Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta w Kamiennej Górze
Bip - Strona główna

Gmina Miejska

Urząd Miasta

Rada Miasta

Władze Miasta

Gospodarka finansowa

Zarządzenia Burmistrza

Akty prawne

Oświadczenia majątkowe

Gospodarka przestrzenna

Ochrona środowiska

Infrastruktura Miejska

Sprawy Społeczne

Wyniki kontroli wewnętrznych

Wykaz udzielonych dotacji

Dostęp do informacji publicznej

Wybory i referenda

Zgromadzenia publiczne

Lobbing

Oświata »

Rejestry

Budżet obywatelski

Petycje

Ochrona danych osobowych

Wyniki kontroli zewnętrznych

Konsultacje społeczne

Raport o stanie Gminy Miejskiej Kamienna Góra

Nieodpłatna pomoc prawna »

Powszechny Spis Rolny i Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami »

Zgłoszenia naruszeń

Regulamin na słupy i tablice informacyjne

walidacja css walidacja html

Kontrole wewnętrzne 2014: Kontrola administracyjna przeprowadzona w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kamiennej Górze-Gimnazjum Nr 2

 

            W dniach od 12.05.2014 r. do 06.06.2014 r. została przeprowadzona w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kamiennej Górze-Gimnazjum Nr 2 kontrola administracyjna w zakresie zgodności działalności z przepisami prawa i procedurami wewnętrznymi oraz prawidłowości realizacji wydatków przeznaczonych na finansowanie bieżącej działalności Gimnazjum Nr 2 w Kamiennej Górze zgodnie z porozumieniem Nr 2/VIII/2011 z dnia 19 sierpnia 2011 r. w sprawie współdziałania w wykonywaniu zadań organów prowadzących szkoły połączone w Zespół Szkół Ogólnokształcących w Kamiennej Górze za II półrocze 2013 r., z uwzględnieniem kontroli sprawdzającej. Kontrolę przeprowadziła: inspektor na samodzielnym stanowisku ds. kontroli Urzędu Miasta w Kamiennej Górze Pani Monika Kluczyńska, na podstawie upoważnienia Nr 10/2014 Burmistrza Miasta Kamienna Góra wystawionego zgodnie z §15 ust.1 Regulaminu kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta i w jednostkach organizacyjnych Gminy Miejskiej Kamienna Góra. Kontrolę przeprowadzono w oparciu o art.68 ust.1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r, poz. 885 z późn.zm.), w związku z § 2 ust.2 oraz § 9 ust.3 pkt 4 Regulaminu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Kamienna Góra i w jednostkach organizacyjnych Gminy Miejskiej Kamienna Góra.

 

            W wyniku przeprowadzonej kontroli administracyjnej przeprowadzonej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kamiennej Górze- Gimnazjum Nr 2, stwierdzono następujące nieprawidłowości:

 

1.  Brak wprowadzenia wwykazie kont księgi głównej- przyjętych zasadach klasyfikacji zdarzeń oraz metod wyceny, stanowiących załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 10/2012/2013 Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących z dnia 16 listopada 2012 r. w sprawie wprowadzenia zmian w Wykazie kont księgi głównej- przyjętych zasad klasyfikacji zdarzeń oraz metod wyceny w Zakładowym Planie Kont Syntetycznych Księgi Głównej, Zakładowego Planu Kont dla jednostki budżetowej, konta 976 „Wzajemne rozliczenia między jednostkami” niezgodnie z załącznikiem Nr 3 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 05 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej (Dz. U. z 2010 r. Nr 128, poz.861 z późn.zm.), w związku z § 1 ust.8 myślnik drugi oraz § 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 stycznia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej (Dz. U. z 2012 r., poz.121).

