wyżej wymienionym art. 93 pkt 2 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 176 z późn.zm.) ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o sporcie kwalifikowany (Dz. U. z 2005 r. Nr 155, poz. 1298 z późn.zm.) zawierająca definicję sportu kwalifikowanego została uchylona z dniem 16 października 2010 r.

 

Wyżej wymieniona nieprawidłowość wystąpiła, pomimo zalecenia pokontrolnego zawartego w pkt 1 wystąpienia pokontrolnego SKK.1711.W-10.2017 z dnia 13 grudnia 2017 r. (data doręczenia 18.12.2017 r.) oraz zobowiązania Prezesa Klubu Sportowego „Contender” zawartego w odpowiedzi na wystąpienie pokontrolne z dnia 02.01.2017 r. w zakresie usunięcia wszelkich nieprawidłowości zgodnie z zaleceniami, w tym wyżej opisanych.

 

2.  Nieprawidłowe powołanie się w zapisach Polityki rachunkowości Klubu Sportowego „Contender” na nieobowiązujący akt wykonawczy regulujący zasady powadzenia rachunkowości w klubie tj. rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 15 listopada 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości dla niektórych jednostek niebędących spółkami handlowymi, nieprowadzącymi działalności gospodarczej (Dz. U. z 2001 r. Nr 137, poz. 1539).

Wyżej wymienione rozporządzenie zostało uchylone z dniem 05 września 2014 r. na podstawie art.1 pkt 13 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zmianie ustawy o rachunkowości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1100).

 

Wyżej wymieniona nieprawidłowość wystąpiła, pomimo zalecenia pokontrolnego zawartego w wystąpieniu pokontrolnym SKK.1711.W-10.2017 z dnia 13 grudnia 2017 r. (data doręczenia 18.12.2017 r.) w zakresie aktualizacji podstaw prawnych Zasad polityki rachunkowości Klubu Sportowego „Contender” oraz zobowiązania Prezesa Klubu Sportowego, zawartego w odpowiedzi na wystąpienie pokontrolne z dnia 02.01.2017 r. w zakresie usunięcia wszelkich nieprawidłowości zgodnie z zaleceniami, w tym wyżej opisanych.

 

3. Nieprawidłowe wpisanie w kalkulacji przewidywanych kosztów na rok 2018, stanowiących załącznik do umowy Nr 18/III/2018/SP z dnia 20 marca 2018 r. w rubryce koszt całkowity (w zł), dotyczącej kosztu merytorycznego I.1.sprzęt sportowy kwoty 32.000,00 zł niezgodnie z danymi (wyliczeniami) rachunkowymi i kosztami składającymi się na niniejszy koszt całkowity tj. z wnioskowanej dotacji: 30.000,00 zł oraz z innych środków finansowych: 4.000,00 zł.

 

4. Nieprawidłowe określenie w sprawozdaniu końcowym z wykonania zadania publicznego, realizowanego na podstawie umowy Nr 18/III/2018/SP z dnia 20 marca 2018 r., w części II.2. Rozliczenie ze względu na źródło finansowania zadania publicznego, w rubryce „faktycznie poniesione wydatki” danych kwotowych (w zł) niezgodnych z danymi wynikającymi z dowodów księgowych dokumentujących poszczególne rodzaje kosztów, wykazanych w zestawieniu rachunków, faktur do sprawozdania końcowego oraz nieprawidłowych wartości udziału procentowego kwoty dotacji do całkowitych kosztów zadania (jako 59,70%) oraz procentowego udziału innych środków finansowych do otrzymanej kwoty dotacji (podając także niniejsze bez dokładności do dwóch miejsc po przecinku jako 67,5%) niezgodnie z załącznikiem Nr 5 do rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej    z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016 r. poz. 1300 ze zm.).

   Uwzględniając powyższe wartość udział procentowego kwoty dotacji do całkowitych kosztów zadania powinna wynieść 58,52%, a procentowy udział innych środków finansowych do otrzymanej kwoty dotacji-70,88%.

 

   Wyżej wymieniona nieprawidłowość tego samego typu wystąpiła, pomimo zalecenia pokontrolnego zawartego w pkt 3 wystąpienia pokontrolnego SKK.1711.W-10.2017 z dnia 13 grudnia 2017 r. (data doręczenia 18.12.2017r.) oraz zobowiązania Prezesa Klubu Sportowego „Contender” zawartego w odpowiedzi na wystąpienie pokontrolne z dnia 02.01.2017 r. w zakresie usunięcia wszelkich nieprawidłowości zgodnie z zaleceniami, w tym wyżej opisanej.

