Wydział Urząd Stanu Cywilnego i Ewidencja Ludności |
||||
Imię i Nazwisko | Funkcja/stanowisko | Nr pokoju | Telefon | |
Agnieszka Sikorska |
Kierownik Wydziału | 101 | 75/6455138 | agnieszka.sikorska@kamiennagora.pl |
Ireneusz Twaróg |
Zastępca Kierownika | 101 | 75/6455139 | ireneusz.twarog@kamiennagora.pl |
Paulina Zarabska |
stanowisko ds. obsługi USC Zastępstwo |
101 | 75/6455139 | beata.rapp@kamiennagora.pl |
Ada Kucharczyk |
stanowisko ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych |
102 | 75/6455140 | ada.kucharczyk@kamiennagora.pl |
Paulina Białecka |
stanowisko ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych |
102 | 75/6455143 | paulina.bialecka@kamiennagora.pl |
Marlena Kurowska |
stanowisko ds. ewidencji działalności gospodarczej |
102 | 75/6455140 | marlena.kurowska@kamiennagora.pl |
Dorota Dąbrowska-Rakoczy |
stanowisko ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych |
102 | 75/6455143 | dorota.rakoczy@kamienngora.pl |
1. Wydział Urząd Stanu Cywilnego i Ewidencja Ludności swoją działalnością w zakresie rejestracji stanu cywilnego obejmuje Miasto i Gminę Kamienna Góra, a w zakresie ewidencji ludności Miasto Kamienna Góra.
2. Do zakresu działania Wydziału Urzędu Stanu Cywilnego i Ewidencja Ludności należy w szczególności:
2.1. W zakresie Urzędu Stanu Cywilnego:
1) rejestracja urodzeń, małżeństw, zgonów;
2) dokonywanie rejestracji innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób:
a) uznanie ojcostwa dziecka,
b) oświadczenia dot. nazwiska dziecka po zawarciu małżeństwa przez jednego z rodziców,
c) powrót osoby rozwiedzionej do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
d) uznawanie zagranicznych orzeczeń z zakresu rejestracji stanu cywilnego,
e) rejestracja wzmianek marginesowych i przypisków pod aktami stanu cywilnego;
3) zmiana imion i nazwisk;
4) wpisywanie zagranicznych aktów urodzeń, małżeństw i zgonów do rejestru stanu cywilnego;
5) odtwarzanie, ustalanie i uzupełnianie treści aktów stanu cywilnego;
6) prostowanie błędów w aktach stanu cywilnego;
7) wydawanie zaświadczeń o braku przeszkód do zawarcia małżeństwa w formie wyznaniowej;
8) wydawanie zaświadczeń stwierdzających, że obywatel polski lub zamieszkały w Polsce cudzoziemiec nie mający obywatelstwa żadnego państwa, zgodnie z prawem polskim może zawrzeć małżeństwo za granicą;
9) wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym;
10) wydawanie zaświadczeń dotyczących przypisków pod aktami stanu cywilnego;
11) wydawanie zaświadczeń o braku aktu lub księgi stanu cywilnego;
12) przechowywanie ksiąg stanu cywilnego;
13) wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego;
14) wydawanie wielojęzycznych standardowych formularzy do odpisów a.s.c. i zaświadczeń wg rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1191
15) organizowanie uroczystości przyjmowania oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński;
16) organizowanie uroczystości jubileuszowych z okazji długoletniego pożycia małżeńskiego oraz 100 lat życia;
17) aktualizacja rejestru PESEL w zakresie rejestracji stanu cywilnego;
18) współpraca z innymi organami w sprawach związanych z rejestracją stanu cywilnego;
18a) udział w przygotowaniu rejestracji osób na potrzeby prowadszenia kwalifikacji wojskowej, przygotowanie i przeprowdzenie kwalifikacji wojskowej oraz prowadzenie ewidencji wojskowej, a także orzekanie o konieczności sprawowania przez żołnierzy oraz osoby spełniające obowiązek zastępczej służby wojskowej bezpośredniej opieki nad członkami rodzin oraz uznawanie żołnierzy za mających na utrzymaniu członków rodziny;
19) prowadzenie korespondencji konsularnej z zakresu zdarzeń stanu cywilnego;
20) współpraca z kościołami i związkami wyznaniowymi w zakresie rejestracji stanu cywilnego;
21) przyjmowanie oświadczeń ostatniej woli – testamenty alograficzne;
2.2. W zakresie Ewidencji Ludności:
1) przyjmowanie i obsługa zgłoszeń meldunkowych;
2) wymeldowania, zameldowania na podstawie decyzji administracyjnej;
3) anulowanie czynności materialno-technicznej dotyczącej zameldowania;
4) udostępnianie danych osobowych ze zbioru rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców oraz rejestru dowodów osobistych;
5) nadawanie numeru Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności PESEL;
6) sporządzanie wydruków dzieci do szkół i gimnazjów;
7) przyjmowanie i sprawdzanie wniosków o wydanie dowodów osobistych;
8) przyjmowanie i wydawanie dowodów osobistych w bazie RDO;
9) aktualizowanie bazy RDO po zgonie, małżeństwie, zmianie nazwisk,
10) usuwanie niezgodności stwierdzonych w momencie przyjmowania wniosku o wydanie dowodu osobistego- wysyłanie zleceń do USC;
11) obsługa zleceń w sprawie usuwania niezgodności w adresach stałych;
12) przeprowadzanie postępowania w razie wymiany lub utraty dowodu osobistego;
13) powiadamianie rodziny o zgonie za granicą.
14) przechowywanie i archiwizowanie kopert dowodowych;
15) współpraca z placówkami konsularnymi;
16) obsługa zadań z subskrypcji PESEL;
17) prowadzenie rejestru wyborców w systemie kartotecznym i komputerowym;
18) sporządzanie spisów i statystyk ludności do celów wyborczych;
19) prowadzenie spraw związanych z ewidencjonowaniem działalności gospodarczej;
20) udzielanie pisemnych informacji i odpowiedzi na pisemne zapytania o prowadzenia działalności gospodarczej przez podmioty gospodarcze;
21) udzielanie, odmowa udzielenia, cofanie, zmiana, lub stwierdzanie wygaśnięcia licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką;
22) kontrola w zakresie spełniania wymogów będących podstawą do wydania licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką;
23) wprowadzanie do systemu CEIDG informacji o wydaniu, cofnięciu, wygaszeniu licencji na transport drogowy taksówką oraz zezwoleń na regularny transport drogowy osób;
24) prowadzenie ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie w obiektach nie będących hotelami;
25) kontrolowanie obiektów w których świadczone są usługi hotelarskie;
26) wydawanie uzgodnień w zakresie regularnego transportu drogowego na terenie Miasta Kamienna Góra;
27) wykonywanie czynności informacyjno – konsultingowych dla osób podejmujących działalność gospodarczą;
28) prowadzenie zadań organu ewidencyjnego dla podmiotów, które zakończyły działalność przed wejściem w życie przepisów o CEIDG (przed 01.07.2011);
29) wykonywanie innych zadań zgodnie z właściwością rzeczową wydziału.