 

2. Nieprawidłowe wskazanie w zapisach załącznika Nr 1 do Instrukcji (procedur) kontroli finansowej i obiegu dowodów finansowo-księgowych obowiązujących w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kamiennej Górze w rozdz. „Dokumenty sprzedaży” wśród obligatoryjnych elementów faktury: czytelnych podpisów osób upoważnionych do wystawiania i otrzymywania faktury VAT lub odpisów oraz imion i nazwisk tych osób niezgodnie z § 5 ust.1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 68, poz. 360 z późn.zm.) oraz brak uwzględnienia obowiązkowego elementu faktury w postaci kwoty wszelkich rabatów, w tym za wcześniejsze otrzymanie należności, o ile nie zostały one uwzględnione w cenie jednostkowej netto niezgodnie z § 5 ust. 1 pkt.10 wymienionego wyżej rozporządzenia.

 

3. Brak na dowodzie księgowym tj. fa VAT 5/2013 z dnia 02.12.2013 r. Działalność Handlowa Artykułami Spożywczymi (dow. 913/12/2013) obligatoryjnego elementu faktury w postaci oznaczenia numeru, za pomocą którego nabywca towarów lub usług jest zidentyfikowany dla podatku lub podatku od wartości dodanej, pod którym otrzymał on towary lub usługi tj. numeru NIP niezgodnie z § 5 ust.1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 68, poz. 360 z późn.zm.).

 

4. Zapłata należności wynikających z dowodów księgowych stosownie opisanych w treści protokołu kontroli po upływie terminów wynikających z treści niniejszych dowodów niezgodnie z art. 44 ust.3 pkt.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz.885 z późn.zm.) oraz stosownie do zapisów art. 6 i 8 ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (Dz. U. z 2013 r., poz. 403 z późn.zm.).

 

5. Zapłata należności wynikających z not księgowych Nr 12/SP1/2013 z dnia 08.08.2013 r. oraz Nr 21/SP1/2013 z dnia 10.12.2013 r., wystawionych przez Szkołę Podstawową Nr 1 w Kamiennej Górze dotyczących obciążenia kosztami związanymi z utrzymaniem i użytkowaniem obiektu sali gimnastycznej przy ul. Kościuszki 17 po terminie niezgodnie z § 3 pkt.4 porozumienia z dnia 27 września 2011 roku zawartego pomiędzy Szkołą Podstawową Nr 1 w Kamiennej Górze, a Zespołem Szkół Ogólnokształcących w Kamiennej Górze, w związku z art. 44 ust.3 pkt.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2007 roku o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz.885 z późn.zm.).

 

6. Nieprawidłowa klasyfikacjawydatków z tytułu opłaty za wywóz odpadów za miesiące od lipca do grudnia 2013 r. w § 4300 (zakup usług pozostałych) niezgodnie z załącznikiem Nr 4 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów i wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 38, poz. 207 z późn.zm.) oraz zapłataopłaty za wywóz odpadów komunalnych za miesiąc lipiec 2013 r. po terminie niezgodnie z § 1 Uchwały Nr XXXVII/161/12 Rady Miejskiej w Kamiennej Górze z dnia 19 grudnia 2012 r. w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w związku  z art. 44 ust.3 pkt.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz.885 z późn.zm.).

            Uwzględniając powyższą błędną klasyfikację wydatków ztytułu opłaty za wywóz odpadów, sklasyfikowanych w § 4300 (zakup usług pozostałych) - niniejsze opłaty zostały nieprawidłowo zaksięgowane na koncie 402 “Usługi obce” niezgodnie z załącznikiem Nr 3 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej (Dz. U. z 2010 r. Nr 128, poz.861 z późn.zm.) oraz Zakładowym Planem Kont Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kamiennej Górze stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 10/2012/2013 Dyrektora ZSO z dnia 16 listopada 2012 r.