 

5. Zapłata zobowiązania wynikającego z dowodu księgowego Nr 1/9/2018 z dnia 03.09.2018 r. HIGHTYPE sp. z o.o. Wrocław zakup sprzętu sportowego na łączną kwotę 400,00 zł, pokrytego w całości ze środków dotacji udzielonej na podstawie umowy Nr 18/III/2018/SP z dnia 20 marca 2018 r. po terminie określonym w niniejszym dowodzie niezgodnie z art.44 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2077 ze zm.).

 

6. Nieprawidłowe wpisanie w zestawieniu faktur (rachunków) do sprawozdania końcowego z wykonywania zadania (korekta sprawozdania):

1) w stosunku do zadania realizowanego na podstawie umowy Nr 18/III/2018/SP z dnia 20 marca 2018 r.:

- w poz.11, I. koszty merytoryczne daty wystawienia dokumentu księgowego: fa VAT FAS/1374/12/2018/01 jako 20.12.2018r. (wpisując datę zamówienia) niezgodnie z faktyczną treścią zawartą na dowodzie księgowym tj. fa VAT FAS/1374/12/2018/01 z dnia 27.12.2018 r. ;

- w poz. 12, II koszty obsługi numeru dowodu księgowego jako Fa/614/2018 niezgodnie z faktyczną treścią i numeracją zawartą na niniejszym dowodzie księgowym tj. Fa/710/2018 z dnia 19.12.2018 r.;

2) w stosunku do zadania wykonywanego na podstawie umowy Nr 5/IV/2018/SP z dnia 04 kwietnia   2018 r.

- w poz. 5 koszty merytoryczne brak daty wystawienia dokumentu księgowego oraz daty zapłaty.

 

7. Błędne oznaczenie na fakturze fa NR 5930K2/4419/18 z dnia 09.04.2018 r. zakup paliwa na wyjazd na zawody na łączną kwotę 243,61 zł oraz na fakturze fa NR 5361K3/0335/18 z dnia 30.06.2018 r. zakup paliwa na wyjazd na zawody na łączną kwotę 100,04 zł, adresu odbiorcy faktury tj. Klubu Sportowego „CONTENDER” jako ul. Jeleniogórska 32 niezgodnie ze stanem faktycznym, w związku z art.106e ust. 1 pkt 3, art.106k i 106j ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j Dz. U. z 2017 r., poz. 1221 z późn.zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 3 grudnia 2013 r. w sprawie wystawiania faktur (Dz. U. z 2013 r. poz. 1485 ze zm.).

 

8. Nieprawidłowe naliczanie i uwzględnianie w rozliczeniu zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 18/III/2018/SP z dnia 20 marca 2018 r. kwoty 6,00 zł jako ryczałtu za dojazdy miejscowe wykazanego w części krajowej rozliczenia poleceń wyjazdu służbowego za granicę: Nr 3/2018 z dnia 16.04.2018 r., Nr 4/2018 z dnia 21.05.2018 r., Nr 5/2018 z dnia 11.06.2018 r., Nr 6/2018 z dnia 12.07.2018 r., Nr 7/2018 z dnia 23.07.2018 r. i Nr 8/2018 z dnia 20.08.2018 r., odbytych samochodem osobowym stosownie do zapisów § 9 ust.1 i 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. z 2013 r. poz.167 ze zm.).

 

9. Zapłata należności z tytułu poleceń wyjazdu służbowego zagranicznego, pokrytych z innych środków finansowych:

- NR 3/2018 z dnia 16.04.2018 r. Berlin (Niemcy) nadzór trenerski nad walkami- na kwotę 1.313,67 zł  dnia 22.06.2018 r. (potwierdzenie realizacji przelewu z dnia 22.06.2018 r.);

- NR 4/2018 z dnia 21.05.2018 r. Berlin (Niemcy) nadzór trenerski nad walkami- na kwotę 1.705,82 zł dnia 22.08.2018 r. (potwierdzenie realizacji przelewu z dnia 22.08.2018 r.);

- NR 5/2018 z dnia 11.06.2018 r. Berlin (Niemcy) nadzór trenerski nad walkami- na kwotę 1.433,08 zł dnia 22.08.2018 r. (potwierdzenie realizacji przelewu z dnia 22.08.2018 r.);

- NR 6/2018 z dnia 12.07.2018 r. Berlin (Niemcy) nadzór trenerski nad walkami- na kwotę 1.786,01 zł  dnia 22.08.2018 r. (potwierdzenie realizacji przelewu z dnia 22.08.2018 r.);

- NR 7/2018 z dnia 23.07.2018 r. Offenbach am Main (Niemcy) nadzór trenerski nad walkami- na kwotę 2.736,89 zł dnia 19.12.2018 r. (potwierdzenie realizacji przelewu z dnia 19.12.2018 r.);

- NR 8/2018 z dnia 20.08.2018 r. Offenbach am Main (Niemcy) nadzór trenerski nad walkami- na kwotę 2.736,34 zł dnia 19.12.2018 r. (potwierdzenie realizacji przelewu z dnia 19.12.2018 r.) z nieuzasadnioną zwłoką w wypłacie stosownie do zapisów art. 455 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (t.j. Dz. U. z 2017r. poz. 459 z późn.zm.).

