Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta w Kamiennej Górze
Bip - Strona główna

Gmina Miejska

Urząd Miasta

Rada Miasta

Władze Miasta

Gospodarka finansowa

Zarządzenia Burmistrza

Akty prawne

Oświadczenia majątkowe

Gospodarka przestrzenna

Ochrona środowiska

Infrastruktura Miejska

Sprawy Społeczne

Wyniki kontroli wewnętrznych

Wykaz udzielonych dotacji

Dostęp do informacji publicznej

Wybory i referenda

Zgromadzenia publiczne

Lobbing

Oświata »

Rejestry

Budżet obywatelski

Petycje

Ochrona danych osobowych

Wyniki kontroli zewnętrznych

Konsultacje społeczne

Raport o stanie Gminy Miejskiej Kamienna Góra

Nieodpłatna pomoc prawna »

Powszechny Spis Rolny i Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami »

Zgłoszenia naruszeń

Regulamin na słupy i tablice informacyjne

walidacja css walidacja html

Wydziały Urzędu Miasta: Wydział Urząd Stanu Cywilnego i Ewidencja Ludności

Wydział Urząd Stanu Cywilnego i Ewidencja Ludności
Imię i Nazwisko Funkcja/stanowisko Nr pokoju Telefon E-mail
Agnieszka Sikorska
Kierownik Wydziału 101 75/6455138 agnieszka.sikorska@kamiennagora.pl
Ireneusz Twaróg
Zastępca Kierownika 101 75/6455139 ireneusz.twarog@kamiennagora.pl

Paulina Zarabska
Beata Rapp

stanowisko ds. obsługi USC
Zastępstwo
101 75/6455139 beata.rapp@kamiennagora.pl
Ada Kucharczyk

stanowisko ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych

102 75/6455140 ada.kucharczyk@kamiennagora.pl
Paulina Białecka

stanowisko ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych

102 75/6455143 paulina.bialecka@kamiennagora.pl
Marlena Kurowska

stanowisko ds. ewidencji działalności  gospodarczej

102 75/6455140 marlena.kurowska@kamiennagora.pl
Dorota Dąbrowska-Rakoczy

stanowisko ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych

102 75/6455143 dorota.rakoczy@kamienngora.pl

1. Wydział Urząd Stanu Cywilnego i Ewidencja Ludności swoją działalnością w zakresie rejestracji stanu cywilnego obejmuje Miasto i Gminę Kamienna Góra, a w zakresie ewidencji ludności Miasto Kamienna Góra.

