Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta w Kamiennej Górze
Bip - Strona główna

Gmina Miejska

Urząd Miasta

Rada Miasta

Władze Miasta

Gospodarka finansowa

Zarządzenia Burmistrza

Akty prawne

Oświadczenia majątkowe

Gospodarka przestrzenna

Ochrona środowiska

Infrastruktura Miejska

Sprawy Społeczne

Wyniki kontroli wewnętrznych

Wykaz udzielonych dotacji

Dostęp do informacji publicznej

Wybory i referenda

Zgromadzenia publiczne

Lobbing

Oświata »

Rejestry

Budżet obywatelski

Petycje

Ochrona danych osobowych

Wyniki kontroli zewnętrznych

Konsultacje społeczne

Raport o stanie Gminy Miejskiej Kamienna Góra

Nieodpłatna pomoc prawna »

Powszechny Spis Rolny i Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami »

Zgłoszenia naruszeń

Regulamin na słupy i tablice informacyjne

walidacja css walidacja html

Wydział Ewidencji Ludności - wnioski: Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego obywateli RP

Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego obywateli RP

 

Numer karty:

AO-02-01

Krok po kroku:

1. Pobierz, wydrukuj i wypełnij druk „Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego” lub „Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego”.
2. Pamiętaj o:
    a. dowodzie osobistym lub paszporcie,
    b. pisemnym pełnomocnictwie, jeżeli chcesz dokonać czynności wymeldowania przez pełnomocnika.
3. Udaj się do Wydziału Ewidencji Ludności Urzędu Miasta i dokonaj wymeldowania.

Wymagane dokumenty:

1. Wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego” lub „Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego”.  
2. Dowód osobisty lub ważny paszport.
3. W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
   – pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania,
   – dowód osobisty pełnomocnika lub paszport.

Opłaty:

1. Nie pobiera się opłat za dokonanie czynności dot. realizacji obowiązku meldunkowego.
2. 17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy osoba zgłaszająca wymeldowanie działa przez pełnomocnika).

 

Opłaty należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta (Bank Spółdzielczy O/Kamienna Góra nr: 88 8395 0001 0013 4460 2003 0001) lub bezpośrednio w Kasie Urzędu Miasta.
Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Miejsce złożenia i odbioru:

Wydział Ewidencji Ludności Urzędu Miasta w Kamiennej Górze.

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Ewidencji Ludności.

Termin odpowiedzi:

Bez zbędnej zwłoki.

Tryb odwoławczy:

Brak- czynność materialno-techniczna.

Uwagi:

1. Obywatel polski, który opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego przed upływem deklarowanego pobytu obowiązany jest wymeldować się.
2. Osoba może się wymeldować z miejsca pobytu stałego/czasowego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu.
3. Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego można złożyć w formie pisemnej lub w  formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów  realizujących zadania publiczne.
4. Wymeldowania z pobytu stałego/czasowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego  się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
5. Za osobę nie posiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun  prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
6. Zgłoszenie zgonu dokonane w urzędzie stanu cywilnego, zgodnie z przepisami prawa o aktach stanu cywilnego, zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej z miejsca pobytu stałego i czasowego.
7. Jeżeli dane zgłoszone do zameldowania lub wymeldowania budzą wątpliwości o zameldowaniu lub wymeldowaniu rozstrzyga organ gminy w drodze decyzji administracyjnej.
8. Organ gminy wydaje z urzędu lub na wniosek wydaje decyzję w sprawie wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego albo czasowego i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się (patrz karta informacyjna „Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej”).

Podstawa prawna:

1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.)
2. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 722 ze zm.).
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1827 ze zm.).
4. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. Nr 220, poz.1306 ze zm.).

Wymagane załączniki:

1. Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego.
2. Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego.

Załączniki do pobrania
  1. zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego (Plik: wniosek_wymeldowanie_z_pobytu_stalego.pdf, rozmiar pliku: 410.42 KB).
  2. zgloszenie wymeldowania z pobytu czasowego (Plik: wniosek_wymeldowanie_z_pobytu_czasowego.pdf, rozmiar pliku: 469.74 KB).

   

wstecz