 

10. Zapłata zobowiązania z tytułu wynagrodzenia za pracę za miesiące: maj 2018 r., czerwiec 2018 r.- lipiec 2018 r., sierpień 2018 r. wrzesień 2018 r.- dnia 30.10.2018 r. z naruszeniem terminu wynikającego z art.85 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeksy Pracy (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz.108 ze zm.).

 

11. Naruszenie terminu zapłaty składki na ubezpieczenie społeczne z tytułu wynagrodzenia instruktora trenera za miesiące: marzec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik i listopad 2018 r. właściwego do zapłaty składek niezgodnie z art.47 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1778 ze zm.).

 

12. Nieprawidłowe uwzględnienie w rozliczeniu zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 18/III/2018/SP z dnia 20 marca 2018 r. fa/59/2018 z dnia 29.01.2018 r. obsługa biura - prowadzenie księgowości za miesiąc styczeń 2018 r. na łączną kwotę 150,00 zł, jako dotyczącej okresu niezgodnego z początkowym terminem realizacji zadania publicznego tj. od dnia 23.02.2018 r., stosownie do zapisów § 2 ust.1 oraz § 2 ust. 4 umowy Nr 18/III/2018/SP z dnia 20 marca 2018 r.

 

Wyżej wymieniona nieprawidłowość tego samego typu wystąpiła, pomimo zalecenia pokontrolnego zawartego w pkt 9 wystąpienia pokontrolnego SKK.1711.W-10.2017 z dnia 13 grudnia 2017 r. (data doręczenia 18.12.2017r.) oraz zobowiązania Prezesa Klubu Sportowego „Contender” zawartego w odpowiedzi na wystąpienie pokontrolne z dnia 02.01.2017r. w zakresie usunięcia wszelkich nieprawidłowości zgodnie z zaleceniami, w tym wyżej opisanej.

 

13. Zapłata zobowiązań wynikających z faktur wystawionych za usługi księgowe, pokrytych z innych środków finansowych w ramach realizacji zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 18/III/2018/SP z dnia 20 marca 2018 r., tj. FA/59/2018 z dnia 29.01.2018 r. na łączną kwotę 150,00 zł, fa 116/2018 z dnia 28.02.2018 r. na łączną kwotę 150,00 zł, Fa 172/2018 z dnia 26.03.2018 r. łączną kwotę 150,00 zł, Fa 238/2018 z dnia 30.04.2018 r. na łączną kwotę 150,00 zł, fa 272/2018 z dnia 18.05.2018 r. na łączną kwotę 150,00 zł,  fa 357/2018 z dnia 26.06.2018 r. na łączną kwotę 150,00 zł, fa 422/2018 z dnia 25.07.2018 r. na łączną kwotę 150,00 zł, fa 490/2018 z dnia 28.08.2018 r. na łączną kwotę 150,00 zł, fa 553/2018 z dnia 27.09.2018 r. na kwotę 150,00 zł, fa 614/2018 z dnia 26.10.2018 r. na kwotę 150,00 zł, fa 673/2018 z dnia 28.11.2018 r. na kwotę 150,00 zł oraz fa 710/2018 z dnia 19.12.2018 r. na łączną kwotę 350,00 zł, po terminach zapłaty oznaczonych w treści niniejszych dowodów księgowych stosownie do zapisów art. 481 § 1 Kodeksu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 459 ze zm.).

 

14. Nieprawidłowe uwzględnienie w rozliczeniu zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 18/III/2018/SP z dnia 20 marca 2018 r. faktury FA/116/2018 z dnia 28.02.2018 r. usługi księgowe na łączną kwotę 150,00 zł za miesiąc luty 2018 r. w całości, ponieważ dotyczy okresu niezgodnego z początkowym terminem realizacji zadania publicznego tj. od dnia 23.02.2018 r. stosownie do zapisów § 2 ust 1 oraz § 2 ust. 4 umowy Nr 18/III/2018/SP z  dnia 20 marca 2018 r.

