Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta w Kamiennej Górze
Bip - Strona główna

Gmina Miejska

Urząd Miasta

Rada Miasta

Władze Miasta

Gospodarka finansowa

Zarządzenia Burmistrza

Akty prawne

Oświadczenia majątkowe

Gospodarka przestrzenna

Ochrona środowiska

Infrastruktura Miejska

Sprawy Społeczne

Wyniki kontroli wewnętrznych

Wykaz udzielonych dotacji

Dostęp do informacji publicznej

Wybory i referenda

Zgromadzenia publiczne

Lobbing

Oświata »

Rejestry

Budżet obywatelski

Petycje

Ochrona danych osobowych

Wyniki kontroli zewnętrznych

Konsultacje społeczne

Raport o stanie Gminy Miejskiej Kamienna Góra

Nieodpłatna pomoc prawna »

Powszechny Spis Rolny i Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami »

Zgłoszenia naruszeń

Regulamin na słupy i tablice informacyjne

walidacja css walidacja html
Strona główna » Wydziały Urzędu Miasta » Biuro Architekta Miasta
Szukaj

Wydziały Urzędu Miasta: Biuro Architekta Miasta

Biuro Architekta Miasta
Imię i Nazwisko Funkcja/stanowisko Nr pokoju Telefon E-mail
Andrzej Omachel
Kierownik Biura
310 75/6455135 andrzej.omachel@kamiennagora.pl
Ewa Rybińska
stanowisko ds. ładu przestrzennego i administracji budowlanej
310 75/6455135 ewa.rybinska@kamiennagora.pl 

Do zakresu działania Biura Archtekta Miasta w szczególności należy:

1) wykonanie i uzupełnianie kart elementów i obiektów zabytkowych;
2) prowadzenie gminnej ewidencji zabytków;
3) opracowanie gminnego programu opieki nad zabytkami;
4) analiza i typowanie obszarów do rewitalizacji;
5) przygotowywanie wytycznych dla obszarów chronionych pod względem konserwatorskim do opracowania programów konserwatorskich:
6) współpraca (z inicjatywy wydziału prowadzącego) przy wykonywaniu i uzupełnianiu kart elementów i obiektów zabytkowych do gminnej ewidencji zabytków;
7) współpraca (z inicjatywy wydziału prowadzącego) w przygotowaniu wytycznych dla obszarów zdegradowanych i chronionych pod względem konserwatorskim - wymagających opracowania programów rewitalizacji;
8) koordynacja wszystkich działań z zakresu planowania przestrzennego na terenie Gminy;
9) prowadzenie rejestru decyzji dotyczących zagospodarowania terenu wydawanych przez inne organy administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności z planami miejscowymi lub ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania terenu;
10) opiniowanie zgodności proponowanego podziału nieruchomości z ustaleniami planu miejscowego oraz przepisami szczególnymi;
11) nadzór nad procesami rewitalizacji obszarów zabytkowych;
12) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu i miejskimi jednostkami organizacyjnymi w zakresie ochrony zabytków i prowadzonych procesów rewitalizacji;
13) dokonywanie analiz i wyboru obszarów terenu Gminy przeznaczonych do opracowania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (dalej – planie miejscowym);
14) opracowywanie planów miejscowych oraz zmian studium;
15) dokonywanie analiz zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy w celu oceny aktualności studium i planów miejscowych;
16) przygotowywanie niezbędnych materiałów analitycznych, inwentaryzacji urbanistycznych, studiów przestrzennych oraz opracowań i projektów urbanistycznych;
17) przygotowywanie materiałów do zamówień publicznych na wykonywanie innych prac związanych z opracowaniami urbanistycznymi (np. opracowań drogowych, środowiskowych, fizjograficznych, kosztowych);
18) koordynacja i obsługa działań związanych ze sporządzaniem planów miejscowych oraz studium;
19) typowanie spraw do zaopiniowania przez Miejską Komisję Urbanistyczno- Architektoniczną;
20) nadzór i merytoryczna obsługa Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej;
21) opracowywanie koncepcji programowo-przestrzennych dla obszarów problemowych, akceptowanych zarządzeniem Burmistrza – do czasu opracowania planów miejscowych;
22) prowadzenie rejestru planów miejscowych oraz wniosków o ich sporządzenie lub zmianę;
23) inicjowanie i prowadzenie postępowania związanego z wydawaniem decyzji dotyczących opłat urbanistycznych, z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwalaniem planów miejscowych;
24) prowadzenie postępowań związanych z wydawaniem decyzji lokalizacyjnych, w tym:
a) decyzji o warunkach zabudowy,
b) decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
25) wykonywanie analiz przed wydaniem decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego i decyzji o warunkach zabudowy:
a) warunków i zasad zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy, wynikających z przepisów odrębnych,
b) stanu faktycznego i prawnego terenu, na którym przewiduje się realizację inwestycji;
26) wykonanie analiz przestrzennych dla określenia uwarunkowań dotyczących funkcji oraz cech zabudowy i zagospodarowania terenu przed wydaniem decyzji o warunkach zabudowy oraz ustaleniem wymagań dotyczących nowej zabudowy, w tym dotyczących:
a) linii zabudowy,
b) wielkości powierzchni zabudowy w stosunku do powierzchni działki albo terenu,
c) szerokości elewacji frontowej,
d) wysokości górnej krawędzi elewacji frontowej, jej gzymsu lub attyki,
e) geometrii dachu (kąta nachylenia, wysokości kalenicy i układu połaci dachowych);
27) prowadzenie postępowań związanych z wydawaniem decyzji dotyczących wygaśnięcia decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
28) prowadzenie postępowań związanych z przenoszeniem decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innych osób;
29) prowadzenie postępowań związanych ze zmianami decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu;
30) prowadzenie rejestrów:
a) decyzji o warunkach zabudowy,
b) decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
31) wydawanie wypisów i wyrysów ze studium oraz z planów miejscowych;
32) wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu nieruchomości w planie miejscowym lub studium;
33) wydawanie zaświadczeń o zgodności zamierzonej zmiany sposobu użytkowania z ustaleniami planu miejscowego;
34) wykonywanie zadań POI z zakresu kadry merytorycznej, tj.:
a) przygotowanie kompletnej oferty inwestycyjnej GMiny, jej weryfikacja i aktualizacja, w tym nadzór nad danymi niezbędnymi do jej opracowania,
b) weryfikacja oferty inwestycyjnej i działań POI pod kątem zgodności ze Strategią Rozwoju Gminy, w szczególności w zakresie ładu przestrzennego i gospodarki nieruchomościami,
c) organizacja działań promujących ofertę inwestycyjną Gminy,
d) udzielanie informacji przedsiębiorcom/inwestorom, w tym prezentacja posiadanej przez Gminę oferty inwestycyjnej,
e) organizacja wizyt lokalizacyjnych inwestorów na terenie Gminy i współdziałanie z innymi podmiotami w tym zakresie;
f) asystowanie inwestorom w niezbędnych procedurach administracyjnych i prawnych na poziomie Gminy, występujących w trakcie realizacji projektu inwestycyjnego,
g) przekazywanie informacji o instrumentach wsparcia rozwoju przedsiębiorczości, dostępnych zachętach inwestycyjnych oferowanych na poziomie regionu i kraju oraz instytucji właściwych dla poszczególnych instrumentów poprzez udostępnienie ich danych teleadresowych oraz ich charakterystykę i zakres kompetencji, prezentacja informacji o dostępnych lokalizacjach inwestycyjnych poprzez udostępnianie przeglądania bazy w Internecie, podanie przykładowych lokalizacji,
h) opieka poinwestycyjna dla firm łącznie ze wsparciem firm, które już działają na terenie Gminy,
i) współdziałanie z podmiotami zaangażowanymi w obsłudze inwestora na szczeblu ponadgminnym, w szczególności DAWG sp. z o.o., Specjalną Strefą Ekonomiczną i nnnymi partnerami regionalnymi,
j) znajomość i przestrzeganie standardów obsługi inwestora na każdym etapie działania,
k) aktywny udział w spotkaniach, konferencjach oraz szkoleniach służących podnoszeniu kwalifikacji oraz kompetencji w zakresie pozyskiwania i obsługi inwestorów,
l) prowadzenie dokumentacji zgodnie ze Standardami Obsługi Inwestora;
35) wykonywanie innych zadań zgodnie z właściwością rzeczową biura.


   

wstecz