Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta w Kamiennej Górze
Bip - Strona główna

Gmina Miejska

Urząd Miasta

Rada Miasta

Władze Miasta

Gospodarka finansowa

Zarządzenia Burmistrza

Akty prawne

Oświadczenia majątkowe

Gospodarka przestrzenna

Ochrona środowiska

Infrastruktura Miejska

Sprawy Społeczne

Wyniki kontroli wewnętrznych

Wykaz udzielonych dotacji

Dostęp do informacji publicznej

Wybory i referenda

Zgromadzenia publiczne

Lobbing

Oświata »

Rejestry

Budżet obywatelski

Petycje

Ochrona danych osobowych

Wyniki kontroli zewnętrznych

Konsultacje społeczne

Raport o stanie Gminy Miejskiej Kamienna Góra

Nieodpłatna pomoc prawna »

Powszechny Spis Rolny i Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami »

Zgłoszenia naruszeń

Regulamin na słupy i tablice informacyjne

walidacja css walidacja html

Kontrole wewnętrzne 2016: Kontrola administracyjna w Zespole Szkół Ogólnokształcących- Gimnazjum Nr 2 w Kamiennej Górze

 

            W dniach od 26.10.2016 r. do 25.11.2016 r. została przeprowadzona kontrola administracyjna w Zespole Szkół Ogólnokształcących- Gimnazjum Nr 2 w Kamiennej Górze w zakresie zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi oraz prawidłowości realizacji wydatków przeznaczonych na finansowanie bieżącej działalności Gimnazjum Nr 2 w Kamiennej Górze zgodnie z porozumieniem Nr 7/VIII/2015 z dnia 14 sierpnia 2014 r. oraz porozumieniem  Nr 1/V/2015  z dnia 21 maja 2015 r. w sprawie współdziałania w wykonywaniu zadań organów prowadzących szkoły połączone w Zespół Szkół Ogólnokształcących z siedzibą w Kamiennej Górze przy ul. M. Skłodowskiej - Curie 2, z uwzględnieniem kontroli sprawdzającej. Kontrolę przeprowadziła: inspektor na samodzielnym stanowisku ds. kontroli Urzędu Miasta w Kamiennej Górze Pani Monika Kluczyńska, na podstawie upoważnienia Nr 9/2016 Burmistrza Miasta Kamienna Góra wystawionego zgodnie z § 15 ust.1 Regulaminu kontroli wewnętrznej Urzędu Miasta Kamienna Góra. Kontrolę przeprowadzono w oparciu o art.68 ust.1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn.zm.), w związku z § 2 ust.2 oraz § 9 ust.3 pkt 4 Regulaminu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Kamienna Góra i w jednostkach organizacyjnych Gminy Miejskiej Kamienna Góra.

 

            W wyniku przeprowadzonej kontroli administracyjnej, stwierdzono następujące nieprawidłowości  w  Zespole Szkół Ogólnokształcących- Gimnazjum Nr 2 w Kamiennej Górze:

 

1. Powołanie się w podstawach prawnych Zarządzenia Nr 15/2013/2014 Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kamiennej Górze z dnia 25 czerwca 2014 r. w sprawie wprowadzenia zmian w Instrukcji (procedur) kontroli finansowej i obiegu dowodów finansowo-księgowych obowiązujących w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kamiennej Górze na rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 03 lutego 2010 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. z 2010 r. Nr 20, poz. 207 z późn.zm.) tj. akt wykonawczy, który zostało uchylony z dniem 24  stycznia 2014 r.

Na wyżej wymienione rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 03 lutego 2010 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. z 2010 r. Nr 20, poz. 207 z późn.zm.), powołano się w podstawach prawnych Zarządzenia Nr 15/2015/2016 Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kamiennej Górze z dnia 30.04.2016 r. w sprawie wprowadzenia zmian w Instrukcji (procedur) kontroli finansowej i obiegu dowodów finansowo- księgowych obowiązujących w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kamiennej Górze.

