W dniach od 16.12.2011 r. do 19.12.2011 r. została przeprowadzona kontrola sprawdzająca w Centrum Kultury w Kamiennej Górze w zakresie realizacji wydatków z tytułu wynagrodzeń osobowych pracowników, wydatków z tytułu umów cywilnoprawnych oraz wydatków z tytułu delegacji krajowych za I kwartał 2010 r. . Kontrolę przeprowadzili: - Kierownik Wydziału Kontroli i Nadzoru Właścicielskiego Pani Grażyna Bukowska oraz podinspektor ds. kontroli wewnętrznej Monika Kluczyńska na podstawie upoważnienia Nr 29/2011 i Nr 30/2011 Burmistrza Miasta Kamienna Góra wystawionych zgodnie z § 15 ust.1 Regulaminu kontroli wewnętrznej Urzędu Miasta Kamienna Góra.
Kontrolę przeprowadzono w oparciu o art.68 ust.1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240) oraz § 2 ust.2 w związku z § 9 ust.3 pkt.4 Regulaminu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Kamienna Góra i w jednostkach organizacyjnych Gminy Miejskiej Kamienna Góra.
W wyniku przeprowadzonej kontroli administracyjnej, stwierdzono następujące nieprawidłowości w Centrum Kultury w Kamiennej Górze i zarządzono usunięcie ich w następujący sposób:
Ad.1. Zaktualizowanie podstawy prawnej Zarządzenia Nr 3/2010 Dyrektora Centrum Kultury w Kamiennej Górze z dnia 12 maja 2010 r. w sparwie instrukcji ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania zgodnie z Komunikatem Ministerstwa Finansów Nr 23 z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych (Dz. Urz. Min. Fin. z 2009 r. Nr 15, poz. 84)
Wyżej wymieniony Komunikat Ministerstwa Finansów Nr 23 z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych (Dz. Urz. Min. Fin. z 2009 r. Nr 15, poz. 84) wszedł w życie z mocą obowiązująca od dnia 30 grudnia 2009 r.
Ad.2. Wprowadzenie w Regulaminie Pracy obligatoryjnego elementu w postaci wykazu prac wzbronionych pracownikom młodocianym oraz kobietom zgodnie z art.104¹ § 1 pkt.6 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy ( t.j. Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz.94 z późn.zm.) oraz określenie pory nocnej zgodnie z art.104¹ § 1 pkt. 4 wyżej wymienionej ustawy.
Kontrolujący jednocześnie podkreślają, iż umieszczenie wyżej wymienionego wykazu prac wzbronionych pracownikom młodocianym oraz kobietom staje się elementem obowiązkowym ze względu na specyfikę kontrolowanej instytucji kultury tj.zatrudnienie w jej strukturach kobiet. Zakres obowiązkowej treści regulaminu pracy musi wynikać i pokrywać się z okolicznościami faktycznymi, które uzasadniają rzeczywistą potrzebę uregulowania określonej sprawy.
Na podstawie § 31 Regulaminu kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Kamienna Góra zatwierdzonego Zarządzeniem Nr 11/10 Burmistrza Miasta Kamienna Góra z dnia 06 stycznia 2010 r. Kierownik jednostki kontrolowanej w ciągu 30 dni od daty otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego zawiadomi Burmistrza Miasta Kamienna Góra o wykonaniu wyżej wymienionych wniosków lub o przyczynach ich nie wykonania.