     Biorąc powyższe pod uwagę, wyłączając okres od dnia 01.02.2018 r. do 22.02.2018 r., w rozliczeniu zadania publicznego uwzględnieniu podlega kwota 32,16 zł (za okres od 23.02.2018 r. do 28.02.2018 r.- 6 dni), pokryta ze środków własnych Klubu.

 

15.  Zapłata  faktury fa 422/2018 z dnia 25.07.2018 r. usługi księgowe na łączną kwotę 150,00 zł, w ramach realizacji zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 18/III/2018/SP z dnia 20 marca 2018 r. w formie przelewu dnia 19.12.2018 r. niezgodnie z formą określoną w treści dowodu źródłowego jako gotówka stosownie  do zapisów art. 106e, w związku z art.106j ust. 1 pkt 5 i ust. 2, art.106k ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j Dz. U. z 2017 r., poz. 1221 z późn.zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 3 grudnia 2013 r. w sprawie wystawiania faktur (Dz. U. z 2013 r. poz. 1485 ze zm.).

 

16. Brak na dokumentacji finansowo- księgowej (fakturach, rachunkach, rozliczeniach kosztów podróży, listach płac) związanej z realizacją zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 18/III/2018 z dnia 20 marca 2018 r. pokrytych ze środków dotacji oraz z innych środków finansowych  określenia dekretacji tj. sposobu ujęcia dowodu księgowego w księgach rachunkowych niezgodnie z  art. 21 ust.1 pkt 6 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2342 ze zm.), w związku z § 6 ust.4 umowy Nr 18/III/2018/SP z dnia 20.03.2018 r.

 

17.  Naruszenie terminu zapłaty zobowiązań wynikających z faktur wystawionych za lokal/media oraz faktur za czynsz, odpowiednio opisanych w treści protokołu kontroli SSK.1711.P-3.2019, pokrytych z innych środków finansowych w ramach realizacji zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 18/III/2018/SP z dnia 20 marca 2018 r. stosownie do zapisów  art. 481 § 1 Kodeksu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 459 ze zm.).

 

18. Nieprawidłowe określenie na fakturach: fa VAT GNF-2018-12/1686 z dnia 04.12.2018 r. czynsz na miesiące 10-12.2018 r. na łączną kwotę 226,80 zł,  fa VAT GNF-2018-03/1736 z dnia 01.03.2018 r. czynsz na miesiące 01.2018 r. do 03.2018 r. na łączną kwotę 222,35 zł, fa VAT GNF-2018-06/1736 z dnia 05.06.2018 r. czynsz na miesiące 04.2018 r. do 06.2018 r. na łączną kwotę 225,33 zł oraz fa VAT GNF-2018-09/1694 z dnia 06.09.2018 r. czynsz na miesiące 07.2018 r. do 09.2018 r. na łączną kwotę 226,80 zł, wydatkowanych w ramach realizacji zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 18/III/2018/SP z dnia 20 marca 2018 r. adresu nabywcy faktury jako „ul. Ściegiennego 1” niezgodnie ze stanem faktycznym, w związku z art.106e ust. 1 pkt 3, art.106k i 106j ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j Dz. U. z 2017 r., poz. 1221 z późn.zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 3 grudnia   2013 r. w sprawie wystawiania faktur (Dz. U. z 2013 r. poz. 1485 ze zm.).

 

19. Rozbieżności pomiędzy kwotami faktycznie poniesionych wydatków (w zł) wobec kosztów merytorycznych I.3. sprzęt sportowy w stosunku do danych przedstawionych w zestawieniem (faktur) rachunków do sprawozdania końcowego, wykazanych w części II. Sprawozdanie z wykonania wydatków, sprawozdania końcowego z wykonania zadania publicznego realizowanego na podstawie umowy Nr 5/IV/2018/SP z dnia 04 kwietnia 2018 r.

     Nieprawidłowe wykazanie w sprawozdaniu końcowym z wykonania zadania publicznego  Nr 5/IV/2018/SP z dnia 04 kwietnia 2016 r. w części II. Sprawozdanie z wykonania wydatków, 1. Rozliczenie ze wydatków w roku 2018,  danych w rubryce „faktycznie poniesione wydatki (w zł)”, uwzględniając wartości dane przedstawione przez Klub i wykazane w części zestawienie faktur, rachunków do w/w sprawozdania tj.

