Wydział Promocji i Polityki Społecznej |
||||
Imię i Nazwisko | Funkcja/stanowisko | Nr pokoju | Telefon | |
Natalia Mataczyńska | Kierownik Wydziału | 301 | 75/6455127 | natalia.mataczynska@kamiennagora.pl |
Joanna Pogońska | stanowisko ds. polityki społecznej i rozwiązywania problemów alkoholowych |
304 | 75/6455126 | joanna.pogonska@kamiennagora.pl |
Joanna Borek-Osmolak | stanowisko ds. kulturalnych i współpracy z organizacjami pozarządowymi |
304 | 75/6455126 | joanna.borek-osmolak@kamiennagora.pl |
Agata Twardowska | stanowisko ds. promocji miasta i współpracy z zagranicą | 304 | 75/6455128 | agata.twardowska@kamiennagora.pl |
Do zadań Wydziału Promocji i Polityki Społecznej w szczególności należy:
1) współpraca z mniejszościami narodowymi i etnicznymi;
2) organizowanie pracy GKRPA w zakresie przeprowadzania kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych;
3) przeprowadzanie analizy problemów alkoholowych i stanu zasobów w dziedzinie ich rozwiązywania na terenie Gminy;
4) przygotowywanie projektów „Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii”, projektu preliminarza na jego wykonanie, projektu sprawozdania z jego realizacji;
5) konstruowanie projektów umów, porozumień z realizatorami GPPiRPAiN;
6) współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi w sferze profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień;
7) bieżąca koordynacja i realizacja zadań wynikających z GPPiRPAiN;
8) organizacja wypoczynku letniego dla dzieci z rodzin zagrożonych uzależnieniem w zakresie naboru dzieci, przygotowania SIWZ lub zadania konkursowego, merytorycznej oceny złożonych ofert, kontroli i rozliczenia z wykonania zadania z bezpośrednim realizatorem wypoczynku;
9) kontrolowanie terminowości wnoszenia przez przedsiębiorców pisemnych oświadczeń o wartość sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim;
10) prowadzenie rejestru protokołów kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych;
11) wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
12) przeprowadzanie procedury cofania zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w przypadku nieprzestrzegania określonych w ustawie zasad sprzedaż;
13) prowadzenie postępowań związanych z wygaśnięciem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
14) realizacja „Programu na rzecz społeczności romskiej”;
15) prowadzenie spraw związanych z promocją zdrowia w Gminie;
16) przygotowanie projektu, jak również bieżąca koordynacja i realizacja zadań wynikających z Programu współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi”;
17) przygotowywanie i przeprowadzanie procedury związanej z udzielaniem dotacji na realizację zadań własnych Gminy dla podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego;
18) wydawanie zezwoleń na przeprowadzenie zbiórki publicznej na terenie Gminy;
19) organizacja pracy oraz kontrola sprawozdań z działalności Punktu Konsultacyjnego;
20) współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej oraz innymi instytucjami;
21) analizowanie i diagnozowanie zjawisk społeczno-gospodarczych w zakresie bezrobocia;
22) prowadzenie spraw związanych z promocją Gminy m.in.:
a) współpraca z firmami, zakładami oraz miastami partnerskimi,
b) organizacja udziału w targach i wystawach,
c) gromadzenie informacji i danych ekonomicznych o Gminie,
d) organizacja imprez promocyjnych Gminy,
e) przygotowywanie materiałów promocyjnych;
f) koordynowanie imprez kulturalnych, sportowych i rekreacyjnych w obrębie Jednostek Organizacyjnych oraz współpraca w obrębie regionalnym,
g) prowadzenie dokumentacji fotograficznej z imprez;
23) współpraca z mediami lokalnymi i o zasięgu krajowym;
24) działalność informacyjna i wydawnicza;
25) organizacja wakacyjnej wymiany młodzieży;
26) przygotowywanie i przeprowadzenie procedury związanej z udzielaniem dotacji na realizację zadań własnych Gminy z dziedziny kultury, sportu i turystyki dla klubów sportowych, organizacji społecznych i stowarzyszeń;
27) współdziałanie w zakresie upowszechniania kultury, sportu, rekreacji i turystyki z organizacjami działającymi w tym zakresie;
28) współpraca z miejskimi jednostkami kultury i klubami sportowymi;
29) merytoryczne przygotowywanie decyzji Burmistrza w sprawach zgromadzeń i imprez masowych;
30) prowadzenie rejestru instytucji kultury;
31) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem instytucji kultury – tworzenie, likwidacja, nadawanie statutów i regulaminów;
32) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zgody na używanie symboli Gminy;
33) przygotowanie i koordynowanie polityki informacyjnej w środkach masowego przekazu;
34) prowadzenie spraw związanych z Euroregionem “NYSA” oraz współpraca z Aglomeracją Wałbrzyską w zakresie promocji Gminy;
35) administrowanie oraz bieżące aktualizowanie strony internetowej www.kamiennagora.pl oraz promocja miasta na portalach społecznościowych;
36) realizacja uchwały Rady w zakresie budżetu obywatelskiego;
37) realizacja zadań związanych z konsultacjami społecznymi;
38) wykonywanie innych zadań zgodnie z właściwością rzeczową wydziału.