Wydział Infrastruktury Miejskiej i Ochrony Środowiska |
||||
Imię i Nazwisko | Funkcja/stanowisko | Nr pokoju | Telefon | |
Magdalena Bręśkiewicz |
Kierownik Wydziału | 104 | 75/6455129 |
magdalena.breskiewicz@kamiennagora.pl |
Agnieszka Majerska |
stanowisko ds. ochrony środowiska | 105 | 75/6455130 | agnieszka.majerska@kamiennagora.pl |
Emilia Pieróg-Omachel |
stanowisko ds. infrastruktury miejskiej |
105 | 75/6455130 | emilia.pierog@kamiennagora.pl |
Agnieszka Jaksoń | stanowisko ds. ochrony środowiska | 104 | 75/6455130 | agnieszka.jakson@kamiennagora.pl |
Małgorzata Stępień | stanowisko ds. infrastruktury miejskiej | 104 | 75/6455130 | malgorzata.stepien@kamiennagora.pl |
Aleksander Majewski | kontroler strefy płatnego parkowania | 104 | 75/6455129 | - |
Arkadiusz Kurnyta | pomoc administracyjna | 105 | 75/6455130 | arkadiusz.kurnyta@kamiennagora.pl |
Zakres czynności Wydziału Infrastruktury Miejskiej i Ochrony Środowiska obejmuje wykonywanie zadań związanych z prowadzeniem gospodarki komunalnej na terenie Gminy, a obejmujących w szczególności:
1) zarząd drogami i obiektami mostowymi a w szczególności:
a) prowadzenie ewidencji dróg gminnych i obiektów mostowych,
b)utrzymanie nawierzchni dróg, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą,
c) prowadzenie okresowej kontroli stanu dróg i obiektów mostowych,
d) koordynacja robót w pasie drogowym,
e)wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych,
f) przeprowadzanie odbioru przywracania pasa drogowego do stanu pierwotnego,
g) wyrażanie zgody na organizowanie pielgrzymek procesji na drogach gminnych,
h) przeprowadzanie okresowej kontroli stanu dróg, chodników i drogowych obiektów inżynierskich,
i) wykonywanie robót utrzymaniowych i zabezpieczających,
j) przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników,
k) utrzymywanie zieleni przydrożnej,
l) umieszczanie i utrzymywanie tablic z nazwami ulic i placów,
ł) utrzymywanie wiat przystankowych;
m) współdziałanie z innymi zarządcami dróg na terenie Gminy w ich prawidłowym utrzymaniu oraz ustaleniu zasad organizacji ruchu,
n) wydawanie opinii w sprawie przebiegu dróg gminnych,
o) wydawanie zezwoleń na organizację zgromadzeń i imprez masowych;
2) nadzór nad cmentarzami komunalnymi i wojennymi:
a) dokonywanie oceny funkcjonowania administracji cmentarzy,
b) dokonywanie kontroli porządku i czystości na terenie cmentarzy,
c) planowanie środków finansowych na bieżące utrzymanie cmentarzy;
3) nadzór nad targowiskiem miejskim:
a) dokonywanie oceny funkcjonowania administracji targowiska,
b) dokonywanie kontroli porządku i czystości na terenie targowiska,
c) planowanie środków finansowych na bieżące utrzymanie targowiska;
4) wykonywanie zadań w zakresie utrzymania porządku i czystości na terenie Gminy tj:
a) opracowywanie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku w mieście - organizowanie sprzątania ulic, placów, skwerów i parków,
b) nadzór i kontrola w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi przez mieszkańców miasta
c) tworzenie warunków do selektywnej zbiórki, segregacji i składowania odpadów i rozstrzyganie sporów w zakresie lokalizacji miejsc do gromadzenia odpadów stałych,
d) prowadzenie postępowań administracyjnych na prowadzenie działalności w zakresie odbioru i transportu nieczystości ciekłych,
e) opracowywanie wymagań wobec osób utrzymujących zwierzęta domowe i gospodarskie,
f) likwidacja dzikich wysypisk śmieci;
g) bieżące utrzymywanie szaletu miejskiego;
h) prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków, w celu kontroli częstotliwości i sposobu pozbywania się nieczystości ciekłych,
i) zapewnienie zbierania, transportu i unieszkodliwiania zwłok bezdomnych zwierząt,
j) znakowanie obszarów dotkniętych lub zakażonych chorobą zakaźną zwierząt.
