Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta w Kamiennej Górze
Bip - Strona główna

Gmina Miejska

Urząd Miasta

Rada Miasta

Władze Miasta

Gospodarka finansowa

Zarządzenia Burmistrza

Akty prawne

Oświadczenia majątkowe

Gospodarka przestrzenna

Ochrona środowiska

Infrastruktura Miejska

Sprawy Społeczne

Wyniki kontroli wewnętrznych

Wykaz udzielonych dotacji

Dostęp do informacji publicznej

Wybory i referenda

Zgromadzenia publiczne

Lobbing

Oświata »

Rejestry

Budżet obywatelski

Petycje

Ochrona danych osobowych

Wyniki kontroli zewnętrznych

Konsultacje społeczne

Raport o stanie Gminy Miejskiej Kamienna Góra

Nieodpłatna pomoc prawna »

Powszechny Spis Rolny i Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami »

Zgłoszenia naruszeń

Regulamin na słupy i tablice informacyjne

walidacja css walidacja html

Wydziały Urzędu Miasta: Biuro Zarządzania Kryzysowego i Informacji Niejawnych

 

Biuro Zarządzania Kryzysowego i Informacji Niejawnych
Imię i Nazwisko Funkcja/stanowisko Nr pokoju Telefon E-mail
Karolina Adamczyk Kierownik Biura
311 75/6455136 karolina.adamczyk@kamiennagora.pl
  stanowisko ds. obronnych 311 75/6455136  

 

Do zakresu zadań Biura Zarządzania Kryzysowego i Informacji Niejawnych należy w szczególności:

