Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta w Kamiennej Górze
Bip - Strona główna

Gmina Miejska

Urząd Miasta

Rada Miasta

Władze Miasta

Gospodarka finansowa

Zarządzenia Burmistrza

Akty prawne

Oświadczenia majątkowe

Gospodarka przestrzenna

Ochrona środowiska

Infrastruktura Miejska

Sprawy Społeczne

Wyniki kontroli wewnętrznych

Wykaz udzielonych dotacji

Dostęp do informacji publicznej

Wybory i referenda

Zgromadzenia publiczne

Lobbing

Oświata »

Rejestry

Budżet obywatelski

Petycje

Ochrona danych osobowych

Wyniki kontroli zewnętrznych

Konsultacje społeczne

Raport o stanie Gminy Miejskiej Kamienna Góra

Nieodpłatna pomoc prawna »

Powszechny Spis Rolny i Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami »

Zgłoszenia naruszeń

Regulamin na słupy i tablice informacyjne

walidacja css walidacja html

Kontrole wewnętrzne 2012: Wystąpienie pokontrolne Przedszkole Publicznye Nr 3 w Kamiennej Górze

W dniach od 21.03.2011 r. do 28.03.2011 r. została przeprowadzona kontrola zarządcza   w Przedszkolu Publicznym Nr 3 w Kamiennej Górze w zakresie przestrzegania procedur kontroli zarządczej, w szczególności zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi w procesie likwidacji zakładu budżetowego i jego przekształcenia w jednostkę budżetową. Kontrolę przeprowadziły: - Kierownik Wydziału Kontroli i Audytu Wewnętrznego Pani Grażyna Bukowska  i podinspektor ds. kontroli wewnętrznej Pani Monika Kluczyńska, na podstawie upoważnień Nr 7/2011 i 8/2011 Burmistrza Miasta Kamienna Góra wystawionych zgodnie z § 15 ust.1 Regulaminu kontroli wewnętrznej Urzędu Miasta Kamienna Góra.
Kontrole przeprowadzono w oparciu o art.68 ust.1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240) oraz § 2 ust.2 Regulaminu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Kamienna Góra i w jednostkach organizacyjnych Gminy Miejskiej Kamienna Góra.


W wyniku przeprowadzonej kontroli administracyjnej, stwierdzono  następujące  nieprawidłowości w Przedszkolu  Publicznym Nr 3  w Kamiennej Górze i zarządzono usunięcie ich w następujący sposób:

Ad.1. Sprostowanie postanowień Statutu Przedszkola Publicznego Nr 3 w Kamiennej Górze, stanowiącego załącznik Nr 1 do Uchwały Nr LIV/332/10 Rady Miejskiej w Kamiennej Górze   z dnia 29 września 2010 r. poprzez uchylenie powtórzenia postanowień  określających zakres zadań Dyrektora Przedszkola Publicznego Nr 3 w Kamiennej Górze.

Ad.2. Ujednolicenie postanowień § 5 ust.1 Regulaminu wynagradzania dla pracowników niebędących nauczycielami Przedszkola Publicznego Nr 3 w Kamiennej Górze do właściwych zapisów art.17  Regulaminu Pracy Przedszkola Publicznego Nr 3 zgodnie z art. 85 § 1, w związku  z art. 86 ustawy z dnia  26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t. j. Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94                   z późn. zm.).

Zgodnie z art.85 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t. j. Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94  z późn. zm.): „ Wypłaty wynagrodzenia za pracę dokonuje się co najmniej raz w miesiącu,  w stałym i ustalonym z góry terminie”.
Stosownie do art.86 Kodeksu Pracy: ”Pracodawca jest obowiązany wypłacać wynagrodzenie w miejscu, terminie i czasie określonych w regulaminie pracy lub w innych przepisach prawa pracy.”
Ad.3. Uzupełnienie postanowień Regulaminu Pracy Przedszkola Publicznego Nr 3 w Kamiennej Górze o obligatoryjnych postanowienia, dotyczące określenia pory nocnej niezgodnie  z art.104¹ § 1 pkt.4, w związku z art. 151 7 § 1  ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy               ( t.j. Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94  z późn. zm.).

Zgodnie z art.104¹ § 1 pkt.4 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t. j. Dz. U. z 1998 r.  Nr 21, poz. 94  z późn. zm.): „Regulamin pracy, określając prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników związane z porządkiem w zakładzie pracy, powinien ustalać w szczególności:
porę nocną.”

Ad.4. Uzupełnienie postanowień Regulaminu Pracy Przedszkola Publicznego Nr 3 w Kamiennej Górze o obligatoryjnych uregulowania prawne dotyczące określenia (np. w formie załącznika do niniejszego regulaminu) wykazu  prac wzbronionych  kobietom zgodnie z art. 104¹ § 1 pkt.6  ustawy z dnia  26 czerwca  1974 r. Kodeks Pracy (t. j. Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94  z późn. zm.), w związku z art.176 Kodeksu Pracy oraz rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 10 września     1996 r. w sprawie wykazu prac szczególnie uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia kobiet (Dz. U. z 1996 r. Nr 114, pzo. 545 z późn. zm.).

Zgodnie z art.104¹ § 1 pkt.6 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t. j. Dz. U. z 1998 r.  Nr 21, poz. 94  z późn. zm.): „Regulamin pracy, określając prawa i obowiązki pracodawcy  i pracowników związane z porządkiem w zakładzie pracy, powinien ustalać w szczególności:
6) wykazy prac wzbronionych pracownikom młodocianym oraz kobietom.”