 

7. Błędny opis na rachunkach Nr 18/2013 z dnia 27.08.2013 r. (dow. 545/08/2013), Nr 20/2013 z dnia 27.08.2013 r.,Nr 22/2013 z dnia 30.09.2013 r. (dow. 630/09/2013), Nr 25/2013 z dnia 30.10.2013 r. (dow. 724/10/2013) oraz Nr 27/2013 z dnia 27.11.2013 r. „nazwy towaru lub usługi” poprzez  nieprawidłowe wskazanie umowy cywilnoprawnej stanowiącej podstawę do świadczenia niniejszych usług informatycznych tj. „usługi informatyczne zgodnie z umową zlecenia Nr 2/2011” niezgodnie z umową zlecenia Nr 4/2012 r. z dnia 31 sierpnia 2012 r. oraz odpowiednio z umową zlecenia Nr 4/2013 r. z dnia 30 sierpnia 2013 r. oraz stosownie do § 5 ust.1 pkt 7 w związku z § 17 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. z  2011 r. Nr 68, poz. 360 z późn.zm.).

Ponadto rachunek Nr 18/2013 z dnia 27.08.2013 r. (dow. 545/08/2013) dotyczący świadczenia usług informatycznych w miesiącu lipcu 2013 r. został wystawiony niezgodnie z § 3 zdanie 4 umowy zlecenia Nr 4/2012 z dnia 31 sierpnia 2013 r.

 

8.Nieprawidłowa klasyfikacja wydatków z tytułu zakupu biletów dla uczniów dojeżdżających do szkół (§ 4300) na okres od 01 września 2013 r. do 31 grudnia 2013 r. w rozdziale 80110 (Gimnazja) niezgodnie z załącznikiem Nr 2 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 02 marca  2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 38, poz. 207 z późn.zm.).

 

9. Zapłata wynagrodzenia za miesiąc czerwiec 2013 r. wynikającego z umowy zlecenia Nr 3/2013 zawartej dnia 31 sierpnia 2013 r. w zakresie spraw związanych z zadaniami instalacyjnymi dotyczącymi komputerów zainstalowanych na potrzeby dydaktyczne szkoły z naruszeniem terminu właściwego do dokonania niniejszej wypłaty niezgodnie z § 3 wyżej wymienionej umowy zlecenia Nr 3/2013.

            Stosownie do zapisów § 3 umowy zlecenia Nr 3/2013: „Wynagrodzenie będzie płatne z dołu do ostatniego dnia miesiąca.”

 

10. Nieprawidłowe obliczenie proporcji współfinansowania wydatków przez Gimnazjum Nr 2 w stosunku do fa VAT 6266/2013 z dnia 12.12.2013 r. HURTOWNIA Przedsiębiorstwo Handlowe „JiJ” na łączną kwotę 9 249,55 zł  (dow. ks. 856/12/2013) niezgodnie z § 5 ust.5 lit.a porozumienia Nr 2/VIII/2011 z dnia 19 sierpnia 2011 r. w sprawie współdziałania w wykonywaniu zadań organów prowadzących szkoły połączone w Zespół Szkół Ogólnokształcących w Kamiennej Górze, w związku z pismem Dyrektora ZSO z dnia 30.09.2013 r. w sprawie ustalenia procentu współfinansowania szkół na rok szkolny 2013/2014.

 

11. Zapłata należności wynikającej z faktury fa VAT Nr 337/2013 z dnia 09.12.2013 r. Biuro Turystyczne „Gaudeamus” kurs kierowników wycieczek szkolnych na łączną kwotę 99,00 zł (dow. 864/12/2013) w formie przelewu niezgodnie ze sposobem zapłaty określonym w treści wyżej wymienionego dowodu stosownie do przepisów § 15 ust.1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku towarów i usług (Dz. U. z  2011 r. Nr 68, poz. 360 z późn.zm.).