1) w rubryce I.3. koszty merytoryczne – sprzęt sportowy wpisano kwotę 0,00 zł jako pokrywającą ze środków własnych koszty zakupu sprzętu sportowego niezgodnie z zestawieniem faktur rachunków dołączonym do niniejszego sprawozdania, w którym wykazano kwotę 80,99 zł wydatkowaną ze środków własnych Klubu na koszty I.1. (sprzęt sportowy); tym samym nieprawidłowo wykazano wydatki całkowite I.3  jako kwotę 3.500,00 zł, a powinno być 80,99 zł + 3.500,00 zł (z dotacji) tj. łącznie 3.580,99 zł;

2) w rubryce koszty merytoryczne – Razem błędnie wykazano kwotę 3.500,00 zł jako wydatki faktycznie poniesione  łącznie z innych środków finansowych Klubu niezgodnie z zestawieniem faktur, rachunków i faktycznie poniesionymi wydatkami ze środków własnych, powinno być 3.000,00 zł (koszty I.2. praca trenerów) oraz 80,99 zł (koszty I.3. sprzęt sportowy) – RAZEM- 3.080,99 zł

3) w rubryce koszty merytoryczne Razem- nieprawidłowo wpisano kwoty pokryte z innych środków finansowych jako 3.500,00 zł, z dotacji 5.500,00 zł oraz wydatki całkowite- 8.500,00 zł- a powinno być z innych środków finansowych- 3.080,99 zł, z dotacji 5.500,00 zł i wydatki całkowite jako 8.580,99 zł.

 

  Uwzględniając wyżej opisane nieprawidłowości, w sprawozdaniu końcowym z wykonania zadania, w rubryce 2. Rozliczenie ze względu na źródło finansowania, faktycznie poniesione wydatki nieprawidłowo wpisano wartości w złotych i procentowe udziały kwoty dotacji do całkowitych kosztów zadania oraz procentowy udział innych środków finansowych w stosunku do otrzymanej kwoty dotacji tj.:

1) koszty pokryte ze środków własnych- wpisano 3.000,00 zł i udział procentowy środków własnych do otrzymanej kwoty dotacji 54,54 % - a powinno być 3.080,99 zł i 56,02%;

2) udział kwoty dotacji w całkowitych kosztach zadania publicznego wpisano 64,70%, a powinno być 64,10 %.

 

 Nieprawidłowość tego typu została stwierdzona w protokole kontroli SKK.1711.P-10.2017 dotyczącym kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji udzielonej Klubowi Sportowemu “Contender” na podstawie umowy Nr 3/IV/2016 z dnia 11 kwietnia 2016 r., a następnie opisana w wystąpieniu pokontrolnym SKK.1711.W-10.2017 z dnia 13 grudnia 2017 r. ze wskazaniem sposobu jej naprawienia.

 

20. Brak na dokumentacji finansowo- księgowej (fakturach, rozliczeniach kosztów podróży, listach płac) związanej z realizacją zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 5/IV/2018/SP z dnia 04 kwietnia 2018 r. pokrytych ze środków dotacji oraz z innych środków finansowych określenia dekretacji tj. sposobu ujęcia dowodu księgowego w księgach rachunkowych niezgodnie z art. 21. ust.1 pkt 6 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2342 ze zm.), w związku z § 6 ust.4  umowy Nr 5/IV/2018/SP z dnia 04.04.2018 r.

 

21. Brak sporządzenia aneksu (porozumienia zmieniającego) do umowy o pracę z dnia 15.03.2016 r. w zakresie dotyczącym zmiany wynagrodzenia zasadniczego do kwoty 262,50 zł (w związku ze wzrostem kwoty minimalnego wynagrodzenia w roku 2018 r. do kwoty 2.100,00 zł tj. przy 1/8 etatu – 262,50 zł) niezgodnie z art. 29 § 4 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeksy Pracy (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz.108 ze zm.).

 

22. Zapłata zobowiązań z tytułu wynagrodzenia za pracę: za miesiąc marzec i kwiecień 2018 r., pokrytych z innych środków finansowych, w ramach realizacji zadania publicznego wykonywanego na podstawie umowy Nr 5/IV/2018/SP z dnia 04 kwietnia 2018 r.-dnia 22.06.2018r. z naruszeniem terminu wynikającego z art.85 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeksy Pracy (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz.108 ze zm.).

 

23. Nieprawidłowe uwzględnienie w rozliczeniu zadania publicznego, wykonywanego na podstawie umowy Nr 5/IV/2018/SP z dnia 04 kwietnia 2018 r. kwoty 6,00 zł z tytułu ryczałtu za dojazdy miejscowe w części krajowej delegacji zagranicznej, wynikającej z rozliczenia wyjazdu z dnia 20.03.2018 r. Nr 2/2018 do Niemiec Frankfurt nad Menem z tytułu sprawowania nadzoru trenerskiego nad walką na łączną kwotę 2.339,46 zł, odbytej samochodem osobowym stosownie do zapisów § 9 ust.1 i 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. z 2013 r. poz.167 ze zm.).

