Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta w Kamiennej Górze
Bip - Strona główna

Gmina Miejska

Urząd Miasta

Rada Miasta

Władze Miasta

Gospodarka finansowa

Zarządzenia Burmistrza

Akty prawne

Oświadczenia majątkowe

Gospodarka przestrzenna

Ochrona środowiska

Infrastruktura Miejska

Sprawy Społeczne

Wyniki kontroli wewnętrznych

Wykaz udzielonych dotacji

Dostęp do informacji publicznej

Wybory i referenda

Zgromadzenia publiczne

Lobbing

Oświata »

Rejestry

Budżet obywatelski

Petycje

Ochrona danych osobowych

Wyniki kontroli zewnętrznych

Konsultacje społeczne

Raport o stanie Gminy Miejskiej Kamienna Góra

Nieodpłatna pomoc prawna »

Powszechny Spis Rolny i Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami »

Zgłoszenia naruszeń

Regulamin na słupy i tablice informacyjne

walidacja css walidacja html

Kontrole wewnętrzne 2018: Kontrola administracyjna w Oddziale Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego Ziemi Kamiennogórskiej

W dniach od 13.03.2018 r. do 03.04.2018 r. została przeprowadzona kontrola administracyjna w Oddziale Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego Ziemi Kamiennogórskiej w Kamiennej Górze, z siedzibą przy ul. Słowiańskiej 1 w zakresie prawidłowości wykorzystania dotacji przyznanej organizacji pozarządowej na wsparcie realizacji zadania publicznego: „Rajd Turystyczny-Poznajemy Góry”- umowa Nr 7/III/2017 z dnia 03 marca 2017 r. Kontrolę przeprowadziła: inspektor na samodzielnym stanowisku ds. kontroli Urzędu Miasta w Kamiennej Górze Pani Monika Kluczyńska, na podstawie upoważnienia Nr 3/2018 Burmistrza Miasta Kamienna Góra wystawionego zgodnie z §15 ust.1 Regulaminu kontroli wewnętrznej Urzędu Miasta Kamienna Góra. Kontrolę przeprowadzono w oparciu o art.68 ust.1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2077 z późn.zm.), w związku z § 2 ust.2 Regulaminu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Kamienna Góra i w jednostkach organizacyjnych Gminy Miejskiej Kamienna Góra oraz § 8 w/w umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego.

 

W wyniku przeprowadzonej kontroli administracyjnej, stwierdzono następujące nieprawidłowości w Oddziale Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego Ziemi Kamiennogórskiej w Kamiennej Górze:

 

1. Zapłata zobowiązania wynikającego z faktury VAT FS 196/2017 z dnia 03.09.2017 r. za przewóz uczestników-usługa transportowa na łączną kwotę 850,00 zł, pokrytej w kwocie 600,00 zł ze środków dotacji przekazanych przez Gminę Miejską Kamienna Góra na podstawie umowy Nr 7/III/2017 z dnia 03 marca 2017 r. oraz zobowiązań wynikających z innych dowodów księgowych opisanych odpowiednio w treści protokołu kontroli SSK.1711.P-3.2018 pokrytych z innych środków finansowych, po terminach płatności wynikających z treści niniejszych dowodów niezgodnie z art. 44 ust.3 pkt.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz.2077 z późn.zm.) oraz stosownie do zapisów art.7 ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 684 z późn.zm.).

2. Nieprawidłowe oznaczenie w treści raportu kasowego Nr 9 za okres od 01.09.2017 r. do 30.09.2017 r. w poz. 8 (8,60 zł) i 9 (380,00 zł) dotyczących zapłaty w formie gotówki za fa FV 319/10250/2017 z dnia 23.09.2017 r. poczęstunek na zakończenie rajdu na łączną kwotę 388,62 zł, w pozycjach 8 i 9 MA- rozchód nieprawidłowej łącznej kwoty wynikającej z treści dowodu księgowego tj. 388,60 zł niezgodnie z treścią wymienionego wyżej dowodu oraz art.24 ust. 1-3 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1047 z późn.zm.).