1) opracowanie i stała aktualizacja Miejskiego Planu Zarządzania Kryzysowego oraz Planu Operacyjnego Bezpośredniej Ochrony przed powodzią;
2) bieżąca aktualizacja baz danych sił i środków w programie Platformy Operacyjnej Zarządzania Kryzysowego;
3) pełna obsługa administracyjna Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego;
4) przygotowanie i organizowanie ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia;
5) podejmowanie interwencji rzeczowych na potrzeby zdarzeń losowych;
6) organizowanie i utrzymanie systemu łączności na potrzeby zarządzania kryzysowego;
7) podejmowanie działań w celu wykonywania zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej, przeciwpowodziowej, w tym wyposażenie i utrzymanie miejskiego magazynu przeciwpowodziowego;
8) współpraca ze służbami powiatowymi zajmującymi się zarządzaniem kryzysowym;
9) całodobowa obsługa dyżurów w Miejskim Centrum Zarządzania Kryzysowego;
10) przekazywanie zgłoszeń o wystąpieniu nagłych zagrożeń do właściwych służb ratowniczych i technicznych, monitorowanie i ocena rozwoju zdarzenia, przygotowanie propozycji uruchomienia procedur reagowania;
11) informowanie Burmistrza o wystąpieniu nagłych zagrożeń, awarii technicznych i katastrof naturalnych, oraz przedstawianie propozycji dalszych działań;
12) zwoływanie posiedzeń Miejskiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego w trybie natychmiastowym;
13) przygotowywanie informacji o nagłych zdarzeniach na posiedzenia Miejskiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, przekazywanie do wykonawców decyzji i zarządzeń Burmistrza dotyczących przeciwdziałania i likwidacji skutków powstałego zagrożenia;
14) wyjazdy do miejsc, w których wystąpiły nagłe zagrożenia lokalne, gromadzenie informacji o zdarzeniach;
15) utrzymanie łączności i bieżąca wymiana informacji z Centrum Zarządzania Kryzysowego Wojewody i Starosty;
16) dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej
17) pracowanie planu obrony cywilnej;
18) organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej;
19) przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach;
20) planowanie i zapewnienie środków transportowych, warunków bytowych oraz pomocy medycznej i społecznej dla ewakuowanej ludności;
21) opracowanie i aktualizacja Planu Ochrony Zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowej;
22) zapewnienie dostaw wody pitnej dla ludności i wyznaczonych zakładów przemysłu spożywczego oraz wody dla urządzeń specjalnych do likwidacji skażeń i do celów przeciwpożarowych;
23) integrowanie sił obrony cywilnej oraz innych służb, w tym sanitarno-epidemiologicznych i społecznych organizacji ratowniczych do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska;
24) przygotowywanie projektów prawa miejscowego dotyczących obrony cywilnej i mających wpływ na realizację zadań obrony cywilnej;
25) współpraca z terenowymi organami administracji wojskowej i publicznej;
26) opracowywanie informacji dotyczących realizowanych zadań;
27) kontrolowanie przygotowania formacji obrony cywilnej i ratowników do prowadzenia działań ratowniczych;
28) ustalanie wykazu instytucji państwowych, przedsiębiorców i innych jednostek organizacyjnych oraz społecznych organizacji ratowniczych funkcjonujących na terenie Gminy, przewidzianych do prowadzenia przygotowań i realizacji przedsięwzięć w zakresie obrony cywilnej;
29) ustalanie zadań i kontrola ich realizacji oraz koordynowanie i kierowanie działalności a w zakresie przygotowania i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej w jednostkach organizacyjnych działających na terenie Gminy;
30) ewidencja i stała aktualizacja planu świadczeń rzeczowych i osobistych na rzecz Burmistrza, Sił Zbrojnych, Straży Pożarnej, Policji i innych jednostek organizacyjnych;
31) wydawanie decyzji w sprawie świadczeń na rzecz obrony oraz wezwań do wykonania;
32) planowanie i realizowanie zadań obronnych związanych z podwyższaniem gotowości obronnej Gminy w czasie pokoju i na okres zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa (kryzysu polityczno-militarnego) i wojny;
33) planowanie i nadzorowanie wykonywania przez podległe komórki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne zadań obronnych w zakresie dostaw, usług i innych świadczeń na rzecz sił zbrojnych w tym powołanie, formowanie i przygotowanie do działania określonych jednostek przewidzianych do militaryzacji;
34) opracowywanie projektów i uzgadnianie z właściwymi organami planów w zakresie ochrony i obrony obiektów ważnych dla obronności i bezpieczeństwa państwa;
35) współdziałanie w zakresie realizacji zadań obronnych z organami wojskowymi, paramilitarnymi i organizacjami społecznymi;
36) koordynacja spraw związanych z przygotowaniem produkcji rolniczej, gospodarki żywnościowej, weterynarii i leśnictwa do świadczeń na rzecz obronności;
37) prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie mobilizacji i w czasie wojny dla potrzeb Urzędu;
38) opracowanie i utrzymywanie w stałej aktualności dokumentów planistycznych dotyczących zabezpieczenia Burmistrzowi warunków funkcjonowania na zapasowym stanowisku kierowania i zapasowym miejscu pracy;
39) opracowanie dokumentacji, szkolenie i zapewnienie właściwego funkcjonowania systemu Stałego Dyżuru;
40) opracowanie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu na okres „W”;
41) opracowanie Planu Operacyjnego Funkcjonowania Urzędu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
42) opracowanie wytycznych obronnych i planu zamierzeń obronnych;
43) opracowanie Planu zabezpieczenia warunków funkcjonowania Urzędu w Dotychczasowym Miejscu Pracy (DMP);
44) współpraca z właściwymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi służb ochrony państwa w zakresie realizacji swoich zadań;
45) realizacja zadań związanych z ochroną informacji niejawnych – wypełnianie zadań wynikających z funkcji Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych;
46) prowadzenie kancelarii informacji niejawnych oraz sprawowanie bezpośredniego nadzoru i kontroli nad właściwym obiegiem, oznaczeniem i rejestracją dokumentów niejawnych w Urzędzie;
47) realizowanie przedsięwzięć związanych z natychmiastowym uzupełnieniem sił zbrojnych przez doręczanie dokumentów powołania żołnierzom rezerwy na rzecz obrony w ramach Akcji Kurierskiej;
48) wykonywanie czynności w zakresie ochrony przeciwpożarowej i ewakuacji pracowników zgodnie z przepisami o ochronie przeciwpożarowej w Urzędzie oraz w razie konieczności udzielanie pierwszej pomocy;
49) analiza stanu bezpieczeństwa w Gminie na podstawie sprawozdań Komendanta Policji o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego;
50) wykonywanie innych zadań zgodnie z właściwością rzeczową biura.


   

wstecz