 

2. Nieprawidłowe umieszczanie na dowodach księgowych odpowiednio opisanych w treści protokołu kontroli SKK.1711.P-8.2016 pieczęci wskazującej wyłączenie w zakresie stosowania przepisów ustawy prawo zamówień publicznych z 13 kwietnia 2007 r.- art. 4 pkt 8 w zakresie zamówienie poniżej 14.000 euro niezgodnie z art.1 ust.1 lit.b ustawy z dnia 14 marca 2014 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r. poz. 423) wprowadzającym wyłączenie w zakresie stosowania przepisów niniejszej ustawy w stosunku do zamówień i konkursów, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30.000 euro.

Wyłączenie stosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych w stosunku do zamówień i konkursów, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30.000 euro obowiązuje od dnia 16 kwietnia 2014 r.

 

3. Zapłata zobowiązań wynikających z dowodów księgowych odpowiednio opisanych w treści protokołu kontroli SKK.1711.P-8.2016 po upływie terminów wynikających z treści niniejszych dowodów księgowych niezgodnie z art. 44 ust.3 pkt.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz.885 z późn.zm.) oraz stosownie do zapisów art. 8 ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (Dz. U. z 2013 r., poz. 403 z późn.zm).

 

4. Brak sklasyfikowania wydatków z tytułu odsetek od nieterminowej płatności wynikających z noty odsetkowej NO/2015/01/2014 z dnia 23.01.2015 r. w wysokości 20,81 zł, (wykazanych na dow.ks. 82/01/2015 tj. fa VAT Nr FV/SB/000312/2015 z dnia 28.01.2015 r. na łączną kwotę 1 145,10 zł) w § 4580 niezgodnie z załącznikiem Nr 4 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 02 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1053).

 

5. Nieprawidłowa klasyfikacja wydatków z tytułu opłaty abonamentowej w łącznej kwocie 7,44 zł, objętych notą księgową Nr 2/SP1/2015 z dnia 11.03.2015 r. wystawioną przez Szkołę Podstawową Nr 1 w Kamiennej Górze, wynikających z faktury Nr FV/SB/001014/2015  z dnia 25.02.2015 r. § 4260 (zakup energii) w kwocie 4,91 zł niezgodnie z  załącznikiem Nr 4  do  rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 02 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1053).

            Biorąc pod uwagę, nieprawidłową klasyfikację wyżej wymienionej opłaty abonamentowej w wysokości 4,91 zł w § 4260 oraz w kwocie 2,53 zł w § 4300 dokonano nieprawidłowego ustalenia proporcji współfinansowania wydatków pomiędzy Szkołą Podstawową Nr 1 w Kamiennej Górze a Zespołem Szkół Ogólnokształcących stosownie do zapisów załącznika Nr 1 do Porozumienia zawartego w dniu 22 września 2014 r. w Kamiennej Górze pomiędzy wyżej wymienionym placówkami oświatowymi tj.  wydatki z § 4260 – w kwocie 2,75 zł (tj. 56% z kwoty 4,91 zł) oraz wydatki z § 4300- w kwocie 1,42 zł (tj. 56% z kwoty 2,53 zł) niezgodnie z załącznikiem Nr 4  do  rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 02 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1053).

 

6. Zastosowanie niewłaściwej proporcji podziału kosztów pomiędzy Gimnazjum Nr 2 w Kamiennej Górze a Liceum Ogólnokształcących wydatków z tytułu zakupu gazu za salę gimnastyczną przy ul. Słonecznej 4, wynikających z dowodu księgowego tj. fa VAT 0492382057/074 z dnia 15.06.2015 r. na łączną kwotę 870,79 zł niezgodnie z § 5 ust. 5 lit. b porozumienia Nr  7/VIII/2014  z dnia 14.08.2014 r. w  sprawie współdziałania w wykonywaniu zadań organów prowadzących szkoły połączone w Zespół Szkół Ogólnokształcących z siedzibą w Kamiennej Górze przy ul. M. Skłodowskiej – Curie 2 tj. podział w proporcji z kwoty 870,79 zł – 35,18% - Gimnazjum Nr 2- 306,34 zł oraz 64,82%- Liceum Ogólnokształcące- 564,45 zł.