 

3. Nieprawidłowe oznaczenie na fakturze VAT Nr 2017/H/123 z dnia 30.04.2017 r. dotyczącej kosztów noclegu z wyżywieniem na łączną kwotę 280,00 zł, adresu siedziby nabywcy tj. PTTK Oddział Kamienna Góra, wskazując niniejszy jako ul. Katowicka 14 niezgodnie ze stanem faktycznym, działem I, rubryką 2 „siedziba i adres podmiotu” wypisu z KRS 0000025648, w związku z art. 106e ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2017. poz.1221 z późn.zm.).

 

W związku z wyżej wymienionymi nieprawidłowościami zarządza się, ich usunięcie w następujący sposób:

 

Ad.1.  Przestrzeganie terminów zapłaty wynikających z treści dowodów księgowych zgodnie z art. 44 ust.3 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2077 z późn.zm.) oraz zapisów art.7 ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 684 z późn.zm.).

 

Ad.2. Rzetelne i bezbłędne oznaczanie oraz rozliczanie w raporcie kasowym należności wynikającej z dowodu księgowego zgodnie z jego faktyczną treścią oraz art.24 ust.1-3 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 395 z późn.zm.).

 

Ad.3. Dokonanie sprostowania adresu siedziby nabywcy faktury VAT Nr 2017/H/123 z dnia 30.04.2017 r.  noclegu z wyżywieniem na łączną kwotę 280,00 zł poprzez wystawienie noty korygującej zawierającej prawidłowe oznaczenie adresu siedziby Oddziału PTTK Ziemi Kamiennogórskiej tj. ul Słowiańska 1 zgodnie ze stanem faktycznym, działem I, rubryką 2 „siedziba i adres podmiotu” wypisu z KRS 0000025648, w związku z art. 106k ust.1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. Z 2017 r., poz.1221 z późn.zm.).

 

Ponadto, w trakcie kontroli stwierdzono, iż w zapisach Zasad (polityki) rachunkowości z dnia 01.01.2010 r. określono, iż stosowaną formą rachunkowości przez Oddział PTTK Ziemi Kamiennogórskiej jest metoda przebitkowa ręczna (tzw. amerykanka).

Powyższe zapisy Zasad polityki rachunkowości są niezgodne ze stanem faktycznym stwierdzonym w trakcie kontroli, ponieważ ewidencja księgowa i księgi rachunkowe prowadzone są przy użyciu komputera, z wykorzystaniem właściwego oprogramowania komputerowego OGNIK classic wersja 2015.12.017411.

W związku z powyższym, zaleca się dokonanie sprostowania zapisów Zasad (polityki) rachunkowości Oddziału PTTK Ziemi Kamiennogórskiej w Kamiennej Górze poprzez wskazanie w zapisach wyżej wymienionej polityki  opisu systemu informatycznego wykorzystywanego do prowadzenia ksiąg rachunkowych przy użyciu komputera, zawierającego wykaz programów, procedur lub funkcji, w zależności od struktury oprogramowania, wraz z opisem algorytmów i parametrów oraz programowych zasad ochrony danych, w tym w szczególności metod zabezpieczenia dostępu do danych i systemu ich przetwarzania, a ponadto określenie wersji oprogramowania i daty rozpoczęcia jego eksploatacji zgodnie z art. 10 ust.1 pkt.3 lit.c, w związku z art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 395 z późn.zm.).

 

Ponadto,w związku z ogłoszeniem nowego tekstu jednolitego:

- dnia 20 lutego 2018 r. nowego tekstu jednolitego ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 395);

zaleca się w przypadku dokonywania zmian, aktualizacji zapisów Zasad (polityki) rachunkowości Oddziału PTTK Ziemi Kamiennogórskiej powoływanie się na nowy tekst jednolity wyżej wymienionej ustawy.

 

Na podstawie §8 ust. 5 umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego tj. umowa Nr 7/III/2017 z dnia 03 marca 2017 r. Zleceniobiorca zadania publicznego jest zobowiązany w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania wystąpienia pokontrolnego do powiadomienia Burmistrza Miasta Kamienna Góra o sposobie wykonaniu wyżej wymienionych wniosków lub o przyczynach ich niewykonania.

 


   

wstecz