 

 

 

 

 

 

 

              W związku z wyżej wymienionymi nieprawidłowościami zarządza się, ich usunięcie w następujący sposób:

Ad.1. Sprostowanie zapisów- wykazu kont księgi głównej- przyjętych zasad klasyfikacji zdarzeń oraz metod wyceny, stanowiących załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 10/2012/2013 Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących z dnia 16 listopada 2012 r. w sprawie wprowadzenia zmian w Wykazie kont księgi głównej- przyjętych zasad klasyfikacji zdarzeń oraz metod wyceny w Zakładowym Planie Kont Syntetycznych Księgi Głównej, Zakładowego Planu Kont dla jednostki budżetowej poprzez wprowadzenie konta 976 „Wzajemne rozliczenia między jednostkami” zgodnie z załącznikiem Nr 3 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 05 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej (Dz. U. z 2010 r. Nr 128, poz.861 z późn.zm.), w związku z § 1 ust.8 myślnik drugi oraz § 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 stycznia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej (Dz. U. z 2012 r., poz.121).

 

            Ponadto, zaleca się doprecyzowanie nazw kont opisanych wwykazie kont księgi głównej- przyjętych zasad klasyfikacji zdarzeń oraz metod wyceny, stanowiących załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 10/2012/2013 Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących z dnia 16 listopada 2012 r. w sprawie wprowadzenia zmian w Wykazie kont księgi głównej- przyjętych zasad klasyfikacji zdarzeń oraz metod wyceny w Zakładowym Planie Kont Syntetycznych Księgi Głównej, Zakładowego Planu Kont  tj. konta 072 jako “Umorzenie pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych i zbiorów bibliotecznych” konta 140  jako„Krótkoterminowe aktywa finansowe” oraz  konta 760  jako„Pozostałe przychody operacyjne” zgodnie z załącznikiem Nr 3 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 05 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicamiRzeczpospolitej Polskiej (Dz. U. z 2010 r. Nr 128, poz.861 z późn.zm.), w związku z § 1 ust. 8 lit. a oraz § 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 stycznia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej (Dz. U. z 2012 r., poz.121.).

 

Ad.2. Sprostowanie zapisów załącznika Nr 1 do Instrukcji (procedur) kontroli finansowej i obiegu dowodów finansowo-księgowych obowiązujących w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kamiennej Górze w rozdz. „Dokumenty sprzedaży” dotyczących obligatoryjnych elementów faktury zgodnie z art. 106e  ustawy z dnia 11 marca 2014 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn.zm.).

 

Ad.3. Sprostowanie dowodu księgowego Nr 913/12/2013 tj.fa VAT 5/2013 z dnia 02.12.2013 r. Działalność Handlowa Artykułami Spożywczymi  o wskazanie obligatoryjnego elementu faktury w postaci oznaczenia numeru, za pomocą którego nabywca towarów lub usług jest zidentyfikowany dla podatku lub podatku od wartości dodanej, pod którym otrzymał on towary lub usługi tj. numeru NIP poprzez wystawienie noty korygującej zgodnieart. 106 kustawy z dnia 11 marca 2014 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn.zm.).

 

 

Ad.4. Przestrzeganie terminów zapłaty wynikających z treści dowodów księgowych zgodnie z art. 44 ust.3 pkt.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz.885 z późn.zm.) oraz stosownie do zapisów art. 6 i 8 ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (Dz. U. z 2013 r., poz. 403 z późn.zm.).

 

Ad.5. Przestrzeganie terminów zapłaty zobowiązań wynikających z not księgowych wystawianych przez Szkołę Podstawową Nr 1 im. ks. Jana Twardowskiego w Kamiennej Górze, dotyczących partycypowania  w kosztach utrzymania i użytkowania sali gimnastycznej przy ul. Kościuszki 17 w Kamiennej Górze zgodnie z § 3 pkt.4 porozumienia z dnia 27 września 2011 roku zawartego pomiędzy Szkołą Podstawową Nr 1  w Kamiennej Górze, a Zespołem Szkół Ogólnokształcących w Kamiennej Górze, w związku z art. 44 ust.3 pkt.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2007 roku o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz.885 z późn.zm.).