 

7. Brak na dowodach księgowych odpowiednio opisanych w treści protokołu kontroli SKK.1711.P-8.2016  pieczęci określającej, iż dany wydatek nie podlega ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn.zm.) niezgodnie z zasadami określonymi w Instrukcji (procedur) kontroli finansowej i obiegu dowodów finansowo-księgowych obowiązujących w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kamiennej Górze.

 

8. Brak sklasyfikowania wydatków poniesionych na delegacje nauczycieli towarzyszących uczniom w konkursach, wynikających odpowiednio z: dowodu księgowego Nr 23/01/2015- polecenie wyjazdu służbowego Nr 3/2015 z dnia 07.012015 r. na konkurs polonistyczny we Wrocławiu oraz dowodu księgowego Nr 33/01/2015- polecenie wyjazdu służbowego Nr 217/2014 z dnia 18.12.2014 r. finał Wojewódzki konkursu Zdolny Ślązak we Wrocławiu jako wydatków strukturalnych sklasyfikowanych wobszarze XII. Poprawa kapitału ludzkiego w kodzie 73. Działania na rzecz zwiększenia udziału w kształceniu i szkoleniu przez całe życie, w szczególności poprzez przedsięwzięcia na rzecz ograniczenia przedwczesnej rezygnacji z dalszej nauki w szkole, minimalizowania dyskryminacji ze względu na płeć oraz poprawy jakości i dostępu do kształcenia na poziomie podstawowym, gimnazjalnym oraz kształcenia i szkoleń na poziomie wyższym niezgodnie z § 2 i załącznikiem do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji wydatków strukturalnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 44  poz.255).

 

9. Przedterminowe składanie oświadczenia o używaniu pojazdu do celów służbowych przez pracownika  Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kamiennej Górze za: styczeń – dnia 29 stycznia 2015 r., za marzec- dnia 26 marca 2015 r., czerwiec- 24 czerwca   2015 r., sierpień- 25 sierpnia 2015 r. wrzesień- 25 września 2015 r., listopad- 25 listopada 2015 r., za grudzień- dnia 15 grudnia 2015 r.  niezgodnie z § 4 ust.1 i 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy (Dz. U. z  2002 r. Nr 27, poz. 271).

Oświadczenie powinno być składane nie wcześniej niż w ostatnim dniu roboczym miesiąca lub w ostatnim dniu używania samochodu prywatnego do celów służbowych w danym miesiącu, ponieważ w składanym przez pracownika oświadczeniu wskazuje on ilość dni w miesiącu, w których wykorzystywał samochód prywatny do celów służbowych. Dopiero, w tym dniu pracownik może określić ilość dni nieobecności w danym miesiącu a także ilość dni, w których pracownik nie dysponował pojazdem do celów służbowych. Na tej podstawie pracodawca może dokonać rozliczenia wypłaconego pracownikowi ryczałtu.

 

10. Brak na dowodzie księgowym Nr 70/01/2015 tj. fa VAT 28/15/01 z dnia 26.01.2015 r. za udział w szkoleniu obligatoryjnego elementu faktury w postaci oznaczenia numeru, za pomocą którego nabywca towarów lub usług jest zidentyfikowany dla podatku lub podatku od wartości dodanej, pod którym otrzymał on towary lub usługi tj. numeru NIP niezgodnie art. 106e ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz.1054  z późn.zm.).

11.  Zapłata należności wynikającej z faktury fa 484 z dnia 28.08.2015 r. za usługę medyczną na łączną kwotę 400,00 zł (dow.ks.746/08/2015)w formie przelewu niezgodnie ze sposobem (formą) zapłaty określonym w treści wyżej wymienionego dowodu księgowego stosownie do przepisów art. 106e, w związku z art. 106 k ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn.zm.).

