Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta w Kamiennej Górze
Bip - Strona główna

Gmina Miejska

Urząd Miasta

Rada Miasta

Władze Miasta

Gospodarka finansowa

Zarządzenia Burmistrza

Akty prawne

Oświadczenia majątkowe

Gospodarka przestrzenna

Ochrona środowiska

Infrastruktura Miejska

Sprawy Społeczne

Wyniki kontroli wewnętrznych

Wykaz udzielonych dotacji

Dostęp do informacji publicznej

Wybory i referenda

Zgromadzenia publiczne

Lobbing

Oświata »

Rejestry

Budżet obywatelski

Petycje

Ochrona danych osobowych

Wyniki kontroli zewnętrznych

Konsultacje społeczne

Raport o stanie Gminy Miejskiej Kamienna Góra

Nieodpłatna pomoc prawna »

Powszechny Spis Rolny i Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami »

Zgłoszenia naruszeń

Regulamin na słupy i tablice informacyjne

walidacja css walidacja html

Wydziały Urzędu Miasta: Wydział Infrastruktury Miejskiej I Ochrony Środowiska

Wydział Infrastruktury Miejskiej i Ochrony Środowiska
Imię i Nazwisko Funkcja/stanowisko Nr pokoju Telefon E-mail
Magdalena Bręśkiewicz
Kierownik Wydziału 104 75/6455129
magdalena.breskiewicz@kamiennagora.pl
Agnieszka Majerska
stanowisko ds. ochrony środowiska 105 75/6455130 agnieszka.majerska@kamiennagora.pl
Emilia Pieróg-Omachel
stanowisko ds. infrastruktury miejskiej
105 75/6455130 emilia.pierog@kamiennagora.pl
Agnieszka Jaksoń stanowisko ds. ochrony środowiska 104 75/6455130 agnieszka.jakson@kamiennagora.pl
Małgorzata Stępień stanowisko ds. infrastruktury miejskiej 104 75/6455130 malgorzata.stepien@kamiennagora.pl
Aleksander Majewski kontroler strefy płatnego parkowania 104 75/6455129 -
Arkadiusz Kurnyta pomoc administracyjna 105 75/6455130 arkadiusz.kurnyta@kamiennagora.pl

Zakres czynności Wydziału Infrastruktury Miejskiej i Ochrony Środowiska obejmuje wykonywanie zadań związanych z prowadzeniem gospodarki komunalnej na terenie Gminy, a obejmujących w szczególności:

1) zarząd drogami i obiektami mostowymi a w szczególności:
a) prowadzenie ewidencji dróg gminnych i obiektów mostowych,
b)utrzymanie nawierzchni dróg, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą,
c) prowadzenie okresowej kontroli stanu dróg i obiektów mostowych,
d) koordynacja robót w pasie drogowym,
e)wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych,
f) przeprowadzanie odbioru przywracania pasa drogowego do stanu pierwotnego,
g) wyrażanie zgody na organizowanie pielgrzymek procesji na drogach gminnych,
h) przeprowadzanie okresowej kontroli stanu dróg, chodników i drogowych obiektów inżynierskich,
i) wykonywanie robót utrzymaniowych i zabezpieczających,
j) przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników,
k) utrzymywanie zieleni przydrożnej,
l) umieszczanie i utrzymywanie tablic z nazwami ulic i placów,
ł) utrzymywanie wiat przystankowych;
m) współdziałanie z innymi zarządcami dróg na terenie Gminy w ich prawidłowym utrzymaniu oraz ustaleniu zasad organizacji ruchu,
n) wydawanie opinii w sprawie przebiegu dróg gminnych,
o) wydawanie zezwoleń na organizację zgromadzeń i imprez masowych;
2) nadzór nad cmentarzami komunalnymi i wojennymi:
a) dokonywanie oceny funkcjonowania administracji cmentarzy,
b) dokonywanie kontroli porządku i czystości na terenie cmentarzy,
c) planowanie środków finansowych na bieżące utrzymanie cmentarzy;
3) nadzór nad targowiskiem miejskim:
a) dokonywanie oceny funkcjonowania administracji targowiska,
b) dokonywanie kontroli porządku i czystości na terenie targowiska,
c) planowanie środków finansowych na bieżące utrzymanie targowiska;
4) wykonywanie zadań w zakresie utrzymania porządku i czystości na terenie Gminy tj:
a) opracowywanie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku w mieście - organizowanie sprzątania ulic, placów, skwerów i parków,
b) nadzór i kontrola w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi przez mieszkańców miasta
c) tworzenie warunków do selektywnej zbiórki, segregacji i składowania odpadów i rozstrzyganie sporów w zakresie lokalizacji miejsc do gromadzenia odpadów stałych,
d) prowadzenie postępowań administracyjnych na prowadzenie działalności w zakresie odbioru i transportu nieczystości ciekłych,
e) opracowywanie wymagań wobec osób utrzymujących zwierzęta domowe i gospodarskie,
f) likwidacja dzikich wysypisk śmieci;
g) bieżące utrzymywanie szaletu miejskiego;
h) prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków, w celu kontroli częstotliwości i sposobu pozbywania się nieczystości ciekłych,
i) zapewnienie zbierania, transportu i unieszkodliwiania zwłok bezdomnych zwierząt,
j) znakowanie obszarów dotkniętych lub zakażonych chorobą zakaźną zwierząt.
5) wykonywanie zadań z zakresu ochrony środowiska a w szczególności:
a) prowadzenie postępowań administracyjnych na usuwanie drzew i krzewów,
b) przygotowywanie wniosków do Starostwa Powiatowego w sprawie wyrażania zgody na usunięcie drzew i krzewów, rosnących na terenie stanowiącym własność Gminy,
c) wymierzanie kar pieniężnych za samowolne usuwanie drzew i krzewów,
d) tworzenie i utrzymywanie w należytym stanie zadrzewień, zakrzewień na terenach gminnych w tym w obrębie pasów drogowych,
e) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie oceny oddziaływania na środowisko,
f) prowadzenie edukacji ekologicznej,
g) podejmowanie działań zapobiegających zagrożeniom środowiska naturalnego,
h) prowadzenie gospodarki leśnej wg planu urządzenia lasów komunalnych,
i) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie gromadzenia odpadów w miejscu nieprzeznaczonym do ich składowania lub magazynowania;
6) realizacja zadań związanych z gospodarką odpadami w tym:
a) przygotowywanie i nadzór nad opracowywanymi dokumentami
b) usuwania wyrobów zawierających azbest,
c) programów ochrony środowiska;
7) opiniowanie projektów prac geologicznych;
8) zakładanie i utrzymywanie parków, skwerów, placów zabaw i trawników na terenach stanowiących własność Gminy;
9) prowadzenie spraw z zakresu gospodarki wodnościekowej, w tym:
a) bieżące utrzymywanie kanalizacji deszczowej oraz rowów komunalnych, stanowiących własność Gminy,
b) badanie jakości ścieków z wylotów odprowadzających wody opadowe;
10) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie zwierząt:
a) współpraca ze schroniskiem dla zwierząt w zakresie zapewniania opieki bezdomnym zwierzętom oraz lekarzem weterynarii
b) wydawanie zezwoleń na posiadanie psa rasy uznanej za niebezpieczną,
c) coroczne przygotowywanie programów opieki nad bezdomnymi zwierzętami;
11) prowadzenie spraw z zakresu oświetlenia drogowego:
a) nadzór nad stanem technicznym oświetlenia,
b) przygotowywane planów modernizacji oświetlenia;
12) prowadzenie i organizowanie przedsięwzięć proekologicznych (współpraca ze szkołami, organizacjami proekologicznymi itp.);
13) udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie, znajdujących się w posiadaniu Urzędu;
14) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Strefy Płatnego Parkowania, w tym:
a) kontrolowanie pojazdów i obowiązku wnoszenia opłat przez kierującego pojazdem,
b) informowanie o konieczności wnoszenia opłat za parkowanie,
c) wystawianie zawiadomień zgodnie z regulaminem strefy,
d) techniczna obsługa parkometrów, tj. wymiana papieru, usuwanie zacięć i drognych usterek,
e) utrzymanie w czystości dojścia do parkometrów, odśnieżanie i czyszczenie paneli solarnych,
f) pobór biletów z parkometrów i transport zabezpieczonej kasety do Urzędu,
g) przestrzeganie Regulaminu strefy,
h) obsługa administracyjna umowy z właścicielem, tj. wystawianie abonamentów, kontrolowanie zawiadomień, nadzór na realizacją umowy z właścicielem parkometrów, weryfikacja kontrolera, obsługa skarg i wniosków mieszkańców w zakresie działania strefy;
15) realizacja zadań wynikających z ustawy o publicznym transporcie zbiorowym;
16) wykonywanie innych zadań zgodnie z właściwością rzeczową wydziału.

 


   

wstecz