Biuro Zarządzania Kryzysowego i Informacji Niejawnych |
||||
Imię i Nazwisko | Funkcja/stanowisko | Nr pokoju | Telefon | |
Karolina Adamczyk | Kierownik Biura |
311 | 75/6455136 | karolina.adamczyk@kamiennagora.pl |
stanowisko ds. obronnych | 311 | 75/6455136 |
Do zakresu zadań Biura Zarządzania Kryzysowego i Informacji Niejawnych należy w szczególności:
1) opracowanie i stała aktualizacja Miejskiego Planu Zarządzania Kryzysowego oraz Planu Operacyjnego Bezpośredniej Ochrony przed powodzią;
2) bieżąca aktualizacja baz danych sił i środków w programie Platformy Operacyjnej Zarządzania Kryzysowego;
3) pełna obsługa administracyjna Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego;
4) przygotowanie i organizowanie ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia;
5) podejmowanie interwencji rzeczowych na potrzeby zdarzeń losowych;
6) organizowanie i utrzymanie systemu łączności na potrzeby zarządzania kryzysowego;
7) podejmowanie działań w celu wykonywania zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej, przeciwpowodziowej, w tym wyposażenie i utrzymanie miejskiego magazynu przeciwpowodziowego;
8) współpraca ze służbami powiatowymi zajmującymi się zarządzaniem kryzysowym;
9) całodobowa obsługa dyżurów w Miejskim Centrum Zarządzania Kryzysowego;
10) przekazywanie zgłoszeń o wystąpieniu nagłych zagrożeń do właściwych służb ratowniczych i technicznych, monitorowanie i ocena rozwoju zdarzenia, przygotowanie propozycji uruchomienia procedur reagowania;
11) informowanie Burmistrza o wystąpieniu nagłych zagrożeń, awarii technicznych i katastrof naturalnych, oraz przedstawianie propozycji dalszych działań;
12) zwoływanie posiedzeń Miejskiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego w trybie natychmiastowym;
13) przygotowywanie informacji o nagłych zdarzeniach na posiedzenia Miejskiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, przekazywanie do wykonawców decyzji i zarządzeń Burmistrza dotyczących przeciwdziałania i likwidacji skutków powstałego zagrożenia;
14) wyjazdy do miejsc, w których wystąpiły nagłe zagrożenia lokalne, gromadzenie informacji o zdarzeniach;
15) utrzymanie łączności i bieżąca wymiana informacji z Centrum Zarządzania Kryzysowego Wojewody i Starosty;
16) dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej
17) pracowanie planu obrony cywilnej;
18) organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej;
19) przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach;
20) planowanie i zapewnienie środków transportowych, warunków bytowych oraz pomocy medycznej i społecznej dla ewakuowanej ludności;
21) opracowanie i aktualizacja Planu Ochrony Zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowej;
22) zapewnienie dostaw wody pitnej dla ludności i wyznaczonych zakładów przemysłu spożywczego oraz wody dla urządzeń specjalnych do likwidacji skażeń i do celów przeciwpożarowych;
23) integrowanie sił obrony cywilnej oraz innych służb, w tym sanitarno-epidemiologicznych i społecznych organizacji ratowniczych do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska;
24) przygotowywanie projektów prawa miejscowego dotyczących obrony cywilnej i mających wpływ na realizację zadań obrony cywilnej;
25) współpraca z terenowymi organami administracji wojskowej i publicznej;
26) opracowywanie informacji dotyczących realizowanych zadań;
27) kontrolowanie przygotowania formacji obrony cywilnej i ratowników do prowadzenia działań ratowniczych;
28) ustalanie wykazu instytucji państwowych, przedsiębiorców i innych jednostek organizacyjnych oraz społecznych organizacji ratowniczych funkcjonujących na terenie Gminy, przewidzianych do prowadzenia przygotowań i realizacji przedsięwzięć w zakresie obrony cywilnej;
29) ustalanie zadań i kontrola ich realizacji oraz koordynowanie i kierowanie działalności a w zakresie przygotowania i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej w jednostkach organizacyjnych działających na terenie Gminy;
30) ewidencja i stała aktualizacja planu świadczeń rzeczowych i osobistych na rzecz Burmistrza, Sił Zbrojnych, Straży Pożarnej, Policji i innych jednostek organizacyjnych;
31) wydawanie decyzji w sprawie świadczeń na rzecz obrony oraz wezwań do wykonania;
32) planowanie i realizowanie zadań obronnych związanych z podwyższaniem gotowości obronnej Gminy w czasie pokoju i na okres zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa (kryzysu polityczno-militarnego) i wojny;
33) planowanie i nadzorowanie wykonywania przez podległe komórki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne zadań obronnych w zakresie dostaw, usług i innych świadczeń na rzecz sił zbrojnych w tym powołanie, formowanie i przygotowanie do działania określonych jednostek przewidzianych do militaryzacji;
34) opracowywanie projektów i uzgadnianie z właściwymi organami planów w zakresie ochrony i obrony obiektów ważnych dla obronności i bezpieczeństwa państwa;
35) współdziałanie w zakresie realizacji zadań obronnych z organami wojskowymi, paramilitarnymi i organizacjami społecznymi;
36) koordynacja spraw związanych z przygotowaniem produkcji rolniczej, gospodarki żywnościowej, weterynarii i leśnictwa do świadczeń na rzecz obronności;
37) prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie mobilizacji i w czasie wojny dla potrzeb Urzędu;
38) opracowanie i utrzymywanie w stałej aktualności dokumentów planistycznych dotyczących zabezpieczenia Burmistrzowi warunków funkcjonowania na zapasowym stanowisku kierowania i zapasowym miejscu pracy;
39) opracowanie dokumentacji, szkolenie i zapewnienie właściwego funkcjonowania systemu Stałego Dyżuru;
40) opracowanie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu na okres „W”;
41) opracowanie Planu Operacyjnego Funkcjonowania Urzędu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
42) opracowanie wytycznych obronnych i planu zamierzeń obronnych;
43) opracowanie Planu zabezpieczenia warunków funkcjonowania Urzędu w Dotychczasowym Miejscu Pracy (DMP);
44) współpraca z właściwymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi służb ochrony państwa w zakresie realizacji swoich zadań;
45) realizacja zadań związanych z ochroną informacji niejawnych – wypełnianie zadań wynikających z funkcji Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych;
46) prowadzenie kancelarii informacji niejawnych oraz sprawowanie bezpośredniego nadzoru i kontroli nad właściwym obiegiem, oznaczeniem i rejestracją dokumentów niejawnych w Urzędzie;
47) realizowanie przedsięwzięć związanych z natychmiastowym uzupełnieniem sił zbrojnych przez doręczanie dokumentów powołania żołnierzom rezerwy na rzecz obrony w ramach Akcji Kurierskiej;
48) wykonywanie czynności w zakresie ochrony przeciwpożarowej i ewakuacji pracowników zgodnie z przepisami o ochronie przeciwpożarowej w Urzędzie oraz w razie konieczności udzielanie pierwszej pomocy;
49) analiza stanu bezpieczeństwa w Gminie na podstawie sprawozdań Komendanta Policji o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego;
50) wykonywanie innych zadań zgodnie z właściwością rzeczową biura.