Biuro Architekta Miasta |
||||
Imię i Nazwisko | Funkcja/stanowisko | Nr pokoju | Telefon | |
Andrzej Omachel |
Kierownik Biura |
310 | 75/6455135 | andrzej.omachel@kamiennagora.pl |
Ewa Rybińska |
stanowisko ds. ładu przestrzennego i administracji budowlanej |
310 | 75/6455135 | ewa.rybinska@kamiennagora.pl |
Do zakresu działania Biura Archtekta Miasta w szczególności należy:
1) wykonanie i uzupełnianie kart elementów i obiektów zabytkowych;
2) prowadzenie gminnej ewidencji zabytków;
3) opracowanie gminnego programu opieki nad zabytkami;
4) analiza i typowanie obszarów do rewitalizacji;
5) przygotowywanie wytycznych dla obszarów chronionych pod względem konserwatorskim do opracowania programów konserwatorskich:
6) współpraca (z inicjatywy wydziału prowadzącego) przy wykonywaniu i uzupełnianiu kart elementów i obiektów zabytkowych do gminnej ewidencji zabytków;
7) współpraca (z inicjatywy wydziału prowadzącego) w przygotowaniu wytycznych dla obszarów zdegradowanych i chronionych pod względem konserwatorskim - wymagających opracowania programów rewitalizacji;
8) koordynacja wszystkich działań z zakresu planowania przestrzennego na terenie Gminy;
9) prowadzenie rejestru decyzji dotyczących zagospodarowania terenu wydawanych przez inne organy administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności z planami miejscowymi lub ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania terenu;
10) opiniowanie zgodności proponowanego podziału nieruchomości z ustaleniami planu miejscowego oraz przepisami szczególnymi;
11) nadzór nad procesami rewitalizacji obszarów zabytkowych;
12) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu i miejskimi jednostkami organizacyjnymi w zakresie ochrony zabytków i prowadzonych procesów rewitalizacji;
13) dokonywanie analiz i wyboru obszarów terenu Gminy przeznaczonych do opracowania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (dalej – planie miejscowym);
14) opracowywanie planów miejscowych oraz zmian studium;
15) dokonywanie analiz zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy w celu oceny aktualności studium i planów miejscowych;
16) przygotowywanie niezbędnych materiałów analitycznych, inwentaryzacji urbanistycznych, studiów przestrzennych oraz opracowań i projektów urbanistycznych;
17) przygotowywanie materiałów do zamówień publicznych na wykonywanie innych prac związanych z opracowaniami urbanistycznymi (np. opracowań drogowych, środowiskowych, fizjograficznych, kosztowych);
18) koordynacja i obsługa działań związanych ze sporządzaniem planów miejscowych oraz studium;
19) typowanie spraw do zaopiniowania przez Miejską Komisję Urbanistyczno- Architektoniczną;
20) nadzór i merytoryczna obsługa Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej;
21) opracowywanie koncepcji programowo-przestrzennych dla obszarów problemowych, akceptowanych zarządzeniem Burmistrza – do czasu opracowania planów miejscowych;
22) prowadzenie rejestru planów miejscowych oraz wniosków o ich sporządzenie lub zmianę;
23) inicjowanie i prowadzenie postępowania związanego z wydawaniem decyzji dotyczących opłat urbanistycznych, z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwalaniem planów miejscowych;
24) prowadzenie postępowań związanych z wydawaniem decyzji lokalizacyjnych, w tym:
a) decyzji o warunkach zabudowy,
b) decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
25) wykonywanie analiz przed wydaniem decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego i decyzji o warunkach zabudowy:
a) warunków i zasad zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy, wynikających z przepisów odrębnych,
b) stanu faktycznego i prawnego terenu, na którym przewiduje się realizację inwestycji;
26) wykonanie analiz przestrzennych dla określenia uwarunkowań dotyczących funkcji oraz cech zabudowy i zagospodarowania terenu przed wydaniem decyzji o warunkach zabudowy oraz ustaleniem wymagań dotyczących nowej zabudowy, w tym dotyczących:
a) linii zabudowy,
b) wielkości powierzchni zabudowy w stosunku do powierzchni działki albo terenu,
c) szerokości elewacji frontowej,
d) wysokości górnej krawędzi elewacji frontowej, jej gzymsu lub attyki,
e) geometrii dachu (kąta nachylenia, wysokości kalenicy i układu połaci dachowych);
27) prowadzenie postępowań związanych z wydawaniem decyzji dotyczących wygaśnięcia decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
28) prowadzenie postępowań związanych z przenoszeniem decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innych osób;
29) prowadzenie postępowań związanych ze zmianami decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu;
30) prowadzenie rejestrów:
a) decyzji o warunkach zabudowy,
b) decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
31) wydawanie wypisów i wyrysów ze studium oraz z planów miejscowych;
32) wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu nieruchomości w planie miejscowym lub studium;
33) wydawanie zaświadczeń o zgodności zamierzonej zmiany sposobu użytkowania z ustaleniami planu miejscowego;
34) wykonywanie zadań POI z zakresu kadry merytorycznej, tj.:
a) przygotowanie kompletnej oferty inwestycyjnej GMiny, jej weryfikacja i aktualizacja, w tym nadzór nad danymi niezbędnymi do jej opracowania,
b) weryfikacja oferty inwestycyjnej i działań POI pod kątem zgodności ze Strategią Rozwoju Gminy, w szczególności w zakresie ładu przestrzennego i gospodarki nieruchomościami,
c) organizacja działań promujących ofertę inwestycyjną Gminy,
d) udzielanie informacji przedsiębiorcom/inwestorom, w tym prezentacja posiadanej przez Gminę oferty inwestycyjnej,
e) organizacja wizyt lokalizacyjnych inwestorów na terenie Gminy i współdziałanie z innymi podmiotami w tym zakresie;
f) asystowanie inwestorom w niezbędnych procedurach administracyjnych i prawnych na poziomie Gminy, występujących w trakcie realizacji projektu inwestycyjnego,
g) przekazywanie informacji o instrumentach wsparcia rozwoju przedsiębiorczości, dostępnych zachętach inwestycyjnych oferowanych na poziomie regionu i kraju oraz instytucji właściwych dla poszczególnych instrumentów poprzez udostępnienie ich danych teleadresowych oraz ich charakterystykę i zakres kompetencji, prezentacja informacji o dostępnych lokalizacjach inwestycyjnych poprzez udostępnianie przeglądania bazy w Internecie, podanie przykładowych lokalizacji,
h) opieka poinwestycyjna dla firm łącznie ze wsparciem firm, które już działają na terenie Gminy,
i) współdziałanie z podmiotami zaangażowanymi w obsłudze inwestora na szczeblu ponadgminnym, w szczególności DAWG sp. z o.o., Specjalną Strefą Ekonomiczną i nnnymi partnerami regionalnymi,
j) znajomość i przestrzeganie standardów obsługi inwestora na każdym etapie działania,
k) aktywny udział w spotkaniach, konferencjach oraz szkoleniach służących podnoszeniu kwalifikacji oraz kompetencji w zakresie pozyskiwania i obsługi inwestorów,
l) prowadzenie dokumentacji zgodnie ze Standardami Obsługi Inwestora;
35) wykonywanie innych zadań zgodnie z właściwością rzeczową biura.