 

12. Nieprawidłowe dokonanie dnia 30 stycznia 2015 r. wypłaty gotówkowej w kwocie 78,00 zł, dotyczącej należności wynikających z zaświadczenia z dnia 02.02.2015 r. o zakupie biletów dla ucznia gimnazjum dojeżdżającego do szkoły (dow. ks. 88/01/2015) bez faktycznego posiadania (dysponowania) dokumentem źródłowym (data wpływu do jednostki dowodu: 02 luty 2015 r.) niezgodnie z art 20 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 330 z późn.zm.).

 

13. Nieprawidłowe oznaczenie na dowodzie księgowym 906/10/2015 tj. zaświadczenie z dnia 02.09. 2015 r. oraz zaświadczenie z dnia 29.09.2015 r. o zakupie biletów dla uczniów dojeżdżających do szkoły, na pieczęci dekretacyjnej rozdziału klasyfikacji budżetowej, z którego pokryto niniejsze wydatki tj. jako 80110 (Gimnazja) oraz umieszczenie na pieczęci dekretacyjnej na zaświadczeniu z dnia 29.09.2015 r. oznaczenia, iż niniejszy wydatek zatwierdzono do wypłaty ze środków LO niezgodnie z zapisami ewidencji księgowej konta 130-801-80113-4300- Rachunek bieżący – usługi obce - zakup biletów, w związku z art. 22 ust. 3 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 330 z późn.zm.).

 

W związku z wyżej wymienionymi nieprawidłowościami zarządza się, ich usunięcie w następujący sposób:

Ad.1. Przestrzeganie zasady powoływania się w podstawach prawnych Zarządzenia Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kamiennej Górze w sprawie zmian do Instrukcji kontroli finansowej, zasad (polityki) rachunkowości zakładowego planu kont, procedur kontroli zarządczej oraz obiegu dowodów finansowo-księgowych Zespołu Szkół Ogólnokształcących, na obowiązujące akty prawne oraz sprostowanie wyżej wymienionych podstaw  poprzez powołanie się na rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 16 stycznia 2014 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1015 z późn.zm.) stosownie do zapisów § 141, w związku z § 161 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie “Zasad techniki prawodawczej” (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 283).

Ad.2. i 7. Umieszczanie na właściwych dowodach księgowych pieczęci wskazującej, iż dany wydatek nie podlega ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn.zm.) zgodnie z zasadami opisu dowodów księgowych określonymi w Instrukcji (procedur) kontroli finansowej i obiegu dowodów finansowo-księgowych, obowiązującymi w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kamiennej Górze.

Ad.3. Przestrzeganie zasady terminowej zapłaty zobowiązań wynikających z dowodów księgowych zgodnie z zapisami art. 44 ust.3 pkt 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn.zm.) oraz stosownie do zapisów art. 8 ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 684).

 

Ad.4. Prawidłowa klasyfikacja wydatków z tytułu odsetek od nieterminowej płatności w § 4580 niezgodnie z załącznikiem Nr 4 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 02 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1053).

 

Ad.5 Prawidłowa klasyfikacja wydatków z tytułu opłaty abonamentowej w § 4300 (zakup usług pozostałych) zgodnie z załącznikiem Nr 4 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 02 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1053 z późn.zm.) oraz dokonanie korekty wyżej wymienionych wydatków z tytułu opłaty abonamentowej objętych notą księgową Nr 2/SP1/2015 z dnia 11.03.2015 r. wystawioną przez Szkołę Podstawową Nr 1 w Kamiennej Górze, z zachowaniem właściwej proporcji współfinansowania wydatków zgodnie z zapisami załącznika Nr 1 do Porozumienia zawartego w dniu 22 września 2014 r. w Kamiennej Górze i zachowaniem prawidłowej klasyfikacji wyżej wymienionych wydatków.