Ad.6. Prawidłowe klasyfikowanie wydatków z tytułu opłaty za wywóz odpadów w § 4520 „Opłaty na rzecz budżetów jednostek samorządu terytorialnego” zgodnie z załącznikiem Nr 4 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów i wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 38, poz. 207 z późn.zm.) oraz księgowanie powyższych na koncie 403 „Podatki i opłaty” zgodnie z załącznikiem Nr 3 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej (Dz. U. z 2010 r. Nr 128, poz.861 z późn.zm.) oraz Zakładowym Planem Kont Zespołu Szkół Ogólnokształcących, stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 10/2012/2013 Dyrektora ZSO z dnia 16 listopada 2012 r., a także przestrzeganie terminów zapłatyopłaty za wywóz odpadów komunalnych zgodnie z § 1 Uchwały Nr XXXVII/161/12 Rady Miejskiej w Kamiennej Górze z dnia 19 grudnia 2012 r. w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w związku z art. 44 ust.3 pkt.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz.885 z późn.zm.).

 

Ad.7. Sprostowanie opisu na rachunkach Nr 18/2013 z dnia 27.08.2013 r. (dow. 545/08/2013), Nr 20/2013 z dnia 27.08.2013 r.,Nr 22/2013 z dnia 30.09.2013 r. (dow. 630/09/2013), Nr 25/2013 z dnia 30.10.2013 r. (dow. 724/10/2013) oraz Nr 27/2013 z dnia 27.11.2013 r.  „nazwy towaru lub usługi” poprzez wystawienie not korygujących zawierających prawidłowe wskazanie umowy cywilnoprawnej stanowiącej podstawę do świadczenia niniejszych usług informatycznych zgodnie z umową zlecenia Nr 4/2012 r. z dnia 31 sierpnia 2012 r. oraz odpowiednio z umową zlecenia Nr 4/2013 r. z dnia 30 sierpnia 2013 r. zgodnie z art. 106kustawy z dnia 11 marca 2014 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn.zm.) oraz przestrzeganie terminów wystawiania rachunków dotyczący świadczenia usług informatycznych zgodnie z § 3 zdanie 4 umowy zlecenia Nr 4/2013.

 

Ad.8. Prawidłowe klasyfikowanie wydatków z tytułu zakupu biletów dla uczniów dojeżdżających do szkół  (§ 4300) w rozdziale 80113 (Dowożenie uczniów) zgodnie z załącznikiem Nr 2 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 02 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 38, poz. 207 z późn.zm.).

 

W rozdziale 80113 Dowożenie uczniów do szkół ujmuje się wydatki związane z dowozem uczniów do szkół ponoszone na podstawie art. 14a ust.3 i 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn.zm.) oraz dopłaty do biletów miesięcznych dla dzieci i młodzieży, a także zwrot kosztów przejazdu dziecka i opiekuna środkami komunikacji publicznej, jeżeli dowożenie zapewniają rodzice (§ 303).

 

Ad.9. Przestrzeganie terminówzapłaty wynagrodzenia wynikającego z umowy zlecenia Nr 3/2013 zawartej dnia 31 sierpnia 2013 r. w zakresie spraw związanych z zadaniami instalacyjnymi dotyczącymi komputerów zainstalowanych na potrzeby dydaktyczne szkoły zgodnie z § 3 wyżej wymienionej umowy zlecenia Nr 3/2013.

            Stosownie do zapisów § 3 umowy zlecenia Nr 3/2013: „Wynagrodzenie będzie płatne z dołu do ostatniego dnia miesiąca.”

 

Ad.10. Przestrzeganie stosowania właściwej proporcji współfinansowania wydatków przez Gimnazjum Nr 2 w  zgodnie z § 5 ust.5 lit.a porozumienia Nr 2/VIII/2011 z dnia 19 sierpnia 2011 r. w sprawie współdziałania w wykonywaniu zadań organów prowadzących szkoły połączone w Zespół Szkół Ogólnokształcących w Kamiennej Górze, w związku z pismem Dyrektora ZSO z dnia 30.09.2013 r. w sprawie ustalenia procentu współfinansowania szkół na rok szkolny 2013/2014 oraz dokonanie korektyw stosunku do fa VAT 6266/2013 z dnia 12.12.2013 r. HURTOWNIA Przedsiębiorstwo Handlowe „JiJ” na łączną kwotę 9 249,55 zł (dow. ks. 856/12/2013) z zastosowaniem właściwej proporcji współfinansowania ustalonej dla Gimnazjum Nr 2.