 

24. Zapłata należności z tytułu polecenia wyjazdu służbowego Nr 2/2018 (rozliczenie wyjazdu służbowego z dnia 20.03.2018 r.) w kwocie 2.339,46 zł oraz należności z tytułu wyjazdu służbowego Nr 3/2018 (rozliczenie wyjazdu służbowego z dnia 16.04.2018 r.) w kwocie 1.313,67 zł, z nieuzasadnioną zwłoką w wypłacie stosownie do zapisów art.455 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (t.j. Dz. U. z 2017r. poz. 459 z późn.zm.). 

 

25. Pobranie dotacji w nadmiernej wysokości w kwocie 9,34 zł, wynikające z naruszenia zapisów § 3 ust. 6 umowy Nr 5/IV/2018/SP z dnia 04 kwietnia 2018 r. tj. niezachowania procentowego udziału innych środków finansowych w stosunku do otrzymanej kwoty dotacji na poziomie nie mniej niż 54,55% tj. na podstawie sprawdzonych dowodów księgowych niniejszy udział procentowy wyniósł 54,44 % (inne środki finansowe w kwocie 2.994,00 zł i otrzymana dotacja w kwocie 5.500,00 zł) stosownie do zapisów § 3 ust. 8 umowy Nr 5/IV/2018/SP z dnia 04 kwietnia 2018 r.

 

 

            W związku z wyżej wymienionymi nieprawidłowościami zarządza się, ich usunięcie  w następujący sposób:

 

Ad.1. Sprostowanie zapisów Statutu Klubu Sportowego „Contender” w Kamiennej Górze poprzez uchylenie postanowień § 12 pkt 7 dotyczących wskazania realizacji celów właściwych dla Klubu w zakresie uprawiania sportu kwalifikowanego, organizowania i prowadzenia współzawodnictwa sportowego kwalifikowanego stosownie do przepisów ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o sporcie kwalifikowanym zgodnie z art. 93 pkt 2 ustawy z dnia 25 czerwca 2005 r. o sporcie (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1263 z późn.zm.).

 

Ad.2. Sprostowanie zapisów Polityki rachunkowości Klubu Sportowego „Contender” w zakresie uchylenia nieobowiązującego aktu wykonawczego tj. rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 15 listopada 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości dla niektórych jednostek niebędących spółkami handlowymi, nieprowadzącymi działalności gospodarczej (Dz. U. z 2001 r. Nr 137, poz. 1539).

    Wyżej wymienione rozporządzenie zostało uchylone z dniem 05 września 2014 r. na podstawie art.1 pkt 13 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zmianie ustawy o rachunkowości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1100).

 

Ad.3. Rzetelne i prawidłowe wpisywanie danych w kalkulacji przewidywanych kosztów, stanowiącej załącznik do umowy o realizację zadania publicznego zgodnie z wyliczeniami rachunkowymi składającymi się na dany koszt całkowity stosownie do zapisów § 1 ust.5 umowy o realizację zadania publicznego.

 

Ad.4. Prawidłowe określanie w sprawozdaniu końcowym z wykonania zadania publicznego, w części II.2. Rozliczenie ze względu na źródło finansowania zadania publicznego, w rubryce „faktycznie poniesione wydatki” danych kwotowych (w zł) zgodnych z danymi wynikającymi z dowodów księgowych dokumentujących poszczególne rodzaje kosztów oraz prawidłowych wartości udziału procentowego kwoty dotacji do całkowitych kosztów zadania oraz procentowego udziału innych środków finansowych do otrzymanej kwoty dotacji, podając niniejsze z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku zgodnie z załącznikiem Nr 5 do rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016 r. poz. 1300 ze zm.).

 

      W związku z wejściem w życie z dniem 29 października 2018 r.  rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057) oraz zapisami § 2 niniejszego rozporządzenia w stosunku do zadań publicznych realizowanych na podstawie konkursów ofert ogłoszonych po dniu 1 marca 2019 r. stosuje się przepisy wyżej wymienionego rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.

 

Ad.5. Przestrzeganie terminów zapłaty wynikających z treści dowodu księgowego, pokrytych ze środków dotacji udzielonej na realizację zadania publicznego zgodnie z art. 44 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 869).

 

Ad.6. Rzetelne i prawidłowe wpisywanie w zestawieniu faktur (rachunków) do sprawozdania końcowego z wykonywania zadania publicznego danych dotyczących dowodów księgowych rozliczanych w  ramach danego zadania tj. dat wystawienia, numeru dowodu księgowego zgodnie z ich faktyczną treścią.