Ad.5. Uzupełnienie postanowień Regulaminu Pracy Przedszkola Publicznego Nr 3 o postanowienia dotyczące określenia sposobu wykonywania obowiązków przez pracodawcę w zakresie ochrony zdrowia i życia pracownika, w szczególności zapewnienia odzieży ochronnej, obuwia roboczego oraz narzędzi zgodnie z art.104¹ § 1 pkt.1  ustawy z dnia  26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t. j. Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94  z późn. zm.) - w formie załącznika do niniejszego Regulaminu, wskazującego rodzaj środka wydanego pracownikowi (zakres wyposażenia), określenie stanowiska pracowniczego oraz przewidywane okresy użytkowania  poszczególnych środków (normy zużycia)  i ilości.
Zgodnie z art.104¹ § 1 pkt.1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t. j. Dz. U. z 1998 r.  Nr 21, poz. 94  z późn. zm.): „Regulamin pracy, określając prawa i obowiązki pracodawcy  i pracowników związane z porządkiem w zakładzie pracy, powinien ustalać w szczególności:
1) organizację pracy, warunki przebywania na terenie zakładu pracy w czasie pracy i po jej zakończeniu, wyposażenie pracowników w narzędzia i materiały, a także w odzież i obuwie robocze oraz w środki ochrony indywidualnej i higieny osobistej.”


Ad.6.  Stosowanie w podstawach prawnych Zarządzenia Dyrektora w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego, właściwych przepisów prawnych zawierających dyspozycję do opracowania i wprowadzenia ich w życie, wynikających z zapisów Statutu jednostki, wprowadzonego na podstawie Uchwały Nr LIV/332/10 Rady Miejskiej w Kamiennej Górze z dnia 29 września 2010 r. w sprawie likwidacji zakładu budżetowego pn.:„Przedszkole Publiczne   Nr 3 ” z siedzibą w Kamiennej Górze przy ul. Papieża Jana Pawła II 20 w celu przekształcenia  w jednostkę budżetową pn.”Przedszkole Publiczne Nr 3 ” z siedzibą w Kamiennej Górze przy Papieża Jana Pawła II 20 i nadania tej jednostce statutu, w związku z postanowieniami załącznika  Nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. z 2001 r. Nr 61, poz. 624   z późn. zm.).

Ponadto kontrolujący zalecają, aby integralną część Regulaminu Organizacyjnego Przedszkola Publicznego Nr 3 stanowił schemat organizacyjny jednostki, przedstawiający model struktury organizacyjnej przyjęty w danej placówce, obrazujący zależności pomiędzy komórkami funkcjonalnymi (organami jednostki) ze względu na zajmowane stanowiska oraz pełnione funkcje.

Ad.7. Sprostowanie postanowień § 15 Regulaminu Organizacyjnego Przedszkola Publicznego Nr 3 w Kamiennej Górze poprzez prawidłowe określenie podmiotu uprawnionego do prowadzenia obsługi finansowo- księgowej jednostki zgodnie z postanowieniami § 1 Porozumienia z dnia 03 stycznia 2011 r. zawartego pomiędzy Przedszkolem Publicznym Nr 1, Przedszkolem Publicznym  Nr 2, a Przedszkolem Publicznym Nr 3 przy udziale Gminy Miejskiej Kamienna Góra w sprawie prowadzenia obsługi finansowo-księgowej i administracyjno – gospodarczej, w związku z art.5 ust.7 pkt.3 i art. 5 ust.9 ustawy z dnia 7 września 1991 r.  o systemie oświaty (t. j. Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572  z późn. zm.).

Stosownie do zapisów § 1 porozumienia: ”Strony porozumienia oświadczają,  iż wyrażają wolę aby obsługę finansowo - księgową oraz administracyjno - gospodarczą dla wszystkich stron porozumienia prowadziła księgowość i kadry Przedszkola Publicznego Nr 1 z Grupami Żłobkowymi w Kamiennej Górze.”

Ad.8,9. Przestrzeganie zasad prawidłowej klasyfikacji budżetowej dochodów, przychodów   i środków zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 38, poz. 207 z późn. zm.),  w szczególności w procesie sporządzania projektów i planów finansowych jednostki budżetowej oraz sprawozdań finansowych.


Ad.10.Dokonywanie sprostowania błędów w dowodach księgowych – wewnętrznych,  z  zachowaniem zasad umieszczania daty dokonania poprawki oraz podpisu osoby upoważnionej zgodnie z art. 22 ust. 3 ustawy z dnia  29 września 1994 r. o rachunkowości (t. j.  Dz. U. z 2009 r., Nr 152, poz.1223 z późn. zm.)

Stosownie do treści z art. 22 ust. 3 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości: ” Błędy  w dowodach wewnętrznych mogą być poprawiane przez skreślenie błędnej treści lub kwoty,  z utrzymaniem czytelności skreślonych wyrażeń lub liczb, wpisanie treści poprawnej i daty poprawki oraz złożenie podpisu osoby do tego upoważnionej, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej. Nie można poprawiać pojedynczych liter lub cyfr.”

Na   podstawie   §  31    Regulaminu  kontroli   wewnętrznej   w  Urzędzie  Miasta   Kamienna  Góra zatwierdzonego  Zarządzeniem  Nr  11/10  Burmistrza  Miasta  Kamienna Góra  z  dnia  06  stycznia 2010 r. Kierownik jednostki kontrolowanej w ciągu 30 dni od daty otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego zawiadomi Burmistrza Miasta Kamienna Góra o wykonaniu wyżej wymienionych wniosków lub o przyczynach ich nie wykonania.


   

wstecz