Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta w Kamiennej Górze
Bip - Strona główna

Gmina Miejska

Urząd Miasta

Rada Miasta

Władze Miasta

Gospodarka finansowa

Zarządzenia Burmistrza

Akty prawne

Oświadczenia majątkowe

Gospodarka przestrzenna

Ochrona środowiska

Infrastruktura Miejska

Sprawy Społeczne

Wyniki kontroli wewnętrznych

Wykaz udzielonych dotacji

Dostęp do informacji publicznej

Wybory i referenda

Zgromadzenia publiczne

Lobbing

Oświata »

Rejestry

Budżet obywatelski

Petycje

Ochrona danych osobowych

Wyniki kontroli zewnętrznych

Konsultacje społeczne

Raport o stanie Gminy Miejskiej Kamienna Góra

Nieodpłatna pomoc prawna »

Powszechny Spis Rolny i Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami »

Zgłoszenia naruszeń

Regulamin na słupy i tablice informacyjne

walidacja css walidacja html
Strona główna » Wydział Ewidencji Ludności - wnioski » Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Szukaj

Wydział Ewidencji Ludności - wnioski: Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej

Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej

 

Krok po kroku:

1. Napisz (odręczny) wniosek z uzasadnieniem.

2. Pobierz, wydrukuj i wypełnij druk „Zgłoszenie pobytu stałego lub czasowego”.
3. Pamiętaj o dowodzie osobistym lub paszporcie.
3. Udaj się do Biura Obsługi Klienta Urzędu Miasta w celu złożenia wniosku.

Wymagane dokumenty:
  1. Wniosek odręcznie napisany przez stronę.
  2. Wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie pobytu stałego (odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka)
  3. Wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie pobytu czasowego (odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka)
  4. Dowód osobisty lub paszport.
Opłaty:

1. 10 zł – opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej.
2. 17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy strona działa przez pełnomocnika).

Opłaty należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta (Bank Spółdzielczy O/Kamienna Góra nr: 88 8395 0001 0013 4460 2003 0001) lub bezpośrednio w Kasie Urzędu Miasta.

Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Miejsce złożenia

Biuro Obsługi Klienta

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Ewidencji Ludności.

Termin odpowiedzi:

Zgodnie z Kodeksem postepowania administracyjnego.

Tryb odwoławczy:

Do Wojewody Dolnośląskiego, za pośrednictwem Burmistrza Miasta, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

 
Uwagi:

1. Zgodnie z art. 31 ustawy o ewidencji ludności jeżeli dane zgłoszone do zameldowania lub wymeldowania budzą wątpliwości, o zameldowaniu lub wymeldowaniu rozstrzyga organ gminy w drodze decyzji administracyjnej. W tym trybie rozstrzygane są też wątpliwości co do stałego lub czasowego charakteru pobytu osoby pod deklarowanym adresem.

2. Postepowanie administracyjne prowadzone jest w trybie art. 31 ww. ustawy również na wniosek strony, w przypadku odmów potwierdzenia faktu pobytu przez dysponentów lokali, ich nieobecności w kraju lub w przypadku nieuregulowanego stanu prawnego lokalu.

3. Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy służy wyłącznie celom ewidencyjnym i ma na celu potwierdzenie faktu pobytu osoby w miejscu, w którym się zameldowała.

2. Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.

3. Zgłoszenia zameldowania na pobyt stały dokonuje się w formie pisemnej, na formularzu „Zgłoszenie pobytu stałego”.

4. Zameldowania w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.) po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.

5. Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

6. Zgłoszenie urodzenia dziecka dokonane we właściwym Urzędzie Stanu Cywilnego zastępuje zameldowanie. Zameldowania dokonuje kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia. Zameldowanie na pobyt stały następuje z dniem sporządzenia aktu urodzenia, w miejscu stałego pobytu rodziców albo tego z rodziców, u którego dziecko faktycznie przebywa.

Podstawa prawna:

1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.)
2. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 722 ze zm.).
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1827 ze zm.).
4. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (tj.  Dz. U. z 2015 r., poz.1852 ze zm.).

Wymagane załączniki:

Zgłoszenie pobytu stałego.

Dowód opłaty za wydanie decyzji administracyjnej.

Załączniki do pobrania
  1. zgłoszenie pobytu stałego (Plik: wniosek_zgloszenie_pobytu_stalego.pdf, rozmiar pliku: 534.13 KB).

   

wstecz