Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta w Kamiennej Górze
Bip - Strona główna

Gmina Miejska

Urząd Miasta

Rada Miasta

Władze Miasta

Gospodarka finansowa

Zarządzenia Burmistrza

Akty prawne

Oświadczenia majątkowe

Gospodarka przestrzenna

Ochrona środowiska

Infrastruktura Miejska

Sprawy Społeczne

Wyniki kontroli wewnętrznych

Wykaz udzielonych dotacji

Dostęp do informacji publicznej

Wybory i referenda

Zgromadzenia publiczne

Lobbing

Oświata »

Rejestry

Budżet obywatelski

Petycje

Ochrona danych osobowych

Wyniki kontroli zewnętrznych

Konsultacje społeczne

Raport o stanie Gminy Miejskiej Kamienna Góra

Nieodpłatna pomoc prawna »

Powszechny Spis Rolny i Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami »

Zgłoszenia naruszeń

Regulamin na słupy i tablice informacyjne

walidacja css walidacja html

Kontrole wewnętrzne 2018: Kkontrola administracyjna w Okręgu Polskiego Związku Wędkarskiego w Jeleniej Górze

W dniach od 21.02.2018 r. do 12.03.2018 r. została przeprowadzona kontrola administracyjna w  Okręgu Polskiego Związku Wędkarskiego w Jeleniej Górze, w jednostce organizacyjnej bezpośrednio wykonującej zadania publiczne tj. Koło Polskiego Związku Wędkarskiego- Kamienna Góra „Miasto”, z siedzibą w Kamiennej Górze przy ul. M. Skłodowskiej–Curie 21 w zakresie prawidłowości wykorzystania dotacji przyznanej organizacji pozarządowej na wsparcie realizacji zadań publicznych: „Upowszechnianie wędkarstwa sportowego wśród dzieci i młodzieży- organizacja otwartych zawodów wędkarskich, szkolenie i warsztaty z zakresu technik i metod wędkarskich połączone z działaniami proekologicznymi oraz szkoleniem z udzielania pierwszej pomocy” - umowa Nr 21/IV/2017 z dnia 11 kwietnia 2017 r. oraz „Otwarte zawody wędkarskie dla dzieci i młodzieży i dorosłych oraz organizacja sportu wędkarskiego poprzez szkolenia i warsztaty z zakresu technik wędkarskich” - umowa Nr 6/II/2017 z dnia 10.02.2017 r. Kontrolę przeprowadziła: inspektor na samodzielnym stanowisku ds. kontroli Urzędu Miasta w Kamiennej Górze Pani Monika Kluczyńska, na podstawie upoważnienia Nr 2/2018 Burmistrza Miasta Kamienna Góra wystawionego zgodnie z §15 ust.1 Regulaminu kontroli wewnętrznej Urzędu Miasta Kamienna Góra. Kontrolę przeprowadzono w oparciu o art.68 ust.1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2077 z późn.zm.), w związku z § 2 ust.2 Regulaminu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Kamienna Góra i w jednostkach organizacyjnych Gminy Miejskiej Kamienna Góra oraz § 8 w/w umów o wsparcie realizacji zadań publicznych.

 

            W wyniku przeprowadzonej kontroli administracyjnej, stwierdzono następujące nieprawidłowości w Okręgu Polskiego Związku Wędkarskiego w Jeleniej Górze:

 

1.Nieprawidłowe określenie w sprawozdaniu końcowym z wykonania zadania publicznego realizowanego na podstawie umowy Nr 21/IV/2017 z dnia 11 kwietnia 2017 r. okresu za jaki składane jest sprawozdanie oznaczając niniejszy jako od 01.04.2017 r. do 30.09.2017 r. niezgodnie z § 2 ust.1 wyżej wymienionej umowy Nr 21/IV/2017 z dnia 11 kwietnia 2017 r. o wsparcie realizacji zadania publicznego.