 

Ad.6 Przestrzeganie właściwej proporcji podziału kosztów pomiędzy Gimnazjum Nr 2 a Liceum Ogólnokształcącym w Kamiennej Górze w stosunku do wydatków ponoszonych na utrzymanie i funkcjonowanie obiektu sali gimnastycznej przy ul. Słonecznej 4 zgodnie z § 5 ust. 5 lit. b porozumienia Nr 7/VIII/2014 z dnia 14.08.2014 r. oraz z § 5 ust. 5 lit. b porozumienia Nr 1/V/2015 z dnia 21.05.2015 r.   w -sprawie współdziałania w wykonywaniu zadań organów prowadzących szkoły połączone w Zespół Szkół Ogólnokształcących z siedzibą w Kamiennej Górze przy ul. M. Skłodowskiej – Curie 2 tj. według proporcji wynikającej z liczby godzin faktycznego jej użytkowania przez uczniów Gimnazjum Nr 2 w stosunku do ogólnej liczny godzin użytkowania sali w danym okresie rozliczeniowym oraz dokonanie korekty w zakresie podziału kosztów w stosunku do fa VAT 0492382057/074 z dnia 15.06.2015 r. na łączna kwotę 870,79 zł (dow. ks. 570/06/2015 zgodnie z proporcją współfinansowania obowiązującą w okresie rozliczeniowym, którego wyżej wymieniona faktura dotyczy.

 

Ad.8. Klasyfikowanie wydatków poniesionych na delegacje nauczycieli towarzyszących uczniom w  olimpiadach, konkursach językowych, konkursach kuratoryjnych jako wydatków strukturalnych sklasyfikowanych wobszarze XII. Poprawa kapitału ludzkiego w kodzie 73. Działania na rzecz zwiększenia udziału w kształceniu i szkoleniu przez całe życie, w szczególności poprzez przedsięwzięcia na rzecz ograniczenia przedwczesnej rezygnacji z dalszej nauki w szkole, minimalizowania dyskryminacji ze względu na płeć oraz poprawy jakości i dostępu do kształcenia na poziomie podstawowym, gimnazjalnym oraz kształcenia i szkoleń na poziomie wyższym zgodnie z § 2 i załącznikiem do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji wydatków strukturalnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 44  poz.255).

 

Ad.9. Składanie oświadczenia o używaniu samochodu do celów służbowych za dany miesiąc nie wcześniej niż w ostatnim dniu roboczym miesiąca lub w ostatnim dniu używania samochodu prywatnego do celów służbowych w danym miesiącu, pozwalające na precyzyjne określenie ilości dni w miesiącu, w których pracownik wykorzystywał samochód prywatny do celów służbowych zgodnie z § 4 ust.1 i 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy (Dz. U. z 2002 r. Nr 27, poz. 271).

Ad.10. Uzupełnienie dowodu księgowego 70/01/2015 tj. faktury VAT 28/15/01 z dnia 26.01.2015 r. o obligatoryjny element faktury w postaci oznaczenia numeru, za pomocą którego nabywca towarów lub usług jest zidentyfikowany dla podatku lub podatku od wartości dodanej, pod którym otrzymał on towary lub usługi tj. numer NIP nabywcy poprzez wystawienie noty korygującej  zgodnie z art. 106k stawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz.710 z późn.zm.).

 

Ad.11 Przestrzeganie formy zapłaty wynikającej z treści dowodu księgowego oraz dokonanie sprostowania formy zapłaty określonej w treści fa 484 z dnia 28.08.2015 r. usługa medyczna na łączną kwotę 400,00 zł (dow. ks. 746/08/2015) poprzez wystawienie noty korygującej zgodnie z  art. 106k ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1579 z późn.zm.).

 

Ad.12. Dokonywanie wypłaty gotówkowej oraz zapisów w księgach rachunkowych na podstawie dokumentów źródłowych zgodnie z art 20 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 330 z późn.zm.).

 

Ad.13. Prawidłowe oznaczanie na pieczęci dekretacyjnej zamieszczonej na dowodzie księgowym rozdziału klasyfikacji budżetowej, z którego pokryto wydatek oraz jednostki z budżetu, której niniejszy wydatek zatwierdzono do wypłaty zgodnie ze stanem faktycznym oraz zapisami ewidencji księgowej, w związku z art. 22 ust. 3 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 330 z późn.zm.).