 

Ad.7. Sprostowanie adresu odbiorcy na fakturach fa NR 5930K2/4419/18 z dnia 09.04.2018 r. zakup paliwa na wyjazd na zawody na łączną kwotę 243,61 zł oraz fa NR 5361K3/0335/18 z dnia 30.06.2018 r. zakup paliwa na wyjazd na zawody na łączną kwotę 100,04 zł, poprzez poprzez wystawienie faktur korygujących, zawierających prawidłowe określenie adresu nabywcy jako „ul. Jeleniogórska 30A” zgodnie z art.106j ust. 1 pkt 5 i ust. 2 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j Dz. U. z 2018 r., poz. 2174 z późn.zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 3 grudnia 2013 r. w sprawie wystawiania faktur (Dz. U. z 2013 r. poz. 1485 ze zm.).

 

Ad.8. Przestrzeganie zasad rozliczania i naliczania należności z tytułu poleceń wyjazdu służbowego, w szczególności ryczałtu za dojazdy miejscowe zgodnie z zapisami § 9 ust.1 i 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. z 2013 r. poz.167 ze zm.).

 

Ad.9, Ad.24. Przestrzeganie zasady dokonywania wypłaty należności z tytułu poleceń wyjazdu służbowego niezwłocznie, czyli bez zbędnej zwłoki (w terminie realnym, mającym na względzie okoliczności miejsca i czasu) stosownie do zapisów art. 455 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (t.j. Dz. U. z 2018r. poz. 1025 z późn.zm.).

 

Ad.10, Ad.22. Przestrzeganie terminów wypłaty wynagrodzenia z tytułu umowy o pracę stosownie do zapisów art.85 ust. 1, 2 i 3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeksy Pracy (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz.108 ze zm.).

 

Ad.11. Przestrzeganie terminów zapłaty składek na ubezpieczenie społeczne naliczanych od wynagrodzenia za pracę zgodnie z art.47 ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 300 ze zm.).

 

Ad.12, Ad.14 Uwzględnianie w rozliczeniu zadania publicznego wydatków pokrytych z innych środków finansowych mieszczących się w terminie realizacji zadania publicznego oraz poniesionych w terminie właściwym dla ich wydatkowania określonym w zapisach umowy o realizację zadania publicznego, zawartej stosownie do zapisów załącznika Nr 3 do rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016 r. poz.1300 ze zm.).

 

             W związku z wejściem w życie z dniem 29 października 2018 r.  rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057) oraz zapisami § 2 niniejszego rozporządzenia w stosunku do zadań publicznych realizowanych na podstawie konkursów ofert ogłoszonych po dniu 1 marca 2019 r. stosuje się przepisy wyżej wymienionego rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.

 

Ad.13., Ad.17. Przestrzeganie terminów zapłaty wynikających z treści dowodów księgowych, pokrytych z innych środków finansowych w ramach realizacji zadania publicznego stosownie do zapisów art. 481 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (t.j. Dz. U. z 2018r. poz. 1025 z późn.zm.).

 

Ad.15. Sprostowanie formy zapłaty z gotówki na przelew na fakturze fa 422/2018 z dnia 25.07.2018 r. za usługi księgowe na łączna kwotę 150,00 zł, poprzez wystawienie faktury korygującej stosownie do zapisów art.106j ust. 1 pkt 5 i ust. 2 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j Dz. U. z 2018 r., poz. 2174 z późn.zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 3 grudnia 2013 r. w sprawie wystawiania faktur (Dz. U. z 2013 r. poz. 1485 ze zm.).

 

Ad.16. i Ad.20 Zamieszczanie na dokumentacji finansowo-księgowej, związanej z realizacją zadania publicznego, pokrytej zarówno z dotacji, i innych środków finansowych sposobu ujęcia dowodu w księgach rachunkowych (dekretacji) zgodnie z art.21 ust.1 pkt 6 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 351 ze zm.).

Ad.18. Sprostowanie adresu nabywcy na fakturach: fa VAT GNF-2018-12/1686 z dnia 04.12.2018 r. na łączną kwotę 226,80 zł,  fa VAT GNF-2018-03/1736 z dnia 01.03.2018 r. na łączną kwotę 222,35 zł, fa VAT GNF-2018-06/1736 z dnia 05.06.2018 r. na łączną kwotę 225,33 zł oraz fa VAT GNF-2018-09/1694 z dnia 06.09.2018 r. na łączną kwotę 226,80 zł, poprzez wystawienie faktur korygujących z prawidłowym oznaczeniem adresu Klubu Sportowego „Contender” jako „ul. Jeleniogórska 30A” zgodnie ze stanem faktycznym, w związku z art.106e ust. 1 pkt 3, art.106k i 106j ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j Dz. U. z 2018 r., poz. 2174 z późn.zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 3 grudnia 2013 r. w sprawie wystawiania faktur (Dz. U. z 2013 r. poz. 1485 ze zm.).