 

 

Ad.11. Przestrzeganie formy zapłaty wskazanej w treści dowodu księgowego oraz dokonanie sprostowania formy zapłaty określonej w treści faktury fa VAT Nr 337/2013 z dnia 09.12.2013 r. Biuro Turystyczne „Gaudeamus” kurs kierowników wycieczek szkolnych na łączną kwotę 99,00 zł (dow. 864/12/2013) poprzez wystawienie noty korygującej zgodnie z art. 106kustawy z dnia 11 marca 2014 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn.zm.) .

 

 

 Ponadto, w związku z dokonaniem przekroczenia kwot zaplanowanych wydatków w dz.801, rozdz. 80110 (Gimnazja) w poszczególnych paragrafach klasyfikacji budżetowej, tj. §  3020 – o 0,45 zł, § 4040- o 0,38 zł oraz § 4300- o kwotę 0,17 zł (łącznie 1,00 zł), wykazanych w sprawozdaniu Rb-28S z wykonania planu wydatków budżetowych za okres od początku roku do 31 grudnia 2013 r. oraz wyjaśnieniami w powyższej sprawie złożonymi dnia 26 maja 2014 r. przez główną księgową Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kamiennej Górze zaleca się przestrzeganie zasady wydatkowania środków do wysokości ustalonych planem  dla poszczególnych paragrafów klasyfikacji budżetowej zgodnie z art. 44 ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz.885 z późn.zm.) stosownie do treści, którego wydatki mogą być ponoszone na cele i w wysokościach ustalonych w planie finansowym jednostki.        

 

 

W związku z ogłoszeniem nowych tekstów jednolitych ustaw, stanowiących podstawę opracowania regulacji wewnętrznych Zespołu Szkół Ogólnokształcących- Gimnazjum Nr 2 w Kamiennej Górze tj:

1) dnia 11 marca 2013 r. nowego tekstu jednolitego ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 330),

 

2) dnia 05 lutego 2013 r. ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz.168),

3) dnia 04 marca 2013 r. nowego tekstu jednolitego rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 289.), w przypadku dokonywania zmian lub aktualizacji postanowień Instrukcji (procedur) kontroli finansowej  i obiegu dowodów finansowo-księgowych obowiązujących w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kamiennej Górze zaleca się stosowanie nowych tekstów jednolitych wyżej wymienionych aktów prawnych.

            Ponadto, w związku z utratą z dniem 24 stycznia 2014 roku mocy obowiązującej przez rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 03 lutego 2010 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. z 2010 r. Nr 20, poz. 103 z późn.zm.), zaleca się przypadku dokonywania zmian lub aktualizacji postanowień Instrukcji (procedur) kontroli finansowej  i obiegu dowodów finansowo-księgowych obowiązujących w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kamiennej Górze powołanie się na nowy obowiązujący akt wykonawczy tj.  rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 stycznia 2014 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. z 2014 r., poz.119).

 

            Na  podstawie § 31 Regulaminu przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Kamienna Góra i w jednostkach organizacyjnych Gminy Miejskiej Kamienna Góra zatwierdzonego Zarządzeniem Nr  11/10  Burmistrza  Miasta  Kamienna Góra  z  dnia  06  stycznia 2010 r. Kierownik jednostki kontrolowanej w ciągu 30 dni od daty otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego zawiadomi Burmistrza Miasta Kamienna Góra o wykonaniu wyżej wymienionych wniosków lub o przyczynach ich nie wykonania.


   

wstecz