Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta w Kamiennej Górze
Bip - Strona główna

Gmina Miejska

Urząd Miasta

Rada Miasta

Władze Miasta

Gospodarka finansowa

Zarządzenia Burmistrza

Akty prawne

Oświadczenia majątkowe

Gospodarka przestrzenna

Ochrona środowiska

Infrastruktura Miejska

Sprawy Społeczne

Wyniki kontroli wewnętrznych

Wykaz udzielonych dotacji

Dostęp do informacji publicznej

Wybory i referenda

Zgromadzenia publiczne

Lobbing

Oświata »

Rejestry

Budżet obywatelski

Petycje

Ochrona danych osobowych

Wyniki kontroli zewnętrznych

Konsultacje społeczne

Raport o stanie Gminy Miejskiej Kamienna Góra

Nieodpłatna pomoc prawna »

Powszechny Spis Rolny i Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami »

Zgłoszenia naruszeń

Regulamin na słupy i tablice informacyjne

walidacja css walidacja html
Szukaj

Wydział Ewidencji Ludności - wnioski: Udostępnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym

 

Udostępnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym

Numer karty:

AO-01-11

Krok po kroku:

1.Pobierz, wydrukuj i wypełnij „Wniosek o udostępnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym” .
2.Wniosek złóż w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta w Kamiennej Górze, jeżeli Burmistrz Miasta Kamienna Góra był organem, który wydał dowód osobisty.
Wniosek powinien zawierać:
a.imię i nazwisko lub nazwę wnioskodawcy,
b.dane identyfikujące osobę, której wniosek dotyczy,
c.zakres żądanych danych,
d.uzasadnienie potrzeby uzyskania danych (interes prawny),
3.Do wniosku dołącz:
a.dowód uiszczenia opłaty za udostępnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym,
b.pełnomocnictwo (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
c.pamiętaj o dowodzie osobistym lub innym dokumencie potwierdzającym tożsamość (do wglądu)
4.Odpowiedź możesz odebrać osobiście, może być  wysłana pod wskazany adres lub przekazana w formie dokumentu elektronicznego (w zależności od formy złożenia wniosku).

Wymagane dokumenty:

1.Wniosek o udostępnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym.
2.Dowód uiszczenia opłaty za udostępnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym.
3.Dowód uiszczenia opłaty skarbowej (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
4.Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (do wglądu).

Opłaty:

31 zł – opłata za udostępnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym.
17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).

Opłaty należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta (Bank Spółdzielczy O/Kamienna Góra nr: 88 8395 0001 0013 4460 2003 0001) lub bezpośrednio w Kasie Urzędu Miasta.

Podmioty realizujące na podstawie ustaw szczególnych zadania publiczne,  którym nieodpłatnie udostępnia się dane z dokumentacji związanej z dowodem osobistym wymienione są w art. 75 ust. 3 w zw. z art. 66 ust. 3 pkt 1-12 ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (t.j. 2016, poz. 391 ze zm.).
Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Miejsce złożenia i odbioru:

Biuro Obsługi Klienta Urzędu Miasta w Kamiennej Górze.

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Ewidencji Ludności.

Termin odpowiedzi:

Do 30 dni.

Tryb odwoławczy:

Do Wojewody Dolnośląskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji o odmowie udostępnienia danych z dokumentacji związanej z dowodem osobistym, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

Uwagi:

1.Organy gmin udostępniają dokumentację związaną z dowodami osobistymi znajdującą się w ich posiadaniu.
2.Dokumentację związaną z dowodami osobistymi udostępnia się na uzasadniony wniosek złożony przez uprawniony podmiot.
3.Potrzeba uzyskania danych z dokumentacji związanej z dowodem osobistym ma wynikać z interesu prawnego.
4.W przypadku powoływania się na interes prawny, wnioskodawca jest zobowiązany wskazać przepis prawa materialnego, na podstawie którego jest uprawniony do żądania danych z dokumentacji związanej z dowodem osobistym.    
5.Wniosek o udostępnienie danych w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych składa się osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2  ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2016 r.  poz. 23 ze zm.) po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu.
6.Wniosek można złożyć bezpośrednio w urzędzie, przesłać pocztą  lub przekazać w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

Podstawa prawna:

1.Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2016 r.  poz. 23 ze zm.).
2.Ustawa z dnia 6 sierpnia  2010 r. o dowodach osobistych (t.j. Dz. U. z 2016, poz. 391 ze zm.).
3.Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1827).
4.Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 października 2011 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 1604 ze zm.).
5.Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2011 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych i dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 319 ze zm.)

Wymagane załączniki:

„Wniosek o udostępnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym”.

Załączniki do pobrania
  1. wniosek o udostępnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym

   

wstecz