 

 

2.  Nieprawidłowe określenie w ofercie realizacji zadania publicznego ”Szkolenie oraz udział w zawodach sportowych mieszkańców Gminy Miejskiej Kamienna Góra” w pkt.9 przewidywane źródła finansowania zadania publicznego udziału procentowego innych środków finansowych w stosunku do kwoty dotacji na poziomie nie mniej niż 80,90% niezgodnie z wartością wnioskowanej kwoty dotacji wynoszącej 4.450,00 zł oraz udziału innych środków finansowych w wysokości 3 600,00 zł i wyliczeniami rachunkowymi, z uwzględnieniem zasady podania niniejszej wartości z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

Nieprawidłowe określenie w ofercie realizacji zadania publicznego ”Szkolenie oraz udział w zawodach sportowych mieszkańców Gminy Miejskiej Kamienna Góra” w pkt.9 przewidywane źródła finansowania zadania publicznego udziału procentowego wkładu osobowego i wkładu rzeczowegodo kwoty dotacji na poziomie nie mniej niż 8,99% niezgodnie z wnioskowaną kwotą dotacji wynoszącej 4.450,00 zł oraz udziału wkładu osobowego i wkładu rzeczowegow wysokości 400,00 zł oraz wyliczeniami rachunkowymi, z uwzględnieniem zasady podania niniejszej wartości z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

 

3. Zapłata zobowiązania wynikającego z faktury fa 68/K5/17 z dnia 05.05.2017 r. za usługę ogłoszenia na łączną kwotę 61,50 zł, w całości pokrytej ze środków dotacji przekazanych przez Gminę Miejską Kamienna Góra na podstawie umowy Nr 21/IV/2017 z dnia 11 kwietnia 2017 r. po terminie płatności wynikającym z treści niniejszego dowodu księgowego niezgodnie z art.44 ust. 3 pkt.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz.2077  z późn.zm.).

 

4. Nieprawidłowe wpisanie w sprawozdaniu końcowym z wykonania zadania publicznego realizowanego na podstawie umowy Nr 21/IV/2017 z dnia 11 kwietnia 2017 r., w zestawieniu faktur (rachunków), w rubryce „data zapłaty” niewłaściwej daty zapłaty dotyczącej:

- fa 68/K5/17 z dnia 05.05.2017 r. oznaczając niniejszą jako 05.05.2017 r. niezgodnie z danymi wynikającymi z ewidencji księgowej - raport finansowy Nr 5 (wpływy i wydatki za okres od dnia 01.05.2017 r. do 31.05.2017 r.), poz. 6 w/w  przelew dnia 15.05.2017 r. WB 05/2017,

-  fa VAT 242/2017 z dnia 23.06.2017 r. oznaczając niniejszą jako 23.06.2017 r. niezgodnie z danymi wynikającymi  z ewidencji księgowej - raport finansowy Nr 6 wpływy i wydatki za okres od dnia 01.06.2017 do 30.06.2017,  lp. 12 przelew dnia 28.06.2017 r. WB 06/2017,

- fa 131/K8/17 z dnia 28.08.2017 r. oznaczając niniejszą jako 28.08.2017 r. niezgodnie z danymi wynikającymi z ewidencji księgowej - raport finansowy Nr 8 wpływy i wydatki za okres od dnia 01.08- 31.08.2017 r. lp.14  z dnia 31.08.2017 r. WB 2017/08

niezgodnie z danymi wynikającymi z ewidencji księgowej i faktycznymi terminami poniesienia (zapłaty) niniejszych wydatków.

 

5. Nieprawidłowe określenie w sprawozdaniu końcowym z wykonania zadania publicznego realizowanego na podstawie umowy Nr 6/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r. początkowej daty okresu za który składane jest sprawozdanie niniejszą jako 19.02.2017 r. niezgodnie z § 1 ust.2 Aneksu Nr 1 do umowy, zawartym dnia 18 kwietnia 2017 r.

