Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta w Kamiennej Górze
Bip - Strona główna

Gmina Miejska

Urząd Miasta

Rada Miasta

Władze Miasta

Gospodarka finansowa

Zarządzenia Burmistrza

Akty prawne

Oświadczenia majątkowe

Gospodarka przestrzenna

Ochrona środowiska

Infrastruktura Miejska

Sprawy Społeczne

Wyniki kontroli wewnętrznych

Wykaz udzielonych dotacji

Dostęp do informacji publicznej

Wybory i referenda

Zgromadzenia publiczne

Lobbing

Oświata »

Rejestry

Budżet obywatelski

Petycje

Ochrona danych osobowych

Wyniki kontroli zewnętrznych

Konsultacje społeczne

Raport o stanie Gminy Miejskiej Kamienna Góra

Nieodpłatna pomoc prawna »

Powszechny Spis Rolny i Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami »

Zgłoszenia naruszeń

Regulamin na słupy i tablice informacyjne

walidacja css walidacja html

Kontrole wewnętrzne 2020: Kontrola doraźna w Oddziale Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego Ziemi Kamiennogórskiej

W dniach od 29.07.2019 r. do dnia 06.08.2019 r. została przeprowadzona kontrola doraźna w Oddziale Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego Ziemi Kamiennogórskiej z siedzibą w Kamiennej Górze przy ul. Słowiańskiej 1 w zakresie prawidłowości wykorzystania dotacji przyznanej organizacji pozarządowej na realizację zadania publicznego pod nazwą: „Rajd Turystyczny „Poznajemy Góry”- umowa Nr 7/III/2019/SP z dnia 4 marca 2019 r. Kontrolę przeprowadziła: inspektor na samodzielnym stanowisku ds. kontroli Urzędu Miasta Kamienna Góra Pani Monika Kluczyńska, na podstawie upoważnienia Nr 8/2020 Burmistrza Miasta Kamienna Góra wystawionego zgodnie z § 15 ust.1 Regulaminu przeprowadzania kontroli wewnętrznej Urzędu Miasta Kamienna Góra. Kontrolę przeprowadzono w oparciu o art. 68 i art. 69 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t .j. Dz. U. z 2019 r. poz. 869 ze zm.), Zarządzenie Nr 213/2020 Burmistrza Miasta Kamienna Góra z dnia 21 lipca 2020 r. w sprawie przeprowadzenia kontroli doraźnej w Oddziale Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego Ziemi Kamiennogórskiej, w związku z § 8 umowy Nr 7/III/2019/SP z dnia 4 marca 2019 r. oraz § 2 ust.2 Regulaminu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Kamienna Góra i w jednostkach organizacyjnych Gminy Miejskiej Kamienna Góra.

 

W wyniku przeprowadzonej kontroli administracyjnej, stwierdzono następujące nieprawidłowości w Oddziale Towarzystwa Turystyczno- Krajoznawczego Ziemi Kamiennogórskiej z siedzibą w Kamiennej Górze:

 

1. Spóźnienia w terminach zapłaty faktur wystawionych za usługi transportowe-przewóz osób, sklasyfikowanych jako koszty merytoryczne I.1. w ramach realizacji zadania publicznego pod nazwą: ”Rajd Turystyczny „Poznajemy Góry” wykonywanego na podstawie umowy Nr 7/III/2019/SP z dnia 4 marca 2019 r., w odniesieniu do terminów zapłaty wynikających z niniejszych dowodów księgowych odpowiednio opisanych w treści protokołu kontroli SSK.1711.P-8.2020 niezgodnie z art.44 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 869 ze zm.), w związku z art.7 ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz.118 ze zm.).

W trakcie kontroli stwierdzono, iż z 14 faktur dokumentujących wydatki z tytułu usług transportowych-przewozu osób, pokrytych zarówno ze środków dotacji jak i innych środków finansowych, 9 faktur zostało zapłaconych z naruszeniem terminu, co stanowiło 64,29% ogółu wyżej opisanego rodzaju wydatków.

 

2. Nieprawidłowe oznaczenie w sprawozdaniu końcowym z wykonania zadania publicznego pod nazwą:    „Rajd Turystyczny „Poznajemy Góry” realizowanego na podstawie umowy Nr 7/III/2019/SP z dnia 4 marca 2019 r., w zestawieniu faktur (rachunków), w rubryce „data wystawienia dokumentu księgowego”, poz. 2, niniejszej daty jako „27.04.2019 r.” niezgodnie z treścią samego dowodu księgowego tj. fa NR 2/04/2019 z dnia 07.04.2019 r.

 

3. Naruszenie terminu dokonania rozliczenia kosztów podróży służbowej wynikających z: polecenia wyjazdu służbowego Nr 6/2019 z dnia 27.03.2019 r. (data zakończenia podróży służbowej 31.03.2019 r., a przedłożenie rachunku do rozliczenia dnia 30.05.2019 r.), polecenia wyjazdu służbowego Nr 13/2019 z dnia 27.06.2019 r. (data zakończenia podróży służbowej dnia 30.06.2019 r., a przedłożenie rachunku do rozliczenia dnia 18.07.2019 r.), polecenia wyjazdu służbowego Nr 16/2019 z dnia 01.08.2019 r. (data zakończenia podróży służbowej dnia 04.08.2019 r., a przedłożenie rachunku do rozliczenia dnia 22.08.2019 r.) niezgodnie z § 5 ust. 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. z 2013 r. poz. 167 ze zm.).

 

 

W związku z wyżej wymienionymi nieprawidłowościami zarządza się, ich usunięcie  w następujący sposób:

 

 

Ad.1. Przestrzeganie terminów zapłaty wynikających z dowodów księgowych, rozliczanych w ramach realizacji zadania publicznego, pokrywanych zarówno ze środków dotacji jak i innych środków finansowych zgodnie z art. 44 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2019 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 869 ze zm.) oraz art.7 ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 935 ze zm.).

 

Ad.2. Prawidłowe oznaczanie w sprawozdaniu końcowym z wykonania zadania publicznego danych dotyczących dowodów księgowych rozliczanych w ramach zadania publicznego zgodnie z treścią  niniejszych dowodów księgowych stosownie do zapisów załącznika Nr 5 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057 ze zm.).

 

 

Ad.3. Przestrzeganie terminu dokonania rozliczenia kosztów podróży krajowej i zagranicznej nie później niż w terminie 14 dni od dnia zakończenia tej podróży zgodnie z § 5 ust.1 rozporządzenia Ministra Pracy  i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej  (Dz. U. z 2013 r. poz. 167 ze zm.).

 

Zgodnie z § 5 ust.1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. z 2013 r. poz 167 ze zm.): „Pracownik dokonuje rozliczenia kosztów podróż krajowej lub podróży zagranicznej nie później niż w terminie 14 dni od dnia zakończenia tej podróży”.

Na podstawie § 8 ust. 5 umowy o realizację zadań publicznych Nr 7/III/2019/SP z dnia 4 marca 2019 r. Zleceniobiorca zadania publicznego jest zobowiązany w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania wystąpienia pokontrolnego do wykonania wniosków i zaleceń i powiadomienia Burmistrza Miasta Kamienna Góra o sposobie wykonania wyżej wymienionych wniosków lub o przyczynach ich nie wykonania.


   

wstecz