 

             Ponadto, w trakcie kontroli wydatków z dz. 801, rozdz. 80110, § 4300 (zakup usług pozostałych) dotyczących świadczenie usług w zakresie doradztwa BHP przez THDER Arkadiusz Mendelski Zarządzanie BHP i HACCP w roku 2015, wykonywanych na podstawie umowy zlecenia Nr 2/2014 z dnia 18.08.2014 r. oraz umowy zlecenia Nr 2/2015 z dnia 17.08.2015 r. stwierdzono, że faktury objęte kontrolą tj. za świadczenie usług za miesiąc: styczeń, marzec, czerwiec, sierpień, wrzesień, listopad i grudzień 2015 r. zostały wystawione i doręczone przez Zleceniobiorcę niezgodnie z § 5 zdanie 4 umowy zlecenia Nr 2/2014  z dnia 18.08.2014 r. oraz umowy zlecenia Nr 2/2015 z dnia 17.08.2015 r. Stosownie do zapisów § 5 zdanie 4 umowy zlecenia Nr 2/2014 z dnia 18.08.2014 r. oraz umowy zlecenia Nr 2/2015 z dnia 17.08.2015 r. Zleceniobiorca będzie wystawiać i doręczać fakturę Zleceniodawcy w okresach miesięcznych na koniec każdego miesiąca kalendarzowego.

Wyżej wymienione faktury za świadczenie usług w zakresie doradztwa bhp za miesiące 2015 roku objęte kontrolą zostały wystawione i doręczone w następujących terminach:

1) za styczeń 2015 r. - faktura wystawiona i doręczona-  21.01.2015 r.

2) za marzec 2015 r.- faktura wystawiona i doręczona-  20.03.2015 r.;

3) za czerwiec 2015 r.- faktura wystawiona- 16.06.2015 r. i doręczona-  24.06.2015 r.

4) za sierpień 2015 r.- faktura wystawiona dnia 24.08.2015 r. i doręczona dnia 28.08.2015 r.

5) za wrzesień 2015 r.-  faktura wystawiona- 21.09.2015 r. i doręczona-  24.06.2015 r.;

6) za listopad 2015 r.- faktura wystawiona i doręczona- 23.11.2015 r.

7) za grudzień 2015 r. -  faktura wystawiona i doręczona- 08.12.2015 r.

Biorąc powyższe pod uwagę, zaleca się zobowiązanie Zleceniobiorcy do wystawiania i doręczania faktur za świadczeniu usług objętych umową zlecenia zgodnie z zapisami umowy normującymi powyższą kwestię.

 

W związku z ogłoszeniem nowych tekstów jednolitych aktów prawnych, stanowiących podstawę opracowania Instrukcji (procedur) kontroli finansowej i obiegu dowodów finansowo-księgowych obowiązujących w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kamiennej Górze tj:

1) dnia 19 lipca 2016 r. nowego tekstu jednolitego ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1047),

2) dnia 05 lutego 2013 r. ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz.168),

3) dnia 04 marca 2013 r. nowego tekstu jednolitego rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 289.);

4) dnia 6 sierpnia 2014 r. nowego tekstu jednolitego rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 02 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1053);

5) dnia 12 lipca 2016 r. nowego tekstu jednolitego rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 stycznia 2014 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1015);

6) dnia 25 maja 2016 r. nowego tekstu jednolitego ustawy z dnia 11 marca 2014 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 710);

7) dnia 18 listopada 2016 r. nowego tekstu jednolitego ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz.1870);

w przypadku dokonywania zmian lub aktualizacji postanowień wyżej wymienionej Instrukcji zaleca się stosowanie nowych tekstów jednolitych wyżej wymienionych aktów prawnych.

 

Na  podstawie § 31 Regulaminu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Kamienna Góra  i w jednostkach organizacyjnych Gminy Miejskiej Kamienna Góra zatwierdzonego  Zarządzeniem Nr  11/10  Burmistrza  Miasta  Kamienna Góra  z  dnia  06  stycznia 2010 r. Kierownik jednostki kontrolowanej w ciągu 30 dni od daty otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego zawiadomi Burmistrza Miasta Kamienna Góra o wykonaniu wyżej wymienionych wniosków lub o przyczynach ich nie wykonania.


   

wstecz