5) wykonywanie zadań z zakresu ochrony środowiska a w szczególności:
a) prowadzenie postępowań administracyjnych na usuwanie drzew i krzewów,
b) przygotowywanie wniosków do Starostwa Powiatowego w sprawie wyrażania zgody na usunięcie drzew i krzewów, rosnących na terenie stanowiącym własność Gminy,
c) wymierzanie kar pieniężnych za samowolne usuwanie drzew i krzewów,
d) tworzenie i utrzymywanie w należytym stanie zadrzewień, zakrzewień na terenach gminnych w tym w obrębie pasów drogowych,
e) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie oceny oddziaływania na środowisko,
f) prowadzenie edukacji ekologicznej,
g) podejmowanie działań zapobiegających zagrożeniom środowiska naturalnego,
h) prowadzenie gospodarki leśnej wg planu urządzenia lasów komunalnych,
i) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie gromadzenia odpadów w miejscu nieprzeznaczonym do ich składowania lub magazynowania;
6) realizacja zadań związanych z gospodarką odpadami w tym:
a) przygotowywanie i nadzór nad opracowywanymi dokumentami
b) usuwania wyrobów zawierających azbest,
c) programów ochrony środowiska;
7) opiniowanie projektów prac geologicznych;
8) zakładanie i utrzymywanie parków, skwerów, placów zabaw i trawników na terenach stanowiących własność Gminy;
9) prowadzenie spraw z zakresu gospodarki wodnościekowej, w tym:
a) bieżące utrzymywanie kanalizacji deszczowej oraz rowów komunalnych, stanowiących własność Gminy,
b) badanie jakości ścieków z wylotów odprowadzających wody opadowe;
10) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie zwierząt:
a) współpraca ze schroniskiem dla zwierząt w zakresie zapewniania opieki bezdomnym zwierzętom oraz lekarzem weterynarii
b) wydawanie zezwoleń na posiadanie psa rasy uznanej za niebezpieczną,
c) coroczne przygotowywanie programów opieki nad bezdomnymi zwierzętami;
11) prowadzenie spraw z zakresu oświetlenia drogowego:
a) nadzór nad stanem technicznym oświetlenia,
b) przygotowywane planów modernizacji oświetlenia;
12) prowadzenie i organizowanie przedsięwzięć proekologicznych (współpraca ze szkołami, organizacjami proekologicznymi itp.);
13) udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie, znajdujących się w posiadaniu Urzędu;
14) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Strefy Płatnego Parkowania, w tym:
a) kontrolowanie pojazdów i obowiązku wnoszenia opłat przez kierującego pojazdem,
b) informowanie o konieczności wnoszenia opłat za parkowanie,
c) wystawianie zawiadomień zgodnie z regulaminem strefy,
d) techniczna obsługa parkometrów, tj. wymiana papieru, usuwanie zacięć i drognych usterek,
e) utrzymanie w czystości dojścia do parkometrów, odśnieżanie i czyszczenie paneli solarnych,
f) pobór biletów z parkometrów i transport zabezpieczonej kasety do Urzędu,
g) przestrzeganie Regulaminu strefy,
h) obsługa administracyjna umowy z właścicielem, tj. wystawianie abonamentów, kontrolowanie zawiadomień, nadzór na realizacją umowy z właścicielem parkometrów, weryfikacja kontrolera, obsługa skarg i wniosków mieszkańców w zakresie działania strefy;
15) realizacja zadań wynikających z ustawy o publicznym transporcie zbiorowym;
16) wykonywanie innych zadań zgodnie z właściwością rzeczową wydziału.