 

Ad.19.  Rzetelne sporządzanie sprawozdań końcowych z wykonania zadania publicznego, w szczególności poprzez prawidłowe i zgodne ze stanem faktycznym i rachunkowym określanie wartości poszczególnych rodzajów kosztów poniesionych w ramach realizacji zadania publicznego oraz umieszczanie niniejszych rodzajów kosztów w prawidłowych wartościach zgodnie z danymi wynikającymi z dowodów księgowych dokumentujących niniejsze wydatki oraz prawidłowe określanie procentowego udziału kwoty dotacji w całkowitych kosztach zadania oraz procentowego udziału innych środków finansowych w stosunku do otrzymanej kwoty dotacji z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016 r. poz. 1300 ze zm.).

 

      W związku z wejściem w życie z dniem 29 października 2018 r.  rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057) oraz zapisami § 2 niniejszego rozporządzenia w stosunku do zadań publicznych realizowanych na podstawie konkursów ofert ogłoszonych po dniu 1 marca 2019 r. stosuje się przepisy wyżej wymienionego rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.

 

Ad.21. Przestrzeganie zasady sporządzania aneksu (porozumienia zmieniającego) do umowy o pracę w sytuacji wzrostu wynagrodzenia zasadniczego, w związku ze wzrostem wynagrodzenia minimalnego zgodnie z art. 29 § 4 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 108 ze zm.).

 

Ad.23. Przestrzeganie zasady prawidłowego naliczania należności z tytułu podróży służbowych, w szczególności ryczałtu za dojazdy miejscowe zgodnie z zapisami § 9 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. z 2013 r. poz.167 ze zm.).

 

Ad.25. Zwrot kwoty w wysokości 9,34 zł jako dotacji nadmiernie pobranej, w związku z niezachowaniem procentowego udziału innych środków finansowych w stosunku do otrzymanej kwoty dotacji w wysokości nie mniejszej niż 54,55%, wynikającej z zapisów § 3 ust. 6 umowy Nr 5/IV/2018/SP z dnia 04 kwietnia 2018 r. tj. procentowy udział innych środków finansowych w stosunku do kwoty dotacji wyniósł 54,44%

 

   Biorąc powyższe pod uwagę nie zachowano dopuszczalnego udziału procentowego środków własnych o 0,11 %, zaś uwzględniając zapisy § 3 ust.8 umowy Nr 5/IV/2018/SP z dnia 04 kwietnia 2018 r. naruszenie postanowień, o których mowa w ust. 4-7 uważa się za pobranie dotacji w nadmiernej wysokości.

  Zatem kwota 9,34 zł stanowi dotację pobraną w nadmiernej wysokości stosownie do zapisów § 3 ust.6 i 8 umowy Nr 5/IV/2018/SP z dnia 04 kwietnia 2018 r. i podlega zwrotowi w terminie zgodnym z art. 252 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2077 z późn.zm.), wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, liczonymi po upływie terminów zwrotu określonych w ust. 1 i 2 art. 252 ustawy o finansach publicznych w stosunku do dotacji pobranej nadmiernie na rachunek Zleceniodawcy zadania publicznego o numerze 97 1020 5226 0000 6202 0627 0351 stosownie do zapisów art. 252 ust.6 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2077 z późn.zm.).

 

   Biorac pod uwagę obowiązek naliczania odsetek jak dla zaległości podatkowych zgodnie z art. 54 § 1 pkt. 5 ustawy- Ordynacja podatkowa, w związku z art. 67 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2077 ze zm.), odsetek za zwłokę nie nalicza się, jeżeli wysokość odsetek nie przekraczałaby trzykrotności wartości opłaty pobieranej przez operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe za traktowanie przesyłki listowej jak przesyłki poleconej.

 

 

           

            Na podstawie § 8 ust.5 umów o realizację zadania publicznego tj. umowy 18/III/2018/SP z dnia 20 marca 2018 r. oraz umowy NR 5/IV/2018/SP z dnia 05 kwietnia 2018 r. zawartych pomiędzy Gminą Miejską Kamienna Góra a Klubem Sportowym „Contender” w Kamiennej Górze, Zleceniobiorca jest zobowiązany w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania wniosków i zaleceń pokontrolnych, o których mowa w § 9 ust.4 wyżej wymienionych umów, do ich wykonania i powiadomienia o tym Zleceniodawcy.


   

wstecz