 

6. Nieprawidłowe określenie w sprawozdaniu końcowym z wykonania zadania publicznego realizowanego na podstawie umowy Nr 6/II/2017 z dnia 10.02.2017 r. w pkt 2 Rozliczenie ze względu na źródło finansowania zadania publicznego w pkt.6 udziału wkładu osobowego i wkładu rzeczowego w stosunku do otrzymanej kwoty dotacji jako 8,99% niezgodnie z rachunkowymi wartościami i danymi wykazanymi w sprawozdaniu końcowym z realizacji zadania publicznego oraz danymi wynikającymi z dowodów źródłowychtj. wkład osobowy i rzeczowy 400,00 zł, otrzymana kwota dotacji 4 450,00 zł,  co daje procentowy udział z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku 8,98%.

 

W związku z wyżej wymienionymi nieprawidłowościami zarządza się, ich usunięcie  w następujący sposób:

 

Ad.1. i 5. Prawidłowe określanie w sprawozdaniu z wykonania zadania publicznego okresu za jaki składane jest sprawozdanie zgodnie z postanowieniami § 2 ust. 1 umowy o realizację zadania publicznego, o których mowa w art. 16 ust. 1 i 6 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o  działalności pożytku publicznego i wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz.450 z późn. zm.), określającymi termin realizacji zadania publicznego.

 

 

Ad.2 i 6. Prawidłowe określanie w ofercie zadania publicznego oraz sprawozdaniu końcowym  z wykonania zadania publicznego udziału procentowego innych środków finansowych w stosunku do kwoty dotacji oraz procentowego udziału wkładu osobowego i wkładu rzeczowego do kwoty dotacji, z uwzględnieniem zasady podawania niniejszych wartości z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku  stosownie do danych wynikających z dowodów źródłowych zgodnie z załącznikiem Nr 5 do rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów oferty i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016 r. poz. 1300).

 

Ad.3. Przestrzeganie zasady terminowego regulowania zobowiązań wynikających z dowodów źródłowych, w szczególności wydatków pokrytych z dotacji udzielonych na podstawie umowy o realizację zadania publicznego zgodnie z art. 44 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2077 z późn.zm.).

 

Ad.4. Prawidłowe wykazywanie w sprawozdaniu końcowym z wykonania zadania publicznego, w zestawieniu faktur (rachunków) dat zapłaty za poszczególne dowody księgowe rozliczane w ramach danego zadania publicznego zgodnie z ewidencją księgową oraz faktycznymi terminami poniesienia (zapłaty) niniejszych wydatków stosownie do zasad wynikających z ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz  U. z 2018 r. poz. 395 z późn.zm.).

 

Ponadto, w trakcie kontroli stwierdzono, iż na opisach dowodów księgowych dotyczących umów o wsparcie realizacji zadań publicznych – tj. umowa Nr 21/IV/2017 z dnia 11 kwietnia 2017 r. i umowy Nr 6/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r. błędnie opisywano Zleceniodawcę zadań publicznych wskazując, iż towar lub usługa została sfinansowana ze środków dotacji z Urzędu Miasta Kamienna Góra niezgodnie z w/w  umowami o realizację zadania publicznego.

Wyżej wymienione umowy zostały bowiem zawarte pomiędzy Gminą Miejską Kamienna Góra, z siedzibą w Kamiennej Górze przy placu Grunwaldzkim 1, a Okręgiem Polskiego Związku Wędkarskiego w Jeleniej Górze, ul. Wańkowicza 13.

W związku z powyższym, zaleca się prawidłowe określanie podmiotu będącego Zleceniodawcą zadania publicznego w opisach zamieszczanych na dowodach księgowych dotyczących zarówno dotacji, jaki i innych środków finansowych.

Na podstawie §8 ust. 5 umów o wsparcie realizacji zadania publicznego tj. umowa Nr 21/IV/2017   z dnia 11 kwietnia 2017 r. oraz umowa Nr 6/II/2017 z dnia 10 lutego 2017 r. Zleceniobiorca zadania publicznego jest zobowiązany w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania wystąpienia pokontrolnego do powiadomienia Burmistrza Miasta Kamienna Góra o sposobie wykonaniu wyżej wymienionych wniosków lub o przyczynach ich nie wykonania.


   

wstecz