2. Do zakresu działania Wydziału Urzędu Stanu Cywilnego i Ewidencja Ludności należy w szczególności:
2.1. W zakresie Urzędu Stanu Cywilnego:
1) rejestracja urodzeń, małżeństw, zgonów;
2) dokonywanie rejestracji innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób:
a) uznanie ojcostwa dziecka,
b) oświadczenia dot. nazwiska dziecka po zawarciu małżeństwa przez jednego z rodziców,
c) powrót osoby rozwiedzionej do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
d) uznawanie zagranicznych orzeczeń z zakresu rejestracji stanu cywilnego,
e) rejestracja wzmianek marginesowych i przypisków pod aktami stanu cywilnego;
3) zmiana imion i nazwisk;
4) wpisywanie zagranicznych aktów urodzeń, małżeństw i zgonów do rejestru stanu cywilnego;
5) odtwarzanie, ustalanie i uzupełnianie treści aktów stanu cywilnego;
6) prostowanie błędów w aktach stanu cywilnego;
7) wydawanie zaświadczeń o braku przeszkód do zawarcia małżeństwa w formie wyznaniowej;
8) wydawanie zaświadczeń stwierdzających, że obywatel polski lub zamieszkały w Polsce cudzoziemiec nie mający obywatelstwa żadnego państwa, zgodnie z prawem polskim może zawrzeć małżeństwo za granicą;
9) wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym;
10) wydawanie zaświadczeń dotyczących przypisków pod aktami stanu cywilnego;
11) wydawanie zaświadczeń o braku aktu lub księgi stanu cywilnego;
12) przechowywanie ksiąg stanu cywilnego;
13) wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego;
14) wydawanie wielojęzycznych standardowych formularzy do odpisów a.s.c. i zaświadczeń wg rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1191
15) organizowanie uroczystości przyjmowania oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński;
16) organizowanie uroczystości jubileuszowych z okazji długoletniego pożycia małżeńskiego oraz 100 lat życia;
17) aktualizacja rejestru PESEL w zakresie rejestracji stanu cywilnego;
18) współpraca z innymi organami w sprawach związanych z rejestracją stanu cywilnego;
18a) udział w przygotowaniu rejestracji osób na potrzeby prowadszenia kwalifikacji wojskowej, przygotowanie i przeprowdzenie  kwalifikacji wojskowej oraz prowadzenie ewidencji wojskowej, a także orzekanie o konieczności sprawowania przez żołnierzy oraz osoby spełniające obowiązek zastępczej służby wojskowej bezpośredniej opieki nad członkami rodzin oraz uznawanie żołnierzy za mających na utrzymaniu członków rodziny;
19) prowadzenie korespondencji konsularnej z zakresu zdarzeń stanu cywilnego;
20) współpraca z kościołami i związkami wyznaniowymi w zakresie rejestracji stanu cywilnego;
21) przyjmowanie oświadczeń ostatniej woli – testamenty alograficzne;
2.2. W zakresie Ewidencji Ludności:
1) przyjmowanie i obsługa zgłoszeń meldunkowych;
2) wymeldowania, zameldowania na podstawie decyzji administracyjnej;
3) anulowanie czynności materialno-technicznej dotyczącej zameldowania;
4) udostępnianie danych osobowych ze zbioru rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców oraz rejestru dowodów osobistych;
5) nadawanie numeru Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności PESEL;
6) sporządzanie wydruków dzieci do szkół i gimnazjów;
7) przyjmowanie i sprawdzanie wniosków o wydanie dowodów osobistych;
8) przyjmowanie i wydawanie dowodów osobistych w bazie RDO;
9) aktualizowanie bazy RDO po zgonie, małżeństwie, zmianie nazwisk,
10) usuwanie niezgodności stwierdzonych w momencie przyjmowania wniosku o wydanie dowodu osobistego- wysyłanie zleceń do USC;
11) obsługa zleceń w sprawie usuwania niezgodności w adresach stałych;
12) przeprowadzanie postępowania w razie wymiany lub utraty dowodu osobistego;
13) powiadamianie rodziny o zgonie za granicą.
14) przechowywanie i archiwizowanie kopert dowodowych;
15) współpraca z placówkami konsularnymi;
16) obsługa zadań z subskrypcji PESEL;
17) prowadzenie rejestru wyborców w systemie kartotecznym i komputerowym;
18) sporządzanie spisów i statystyk ludności do celów wyborczych;
19) prowadzenie spraw związanych z ewidencjonowaniem działalności gospodarczej;
20) udzielanie pisemnych informacji i odpowiedzi na pisemne zapytania o prowadzenia działalności gospodarczej przez podmioty gospodarcze;
21) udzielanie, odmowa udzielenia, cofanie, zmiana, lub stwierdzanie wygaśnięcia licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką;
22) kontrola w zakresie spełniania wymogów będących podstawą do wydania licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką;
23) wprowadzanie do systemu CEIDG informacji o wydaniu, cofnięciu, wygaszeniu licencji na transport drogowy taksówką oraz zezwoleń na regularny transport drogowy osób;
24) prowadzenie ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie w obiektach nie będących hotelami;
25) kontrolowanie obiektów w których świadczone są usługi hotelarskie;
26) wydawanie uzgodnień w zakresie regularnego transportu drogowego na terenie Miasta Kamienna Góra;
27) wykonywanie czynności informacyjno – konsultingowych dla osób podejmujących działalność gospodarczą;
28) prowadzenie zadań organu ewidencyjnego dla podmiotów, które zakończyły działalność przed wejściem w życie przepisów o CEIDG (przed 01.07.2011);
29) wykonywanie innych zadań zgodnie z właściwością rzeczową wydziału.


   

wstecz